Azarakhsh

خودروی زرهي boxer ، ساخت اروپا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

اين خودروی زرهي كه به سفارش كشورهاي انگلستان، آلمان و هلند و توسط شركت ARTEC ساخته و توليد مي‌شود در مرحله­ ي پيش توليد است و تا سال 2010 به خدمت نظاميان اين كشورها درخواهد آمد.
انواع Boxer

كشور هلند اين خودرو را در انواع آمبولانس، پست فرماندهي، خودروي مهندسي و دونوع باربري سفارش داده است و ارتش آلمان نيز خودروي ويژه­ ي يگان زرهي، پست فرماندهي و آمبولانس اين خودرو را مورد استفاده قرار خواهد داد.

Boxer در آلمان جايگزين خودروی M113 و در هلند جايگزين خودروهای زرهي ypr و M577 خواهدشد. اين خودرو 8×8 ، داراي ظرفيت باربري 8 تٌن و ظرفيت دروني بيش از 14 متر معكب است. اين خودرو را مي‌توان در عمليات امداد رساني ويژه­ي مناطق پرتراكم و پررفت آمد نيز به كار گرفت.
1-boxer-mrav%7E0.jpg

طرح خودرو

خودروی زرهی Boxer براساس يك ساختار مدولي طراحي شده تا حداكثر انعطاف پذيري براي كاركردهاي چند منظوره را داشته باشد. تمام قطعات و اجزاي آن در سطح استانداردهاي صنعتي مي‌باشد. بدين ترتيب كه انواع اتاقك‌هاي مورد نياز از جمله اتاقك ويژه­ ي قرارگاه، يگان پزشكي و مراكز لجستيكي را مي‌توان برروي پايه­ ي ثابت خودرو نصب نمود. پايه­ ي ثابت خودرو داراي سقف سه لايه مي‌باشد و به لحاظ ايمني بسيار مقاوم است. همچنين انواع اتاقك‌ها را، كه قابل حمل توسط هواپيما نيز هستند، مي‌توان دركمتر از يك ساعت تعويض نمود.

سيستم جنگ افزاري

سيستم جنگ افزاري خودرو را نيز مي‌توان دركمتر از يك ساعت و برحسب كاركرد مورد نظر Boxer تغيير دارد. نمونه ‌هاي آلماني مجهز به اسلحه­ ي krauss-Mafei مدل 1530 مي‌باشند كه به يك نارنجك انداز اتوماتيك 40 ميلي متري نيز مجهز شده اند.

همچنين Boxer هاي آلماني به يك ايستگاه تسليحاتي كنترل از راه دور، ساخت شركت Thales ، مجهز شده‌اند كه اين سيستم شامل يك دوربين تصوير بردار حرارتي نسل سوم Albatros است. وجود يك مسلسل 7/12 ميلي‌متري در اين نقليه‌ها، از ديگر مزاياي Boxer آلماني است.

ويژگي حفاظتي

بدنه­ ي خودرو از فولاد بسيار مقاوم ساخته شده است. سلاح‌ها بين بدنه­ ي اصلي و روكش‌فولادي جاسازي شده‌اند و در نمونه‌هاي اخير براي ايجاد امنيت بيشتر درمقابل بمب‌هاي كوچك، تركيبي از نوعي سراميك‌ خاص براي ساخت محفظه­ ي قرارگرفتن سلاح‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

ساختمان مدولي(قطعه‌اي) اين نقليه ، موجب تعويض سريع و آسان قطعات آن و آماده كردن اين نقليه براي كاربرهاي مورد نظر شده است. همچنين وجود يك رادار حرارتي درجلوي وسیله موجب شده تا توانايي كنترل موانع و هدف‌هاي پيش رو را داشته باشد.

4-boxer-mrav.jpg

تحرك

Boxer مجهز به موتورMTu با 530 كيلووات قدرت و سيستم انتقال نيروي اتوماتيك Allison مي‌باشد. محرك(انتقال دهنده­ي نيرو) 8 چرخ اين خودرو كه درتمام جهات و مستقل از دستگاه‌ تعليق و سيستم مركزي تنظيم باد تايرها عمل مي‌كند موجب شده تا Boxer بتواند تحرك و سرعت فوق العاده‌اي در تمام انواع بسترها داشته باشد.
بطوريكه اين خودرو قادر است تا 1000 كيلومتر، در تمام انواع مدلهاي كاربردي آن، مقاومت داشته باشد و اين ويژگي در مقايسه با نقليه‌هاي زرهي مشابه برتري چشمگيري به آن بخشيده است.

