zed

ديدار زندان‌بان عراقي با اسير ايراني بعد از 18 سال

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]خوب برادر رضا بنده که به جزئیات طرح نپرداختم؟ بصورت کلی عرض کردم که برای دفع همیشگی تهدید کشورهای خطرناک باید با گسترش مراودات فی مابین بخصوص اقتصادی آنها را طوری به خود وابسته کنیم که حتی اگر بخواهند نتوانند علیه ما اقدامی جدی انجام دهند.[/quote]

كاملا موافقم.

بله اما فكر نميكنيد كه همين الان هم دير شده؟ چين تقريبا بازارهاي عراق رو قبضه كرده!
پس بايد از همين الان دست به كار شد چون وقتي آمريكايي ها بروند (اگر به اين زودي ها بروند كه خيلي بعيده) ديگه بازاري براي جنس ايراني در اونجا باقي نمانده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله مالک جان بالاخره هر کشوری میتونه بالقوه تهدید محسوب شود اما مهم اینه که ما اجازه فعلیت یافتن بهش ندهیم. گمان نکنم خطر عراق برای ایران بیش از آلمان برای فرانسه باشه؟ نظرات و عقاید مردم هم به مرور زمان با یک دوره طولانی صلح به کلی دگرگون شده و بر فرض مثال امروز حتی در ژاپن کمتر کسی حوصله حتی درگیری فکری با آمریکا را باید داشته باشد!

بلیز جان درست است اما اصل اجرای پروژه های زیربنایی هست نه بازار خرده فروشی که با وجود تاثیرگذار بودن ارزش درازمدت ندارد. ایران بایستی در پروژه های زیربنایی عراق که آنرا به خدمات ما وابسته کند حضوری فعال و موثر داشته باشد تا با این راه ضمن وابسته کردن اقتصادی و صنعتی آن خطرات احتمالی را دور ساخت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] نظرات و عقاید مردم هم به مرور زمان با یک دوره طولانی صلح به کلی دگرگون شده و بر فرض مثال امروز حتی در ژاپن کمتر کسی حوصله حتی درگیری فکری با آمریکا را باید داشته باشد!‌‌[/quote]

با اين صحبتت كاملا مخالفم چون اكثر مردم ژاپن از حضور آمريكايي ها در اوكيناوا شاكي اند.(نمونه اش همين چند سال پيش كه يك نظامي آمريكايي به يك زن ژاپني تجاوز كرده بود كلي سر وصدا شد كه اصلا اينا اينجا چي ميخوان و از اين حرفا.

[quote]بلیز جان درست است اما اصل اجرای پروژه های زیربنایی هست نه بازار خرده فروشی که با وجود تاثیرگذار بودن ارزش درازمدت ندارد. ایران بایستی در پروژه های زیربنایی عراق که آنرا به خدمات ما وابسته کند حضوری فعال و موثر داشته باشد تا با این راه ضمن وابسته کردن اقتصادی و صنعتی آن خطرات احتمالی را دور ساخت.[/quote]

والا پروژه هاي زير بنايي كه كلا قبضه دست شركت هاي چند مليتي و آمريكايي هستند طوري كه پيشبيني كردند كه تا 30 يا 40 سال آينده اين شركت ها حضور فعالي در عراق خواهند داشت. اگر اين درست باشه يعني اينكه ذائقه عراقي هارو غربي كنند و ميشه حرف شما و بعدشم ميشه حرف من كه جايي براي ما نميمونه.
تازه چه عيبي داره كه ما از بازار خرده فروشي شروع كنيم كه حداقل اونجارو از دست نديم.
منظورتونرو هم از عبارت نداشتن ارزش دراز مدت با وجود تاثير گذاري متوجه نشدم اگه ميشه بيشتر توضيح بدهيد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اعتراض ژاپنی ها به این علت بود که یک توهین به خود از جانب آمریکا احساس کردند و احتمالا سرباز هر کشور دیگری اون کار زشت رو انجام میداد باز اعتراض عمومی صورت میگرفت. اما شما نگاه کنید طی چند دهه اخیر چه تعداد از خانواده های ژاپنی نصف آمریکایی (شوهر اکثرا) هستند؟ وقتی یک ملت حاضر بشه به دشمن دختر بده این یعنی اکثریت اون جامعه یا بیخیال قضیه شدن یا تسلیم و اقلیت متعصبی که باقی مونده حق یا فضای کافی برای ابراز نظر نداره.

گرفتن پروژه های زیربنایی عراق رو دیگه به قدرت سیاسی و استفاده از اهرمهای در اختیار ایران برمیگرده که بتونیم کم کم از یکی دو پروژه شروع و سهم خود رو تا میزان تاثیرگذاری افزایش دهیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این شخص عراقی چهار پنج سال بعد از این مصاحبه در صفوف سپاه بدر عراق در درگیری های غوطه شرقیه در حومه دمشق پایتخت سوریه شهید شد.

عجب....داستانی شبیه حر داره!!

دمش گرم...عاقبا به خیر به این میگن، بعد اینکه در ضلالت بود درنهایت توفیق شهادت نصیبش شد...واقعا که این شعر باید خوند:

ما مدعیان صف اول بودیم..... از آخر مجلس شهدا را چیدند

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.