Electro_officer

زیردیایی‌های تهاجمی هسته‌ای کلاس Astute شاهکار مهندسی بریتانیا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Astute_10.jpg[/img][/center]

زیردریایی‌های کلاس Astute، گونه‌ای جدید و پیشرفته از زیردریایی‌های تهاجمی هسته‌ای SSN انگلستان است که قرار است جایگزین زیردریایی‌های قدیمی کلاس Swiftsure شود. زیردریایی‌های Swiftsure، پنج فروند هستند که بین سال‌های 1973 تا 1977 وارد خدمت شده‌اند.
سفارش اولیه‌ی ساخت شامل سه فروند است اما با این وجود وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده در حال بررسی سفارش ساخت سه فروند دیگر نیز می‌باشد. خصوصیات و ویژگی‌های Astute یادآور زیردریایی‌های اتمی کلاس Trafalgar است. زیردریایی‌های کلاس Trafalgar در اسکادران دوم زیردریایی‌های انگلیس قرار داشته و پایگاه آنها واقع در Devonport است. زیردریایی‌های Astute در Faslane اسکاتلند استقرار خواهند یافت.

شرکت BAE Systems پیمان‌کار اصلی پروژه است و ساخت زیردریایی‌ها در کارخانه‌ی کشتی‌سازی این شرکت در حال انجام است. سه زیردریایی این کلاس به نام‌های Astute S119، Ambush S120 و Artful S121نامگذارای شده‌اند.
براساس زمانبندی دولت انگلیس، سه زیردریایی یادشده به ترتیب در سال‌های 2009، 2010 و 2012 وارد خدمت خواهند شد. کار ساخت زیردریایی اول یعنی Astute در 31 ژانویه‌ی 2001 آغاز شد و شناور در 8 ژوئن 2007 به‌آب‌انداخته‌شد.
قرار براین بوده که Astute در سال 2009 به نیروی دریایی تحویل داده‌شود و در اواخر این سال وارد خدمت گردد. کار ساخت Ambush در اکتبر 2003 آغاز شد و بنا بر زمانبندی می‌بایست در ژوئن 2009 به آب‌انداخته می‌شد. کار ساخت Artful در مارس 2005 آغاز شده‌است.
در می 2007 وزارت دفاع بریتانیا سفارش ساخت زیردریایی چهارم این کلاس یعنی Audacious S122 را تحویل شرکت BAE داد. سال ورود به خدمت Audacious، 2013 اعلام شده‌است.
در اکتبر 2007، Astute اولین غوص آزمایشی خود را در حوضچه‌ی شرکت BAE انجام داد همچنین در همان ماه اولین شلیک آزمایشی اژدر با موفقیت توسط زیردریایی انجام‌شد.
زیردریایی‌های کلاس Trafalgar تا سال 2022 از خدمت خارج خواهند شد، که این پروسه با خروج HMS Trafalgar در سال 2009 آغاز شده و با خروج HMS Turbulent در 2022 پایان می یابد.
[center]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/astute-timescale.jpg[/img][/center]

[b]کنترل و فرماندهی[/b]
سامانه‌ی تحلیل داده‌ی Astute، ACMS (خلاصه‌ی عبارت Astute combat management system) است که توسط شرکت BAE Systems Insyte (Alenia Marconi Systems سابق) پشتیبانی‌می‌شود. این سامانه‌ در واقع گونه‌ی پیشرفته‌ی سامانه‌ی SMCS است که سابقا در زیردریایی‌های انگلیس به‌کاررفته‌بود.
سامانه‌ی ACMS داده‌های اولیه را توسط سوئیت سوناری و یا سایر حسگرها دریافت کرده، توسط الگوریتم پیشرفته و سیستم داده‌گردانی خود تحلیل می‌کند و سپس خروجی را توسط کنسول‌های اتاق فرماندهی نمایش می‌دهد. نرم‌افزار مورد استفاده‌ی سامانه در سال 2002 ساخته و تحویل داده شد.
سفارش طراحی و ساخت سامانه‌های ارتباطی زیردریایی در سال 2005 تحویل شرکت‌هایEADS Defence & Security Systems Ltd و EADS Hagenuk Marinekommunikationداده‌شد. سامانه‌ی شلیک و جاگذاری تسلیحات زیردریایی توسط شرکت‌هایStrachan و Henshaw ساخته‌شده‌است.

