Azarakhsh

بدون سرنشین راینمتال KZO

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

شركت Rheinmetall ( كه سابقاً STN Atlas Elektronik ناميده مي‌شد )، سازنده‌ي پرنده‌هاي بدون سرنشين براي ارتش آلمان است.

KZO براي به‌دست آوردن تصوير بلادرنگ از هدف‌ها، موقعيت اهداف ثابت و سرعت اهداف متحرك، از سيستم حسگر مادون قرمز استفاده مي‌كند. اطلاعات مربوط به هدف از پرنده و در مسافت دورتر از 100 كيلومتر به ايستگاه زميني منتقل مي‌شود تا براي عملكرد مؤثر سيستم‌هاي ديگر نظير توپخانه بردبلند، راكت‌ها و موشك‌ها مورد استفاده قرار ‌گيرد. اين هواپیمای بدون سرنشین را مي‌توان در تمام شرايط آب و هوايي و به هنگام شب يا روز به‌كار گرفت.


مدل‌هاي مختلف اين هواپیمای بدون سرنشین

اين هواپیمای بدون سرنشین كه در سه مدل ساخته شده، مأموريت‌هاي شناسايي و مراقبت را انجام مي‌دهد و مي‌تواند يك مسافت‌ياب ليزري و يك تعيين‌كننده مختصات هدف را نيز با خود حمل كند.

مدل صادراتي اين هواپیمای بدون سرنشین، TUcan نام دارد .Tvcan قادر به حمل و جابه‌جايي بارهاي مختلفي بر حسب نيازهاي كشور سفارش دهنده است.

دو مدل جنگ الكترونيكي اين هواپیمای بدون سرنشین (Mucke ECM)و Fledermaus (ESM) ناميده مي‌شوند.

ECM، حامل سيستم هايي نظير مختل كننده‌هاي رادار در باند 20 تا 110 مگاهرتز و يا باند 100 تا 500 مگا هرتز است و ESM شامل سيستم هايي براي تعيين محل فرستنده هاي دشمن بر اثر انتشار سيگنالهاي راديويي مي باشد . اطلاعات مربوط به تعيين موقعيت دشمن و ويژگي هاي سيگنالهاي راديويي به ايستگاه كنترل زميني منتقل مي شود .



هواپیمای بدون سرنشین kzo

اين هواپیمای بدون سرنشین ،يك هواپيماي دوباله با ،بالهاي كوتاه است كه پهناي بال آن 3/43 متر ،طول آن 2/29 متر و ارتفاعش 0/96 متر مي باشد .اندازه اين پرنده كوچك ،ساختار آن از مواد تركيبي و طرح آن به گونه اي است كه از ديد رادارهاي مادون قرمز و آشكارسازهاي تلوزيوني مخفي مي ماند .

normal_KZO_Flight_Germany_01.jpg

بارمفيد KZO

اين پرنده بر حسب شرايط و مقتضيات عمليات، بارهاي مختلفي را مي‌تواند حمل كند. حداكثر قابليت حمل بار اين پرنده، 35 كيلوگرم و حداكثر وزن پرتاب آن 126 كيلوگرم مي باشد .

Kzo در ارتش آلمان حمل‌كننده‌ي سيستم جستجوگر مادون قرمز zeiss ophelios WBG كه در طول موج 12 ميكرون عمل مي كند و نيز رادار synthetic – aperture است ،يك سيستم ثبت اطلاعات درون هواپیمای بدون سرنشین نصب شده كه اطلاعات بدست آمده را از هواپیمای بدون سرنشین و توسط باند اطلاعات كامپيوتري به ايستگاه كنترل زميني منتقل مي كند .

