Blaze

بدون سرنشین آر.کیو-4 شاهین جهانی ( RQ-4 Global Hawk)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

بچه ها این رو هم در نظر بگیرین که ممکنه جای دیگه این هواپیما رو زده باشن! و گفته شده باشه فردو هست برای جنبه ی تبلیغاتی. آمریکا هم که نمیتونه بگه نه! اونجا نبوده! مثلا مشهد بوده! چون اگه اعتراف کنه بار حقوقی داره.
به اینکه این خبر همه ی اطلاعات رو داده باشه مطمئن نیستم اصلا.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بچه ها این رو هم در نظر بگیرین که ممکنه جای دیگه این هواپیما رو زده باشن! و گفته شده باشه فردو هست برای جنبه ی تبلیغاتی. آمریکا هم که نمیتونه بگه نه! اونجا نبوده! مثلا مشهد بوده! چون اگه اعتراف کنه بار حقوقی داره.[/quote]
اين حرف هم خيلي جالبه و البته منطقي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]وقتی 100 بار رو بوشهر بشقاب پرنده میفرستن که من خودم 8 بارشو دیدم [/quote]

8 بار تا حالا دیدیش الان میای میگی؟!

[quote]هیچ کس به این فکر نکرد که ممکنه این پهپاد از ارتفاع خیلی زیاد وارد کشور شده باشه و نتونسته باشن بزننش؟[/quote]

بله، احسنت، من هم بنظرم گلوبال هاوک(RQ-4) بوده. به این دلیل که این پرنده تجهیزات جاسوسی و تصویر برداری تخصصی تری( نسبت به ریپر MQ-9) با خودش حمل می کنه. و یا شاید جانور قندهار(RQ-170)، که اطلاعات زیادی ازش در دست نیست، به هر حال با فرض یکی از این 2 پهپاد، احتمال هدف قرار دادن اونها با موشکهای سام 5 مستقر در ...... دور از ذهن نیست، موشکهایی که دیجیتالیزه و مدرنیزه شده اند و با فرض بالایی توان درگیری با اینگونه اهداف را دارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]داداش اگه ما یه پدافند موثر یا یه رادار توی کویر نداشته باشیم میشه جریان طبس دیگه بازم میشه جولانگاه دشمنا هروقت خواستن بیان و برن پدافند هوایی ماهم خبر نداشته باشه نمیشه که ... حداقل ما پدافند موشکیمون خوب نیست ولی توپ های ضد هوایی 100 میلیمتری سماوات که به سیستم های هدایت لیزری متصلن که داریم یعنی نمیتونیم اونارم مستقر کنیم...[/quote]
داداش من به عرض بنده دقت نکردید
سماوات که 35 میلیمتری هست
درسته توپ 100 میلمتری هم با هدایت اپتیکی موجود هست اما شما ببین چند صد تا از این توپ ها رو باید در کویر مستقر کنیم که دیگه امکان عبور به پرنده ای داده نشه!
امکان پوشش کامل صفر هست.
بله برای این که اتفاق طبس تکرار نشه باید حتی خارج از مرزهای خودمون رو با استفاده از رادارهای برد بلند و پیش اخطار پوشش راداری بدیم. اما این که بتونیم در هر جایی هر هواگردی رو با تکیه بر پدافند زمین پایه سرنگون کنیم( اونهم از نوع کوتاه و میان برد) نشدنی هست.
تنها راه حل برای پوشش سراسری استفاده از جنگنده است.[/quote]


king kaveh دوست عزیز من نگفتم حتما بیاییم این توپ ها رو جایگزین هواپیما رهگیر کنیم ولی باید یادتون باشه که ما از نظر صنایع هوایی خیلی عقبیم و نمیتونیم رو بحث جنگنده متمرکز بشیم.... نظر من اینه که بیاییم با استفاده از رادارهای برد بلند و با استفاده ترکیبی از توپ و موشک وغیره ... (برد پایین برد متوسط و برد بلند) تمامی نقاطی که احتمالداره دشمن از اونجا وارد بشه را پوشش بدیم و تمامی تجهیزات باید بصورت اتوماتیک و الکتریکی و بدون دخالت انسان باشه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب ما هم بریم ازشون جاسوسی کنیم با سفره ماهی اگه اعتراض کردن میگیم چیزی که عوض داره گله نداره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خوب ما هم بریم ازشون جاسوسی کنیم با سفره ماهی اگه اعتراض کردن میگیم چیزی که عوض داره گله نداره[/quote]

