Azarakhsh

موشک های بالستیک هندی پریتوی (prithvi)!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

لين موشک بالستيک ساخت هندوستان است که بر اساس برنامه توسعه موشک هاي بالستيک نيروي زميني و هوايي آن کشور توليد شده است. اين موشک تک مرحله اي سوخت مايع کوتاه برد قابل حمل در جاده مي باشد. توسعه اين موشک در سال 1983 آغاز و اولين آزمايش آن در 25 فوريه 1988 انجام شده است. سه نمونه از اين موشک به ترتيب پريتوي-1 (اس اس -150) , پريتوي -2 (اس اس-250) و پريتوي -3 (اس اس 450) مي باشد که تا کنون آزمايش هاي متعددي بر روي اين سه مدل صورت پذيرفته است. نيروهاي نظامي هندوستان خواهان خريد بيش از 300 فروند از موشک هاي مذکور مي باشند. هندوستان قيمت هر فروند پريتوي را در حدود 100/000دلار اعلام نموده است. طبق برآورد انجام شده اين مبلغ بسيار پايين مي باشد و قيمت اين موشک مي تواند بين 400 هزار دلار تا 5/2 ميليون دلار باشد.

براي طراحي موشک پريتوي از فناوري موتور موشک زمين به هواي اس آ-2 شوروي سابق استفاده شده است. همانطور که در بالا ذکر شد هندوستان سه نمونه از موشک پريتوي را توسعه داده است که در زير به بيان اطلاعات فني در خصوص هر يک از مدل هاي موشک مذکور مي پردازيم.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/prithvi2.jpg[/img]

موشک پريتوي-1 اولين موشک سطح به سطح بومي هندوستان مي باشد که تحت عنوان پريتوي -1 (اس اس-150) معرفي شده است. پريتوي بخشي از برنامه توسعه موشکي هدايت شونده يکپارچه سازي شده هندوستان مي باشد. وزارت دفاع هندوستان اين برنامه را در سال 1983 با بودجه اي در حدود 15/28 ميليون شروع کرده است. اولين پرواز آزمايشي موفقيت آميز موشک بالستيک اس اس-150 در پايگاه سريهاريکوتا در فوريه 1988 انجام گرديد. توليد اين سلاح در اواسط 1996 آغاز شد. موشک پريتوي يک موشک بالستيک با دو موتور سوخت مايع مي باشد . اين موشک از سيستم هدايت اينرسي ساخت هندوستان استفاده مي کند و سرعت آن مافوق صوت است. بدنه موشک که از آلياژهاي آلومينيومي ساخته شده است در هنگام شارژ سوخت کاملاً آب بندي مي گردد. هندوستان ادعا کرده است که پريتوي نسبت به موشک هاي اسکادبي, "ام جي ام-52 لانس" يا "جريکو-2" روسيه سريع تر و دقيق تر و نابود کننده تر مي باشد. هندوستان با استفاده از اين موشک مي تواند به يک چهارم خاک پاکستان, از جمله اسلام آباد و چند شهر مهم ديگر حمله نمايد.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_prithvi1.jpg[/img]
موشک پريتوي -2: هندوستان اولين پرواز آزمايشي موشک پريتوي-2 (اس اس -250) را در سال 1996 انجام داد. اين موشک نسبت به نمونه قبلي قادر به حمل سرجنگي سبک تري مي باشد. يک مقام هندي گفت که اس اس-250 در سال 2002-2001 در نيروي هوايي هندوستان به خدمت گرفته شد. اين موشک توانايي حمله به نيمي از خاک پاکستان از جمله بسياري از اهداف نظامي را دارد.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_prithvi_2001_h260120012.jpg[/img]
موشک پريتوي -3: موشک پريتوي -3 (اس اس 450) نمونه ديگري از اين خانواده مي باشد که نسبت به مدل هاي قبلي برد بيشتري دارد. اين موشک همچنين تحت عنوان دانوش ناميده مي شود. پرتاب هاي آزمايشي اين موشک در دسامبر 1998 آغاز گرديد . طبق اظهارات وزير دفاع هند, پريتوي-3 براي استفاده در نيروي دريايي طراحي شده است.

