Azarakhsh

خودروی زرهي boxer ، ساخت اروپا

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بفرما بعد دوستان به رنگ حماسه گیر داده بودند که چرا به رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایرانه !!! 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیشنهاد ویژه رافائل برای بوکسرها

DxhMezKWoAYL9yv_large.jpg

شرکت اسرائیلی رافائل یک پیشنهاد ویژه برای خودروهای رزهی بوکسر ارائه داده است .این کمپانی یک ماژول رزمی ویژه برای برای بوکسرها طراحی کرده است که با توجه به ماکت ارائه شده توسط رافائل، مشاهده می شود این ماژول شباهات بالای با ماژول رزمی توسعه داده شده برای خودروهای زرهی نامر و ایتان رژیم صهیونیستی دارد. از جمله ویژگی های این ماژول رزمی مجهز بودن به سامانه دفاع فعال تروفی و مسلح بودن به لانچر موشک های ضد زره اسپایک که در یک غلاف جمع شونده قرار دارد است. البته به شکل دقیق مشخص نیست بازار هدف این محصول کدام یک از کشور دارنده خودروی زرهی بوکسر هستند. اما می توان گفت به طور قطع با توجه همکاری نزیک آلمان و شرکت رافائل خصوصا در فروش موشک های ضد زره اسپایک و اخبار انتشار یافته در مورد تست سامانه های دفاع فعال تروفی بر  روی تانک های لئوپارد 2 یکی از اصلی ترین بازارهای هدف آلمان باشد.

thumb_DxhMeMbWoAAGgfv_large.jpg

  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ماژول بازیابی زرهی بوکسر
p1748872.jpg

شرکت آلمانی FFG برای پلتفرم زرهی بوکسر یک نسخه جدید برای کاربری های بازیابی زرهی طراحی و آن را در نمایشگاه لندن DSEI 2019 ارائه کرده است. ماژول های مختلفی برای پیکربندی بوکسر برای نقش های آمبولانس، پست فرماندهی، نفربر، رزمی پیاده نظام و ... طراحی شده است. اما تاکنون ماژول بازیابی زرهی برای  بوکسر تعریف نشده بود و شرکت FFG این خلاء در ناوگان خودروهای بوکسر را شناسایی و با ساخت ماژول بازیابی زرهی برای بوکسر این شکلاف پر کرده است. کریستوف جن مدیر پروژه  FFG توضیح می دهد که این ماژول جدید از سال 2017 با همکاری شرکت آلمانی KMW به عنوان یک سرمایه گذاری خصوصی ساخته شده است. این شرکت متوجه شده بود که کاربران بوکسر در تلاش برای بازیابی وسایل نقلیه هستند. این نسخه جدید برای بازیابی نسخه های مختلف بوکسر آسیب دیده و سایر وسایل نقلیه زره پوش طراحی شده است. همچنین این نسخه می تواند مدل های مختلف ماژول بوکسر را بر روی بدنه بوکسر نصب یا حذف کرد. این قابلیت بوکسر بازیابی زرهی همان چیزی است که مشتریان بالقوه انتظار دارند این نسحه قادر به انجام آن باشد. بوکسر بازیابی زرهی برای انجام ماموریت های خود به 2سرنشین نیاز دارد. خدمه می توانند تمامی سیستم ها را بوسیله نمایشگرهای لمسی و نرم افزار اختصاصی  FFG هدایت و مدیریت کنند.این بوکسر به یک چرتقیل با ظرفیت باربرداری 20 تن مجهز است. برای تثبیت خودرو در حین عملیات بازیابی، این ماژول به دو بازوی هیدرولیکی کناری و یک تثبیت کننده عقبی مجهز است. برای انجام عملیات بازیابی بخش چرتقیل مستقل  از خودرو کار می کند و دارای یک منبع تغذیه جداگانه است. حتی در صورت خاموش بودن موتور اصلی شاسی  بخش بازیابی می تواند به فعالیت خود ادامه دهد. در صورت نیاز مشتری می توان بر روی این ماژول یک ایستگاه سلاح کنترل از راه دور   نصب کرد. در گام نخست بازار هدف این محصول انگلیس، استرالیا و ارتش آلمان در نظر گرفته شده است.