:rose: icon_cheesygrin icon_cheesygrin اینم نظر خوبیه... :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز در منطقه با وسعت بسیار از کاشان تا قم و سایت فردو 200 متر به دویست متر توپ ضدهوایی و پدافند موشکی گذاشته ولی ضعف راداری اجازه این کارو نمیده کسانی که از جاده اصفهان به کاشان میرن حتی میتونن کنار جاده هم توپ های ضدهوایی رو به تعداد زیاد ببینند ولی راستش من خیلی دلم براشون سوخت بدون هیچ سایه بونی زیر آفتاب با این لباس زخیم و این گرمای هوا خیلی سخته خدا نصیبتون نکنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوست عزیز در منطقه با وسعت بسیار از کاشان تا قم و سایت فردو 200 متر به دویست متر توپ ضدهوایی و پدافند موشکی گذاشته ولی ضعف راداری اجازه این کارو نمیده کسانی که از جاده اصفهان به کاشان میرن حتی میتونن کنار جاده هم توپ های ضدهوایی رو به تعداد زیاد ببینند ولی راستش من خیلی دلم براشون سوخت بدون هیچ سایه بونی زیر آفتاب با این لباس زخیم و این گرمای هوا خیلی سخته خدا نصیبتون نکنه.[/quote]

برادر fardinstst حرف منم اینه به جای اینکه توی کویر بیاییم از نیروی انسانی استفاده کنیم بیاییم از توپ و موشک استفاده کنیم ولی بدون دخالت انسان و با ذخیره مهمات متوسط وفقط الرت های باشه تا هر توپ مشکل داشت بهش رسیدگی کنه...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این قضیه یکم که نه خیلی مشکوکه به قول یکی از دوستان وقتی ماهواره هست چه نیازی به هواپیمای جاسوسی در واقع پیدا کردن نقات ضعف پدافند ما است پدافندی که در دقیقه 90 بخواد هواپیمای مهاجم رو سرنگون کنه که اصلا نباشه بهتره پدافند باید در مرز یا حتی قبل از ورود اون به مرز هوایی ایران سرنگونش بکنه نه اینکه تا قم بیاد بعد به هر حال این ضعف ما در بخش کم بودن تعداد سامانه ها نسبت به وسعت کشور رو نشون میده لابته به نظر من

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید کارهای تحقیقاتی و مهندسی معکوس رو روی اس 300 انجام بدیم.

میتونیم انتقال تکنولوزی اس 300 رو از چین بگیریم هر چی باشه مرام کمونیست ها خیلی بیشتر از این روس های دغل بازه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تولید S-300 در خاک ایران
یک مقام روس مدعی شد ایران با کمک چین موفق شده است سامانه اس -300روسیه را مشابه سازی کند.
به
گزارش البرز، روسیا الیوم گزارش داد؛ مدیر شرکت روس تکنولوژی گفت: ایران
هم اکنون به سامانه موشکی اس -300که تاکنون در انحصار روسیه بود دست پیدا
کرده است.
سرگی چمیزوف با بیان این مطلب آورده است : ایرانیها با کمک چین موفق شده اند سامانه ای مشابه سامانه اس -300روسیه را شبیه سازی کنند.
وی
دربیان اینکه چگونه این سامانه به دست ایرانیها افتاده گفت : چینی ها قبلا
این سامانه را از روسیه خریداری کرده بودند و این احتمال وجود دارد که
آنرا دراخیتار ایران گذاشته باشند.
وی مدعی شد: چینی ها از روی سامانه خریداری شده کپی برداری کرده و درساخت آن توسط ایران همکاری کرده اند.

تاریخ خبر 21 مهر 89 هستش پس بیکار نیستن هرچند منبعش مطمئن نیست ولی جای امیدواری داره.

[color=red]
لینک خبر ارسالی رو بگذارید .

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینم یکی دیگه....


