Electro_officer

ناوهای هواپیمابر کلاس Queen Elizabeth (آشنایی با ناوهای هواپیمابر 5)

Recommended Posts

رضاجان دست شما درد نكنه. بابت اطلاعات مفيدي كه ارايه كرديد.
امين جان من كه شارلدوگل رو ترجيح ميدم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
بله تقريبا. ولي من نميدونم با وجود هواپيماي عمودپرواز چرا اينطور طراحي شده؟!
[/quote]

هواپيماى بى سرنشين X-47 هم قراره از اين ناو استفاده كنه٬ اون كه عمودپرواز نيست. بعدش هم ممكنه هواپيماهاى ديگرى هم از اين ناو بهره ببرند كه نبايد ناو رو از اين عرشه پروازى محروم كرد.

راستى كسى در مورد منجيق(Catapult) پرتاب هواپيماى اين ناو خبرى نداره؟ هنوز از سامانه بخار استفاده مى شه يا نوع الكتريكى(الكترومغناطيسى) رو در اين به كار بردند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید یعنی انگلیس 20 شینوک می خواد برای این بزاره ؟
ایکس 47 همون بی2 نیست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]راستى كسى در مورد منجيق(Catapult) پرتاب هواپيماى اين ناو خبرى نداره؟ هنوز از سامانه بخار استفاده مى شه يا نوع الكتريكى(الكترومغناطيسى) رو در اين به كار بردند؟[/quote]
تو متن خوندم كه مجهز به سيستم Ski-jump ramp است و گفته بود نخستین سوپرکریری است که مجهز به این سیستم است. ولی نمیدونم این سیستم چطور کار میکنه.

[quote]ببخشید یعنی انگلیس 20 شینوک می خواد برای این بزاره ؟
ایکس 47 همون بی2 نیست؟[/quote]
هواگردها با توجه به نوع ماموریت انتخاب میشن. ایکس 47 پگاسوس طرحی مشابه بی-2 داره و یک هواپیمای بدون سرنشین است. اطلاعات بیشتر:
http://en.wikipedia.org/wiki/X-47_Pegasus

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تو متن خوندم كه مجهز به سيستم Ski-jump ramp است و گفته بود نخستین سوپرکریری است که مجهز به این سیستم است. ولی نمیدونم این سیستم چطور کار میکنه.
[/quote]
همون طور كه از اسمش بر مى آد اين سامانه يك «رمپ(سطح شيب دار)» هست٬ نه منجيق. سطح شيب دار هم به خوبى در تصوير مشخصه. منظورم اون پرتاب كننده ايست كه به هواپيما كمك مى كنه كه به سرعت خوبى براى بلند شدن از روى عرشه برسه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]همون طور كه از اسمش بر مى آد اين سامانه يك «رمپ(سطح شيب دار)» هست٬ نه منجيق. سطح شيب دار هم به خوبى در تصوير مشخصه. منظورم اون پرتاب كننده ايست كه به هواپيما كمك مى كنه كه به سرعت خوبى براى بلند شدن از روى عرشه برسه.[/quote]
با وجود رمپ اما قرار شده در آينده ناو مجهز به سيستم CATOBAR Catapult Assisted Take Off But Arrested Recovery بشه كه از منجنيق براي پرتاب هواپيما استفاده ميكنه. پس خبري از سامانه‌ي مغناطيسي نيست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با وجود رمپ اما قرار شده در آينده ناو مجهز به سيستم CATOBAR Catapult Assisted Take Off But Arrested Recovery بشه كه از منجنيق براي پرتاب هواپيما استفاده ميكنه. پس خبري از سامانه‌ي مغناطيسي نيست.[/quote]

[b]But Arrested Recovery[/b] يعنى اگر هواپيما بعد از آغاز حركت ٬ اگر به هردليلى به موقعيت پرواز نرسيد ٬ يك سامانه احيا جلوى افتادن اون رو به آب مى گيره؟! چيز جالبى بايد باشه! تا حالا براى منجيق هاى ناوهاى هواپيمابر نديده بوديم.

جناب سرهنگ٬ محمّدمهدى خان! اين كه رمپ همزمان با منجيق استفاده بشه مشكلى به وجود نمى آره و اين دو با هم منافاتى ندارند. سؤال من درباره نيروى مورد استفاده در منجيقه. آيا مثل ناوهاى فعلى آمريكايى از بخار تحت فشار استفاده مى كنه يا طبق سامانه نوين [color=darkblue]«تفنگ الكترومغناطيسى»[/color] ساخته مى شه؟ خودم جايى خوندم كه آمريكايى ها خواهان جايگزينى اين سامانه در ناوهاى جديدشون و سپس در مرحله بعدى تعويض منجيق هاى ناوهاى درحال خدمتشون با اين سامانه نوين شده اند.