 

thumb_Boxer-Recovery-Fig2.jpg thumb_Titel-klein-WTR-e1566298941315.jpg thumb_BOXER-c.jpg

 

thumb_fsdhdj.jpg

مشتریانی که از پلتفرم بوکسر استفاده می کند با تهیه این ماژول بازیابی زرهی به راحتی می توانند ماژول های مختلف بوکسر را با کمک این ماژول بازیابی زرهی بدون نیاز به خودروهای بازبابی زرهی دیگر تعویض کنند.

 

 

  • Like 1
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بوکسر در استرالیا

 

sdgdsg.jpg

لیندا رینولدز وزیر دفاع استرالیا در مراسم تحویل نخستین خودرو رزمی شناسایی بوکسر

شرکت آلمانی راین متال نخستین خودرو زرهی بوکسر را به دولت استرالیا تحویل داد. ارتش استرالیا قرار است 211 دستگاه خودرو بوکسر مدل رزمی شناسایی را تحویل بگیرد. وزارت دفاع استرالیا در طی برنامه LAND 400 Phase 2 به ارزش 3.38  میلیارد دلار آمریکا (5 میلیارد دلار استرالیا)  برنامه ی نوسازی خودروهای زرمی شناسایی را پیش می برد که برای این منظور خودرو رزمی شناسایی بوکسر را انتخاب کرده است. بوکسر 8x8 مدل رزمی شناسایی پس از 12 ماه آزمایش در استرالیا درسال 2017 انتخاب شد. مراحل مونثاز و تحویل خودروهای رزمی شناسایی بوکسر از سال 2019 تا 2026 صورت می گیرد.  انتظار می رود پروژه ساخت 211 وسیله نقلیه حدود 1450 شغل در سراسر استرالیا ایجاد کند.  همچنین تخمین زده می شود بیش از 40 شرکت استرالیایی در این برنامه مشارکت خواهند داشت.

وزیر صنعت دفاع استرالیا ، ملیسا پرایس گفت: "این پروژه فرصتی هیجان انگیز برای صنعت استرالیا فراهم می کند تا نقشی اساسی در ارائه فناوری و توانایی های پیشرو به ارتش استرالیا داشته باشد. این برنامه همچنین امکاناتی را برای صنعت استرالیا فراهم می کند تا در طول چرخه عملیاتی خودروهای بوکسر عملیات پشتیبانی از آنها را فراهم کند. طبق توافق بین راین متال و دولت استرالیا 25خودرو اول بوکسر در آلمان منتاژ و به استرالیا تحویل داده می شود تا امکان انتقال فناوری به استرالیا فراهم شود. به این شکل کارگران و تهیه کنندگان استرالیایی با تکنیک های خاص تولید بوکسر آشنا می شوند. سپس 186 بوکسر باقی مانده در مرکز تجهیزات عالی نظامی راین متال در خاک استرالیا تولید خواهند شد.

وزیر دفاع استرالیا، لیندا رینولدز گفت: این خودرو رزمی جدید بخشی از سرمایه گذاری 135.43  میلیارد دلاری  دولت ملی برای پیشرفت دفاعی و اطمینان از اینکه نیروهای دفاعی استرالیا در موقعیت های استراتژیک چالش برانگیز مجهز هستند می باشد. وسایل نقلیه جدید با برخورداری از سطح بالای محافظت ، قدرت شلیک و تحرک یک قابلیت در سطح جهانی را برای ارتش استرالیا فراهم می کند.

خودرو های رزمی شناسایی بوکسر در استرالیا به برجک رزمی Lance  ساخت راین متال مسلح به توپ 30 میلیمتری مجهز خواهند شد. اما برخی از دیگر از آنها فقط به یک جایگاه سلاح کنترل از راه دور  مسلح به مسلسل 7.62 یا 12.7 مجهز هستند.