مشخصات موشکهای پریتوی!
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Presentation1.png[/img]

اساتید محترم یه وقت به من خرده نگیرن که چرا عکس ها برعکس گذاشتی !! من از تشخیص بین یک و دو و سه عاجز موندم!!
:|

این نکته رو هم بگم که همش کپی پیست نبوده ها !! اون جدوله رو خودم درست کردم!! icon_wink

منبع:
naser.ofogh.net

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نكنه جيگر!!(از اون جايى كه ماه رمضونه٬ چايى نخورده پسرخاله ات شدم! icon_wink )

من آخرش نفهميدم اين هندى ها اين ورى هستند يا اونورى؟! بيشتر تجهيزاتشون روسى هست٬ خط مونتاژ S-47 خريدن٬ موشك هاشون بر پايه نمونه هاى روسى هست امّا از پشتيبانى آمريكا استفاده مى كنند و به روز رسانى تجهيزاتش رو به رژيم غاصب سپردن!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هندي‌ها نه اينوري هستند و نه اونوري! فقط علاقه خاصي به كشيدن پوز مبارك چين و پاكستان به زمين دارند! اين وسط آمريكا و روسيه يه پول حسابي به جيب ميزنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هندوستان كشور ضعيف و همچنان كم بنيه اي است ! و براي رشد اقتصادي و و تبديل شدن به قدرت داره دست به دامان هر قدرتي ميشه !‌و يجور با محافظه كاري سعي در جلب نظر همه داره ! اما هميشه در كنترل خواهد بود و هيچ وقت به جايي نخواهد رسيد مگر زماني كه بهش احتياج باشه ....

به نظر مياد بين مدلهاي پريتوي خيلي فرقي نباشه فقط با كم كردن وزن و به احتمال زياد حجم كلاهك تونستند برد رو افزايش بدن ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]هندوستان كشور ضعيف و همچنان كم بنيه اي است ! و براي رشد اقتصادي و و تبديل شدن به قدرت داره دست به دامان هر قدرتي ميشه !‌و يجور با محافظه كاري سعي در جلب نظر همه داره ! اما هميشه در كنترل خواهد بود و هيچ وقت به جايي نخواهد رسيد مگر زماني كه بهش احتياج باشه ....
[/quote]
هندوستان چهارمین قدرت افتصادی جهان است (GDP آن تقریبا با ژاپن برابر است). اما اگر سرانه آن را مد نظر قرار داده اید که بله با آن جمعیت بیش از یک میلیارد چین هم کشور ضعیف و کم بنیه ای است icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قابل توجه دوستان هندوها با صنعت مونتاژ به اینجا رسیدن که حالا قطعات کامپیوتر تولید می کنند
و دارنده سومین ارتش بزرگ جهان هستند از نظر نیروی انسانی...... icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]شاخص توسعه انساني و وضعيت مردمي ! برادر ...[/quote]
هند در زمینه شاخص های توسعه انسانی (درآمد سرانه، آموزش، نرخ باسوادی، تغذیه، بهداشت، و نيز امید به زندگی) در زمره کشور های متوسط کف قرار دارد. و اختلاف رتبه HDI آن نزدیک اختلاف رتبه های چین و روسیه است. برای سال 2020 هند با این جمعیت میلیاردی به سرانه 5000 دلاری خواهد رسید.
هند با شروع اصلاحات اقتصادی از اوایل دهه 90 رشد چشمگیر 8 درصدی را تجربه کرده و طبق برآوردها در دهه آینده بعد از ایالات متحده و چین سومین قدرت صنعتی جهان خواهد شد. تمامی اینها به مدد بنیه و پتانسیل موجود در این کشور رخ داده و اطلاق کشور ضعیف و بی بنیه کم لطفی است.

جناب Worior برای اینکه بحث تاپیک منحرف نشود اگر مایل بودید می توانید با pm بحث را ادامه دهید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]سلام
اميد جان خسته نباشي برادر
[quote]جناب Worior برای اینکه بحث تاپیک منحرف نشود اگر مایل بودید می توانید با pm بحث را ادامه دهید[/quote]
اگه واريور هم مايل باشه ما مايل نيستيم بذارين اين وسط امثال من هم يه چيزي ياد بگيرن[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]تشکر از دوست خوبم امید بابت مطلب خوبش
...
از نظر نوع کلاس و برد،دقت پایینی داره،راستی در وزن پرتاب فکر کنم اشتباه درج کردید...
[quote]بدنه موشک که از آلياژهاي آلومينيومي ساخته شده است[/quote]
icon_wink
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.