نصب يك مسافت ياب ليزري و سيستم تعيين كننده مختصات هدف به kzo امكان داده تا به عنوان يك هواپیمای بدون سرنشین جنگي بي سرنشين مورد استفاده قرار گيرد .
موتور هواپیمای بدون سرنشین kzo
پرنده kzo با يك موتور دو سيلندر Fichtel and sachs كه 24 كيلووات نيرو توليد مي كند ،به حركت در مي آيد نيروي این موتور مي تواند يك ملخ دو پره اي را بچرخاند .
واحدهاي پرتاب
تعداد باتري‌هاي سيار با قابليت آماده‌سازي سريع كه در اين پهپاد و در هر مأموريت توسط ارتش آلمان مورد استفاده واقع مي‌شود، بستگي به نيازهاي عملياتي خواهد داشت. يك سامانه بي‌سرنشين KZO براي ارتش آلمان شامل دو سامانه زميني است. هر سامانه زميني شامل يك سامانه كنترل زميني سيار به همراه يك خودرو تجهيزات ارتباط مخابراتي، يك خودرو پرتابگر، يك خودروي بازيافت و يك خودروي بازسازي و مرمت وسيله پرنده مي‌باشد.
خودروي ايستگاه زميني داراي محافظي است كه آن را در برابر خطرات ناشي از تشعشعات هسته‌اي، جنگ‌هاي بيولوژيكي، شيميايي و پالس‌هاي الكترومغناطيسي محافظت مي‌نمايد.

اعزام هواپیمای بدون سرنشین kzo

ارتش آلمان بر حسب شرايط و مقتضيات عمليات، kzo را از سكوهاي پرتاب سيار پرتاب مي‌كند،يك سيستم kzo ارتش آلمان شامل 10 هواپیمای بدون سرنشین با سيستم كنترل زميني است .
kzo_gr.jpg
هر سيستم زميني در بر گيرنده يك ايستگاه كنترل زميني سيار باخودروي مخابراتي رابط‌ داده‌ها، سكوي پرتاب، سكوي بازگشت و فرود وسايل و بازسازي مي‌باشد.

بازگردانی
پناهگاه ويژه ايستگاه كنترل زميني برروي وسيله‌ي نقليه نصب شده و از ايستگاه در برابر عوامل ش- م- ه- (NBC) و پالس‌هاي الكترومغناطيسي حفاظت به عمل مي‌آورد.

ايستگاه كنترل زميني كه مي‌تواند همزمان دو پرنده را كنترل كند، به سه ايستگاه كاري رايانه‌اي جهت برنامه‌ريزي ماموريت كنترل پرواز، نشان دادن آن در نمايشگر و ارزيابي اطلاعات و تصاوير منتقل شده‌ي مربوط به هدف، مجهز مي‌باشد.

هواپیمای بدون سرنشین KZO از كانتينرهاي ذخيره و پرتاب يكسان استفاده مي‌كند و ايستگاه كنترل زميني آن مانند هواپيماي بدون سرنشين رزمي Taifun است. كانتينر پرتاب ( با طول 3/05 متر ،عرض 2/44 متر و ارتفاع 2/44 متر ) هميشه بر روي يك كاميون قرار دارد.

سكوي پرتاب مورد نياز براي هواپیمای بدون سرنشین kzo سكويي به ابعاد100*100 متر مربع است . اين سيستم را پس از قرار دادن بر سكوي پرتاب مي توان ظرف 30 ثانيه آماده پرتاب نمود ، رايانه‌ي ايستگاه كاري در خودروي فرماندهي براي برنامه‌ي پرتاب، پرواز، انتقال اطلاعات و بازگشت هواپیمای بدون سرنشین مورد استفاده قرار مي‌گيرد. مجموعه‌ي اطلاعات كامل شده از ايستگاه فرماندهي به رايانه‌ي كنترل پرواز كه روي هواپیمای بدون سرنشین نصب شده است، منتقل مي‌گردد. انتقال اطلاعات از فرماندهي به كاربر پرواز، موجب آگاهي او از آخرين دستورالعمل‌هاي مأموريت و پرواز در حين پرواز هواپیمای بدون سرنشین مي‌گردد.