 

thumb_EFMAYJjnS.jpg thumb_20sfg01.jpg thumb_EFMWUiF.jpg  thumb_EFMBong.jpg

  • Like 2
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بوکسر در الجزایر

EGSoVcQXUAAX0m0.jpg

اولین بوکسر ارتش الجزایر با استتار بیابانی

 

به گفته شاهدان عینی در هفته اول اوت سال 2019  یک کشتی باری دو دستگاه خودرو رزمی پیاده نظام بوکسر به همراه 30 عدد کانتینر را در شهر کنستانتین ( قسطنطنیه ) کشور الجزایر تخلیه کرده است. گفته می شود  بعد از چلاش های گذشته بالاخره کشور آلمان راضی شده است تا الجزایر روند تولید خودروهای رزمی پیاده نظام بوکسر تحت لیسانس را در داخل خاک خود انجام دهد. کشور الجزایر در گذشته با کمک آلمان توانسته بود خودروهای زرهی Fuchs را در داخل خاک خود تولید کند. در حقیقت بعد از پایان یافتن تولید خودرو های Fuchs ارتش الجزایر علاقه مند بود تا خودروهای زرهی بوکسر را نیز به کارگیرد. به همین خاطر در سال 2018 الجزایر یک نمونه آزمایشی از خودرو رزمی بوکسر را تحویل گرفت اما به نظر می رسید آلمان به خاطر فشار سیاسی داخلی و خارجی نمی توانست اجازه تولید خودروهای رزمی بوکسر را به الجزایر بدهد. اما با ورود تجهیزات جدید به همراه خودروهای رزمی پیاده بوکسر به نظر می رسد موانع پیشرو برای تولید خودورهای رزمی بوکسر در الجزایر رفع شده است. پیش بینی می شود با ورود تجهیزات جدید الجزایر تا پایان سال  2020 تولید تحت لیسانس خودروهای نظامی بوکسر را آغاز کند.

 

thumb_images-24.jpg

اولین نمونه آزمایش بوکسر در الجزایر که در طول یک رژه نظامی در سال 2018 در تلویزیون این کشور نمایش داده شد.  خودرو های بوکسر ارتش الجزایر در نقش رزمی مجهز به برجک رزمی Lance  ساخت راین متال مسلح به توپ 30 میلیمتری MK 30-2 هستند.

 

خودروهای زرهی بوکسر می توانند نقش های مختلفی را در ارتش الجزایر مانند آمبولانس، خودرو رزمی پیاده نظام، نفربر زرهی، فرماندهی و ...  را بر عهده بگیرند.  با ورود خودروهای رزمی بوکسر به ارتش الجزایر نفربرهای زرهی بی تی ار  -60 و 80 فعلی ارتش الجزایر از خدمت کنار گذاشته می شوند.( البته احتمال دارد نفربرهای قدیمی بی تی ار  -60 و 80 با مجهز شدن به برجک های رزمی جدید دارای  موشک های ضد زره کورنت به عنوان خودروهای ضد زره در ارتش الجزایر خدمت کنند.) به گفته منابع خبری، الجرایر قرار است 150 الی 200 دستگاه خودرو رزمی بوکسر را در داخل خاک خود تولید کند.

 

  • Like 3
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نسخه MGS (سیستم توپ متحرک) بوکسر

SFGHDH4.jpg

 

