nino22

معرفی مادربورد های p55 گیگا برای پردازنده های core i5

Recommended Posts

[img]http://en.expreview.com/img/2009/08/14/Gigabyte_P55_UD4_1.jpg[/img]
چندی پیش شرکت اینتل، پلتفرم جدید Lynnfield خود را معرفی کرد. این پلتفرم جدید قرار است به زودی به جریان حیاتی و پلتفرم اصلی اینتل در بازار رایانه های شخصی بدل شود. همزمان با انتشار این خبر شرکت های اصلی و تولید کنندگان بزرگ مادربرد در جهان، به معرفی محصولات جدید خود بر پایه این پلتفرم پرداختند. اینتل تراشه های جدید خود را Coer i5 نامیده است و چیپست های جدیدی که برای پشتیبانی از این تراشه ها معرفی کرده است P55 نام دارد.
در میان شرکت های تولید کننده مادربرد در جهان، گیگابایت گوی سبقت را از دیگر رقبا ربود و با معرفی 5 مدل مادربرد جدید مبتنی بر P55 اینتل، کامل ترین رنج محصول در این رده را رونمایی کرد. این اولین بار در تاریخ است که شرکتی تولد یکی از پلتفرم های جدید را با ارائه این تنوع محصولی جشن گرفته و اعلام می کند.[img]http://www.avajang.com/articles/1388/gigabyte_p55/images/gigabyte_p55.jpg[/img]
مادربردهای P55 گیگابایت مجهز به سوکت جدید 1156 اینتل هستند که در تمامی پنج مدل، قابلیت پشتیبانی از حافظه های DDR3 تا 2100MHz را دارا هستند. بهره مندی از درگاه های جدید Sata با توان نرخ انتقال اطلاعات تا مرز 6Mb در ثانیه و پشتیبانی از Crossfire و SLI از دیگر قابلیت های این مادربردها است. از جمله فن آوری های انحصاری که گیگابایت در این نسل از محصولات خود بکار برده است می توان به Ultra Durable 3، Dynamic Energy Saver 2 و Smart 6 اشاره کرد که این مادربردها از محصولات دیگر رقبا متمایز می کند. شاخص ترین مدل در میان این پنج محصول معرفی شده مادربرد EP55-UD6 است که از منبع تغذیه 24 فاز جهت برق رسانی به تراشه اصلی بهره می برد. این اولین باری است که شرکتی در تولید مادربردهای خود از منبع تغذیه 24 فاز که امن تر، بهینه تر و توامندتر است، بهره می برد. محصولات مبتنی بر پلتفرم جدید اینتل تا اواخر تابستان امسال به بازار عرضه خواهد شد.
یکی از قابلیت های منحصربفرد مادربردهای گیگابایت بهره مندی از فن آوری انحصاری Smart TPM است. گیگابایت قصد دارد مادربردهای سری P55 خود را با این فنآوری امنیتی منحصربفرد معرفی کند. در Smart TPM که یک فن آوری امنیتی پیشرفته جهت مخافظت از اطلاعات موجود بر روی هارد دیسک است، کاربر می تواند به کمک درایو فلش یا تلفن همراه خود، دسترسی به اطلاعات محرمانه و تحت حفاظت را کنترل کند. Smart TPM نسل دوم فن آوری Ultra TPM گیگابایت است که در سری محصولات P45، X58 و MA790 این شرکت مورد استفاده قرار گرفته بود. در این نسخه کاربران قادر هستند به کمک تلفن همراه خود و از طریق پتوکل بلوتوث اطلاعات موجود روی هارددیسک خود را قفل کرده و دسترسی کاربران دیگر را محدود کنند. استفاده از موبایل به عنوان کلید دسترسی به اطلاعات بسیار هوشمندانه تر از استفاده از درایو فلش است چون احتمال گم کردن یا خرابی های احتمالی کم تر بوده و ارتباط بیسیم نیز راحت تر و سریع تر است. Smart TPM راه حلی خلاقانه برای حفاظت از اطلاعات است که گیگابایت به عنوان یک امکان جانبی بسیار جالب برای مادربردهای سری P55 خود در نظر گرفته است.
در کنار معرفی Smart TPM، گیگابایت یک بسته نرم افزاری قدرتمند را نیز در کنار مادربردهای سری P55 خود قرار داده است. بسته ای که Smart 6 نام دارد و شامل شش نرم افزار توانمند و کارا برای مانیتور و کنترل کردن اجزای مختلف سیستم است. تسلط کامل بر بایوس مادربرد، اورکلاکینگ امن و سریع، ثبت و بازگرداندن سیستم به شرایط قبلیدر صورت بروز مشکل و حفاظت دوگانه کارا از بایوس سیستم از جمله امکانات این بسته نرم افزاری است.
هنوز مشخص نیست که چه مدل هایی از سری مادربردهای P55 گیگابایت در ایران موجود خواهد شد اما تقریبا همه مدل های این سری به امکانات نام برده مجهز هستند. با توجه به اینکه اینتل هفته گذشته تراشه های سری Core i5 خود را روانه بازار کرده است باید بزودی شاهد ورود این مادربردها به بازار باشیم. از نظر قیمت مادربردهای سری P55 بسته به مدل و امکانات باید قیمتی بین 200 تا 300 هزار تمان داشته باشند که به مراتب از پلتفرم X58 ارزان تر هستند. مادربردهای گیگابایت اولین مادربردهای مبتنی بر P55 خواهند بود که به بازار ایران خواهند رسید.

به نظر می رسد گیگا بایت از بین 5 مدل تولیدی سه مدل زیر را برای توزیع در ایران ( از روی تبلیغاتی که انجام داده )در نظر گرفته باشد
p55-ud3p
p55-UD4P
p55-UD6
که آخری از همه پیشرفته تر می باشد. و[b] نکته جالب اینکه مشخصات دقیق این بورد ها هنوز در سایت گیگابایت قرار نگرفته است[/b]


[b]
منبع : سایت آواژنگ [/b][img]http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2009/08/05104824377l.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در ایران هم مثل آمریکا پردازنده های i7 965 975 به قیمت بالای یک میلیون تومن موجوده اما ارزشنداره این مقدار هزینه برای یه پردازنده؟!

برای پردازنده های متوسط قیمت هم تقریبا همگی در بازار وجود داره مثلا i7 920 که گرونترین این دسته محسوب میشه به قیمت 300 تومن قابل تهیه هست.

ولی با توجه به تغییرات سریع دنیای پردازنده اگر کسی کار خاصی نداشته باشه بیشتر از 150 تومن برای پردازنده خرج کردن اشتباهه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با قیمت نجومی که پردازنده های core i7 و مادربورد های آن دارد خرید آنها حداقل تا یک سال آینده برای کاربر ایرانی مقرون به صرفه نیست .در ضمن پردازنده های core i5 برای کریسمس به صورت انبوه وارد بازار می شوند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.