[b]موشک‌ها[/b]
زیردریایی‌های کلاس Astute مجهز به موشک‌های کروز تاکتیکی Tomahawk Block IV ساخته‌شده توسط شرکت Raytheon خواهند شد. شلیک این موشک‌ها از طریق مقرهای 533 میلیمتری امکان‌پذیر خواهد بود.
Tomahawk مجهز به سیستم ناوبری TERCOM است که قدر به شناسایی عوارض زمینی است. این سیستم داده‌های رادار ارتفاع سنج را دریافت کرده و در نقشه‌ای که قبلا در رایانه‌ی موشک لودشده قرار می‌دهد و به این ترتیب موشک را در ارتفاع کم کنترل و هدایت می‌نماید. در بلاک دو این موشک برخی بروزرسانی‌ها صورت گرفته‌است. در این بلاک سامانه‌ی تطبیق دیجیتال DSMAC بر روی موشک نصب شده‌است. از جمله بروزرسانی‌های دیگر انجام شده تعویض پیشران و نصب سامانه‌ی هدایت Navstar GPS بر روی موشک است. استفاده از GPS موشک را قادر می‌سازد با دقت بیشتری اهداف خود را مورد اصابت قرار دهد.
موشک Tomahawk دارای حداکثر برد 1600 بوده و سرعت آن تا 0.741 ماخ قابل افزایش است. طول این موشک 5.56 متر و وزن آن 1440 کیلوگرم است. قیمت هر فروند از این موشک 569.000 دلار اعلام شده‌است.
در بلاک چهار یک سامانه‌ی دریافت داده‌ی ماهواره‌ای نیز بر روی موشک نصب‌شده توسط این سامانه می‌توان بعد از شلیک مجددا موشک را برنامه‌ریزی کرد در ضمن این سامانه قادر به برآورد خسارت وارده به هدف نیز می‌باشد.
بلاک چهار در آپریل 2008 وارد نیروی دریایی سلطنتی شد و در زیردریایی HMS Torbay به کارگرفته‌شد.
همچنین طبق برخی گزارشات این زیردریایی توان شلیک موشک هارپون زیرسطحی را نیز داراست.

[center]
[color=darkred]موشک Tomahawk[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_tlam.jpg[/img][/center]
[center]
[color=darkred]هارپون[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/harpoon_D4C-118803-1_375x30%7E0.jpg[/img][/center]

[b]اژدرها[/b]
زیردریایی‌های کلاس Astute دارای شش مقر 533 میلیمتری شلیک اژدر می‌باشند و قادر به شلیک اژدرهای Spearfish بوده و توان مین‌گذاری را نیز دارند. زیردریایی در کل توان حمل تعداد 36 فروند موشک یا اژدر را داراست. اژدر Spearfish ساخته‌ی شرکت BAE Systems است. این اژدر قابل هدایت است و علاوه بر این دارای سامانه‌ی رهگیری فعال/غیرفعال داخلی است. این اژدر دارای طول 7 متر، وزن 1750 کیلوگرم و شعاع 533 میلیمتر است. حداکثر برد اژدر 54 کیلومتر است و سرعت آن تا 80 گره (150 کیلومتر برساعت) قابل افزایش است.


[center]بارگذاری اژدر Spearfish
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Spearfish-torpedo~0.jpg[/img][/center]

[b]اقدام متقابل[/b]
سامانه‌ی اقدام متقابل زیردریایی دارای دو بخش Decoy و ESM است. بخش ESM گونه‌ی Outfit UAP 4 ساخته‌ی شرکت Thales است. Outfit UAP 4 مجهز به دو آنتن آرایه‌ای می‌باشد.
زیردریایی‌های ‌Astute همچنین مجهز به سامانه‌ی CESM گونه‌ی Eddystone نیز می‌باشند که قبلا در زیردریایی‌های کلاس Trafalgar به‌کاررفته‌بود. سامانه‌ی Eddystone توسط شرکت انگلیسی DML و شرکت آمریکایی Argon ST طراحی و ساخته‌شده‌است. این سامانه‌ پیشرفته ارتباطی دارای قابلیت‌های ویژه‌ای چون سیگنال منقطع، بازشناسی، جهت‌یابی، دیده‌بانی است. آزمایشات دریایی این سامانه در دسامبر 2007 پایان یافت.