شرکت المانی KMW به همراه شرکت بلژیکی John Cockerill نسخه جدیدی از پلتفرم زرهی بوکسر را به نمایش گذاشتند. این نسخه بوکسر یک MGS یا سیستم توپ متحرک است که در نقش خودرو پشتیبانی آتش در میدان نبرد حاضر خواهد شد. این مدل از خودرو زرهی بوکسر مجهز به برجک Cockerill سری 3000 مدل 3105 است. برجک رزمی3105 Cockerill  یک برجک دونفره مجهز به توپ 105 میلیمتری استاندار ناتو با قابلیت شلیک مهماتHEAT (شدید النفجار ضد تانک)، HESH ( شدید الانفجار با سر له شونده)، HEP-T(شدید الانفجار با سر له شونده -رسام) و  APFSDS-T (زره شکافنده تثبیت شده با بالک کفشکدار - رسام ) است. قابلیت گردش عمودی توپ در این برجک رزمی +42 درجه تا -10 درجه است. این توپ 105 میلیمتری دارای یک بارگذار خودکار است که می تواند 12 الی 16 گلوله را در خود ذخیره کنند. بقیه مهمات می تواند در بدنه بوکسر ذخیره سازی شود. این برجک دارای یک مسلسل 7.62 میلیمتری هم محور نیز می باشد. همچنین در صورت نیاز مشتری برجک قابلیت نصب لانچر موشک های ضد زره هدایت شوند را نیز دارد. این برجک مجهز به سیستم نظارتی پاناروما و دید 360 مستقل برای فرمانده است که قابلیت شکارچی/قاتل (Hunter/Killer) را برای خدمه فراهم می کند. با توجه به نیاز مشتری می توان برجک رزمی را شخصی سازی نیز کرد و تجهیزات دیگر مانند حسگرهای محل شلیک، سیستم های نظارتی، سیستم های دفاع فعال، سیستم های تسلیحاتی کنترل از راه دور را نیز به برجک اضافه نمود.معرفی چنین محصولی بار دیگر  انعطاف پذیری بالای پلتفرم بوکسر  را نشان داد که می تواند با تغییر بخش ماژولا  بدنه در نقش های مختلفی در میدان نبرد حضور یابد.

 

SFDHDFH.jpg

بوکسر MGS مجهز به برجک دو نفره 3105 Cockerill  با قابلیت شلیک مهمات استاندارد ناتو

 

Boxer-Modules.jpg

به نظر میرسد محدود کردن نقش وعملکرد برای پلتفرم بوکسر معنی ندارد. طراحان و تولیدکنندگان بوکسر نشان داده اند با توجه به نیاز مشتری و یا بازار می توانند نمونه ای جدید به پلتفرم زرهی بوکسر اضافه نمایند.

 

  • Like 4
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نمایش قابلیت MRSI در هویتزر Boxer RCH 155 

 

https://www.aparat.com/v/YxiIX

 

هویتزر Boxer RCH 155 ساخت آلمان یک هویتزر خودکششی است که بر روی پلتفرم 8x8 چرخدار بوکسر سوار است که با ماژول توپخانه 155 میلیمتری (AGM) ترکیب شده است. در این ویدیو شلیک 4 گلوله با قابلیت MRSI  به نمایش گذاشته میشود ( برای آشنایی بیشتر با قابلیت MRSI  در توپخانه ها بر روی لینک کلیک کنید) بعد از اجرای آتش به مدد شاسی بوکسر و تحرک پذیری بالا، این هویتزر خودکششی به سرعت از محل اجرای اتش دور میشود در نتیجه احتمال کشف و انهدام آن بوسیله سامانه های توپخانه ای دشمن به طور قابل توجه ای کاهش می یابد.

 

RCH155-KMW-007.jpg Radhaubitze-RCH-15446179264.jpg RCH155-KMW-002.jpg

 

ماژول توپخانه 155 میلیمتری (AGM) از همان فناوری هویتزر خودکششی PzH 2000  بهره می برد با این تفاوت که ساخت آن ارزان تر است ، تعداد خدمه را کاهش داده و به طور قابل توجهی سبک تر میباشد. هویتزر Boxer RCH 155 توسط تنها 2 نفر اداره می شود. این سیستم توپخانه بسیار خودکار است. دارای سیستم بارگذار تمام خودمکار است که هم پرتابه و هم خرج را بارگذاری می کند. بنابراین ماژول توپخانه کاملاً بدون سرنشین است.  این سیستم توپخانه مجهز به هویتز 155 میلیمتر/L52 است. که در هویتزر PzH 2000 نیز استفاده شده است . این سیستم توپخانه ای با تمام پرتابه های استاندارد 155 میلیمتری ناتو سازگار است. حداکثر برد آتش با پرتابه استاندارد 30 کیلومتر  ، 40 کیلومتر با پرتابه بیس بلید و 56 کیلومتر با پرتابه با رانشگر راکتی است. این ماژول توپخانه ای دارای سیستم کنترل آتش پیشرفته است. داده های هدف را از طریق رادیو یا پیوند داده دریافت می کند. توپ به طور خودکار با استفاده از داده های کنترل آتش تنظیم میشود.   خدمه از راه دور یا  از داخل کابین هدف را تایید و شلیک می کنند. اگرچه در مواقع اضطراری یا خرابی این سیستم توپخانهای  را می توان به صورت دستی بارگذاری و شلیک کرد.

