nino22

معرفی سیستم عامل گوگل کروم

Recommended Posts

http://kara.allthingsd.com/files/2008/09/chrome21.jpg
9 ماه از زمان راه‌اندازی مرورگر گوگل کروم می‌گذرد و در این مدت ۳۰ میلیون نفر از آن در سراسر وب استفاده می‌کنند؛ کروم برای کاربرانی طراحی شده است که در اینترنت به دنبال اطلاعات می‌گردند، ایمیل خود را چک می‌کنند، اخبار را دنبال می‌کنند، خرید می‌کنند و یا با دوستان خود در ارتباط هستند. سیستم‌عامل‌های گذشته زمانی طراحی شده بودند که اینترنت وجود نداشت ولی امروز گوگل پروژه‌ای را معرفی کرده است که طبق گفته سایت گوگل به عنوان یک افزونه از گوگل کروم خواهد بود، این سیستم “سیستم عامل گوگل کروم” نام دارد. گوگل سعی کرده است تا دوباره در مورد اینکه یک سیستم عامل به چه چیزهایی نیاز دارد فکر کند و سیستم‌عاملی برای دنیای امروز طراحی کند.
سیستم عامل گوگل کروم سیستم‌عاملی کدباز و سبک است که در مرحله اول نت‌بوک‌ها را هدف گرفته است. قرار است بعد از یک سال کد این سیستم‌عامل منتشر شود و در نیمه دوم سال ۲۰۱۰ نت‌بوک‌هایی با سیستم عامل گوگل کروم در دسترس کاربران قرار گیرند. سرعت، سادگی و امنیت از کلیدیترین جنبه‌های سیستم‌عامل گوگل کروم است. این سیستم‌عامل طوری طراحی شده است تا بسیار سریع و سبک راه‌اندازی شود و در کمترین زمان ممکن کاربر را به اینترنت متصل کند، رابط کاربری طراحی شده بسیار شبیه به محیط وب خواهد بود. همانند مرورگر گوگل کروم، کدهای امنیتی به طور کامل از نو طراحی شده‌اند تا کاربران از هرگونه ویروس، تراجان و انواع کدهای مخرب در امان باشند.

سیستم عامل گوگل کروم برای سیستم‌های x86 طراحی شده است، بیشتر نت‌بوک‌هایی که برای سال آینده طراحی شده‌اند با این سیستم عامل هم‌خوانی خواهند داشت. معماری سیستم عامل گوگل کروم بسیار ساده است: سیستم عامل گوگل کروم یک محیط ویندوزی جدید بر روی هسته لینوکس است. تمام نرم‌افزارهای تحت وب روی این سیستم‌عامل قابل اجرا هستند و ابزار توسعه نرم‌افزارهای این سیستم‌عامل همان ابزارهای آشنای طراحی نرم‌افزارهای وب خواهند بود، پس تمام نرم‌افزارهای سازگار با این سیستم‌عامل نه تنها بر روی سیستم عامل گوگل کروم قابل اجرا هستند بلکه بر روی تمام مرورگرهای وب نیز اجرا خواهند شد.

گوگل کروم یک پروژه جدید است که از سیستم عامل آندروید جدا شده است، آنروید سیستم‌عاملی برای تلفن‌های همراه بود که بوسیله کاربران بر روی نت‌بوک‌ها نیز نصب و اجرا شد. سیستم‌عامل گوگل کروم برای کاربرانی طراحی شده است که بیشتر زمان خود را در وب می‌گذرانند.

گوگل در معرفی این سیستم‌عامل به درخواست‌های کاربران خود اشاره کرده است که خواهان کامپیوترهایی بوده‌اند که سریع به اینترنت وصل شود و امکان چک کردن ایمیل را برای آن‌ها فراهم کند و در این میان زمانی برای راه‌اندازی سیستم‌عامل تلف نشود. به گفته گوگل، کاربران کامپیوترهایی می‌خواهند که همواره مانند روز اول کار کند و در طول زمان سرعت خود را از دست ندهند؛ گوگل همچمنین از نیاز کاربران برای دسترسی به اطلاعات در هر نقطه‌ای سخن گفته است و همچنین از مشکلات آن‌ها برای بروز رسانی‌های سخت‌افزاری برای استفاده از سیستم‌عامل‌ها و یا نرم‌افزارهای جدید سخن به میان آورده است.

سیستم‌عامل گوگل می‌تواند تحولی را در عرصه کامپیوترها و وب ایجاد کند، طبق توصیفات گوگل از سیستم‌عامل گوگل کروم و نرم‌افزارهای آن می‌توانیم منتظر یک مرورگر قدرتمند باشیم تا یک سیستم‌عامل به معنای واقعی. اینکه نرم‌افزارها، صفحات و نرم‌افزارهای تحت وب باشند به کاربران اجازه می‌دهد به هر نرم‌افزاری فقط با مرورگر خود دسترسی پیدا کنند و تنها توانایی سخت‌افزاری مورد نیاز برای این چنین سیستم‌عاملی توانایی اجرای یک مرورگر خواهد بود، بنابراین دیگر نیاز به بروز رسانی سخت‌افزاری سیستم خود در مدت زمان کوتاه نخواهید داشت. با نگاه به رویکرد گوگل در تولید نرم‌افزارهای تحت وب مانند جیمیل، تقویم گوگل، مستندات گوگل و … و امکان دسترسی آفلاین به این نرم‌افزارها می‌توانیم نتیجه بگیریم که گوگل از مدت‌ها پیش برای این سیستم‌عامل برنامه ریزی کرده بوده است.

منبع :http://pariyana.com

[color=darkred]این برای بار دوم! گذاشتن عکس فقط از گالری سایت مجازه!
بار سومی وجود نداره! تکرار نشه!
Azarakhsh[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.