[b]حسگرها[/b]
رادار ناوبری زیردریایی دارای کارکرد در باند I است. سامانه‌ی سوناری زیردریایی گونه‌ی 2076 بوده و ساخته‌ی شرکت Thales است. در این سوئیت بخش‌های فعال/غیرفعال، تهاجمی و نصب‌شده در بدنه و دماغه دیده‌می‌شوند. سوئیت 2076 قبلا در سه زیردریایی کلاس Trafalgar یعنی Torbay، Trenchant و Talent به کار رفته‌بود. این سوئیت در فوریه‌ی سال 2003 توسط نیروی دریایی سلطنتی به کار‌گرفته‌شد.
عمق‌یاب مورد استفاده در زیردریایی از اکوساندر دقیق DESO 25 استفاده می‌کند. این اکوساندر قادر است تا عمق 10.000 متر شناسایی نماید.
Astute مجهز به دو پریسکوپ آپترونیک CM010ساخته‌ی شرکت Thales Optronics است. CM010 دارای تصویرگر گرمایی، حسگر تلویزیونی با قالیت کارکرد در نور کم و حسگر رنگی تلوزیونی CCD است. سفارش ساخت چهارمین سنسور CM010 در سال 2008 تحویل شرکت Thales داده‌شد.
پیمانکار سیستم تشخیص دوست از دشمن IFF زیردریایی شرکت Raytheon Systems Ltd معرفی شده‌است.

[b]پیشران[/b]
در پیشران زیردریایی‌های کلاس Astute از فن‌آوری آب فشرده‌ی PWR-2 استفاده شده‌است. هسته‌ی مورد استفاده در رآکتور دارای طول عمر زیاد است؛ که این امر باعث می‌شود در طول مدت خدمت زیردریایی هیچ نیازی به سوخت‌گذاری مجدد وجود نداشته‌باشد. PWR 2 برای اولین بار در زیردریایی‌های استراتژیک کلاس Vanguard به کار رفت. نسخه‌ی قبلی این نوع پیشران زیردریایی را قادر می‌ساخت بدون نیاز به تعویض هسته تا بیست دور به دور زمین بچرخد اما PWR 2 شناور را قادر می‌سازد تا 40 دور بدور زمین بچرخد.
سایر بخش‌های سیستم قدرت شامل دو توربین Alsthom، دو آلترناتور دیزلی، یک موتور اضطراری و یک محور شفت است.
پیشران هسته‌ای زیردریایی توسط شرکت Babcock Energy ساخته‌شده‌است.

[center]
[b]برش فنی زیردریایی حاوی لیست کاملی از جزئیات[/b]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_astute-cutaway.jpg[/img]
[url="http://www.operations.mod.uk/special/AstuteCutawayHR.jpg"]اندازه‌ی اصلی با حجم 2.5 مگابایت[/url]

[b]لیست[/b]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/LIST20011.gif[/img]

[b]تصویر گرافیکی[/b]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_astute-times.jpg[/img][/center]

[b]خصوصیات[/b]
●سازنده: شرکت BAE Systems
●متصدی: نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا
●برنامه ساخت: 7 تا 8 فروند
●ساخته‌شده: 1 فروند
●تناژ جابجایی: 7800 تن
●طول: 97 متر
●قطر: 10.4 متر
●آبخور: 10 متر
●سرعت: 29 گره (53.7 کیلومتربرساعت)
●عمق عملیاتی: 300 متر
●خدمه: 110 نفر (شامل 11 افسر)
●تسلیحات:
موشک‌های Tomahawk
هارپون زیرسطحی
اژدر Spearfish
مین
●سامانه‌ی کنترل: سامانه‌ی تحلیل داده‌ی ACMS
●حسگرها:
رادار ناوبری باند I
سوئیت سوناری 2076
دو پریسکوپ آپترونیک CM010
عمق‌یاب DESO 25
سیستم تشخیص دوست از دشمن IFF
●اقدام متقابل:
ESM گونه‌ی Outfit UAP 4
Decoy
سامانه‌ی CESM گونه‌ی Eddystone
●پیشران:
رآکتور هسته‌ای آب فشرده PWR 2
دو توربین Alsthom
دو آلترناتور دیزلی
یک موتور اضطراری
یک محور شفت