براي حمل و نقل و نگهداري آسان‌تر، بال‌هاي اين پرنده قابليت تا شدن را دارند؛ ولي به هنگام پرتاب، تا نمي‌شوند. كاربر پرواز شروع پرتاب را مشخص مي‌كند و خرج پرتاب كه راكت كوچكي است، روشن مي‌شود. با نيروي خرج پرتاب، هواپیمای بدون سرنشین از كانتينر پرتاب، به بيرون رانده مي‌شود و موتور محرك راكت پس از پرتاب از هواپیمای بدون سرنشین جدا مي شود.

normal_KZO_UAV.jpg
Uplink اطلاعات تصويري از فرمانده و downlink اطلاعات به اپراتور، در مقابل ايجاد پارازيت نيروهاي دشمن مقاوم است. downlink از طريق باندku مي تواند با برد بيش از 150 كيلومتر از ايستگاه كنترل زميني عمل كند. اين برد در محيط‌هاي پر تراكم جنگ افزارهاي الكترونيكي دشمن، به 100 كيلومتر كاهش مي يابد .
این هواپیمای بدون سرنشین معمولا با سرعت 150 كيلومتر در ساعت به سمت منطقه هدف پراز مي كند و حداكثر سرعت آن 250 کیلومتر برساعت است .پس از رسيدن به منطقه هدف ،سرعتش به 120 km/h كاهش مي يابد .ارتفاع عملكرد آن 300 تا 3500 متر است و بيش از 5/3 ساعت توان مقاومت دارد .

اين هواپیمای بدون سرنشین به دنده فرود مجهز نشده است؛ درعوض براي فرود آمدن در منطقه مورد نظر، از چتر و كيسه‌هاي هوايي استفاده مي‌شود. مساحت زمين مورد نياز براي بازگشت دادن هواپیمای بدون سرنشین بايد 200 *200 متر مربع باشد .


منبع:
naser.ofogh.net
paydarymelli.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پهباد مناسبي به نظر ميرسه و طرح جالبي داره. معلوم نيست نبردهاي آينده به چه شكلي در خواهند آمد! icon_cool
كسي نميدونه علامت + كه روي تجهيزات آلماني زده ميشه چه معنايي داره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
كسي نميدونه علامت + كه روي تجهيزات آلماني زده ميشه چه معنايي داره؟
[/quote]

مهدی جون این لوگو یا همون نشان نیروی هوایی آلمان یا همون لوفت وافه هست!!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Logo_Luftwaffe.png

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نشان صلیبی آلمان که از خیلی وقت پیش در این کشور مرسوم بوده علاوه بر نشان لوفت وافه واحدهای زمینی و دریایی هم از این نشان استفاده می کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
luft به زبان المانی یعنی هوا (اسمان )
waffe هم معنی نیرو و .... میده

luftwaffe میشه نیروی هوایی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بابا برادر کلا قیصر و المانی ها به صلیب علاقه داشتند برای همین علامت ارتش شون صلیب مسیحی بود واین ارم در تمامی نیرو ها بکار برده می شه البته به غیر از نیرو دریایی
خودتم میدونی که هیتلر علامت کشورش صلیب شکسته بود

در کل علامت صلیب نشاندهنده نیروی رزمی امپراتوری رایش هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
تاريخچه صليب شكسته
صلیب شکسته یا سواستیکا یا گردونهٔ مهر یک چلیپا با شاخه‌های ۹۰ درجه به سمت راست یا چپ است. که معمولاً با جهت افقی یا گوشه‌هایی با زاویه ۴۵ درجه می‌باشد. در شکل هندی نقطه‌هایی در هر ربع آن قرار می‌دهند.

واژه سواستیکا swastika از سانسکریت می‌باشد و آمیزه‌ای از سو = خوب و خوش + استی =هستی و استی، می‌باشد؛ یعنی خوش بختی و نشان خوشبختی. در ایران باستان چنین نشانه‌ای را «گردونه مهر» می‌گفته‌اند.