تفنگ الكترومغناطيسى در «فيزيك2» هاليدى(دانشگاه) معرفى و تشريح شده. با قرار دادن يك فيوز بين دو ريل و گذراندن جريان قوى٬ فيوز بلافاصله بخار شده و طبق قوانين الكترومغناطيسى در امتدا ريل به سمت خارج با شتاب سرسام آورى حركت مى كند. اگر اشتباه نكنم شتاب حركت در حدود رقم اعجاب انگيز 500g بود!! icon_cool روى اين طرح براى پرتاب ماهواره بدون مصرف سوخت هاى حرارتى هم كار مى كنند. جهت استفاده از اين مدار براى منجيق ناو٬ به آن يك پيستون و قلاب براى كشيدن هواپيما اضافه خواهند نمود. با تغيير اندازه ها و جريان عبورى مى توان به شتاب موردنياز براى پرتاب اجسام با اجرام مختلف دست يافت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اين مورد چيزي گفته نشده. بنده را عفو نماييد كه اطلاعاتم در ضمينه نيروي هوايي محدود و ناقص است... icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]با وجود رمپ اما قرار شده در آينده ناو مجهز به سيستم CATOBAR Catapult Assisted Take Off But Arrested Recovery بشه كه از منجنيق براي پرتاب هواپيما استفاده ميكنه. پس خبري از سامانه‌ي مغناطيسي نيست.[/quote]
س
[b]But Arrested Recovery[/b] يعنى اگر هواپيما بعد از آغاز حركت ٬ اگر به هردليلى به موقعيت پرواز نرسيد ٬ يك سامانه احيا جلوى افتادن اون رو به آب مى گيره؟! چيز جالبى بايد باشه! تا حالا براى منجيق هاى ناوهاى هواپيمابر نديده بوديم.

جناب سرهنگ٬ محمّدمهدى خان! اين كه رمپ همزمان با منجيق استفاده بشه مشكلى به وجود نمى آره و اين دو با هم منافاتى ندارند. سؤال من درباره نيروى مورد استفاده در منجيقه. آيا مثل ناوهاى فعلى آمريكايى از بخار تحت فشار استفاده مى كنه يا طبق سامانه نوين [color=darkblue]«تفنگ الكترومغناطيسى»[/color] ساخته مى شه؟ خودم جايى خوندم كه آمريكايى ها خواهان جايگزينى اين سامانه در ناوهاى جديدشون و سپس در مرحله بعدى تعويض منجيق هاى ناوهاى درحال خدمتشون با اين سامانه نوين شده اند.

تفنگ الكترومغناطيسى در «فيزيك2» هاليدى(دانشگاه) معرفى و تشريح شده. با قرار دادن يك فيوز بين دو ريل و گذراندن جريان قوى٬ فيوز بلافاصله بخار شده و طبق قوانين الكترومغناطيسى در امتدا ريل به سمت خارج با شتاب سرسام آورى حركت مى كند. اگر اشتباه نكنم شتاب حركت در حدود رقم اعجاب انگيز 500g بود!! icon_cool روى اين طرح براى پرتاب ماهواره بدون مصرف سوخت هاى حرارتى هم كار مى كنند. جهت استفاده از اين مدار براى منجيق ناو٬ به آن يك پيستون و قلاب براى كشيدن هواپيما اضافه خواهند نمود. با تغيير اندازه ها و جريان عبورى مى توان به شتاب موردنياز براى پرتاب اجسام با اجرام مختلف دست يافت.[/quote]
[color=darkblue]چنین چیزی امکان نداره،بعد از پرتاب با کاتاپولت هواپیما هیچ فرصتی نداره توقف کنه،حتی با گیره...مگر اینکه ریل کاتاپولت رو عقب بیارند تا یه فضایی برای گیره سرعتگیر ایجاد بشه که عقلانی نیست...
در ضمن هنوز که چیزی ساخته نشده که مهدی جان ازش خبر داشته باشند...[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هم نمى دونم ترجمه ى دقيق اين عبارت چى مى شه. با توجّه به ترجمه ى جمله پيش بينى كردم شايد يك كار جديدى كرده اند. خدا رو چه ديدى؟! آمديم و اين ناو با اين سامانه(براى اوّلين بار) ساخته شد! اگر كسى از دوستان اطلاعى از مفهوم متن [b][i]But Arrested Recovery[/i][/b] داره٬ مشتاق شنيدنيم... :lol: icon_cool

[quote]در ضمن هنوز که چیزی ساخته نشده که مهدی جان ازش خبر [color=brown]داشته باشند[/color]...[/quote]

حالا اينى كه گفتى يعنى [color=green]خوب[/color] يا يعنى [color=red]بد[/color]؟!! :lol:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این سامانه قراره توی ناو جدید آمریکا یعنی cvn-21 استفاده بشه برای اطلاعات بیشتر به شماره 53 مجله جنگ افزار مراجعه کنید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.