[b]تصاویر منتخب[/b]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_9-ssn-astute.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_10-submarine.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_11-submarine-construction.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_12-submarine.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_ambush-bow-0506.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_astute20.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_astute30806_468x364.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_astute080607.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Astute_9.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_astute_class_l4.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_astute_class_l6.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_astute_class_l7.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_astute-basindive1007.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Tomahawk_Block_IV_cruise_mi.jpg[/img]

[color=darkred]کلاس TRAFALGAR[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_TRAFALGAR.jpg[/img]

[color=darkred]کلاس SWIFTSURE[/color]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_SWIFTSURE.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Swiftsure-ClassHMS-Spartan.jpg[/img]

[b]دانلود ویدئوی مربوط به زیردریایی با حجم 17.32 مگابایت و مدت 5:57 [/b]: [url="http://www.military-today.com/navy/astute_class.flv"]دانلود[/url]
این ویدئو حاوی نکات جالبی است که از طریق طراحان و سازندگان زیردریایی بیان می‌گردد.

[color=brown]نویسنده: محمد مهدی محمدی[/color]
منابع لاتین:
[url="http://www.naval-technology.com/projects/astute"]http://www.naval-tec...projects/astute[/url]
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Astute_class_submarine"]http://en.wikipedia....class_submarine[/url]
[url="http://www.naval-technology.com/projects/astute/specs.html"]http://www.naval-tec...tute/specs.html[/url]

[color=red]توجه!
استفاده از مقاله تنها با [b]قرار دادن لینک[/b] آن به عنوان منبع مجاز است.[/color]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایولله محمد مهدی جون

دستت درد نکنه

به این میگن یه مقاله عمله خفه کن :? شوخی کردم مقاله خیلی جالبیه

در حد این هست که منتشر بشه من واقعا تبریک میگم چون از لحاظ ترجمه و نگارش هم عالی هست
[color=blue]
ناقلا نکنه خود ناخدا خورشیدی صداشو در نمیاری؟[/color]

ببین دو هزارمین پستمو به افتخار تو زدم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه برادر مهدی عزیز خیلی عالی و کامل بود بین مقاله هایی که ارسال کردی این یچزه دیگه بود البته اونها هم خیلی عالی بودند ولی این بدجوری بدلم چسبید کنده هم نمیشه دستت درد نکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
بازم مثل همیشه عالی بود
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_14.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_14.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_15.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_15.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_16.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_16.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_1.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_3.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_3.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_5.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_5.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_6.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_6.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_7.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_7.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_8.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_8.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_9.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_9.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_10.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_10.JPG[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_11.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_11.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/as_12.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_as_12.jpg[/img][/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهدی جان دستت درد نکنه!! مقاله بسیار خوب و کاملی بود!!

فقط یه سوال بچه گانه!!

به اژدر سیم هم وصل میشه؟!! :? icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ناقلا نکنه خود ناخدا خورشیدی صداشو در نمیاری؟[/quote]
ترجيح ميدم پايلوت قاسمي باشم! :?

[quote]به اژدر سیم هم وصل میشه؟!! [/quote]
به شخصه تا حالا اژدر متصل به سيم نديدم ولي هستند اژدرهايي كه به يك سيم متصل‌اند و توسط اون كنترل ميشن كه براي خنثي كردن جنگ‌الكترونيك دشمن كاربرد داره...

[quote]ايشالله ازينا به ما هم مي رسه.[/quote]
البته از نوع ديزل الكتريكش! icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا ای ول icon_eek
تقریباًپیشرفته ترین زیردریایی جهانه اگه آکولا رو به حساب نیاریم :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
محمد مهدي جان دستت درد نكنه يك پست ديداري و شنيداري كامل در حد خفن كيف كردم
اگه ميشه در مورد هزينه ساخت و نگهداري و همچنين تعداد پرسنل اون هم توضيح بدي ديگه ايول به ولت :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]زیردریایی بسیار قدرتمند و پیشرفته ای هست،،،ممنون مهدی جان خسته نباشی...
فقط چند تا سوال:
حدودا چقدر قیمت داره؟
هارپون زیرسطحی؟ :? چه مدلی هست؟میشه یکم درموردش توضیح بدی؟
زیردریایی های بعدی کی ساخته میشند؟ با این حساب فکر کنم ساخت بقیه زیردریایی ها بعد از 2020 شروع بشه...
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مطلب بسيار زيبايي بود.بار علمي مناسبي دارد.Electro_officer به شما تبريك مي گم.شما بسيار خلاقانه و زيبا مطالب را ارايه مي كنيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشيد كسي نميتونه پاسخ منو بده؟ اگه ميشه نام چند تا شركت توليد كننده بزرگ انگليسي بديد تا واسه تحريمشون برنامه ريزي كنيم٠ ممنون٠ :?