BOXER_3.jpg


منبع:
naser.ofogh.net

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]دستتون درد نکنه برادر
تقریبا افتضاحه... :?
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موشك/راكت براى دفاع هوايى/زرهى روش نصب نشده؟
قيافه اش هم كه خوشگله! اگر چند جايگاه پرتاب نارنجك دودزا هم بهش اضافه كنى با سفارشات فوق٬ ديگه حرف نداره!
راستى اين كه فرموديد تا 1000 كيلومتر مقاومت كند يعنى چى؟ ذخيره سوختش اونقدر زياده كه مى تونه [b][color=brown]هزار[/color][/b] كيلومتر رو يك كلّه بره؟!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آذرخش جان مطلب خوبی بود دستت دردنکنه . خسته نباشید .

نفربر خوبیه . البته در نخست باید دید که به چه منظور و برای رفع چه مشکلاتی ساخته شده . به نظر من Patria AMV بهترین نفربر جهان هست . انواع و اقسام تجهیزات دفاعی هجومی و پدافندی بر روی این نفربر نصب می شه . نه تنها یک نفربر قدرتمند هست بلکه تقریبا یک ماشین همه کارست . از نظر مقاومت بدنه و سیستم های داخلی واقعا پیشرفتست .

در جنگ افغانستان این نفربر حضور داشت . در یکی از عملیات ها سه بار توسط طالبان مورد هدف ار پی جی 7 قرار گرفت ولی بدون هیچ کمکی به پایگاه برگشت البته که صدمات بالایی دید ولی تا پایگاه تونست خودش رو مدیریت کنه و خدمه کاملا سالم موندن . گفته شده که طالبان به این نفربر " شیطان سبز " می گن . و گفته شده که هر وقت این نفربر حضور پیدا می کنه طالبان حملاتش رو متوقف می کنه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اميد جان زحمت كشيدي

نمرديم و يه مطلب به درد بخور از حضرت والا ديديم icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نمرديم و يه مطلب به درد بخور از حضرت والا ديديم [/quote]

دستت درد نکنه سپهر جان !! داشتیم؟؟!
یکی طلبت!! icon_cool [/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
كركس خان٬ آذرخش جان!
جواب سؤال بنده رو لطف مى كنيد؟
از اينا به ما نمى فروشن؟ وضعيتش نسبت به نفربرهايى كه خودمون توليد مى كنيم چگونه است؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از اينا به ما نمى فروشن؟ وضعيتش نسبت به نفربرهايى كه خودمون توليد مى كنيم چگونه است؟
[/quote]

حالا اینا واسه چته؟!؟ icon_cool

این نفربره !! اما از نوع چرخدارش!!
بیشتر بستگی به شرایط محیطی داره که ازش استفاده می کنن!!
ولی فکر نمی کنم خیلی عقب باشیم!! اگر هم مشکلی باشه شاید تو قسمت الکترونیک و یا زرهش باشه!! همین!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قیافه جالبی دارد. اما از انجا که مشخصات ان به طور کامل نیست نمی شود چیزی گفت.
معنی و مفهوم این جمله را هم نفهمیده ام.

[color=darkred]بطوريكه اين خودرو قادر است تا 1000 كيلومتر، در تمام انواع مدلهاي كاربردي آن، مقاومت داشته باشد و اين ويژگي در مقايسه با نقليه‌هاي زرهي مشابه برتري چشمگيري به آن بخشيده است.[/color]

منظور از مقاومت چیست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بطوريكه اين خودرو قادر است تا 1000 كيلومتر، در تمام انواع مدلهاي كاربردي آن، مقاومت داشته باشد و اين ويژگي در مقايسه با نقليه‌هاي زرهي مشابه برتري چشمگيري به آن بخشيده است.
[/quote]

من فکر این جمله رو اصلاح کردم!!!
منظورش اینه که بردش 1000 کیلومتره !! icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.