سواستیکا در بسیاری از هنرها و طراحی‌های تاریخ بشری پدیدار می‌باشد ، نشان بسیاری از چیزها، همچون خوش اقبالی، خورشید، برهما یا هندوها بود. در روزگار باستان، صلیب شکسته در بین سومری‌ها، سلت‌ها و یونانی‌ها استفاده می‌شد.

در غرب، سواستیکا عموماً با نام صلیب شکسته و به عنوان نماد نازیسم شناخته می‌شود (به خاطر آنکه به عنوان نشان حزب ملی کارگران سوسیالیست آلمان به‌کار می‌رفت). پس از جنگ جهانی دوم، این نماد چهره مشهوری در غرب پیدا کرده‌است.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/142px-HinduSwastika_svg.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_142px-HinduSwastika_svg.png[/img][/url]
سواستیکا از تمدن هند
هندسه

سواستیکا علامتی است با شاخه‌های ۹۰ درجه به سمت راست یا چپ است. که معمولاً با جهت افقی یا گوشه‌هایی با زاویه ۴۵ درجه می‌باشد.ممکن است جهت گردش آن را مطابق با عقربه‏های ساعت و یا بر خلاف آن باشد.
خاستگاه
این نماد در تاریخ کهن اروپا و همچنین آثار کشف شده از فرهنگ‏ها هند و اروپایی مانند هند و آریایی ٬ ایرانی ٬ هیتی‏ها ٬ سلتی‏ها و یونانی‏ها به چشم می‏خورد.اولین نمونه‏های استفاده از سواستیکا مربوط به تعدادی سفال یافت شده در استان خوزستان در ایران در ۵ هزار سال قبل از میلاد است.در اوایل عصر برنز نشانه‏هایی از آن در سفال‌هایی در روسیه پیدا شده است.
همچنین علامت‏های سواستیکا مانندی در عصر برنز و آهن در قفقاز شمالی و آذربایجان و همچنین در بین سکاها و سرمتی‏ها پدیدار شده است.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/IndusValleySeals_swastikas.JPG][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_IndusValleySeals_swastikas.JPG[/img][/url]
مهر سواستیکا از تمدن هندو در موزه بریتانیا
آیین مهر

در آیین مهر این نشان را گردونه مهر می‌نامند. برخی می‌پندارند چهار پره آن آمیزش چهار عنصر اصلی آب ، باد ، خاک ، آتش را می‌رساند. برخی دیگر آن را ساده شدهٔ شکل خورشید و درخشش پرتو‌های آن می‌دانند.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Swastika_iran.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Swastika_iran.jpg[/img][/url]
گردنبند ایرانی که در گیلان پیدا شده و دارای قدمت حدود یک هزار سال قبل از میلاد می‌باشد
استفاده در آسیا
تاجیکستان

در سال ۲۰۰۵ مقامات تاجیکستان همه را به استفادهٔ گسترده از سواستیکا به عنوان یک نماد ملی فراخواندند. رییس جمهور امامعلی رحمان سواستیکا را یک نشان آریایی و سال ۲۰۰۶ را «سال فرهنگ آریایی » که می‌تواند زمانی باشد، برای مطالعه و مردمی ساختن خدمات آریایی به تاریخ تمدن جهان و بر پا داشتن یک نسل نوین (از تاجیکها) با یک روح اتکای به خود ملی، و توسعه پیوندهای عمیقتر با دیگر نژادها و فرهنگها، اعلام کرد.
استفاده تاریخی در غرب
در یونان باستان طراحی لباس‏ها ٬ سکه‏ها و ساختمان‏ها انباشته از سواستیکا به شکل تنها و یا بهم پیوسته است.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-GreekHelmetSwastika_marked.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800px-GreekHelmetSwastika_marked.jpg[/img][/url]
کلاه خود یونانی که علامت سواستیکا در بالای آن نقش بسته است.مربوط به ۳۲۵ تا ۳۵۰ سال قبل از میلاد مسیح
آمریکای شمالی