 

 

https://www.aparat.com/v/Wslef

 

از دیگر قابلیت هویتزر Boxer RCH 155 اجرای آتش در حین حرکت است که علاوه بر قابلیت اجرای آتش غیر مستقیم میتوان از این قابلیت برای پشتیبانی اتش به شکل مستقیم نیز بهره گرفت.

  • Like 2
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نسخه جدید بوکسر برای بوندس وهر

 

Maschinenkanonenboxer.jpg

 

نیروی زمینی ارتش آلمان در نظر دارد تا نسخه جدید پلتفرم زرهی بوکسر را به کار بگیرد. اکنون درارتش آلمان فقط دو نسخه بوکسر یعنی نفربر زرهی و امبولانس زرهی در خدمت هستند. اما آلمانی ها قصد دارند تا نسخه خودرو رزمی پیاده نظام (IFV) براساس پلتفرم بوکسر را نیز در خدمت داشته باشند. از عمر عملیاتی پلتفرم ماردر نزدیک 50 سال میگذرد و نیاز به جایگزینی آنها با پلتفرم های زرهی جدید در ارتش المان در حال برنامه ریزی است. بر اساس گزارش های اخیر رسانه ها از جمله نقل قول ژنرال آلفونس مایس بازرس ارتش آلمان، که از برنامه ریزی های ارتش برای جایگزینی ناوگان موجود از خودروهای رزمی پیاده نظام ماردر با ترکیبی از خودروهای رزمی پیاده نظام پوما و خودروهای رزمی پیاده نظام چرخدار مبتنی بر پلتفرم خودروی زرهی چرخدار باکسر خبر داده است.

 

فعلا روشن نیست ارتش آلمان چه تعداد بوکسر در نقش IFV به خدمت خواهد گرفت. براساس گزارشها، بودجه 3/96 میلیارد یورویی برای تهیه 229 دستگاه پومای جدید به ارتش آلمان داده شده است. اگر ارتش آلمان بخواهد 229 دستگاه پومای جدید را با بودجه فعلی داشته باشد. حداقل به 129 دستگاه بوکسر IFV نیاز دارد. اما گزینه دوم کاهش تعداد سفارش پومای جدید به نفع تولید بوکسر IFV است یعنی تولید 100 دستگاه پومای جدید ( ارتش المان اکنون 172 دستگاه پوما در اختیار دارد) در کنار تولید 129 دستگاه بوکسر  IFV برنامه ریزی بشود. در هر صورت پیش نویس بودجه دفاعی  ارتش آلمان با وجود تغییر در برنامه ریز اصلی  و ورود بوکسر IFV باید تغییر کند.  این نسخه از بوکسر به واحدهای پانزرگرنادیر (Panzergrenadier) خواهد رسید. اما بودنس وهر قرار است نسخه های جدیدی از  بوکسر را نیز به واحدهای پیاده نظام  Jäger  نیز تحویل بدهد. در واحدهای Jäger نسخه جدید بوکسر جایگزین بخشی از خودروهای رزمی Wiesel خواهند شد. اگر چه برنامه نسخه جدید بوکسر در واحدهای پانزرگرنادیر  و واحدهای Jäger  باهم متفاوت هستند اما ممکن است با توجه به الزامات و نیازهای هر دو نیرو از یک پیکربندی و ماژول رزمی استفاده کنند همچنین از نظر نیازمندی های لجستیکی تنها یک نسخه از بوکسر با توپ اتوماتیک باید به بوندسوهر معرفی شود.