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان شرمنده كه دير جوابتون رو دادم! خط قطع بود نميتونستم بيام.:?

اول لازمه يه سري نكات رو كه تو متن نيستند رو اينجا بيارم. اين زيردريايي قادره [color=red]تا 70 روز [/color]در زير سطح آب دوام بياره و پيشران هسته‌اي خودش به هر نقطه‌ي دنيا دستيابي داشته باشه. [color=red]سرعتش در زيرسطح 29 گره [/color]است كه باعث شده دست كمي از يك ناوشكن نداشته باشه! سرعت يه ناوشكن معمولا حدود 30 گره هست.

[quote]محمد مهدي جان دستت درد نكنه يك پست ديداري و شنيداري كامل در حد خفن كيف كردم
اگه ميشه در مورد هزينه ساخت و نگهداري و همچنين تعداد پرسنل اون هم توضيح بدي ديگه ايول به ولت[/quote]
خواهش ميكنم قابل شما رو نداره.
تلاش‌هاي زيادي صورت گرفته تا در حد امكان قيمت زيردريايي‌ها كمتر در بياد. در سال 2001 هزينه‌ي سه زيردريايي اول 2698 ميليون پوند انگلستان برابر 4390 ميليون دلار آمريكا اعلام شد اما تا سال 2007 اين هزينه افزايش پيدا كرد تا اينكه نهايتا شركت سازنده در 21 مي 2007 هزينه رو 3.65 بيليون پوند معادل 5.94 بيليون دلار اعلام كرد. از هزينه‌ي نگهداري اطلاعي ندارم....!

[quote]هارپون زیرسطحی؟ چه مدلی هست؟میشه یکم درموردش توضیح بدی؟
زیردریایی های بعدی کی ساخته میشند؟ با این حساب فکر کنم ساخت بقیه زیردریایی ها بعد از 2020 شروع بشه... [/quote]
در كل سه مدل موشك هارپون وجود داره:
AGM-84: كه مورد استفاده‌ي نيروي هوايي است.
RGM-84: كه در شناورهاي سطحي كاربرد دارد.
UGM-84: كه توسط زيردريايي‌ها و از مقر اژدر لانچ ميشه.
هرسه‌ي موشك‌ها موتور سوخت جامد دارند و خصوصيات مشابهي دارند. برد مدل زیرسطحی 130 تا حداکثر 220 کیلومتره که منابع مختلف اعداد متفاوتی ارائه کردند. رادارش فعاله طولش 4.6 متر و وزنش 682 کیلوگرمه. در ضمن سرعت موشک با توجه به سایر مدل‌ها احتمالا 0.7 ماخ هست. جالبه هرچی سرچ کردم فقط همون عکس بالایی رو پیدا کردم.
ساخت سه زيردريايي بعدي بنابر برخي گزارشات در سال‌هاي 2009، 2010 و 2012 شروع خواهد شد. ساخت زيردريايي هفتم هنوز در دست بررسي هست.

[quote]راستي درامد اصلي بريتانيا از چيه؟ [/quote]
اقتصاد انگلیس بعد از آلمان و فرانسه سومین اقتصاد قدرتمند اروپاست. این کشور یکی از اعضای گروه‌ کشورهای صنعتی G8 است. بریتانیا در قرن‌های 18 و 19 میلادی بزرگترین کشور صنعتی دنیا بوده. نرخ تورم این کشور در حال حاضر 3٪ هست. چيزي حدود 40٪ درآمد انگليس از طريق ماليات تامين ميشه. بقيه‌ي منابع اصلي عبارت‌اند از: صنايع اتومبيل‌سازي، صنایع نظامی، صنایع هوایی، صنایع دارویی و شیمیایی، کشاورزی پیشرفته و متمرکز، توریسم و ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.