سواستیکا یک نماد عمومی برای خوش شانسی و یا یک نماد مذهبی و معنوی در آمریکا قبل از استفاده آن توسط حزب نازی آلمان بود.این نماد در بسیاری از ساختمان‏های تاریخی موجود باقی مانده است.در سال ۲۰۰۷ نیروی دریایی آمریکا حاضر شد ۶۰۰ هزار دلار را برای استتار یک سربازخانه در نزدیکی سن دیگو بپردازد که از بالا شبیه یک صلیب شکسته به نظر می‏رسید.

استفاده حزب نازی‌ از سواستیکا
به دنبال ردپای استفاده غرب از نشان سواستیکا در قرن۲۰ ، حزب نازی آلمان در سال۱۹۲۰ میلادی این نشان را نمادی برای خود قرارداد. این نشان در پرچمها، مدالها و بازوبندهای این حزب مورد استفاده وسیع قرار گرفت. همچنین قابل ذکر است که قبل از آنکه حزب نازی این نشان را برای خود برگزیند، حزب ملی سوسیالیست کارگران آلمان از این نشان به طور غیر رسمی برای معرفی خود کمک گرفتند.

آدولف هیتلر در کتابش با عنوان نبرد من در مورد این نشان می‌نویسد:
خود من در این رابطه(انتخاب نماد حزب نازی)بعد از تلاشهای فراوان به یک ساختار کلی دست پیدا کردم، یک پرچم با پس زمینه قرمز، یک صفحهٔ مدور سفید و یک سواستیکای سیاه در میان آن. بعد از انجام آزمون و خطاهای بسیار من به یک نسبت معین میان اندازه سطح پرچم و صفحه مدور سفید و همچنین شکل و ضخامت سواستیکا پیدا کردم
در زمانی که هیتلر برای حزب مطبوعش پرچمی را خلق می‌کرد، او به دنبال راهی برای آمیختن نشان سواستیکا با رنگهایی بود که گویای گذشته با شکوه ملت آلمان بود.استفاده از این رنگها که در میان مردم آلمان از حرمتی خاص برخوردار بود؛ می‌توانست بیعت هیتلر را با ارزشهای گذشته به مردم آلمان نشان دهد.(قرمز، سفید و سیاه رنگهای پرچم امپراطوری آلمان در گذشته را تشکیل می‌دادند.) وی همچنین اظهار داشت:
ما به عنوان شهروندانی سوسیالیست، دستور کارمان را در پرچممان می‌بینیم. در مصداق اجتماعی بودن جنبشمان، در سفیدش مصداق مشروعیت داشتن جنبش و در سواستیکا قرمز آن رسالتی را که بر گردن ماست و همانا تنازع برای پیروزی مردمان آریایی است مشاهده می‌کنیم.
سواستیکا همچنین به عنوان«نماد خلاقیت-زندگی فعال»(به آلمانی: das Symbol des schaffenden, wirkenden Lebens) و همچنین به عنوان نشان«طرفداران آلمانگرایی» (به آلمانی: Rasseabzeichen des Germanentums) شناخته می‌شود..

استفاده از نشان سواستیکا نشات گرفته از فرضیات نظریه پردازان نازی بود. فرضیاتی که آنها از فرهنگ آریایی فراموش شده مردم آلمان داشتند. بنابر نسخه اسکاندیناوییایی مقاله نظریه استیلای نژاد آریایی ، نازیها مدعی هستند که آریاییهای اولیه هندوستان که از معتقدان به کتاب ودا(به انگلیسی: ‎Veda ‏) بودند، نخستین کسانی بودند که سواستیکا را به عنوان یک سنت ملی پذیرفتند. ایشان همچنین پیشگام در میان سلطه جویان سفید پوست بودند.