 

در گزارشات و مصاحبه های مقامات بوندس وهر اشاره شده است نسخه جدید بوکسر به توپ اتوماتیک 30 م.م مجهز خواهد شد. با توجه به طراحی ماژولار منحصر بفرد پلتفرم بوکسر، بوندس وهر گزینه های زیادی برای نصب یک ماژول رزمی بر روی بوکسر پیشروی خود خواهد دشت. احتمالا ارتش آلمان از محصولات صنایع دفاعی آلمانی را برای نسخه جدید بوکسر انتخاب خواهد کرد. در نتیجه گزینه ها ارتش آلمان برای نصب بر روی بوکسرهای جدید بین دو مورد محدود خواهد شد. اولین انتخاب برجک بدون سرنشین RCT-30 ساخت صنایع KMW است. این برجک رزمی همان برجکی است که اکنون بر روی پلتفرم زرهی پوما ارتش آلمان سوار است. گزینه دوم انتخاب برجک سرنشین دار 1 LANCE است. این برجک بر روی بوکسر های ارتش استرالیا در نقش رزمی شناسایی نصب است.

 

Boxer_Land_400.jpg BOXER-IFV.JPG

بوکسر مجهز به برجک سرنشین دار 1 LANCE (سمت راست) بوکسر مجهز به برجک بدون سرنشین RCT-30 ( سمت چپ)

 

هر دو برجک رزمی از نظر تسلیحات از توپ های اتوماتیک MK30-2 بهره میگرد و هر دو ماژول رزمی قابلیت هماهنگ با موشک های ضد زره اسپایک - LR و سیستم های نظارتی مختلف را دارند. اما ویژگی بدون سرنشین بودن برجک های سری RCT-30 باعث میشود ظرفیت داخلی پلتفرم بوکسر برای جابه جایی سربازان در مقایسه با برجک های سرنشین دار 1 LANCE افزایش یابد. البته برجک های سری LANCE در نسخه های بدون سرنشین و سرنشین دار عرضه میشوند و در صورت نیاز میتوان از نسخه بدون سرنشین نیز استفاده کرد. اما مزیت اصلی  برجک بدون سرنشین RCT-30 مشترک بودن ماژول رزمی پوما و نسخه های جدید بوکسر باعث کاهش هزینه های اموزشی و لجستیکی خواهد شد. با وضعیت موجود به نظر میرسد شانس نصب برجک های رزمی RCT-30  برای نصب بر روی نسخه جدید بوکسر بیشتر باشد.

 

54645645.jpg

 

تفاوت میزان فضای داخلی در صورت نصب برجک سرنشین دار ( بالا) با نسخه برجک بدون سرنشین ( پایین)

 

20220520_000038.jpg 20220520_000958.jpg

تفاوت ظرفیت سرنشینان در بوکسر با برجک سرنشین دار 1 LANCE با تعداد چهار نفر (سمت راست ) و برجک بدون سرنشین RCT-30 با تعداد هفت نفر (سمت چپ) - البته ظرفیت و گنجایش سرنشینان به سازمان رزم و نوع کاربری خودرو مربوط است. مثلا نسخه بوکسر با برجک سرنشین دار 1 LANCE ارتش استرالیا به علت اینکه یک نسخه رزمی شناسایی است تعداد گنجایش چهار سرباز لازم دارد از این جهت با دکترین رزمی ارتش استرالیا سازگار است.

 

20220519_234547.jpg  20220521_004212.jpg

بوکسر مجهز به برجک بدون سرنشین RCT-30 و لانچر موشک ضد زره اسپایک -LR - برجک RCT-30 بر روی پلتفرم پوما نیز نصب است

 20220519_234545.jpg 20220519_234543.jpg

فضایی داخلی سرنشینان و کنسول کاربری توپچی در بوکسر مجهز به برجک بدون سرنشین RCT-30

 

Lance_rc.jpg

تصویر گرافیگی از نصب برجک بدون سرنشین LANCE  بر روی پلتفرم بوکسر

 

منبع

 

  • Like 1
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.