همچنین نظریه قوی وجود دارد که بیان می‌کند پیدایش نظام طبقاتی هندوستان ، سرچشمه گیرنده از روش‌هایی بوده که هندوها برای جلوگیری از اختلاط نژادی به کار می‌بستند.
استفاده از سواستیکا به عنوان نماد نژاد آریایی برای اولین بار توسط امیلی بورنوف مطرح گردید. در تاریخ ۱۴ مارس ۱۹۳۳ میلادی، مدت کوتاهی بعد از انتخاب هیتلر به عنوان صدر اعظم آلمان، پرچم حزب نازی در کنار دیگر رنگهای ملی آلمانها برافراشته شد. در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۱۹۳۵ میلادی، این پرچم به عنوان یگانه پرچم ملی آلمان شناخته شد. نشان سواستیکا به عنوان مشخصه در تمام پرچمهای آلمان نازی خودنمایی می‌کرد، بالاخص برای دولت و تشکیلات ارتش آلمان.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Flag_of_Germany_1933_svg.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800px-Flag_of_Germany_1933_svg.png[/img][/url]
از زمان جنگ جهانی دوم، در جوامع غربی غالبا نشان سواستیکا یادآور حزب نازی است.
بعد از جنگ جهانی دوم در کشورهای غربی
فنلاند شاید یک مورد مشخص استثناء در بین کشورهای غربی باشد که به طور عمومی گرایش به استفاده از سواستیکا دارد.نیروی هوایی فنلاند نماد سواستیکا را بعد از سال ۱۹۱۸ که اریک ون روزن یک هواپیما را که با نماد سواستیکا مزین شده بود را به عنوان علامت خوش اقبالی از سوئد به ارتش سفید فنلاند داد پذیرفته است.
سواستیکا رسما به عنوان نماد ملی از طرف نیروی هوایی فنلاند بر روی هواپیماها از سال ۱۹۱۸ پذیرفته شده است.یک نسخه کوچک آن هم در تانک‏های فنلاندی و نیروی زرهی آن به عنوان نماد ملی استفاده می‏شود.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/800px-Presidential_Standard_of_Finland_svg.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_800px-Presidential_Standard_of_Finland_svg.png[/img][/url]
پرچم استاندارد ریاست جمهوری فنلاند شامل یک صلیب آزادی و یک سواستیکا است.
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Rv1007_s11_lentosotakoulu.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Rv1007_s11_lentosotakoulu.jpg[/img][/url]
پرچم آکادمی نیروی هوایی فنلان
ممنوعیت
لهستان

در لهستان نشان دادن عمومی علامت نازی‏های آلمان شامل صلیب شکسته یک جرم کیفری با ۲ سال زندانی است
برزیل

در برزیل استفاده از صلیب شکسته یا هر چیزی دیگری که اشاره به نازی‏های آلمان داشته باشد و همچنین تولید و پخش این نماد و پخش برنامه رادیویی از آنها از سال ۱۹۸۹ یک جرم است و در بهترین حالت از ۲ تا ۵ سال زندانی دارد.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B5%D9%84%DB%8C%D8%A8_%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D9%87
و اينك تصاوير اين پهپاد
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/kzo_1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_kzo_1.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/kzo_2.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_kzo_2.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/kzo_3.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_kzo_3.jpg[/img][/url]]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/kzo_4.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_kzo_4.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/kzo_5.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_kzo_5.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/kzo_6.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_kzo_6.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/kzo_7.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_kzo_7.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/kzo_8.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_kzo_8.jpg[/img][/url]
[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/kzo_9.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_kzo_9.jpg[/img][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا رضا شایسته بود که مطلب مربوط به صلیب شکسته را در یک تاپیک مستقل ارسال می کردید.
در هر حال ممنون از توضیحات مفید شما

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.