روايت روسي از اس‌300 ايران؛ كپي از روي كپي ديگر

ايراس: ايران يك سامانه ضد هوايي ساخت داخل را رونمايي كرده كه بايد جاي سامانه اس-سيصدي را بگيرد كه روسيه هنوز به تهران تحويل نداده است. كارشناسان بر اين باورند كه ايران نمي‌‌توانست به طور مستقل سامانه شبيه به اس-300 را بسازد، ولي توان كپي كردن سيستم HQ9 ساخت چين را دارد. 18 آوريل در تهران رژه نظامي به ‌مناسبت روز ارتش جمهوري اسلامي برگزار شد و در جريان آن تسليحات جديد ايراني به نمايش گذاشته شد.
گفتني است كه در ماه فوريه سال جاري نيز حشمت‌الله كثيري، فرمانده نيروي هوايي ايران از ايجاد سامانه ضد هوايي خبر داد كه مشخصات ‌فني آن از اس-300 بدتر نيست. وي وعده داده بود در آينده نزديك اين سامانه را به جهانيان و ايرانيان نشان دهد. يك هفته قبل از رژه تهران نيز احمد وحيدي، وزير دفاع ايران همين موضوع را اعلام كرده بود. بعد از اين اظهارات، كارشناسان نظامي ناگزير به سامانه جديد موشكي ضد‌هوايي توجه زيادي كردند كه رونمايي شده بود. شباهت ظاهري اين موشك به اس-300 كم نيست، اما كارشناسان تأكيد مي‌‌كنند كه شباهت دو سامانه به ظاهرشان محدود مي‌شود.
ويكتور ليتوفكين، دبير مسئول «بررسي مستقل نظامي» در اين باره اظهار داشت: «نمي‌دانم در تهران چه سامانه‌اي رونمايي شده، اما يقين دارم كه ايرانيان نمي‌‌توانستند به تنهايي چيزي شبيه به اس-300 بسازند». به گفته وي، چنين ‌سيستمي نمي‌‌تواند در شرايط يك كارگاه معمولي طراحي شود. ليتوفكين بر اين باور است كه براي ساخت سامانه شبيه به اس-300 نه تنها صنايع دفاعي توسعه يافته، بلكه تجربه ديرينه ساخت اين گونه سامانه‌‌هاي دفاعي لازم است. حتي ايالات متحده نيز نمي‌تواند چنين سامانه‌اي را بسازد. هرچند آمريكا از سامانه‌‌هاي خوبي برخوردار است، اما نمي‌‌تواند سامانه شبيه به اس-300 را بسازد.
به تأكيد اين كارشناس، ساخت وسيله‌اي شبيه به سامانه ضد‌هوايي روسي كار دشواري نيست. به گفته وي، در جريان رژه نظامي مي‌‌توانستند يك مدل چوبي يا بادي نشان دهند كه مدل‌هايي از همين قبيل براي گمراه‌ كردن نيروي هوايي دشمن نصب مي‌شوند. «تال اينبار»، رئيس مركز اسراييلي مطالعه فضاي كيهاني وابسته به انستيتوي فيشر نيز با اشاره به شباهت سيستم رونمايي شده از سوي ايران به اس-300 روسي اظهار داشت؛ نه سامانه روسي، بلكه سامانه چيني HQ9 را بايد منشأ موشك جديد ايران دانست. سامانه ايراني با سامانه چيني تفاوت ظاهري نيز ندارد.
ليتوفكين نيز تأكيد دارد كه چين از سيستم شبيه به اس-300 برخوردار است، اما دو سامانه روسي و چيني با يكديگر تفاوت دارند. به اظهار وي؛ «چيني‌‌ها پيشتر سامانه S-300PMU را از روسيه خريدند و آن را تا آخرين پيچ و مهره‌ها منفصل كردند تا كپي آن را بسازند. حدود 7 سال زحمت آنها به طول انجاميد، اما موفق نشدند و بالاخره به شكست خود اعتراف كردند و چند فروند اس-300 را از روسيه خريدند. واقعيت اين است كه اس-300 تنها مجموعه‌اي از سخت‌افزار، خرج رزمي و وسايل الكترونيكي نيست، بلكه سيستم بسيار پيچيده نرم‌افزاري است».
به تأكيد اين كارشناسان ايرانيان كپي از روي يك كپي ديگر ساخته‌اند. سرهنگ آناتولي تسوگانوك، رئيس مركز پيشبيني‌‌هاي نظامي روسيه در اين زمينه بر اين باور است كه؛ ‌«بديهي است كه ايرانيان نمي‌‌توانستند چيزي شبيه به اس-300 روسي بسازند، ولي مي‌‌توانستند كپي چيني آن‌ها را توليد كنند». او احتمال مي‌‌دهد كه چين چند دستگاه از سامانه HQ9 خود را به جمهوري اسلامي ايران فروخته باشد. ولي او مانند ليتوفكين معتقد است كه مشخصات فني آن با سامانه روسي قابل مقايسه نيست. به باور او؛ «البته، ما نمي‌‌توانيم درباره كيفيت سامانه ايراني قضاوت كنيم. براي اينكه اين موضوع روشن شود، تهران بايد آزمايش‌هايي با حضور ناظران خارجي اجرا كند».
فئودور لوكيانوف نيز بر اين باور است كه پكن به تهران سامانه ضد هوايي فروخته است. براي چيني‌‌ها تجارت با ايران، تجارت محض است كه هيچ بار ايدئولوژيكي ندارد. اين كارشناس با اشاره به اينكه هرچند در حال حاضر همه سعي مي‌كنند پكن را متقاعد كنند به اعمال تحريم‌ها عليه ايران رضايت دهد، اما احتمال كمي وجود دارد كه اين معامله براي چين عواقب جدي بين‌المللي داشته باشد. در اين شرايط كسي به سامانه‌‌هاي فروخته شده توجه نخواهد كرد. لوكيانوف تأكيد مي‌كند كه بايد اول فهميد چه جنگ‌افزاري در رژه به نمايش درآمده، زيرا ممكن است آنچه كه رونمايي شد، يك مدل ساختگي باشد.

منبع ایراس www.iras.ir


[color=red]
لینک مستقیم خبر رو بگذارید.

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز آقایfardinstst اس 300 چینی هرگز کارایی نمونه روسی رو نداره به گفته خود روس ها و چینی ها وساخت مشابه اس 300 روسی اون هم در مدا پی ام یو 2 برای ایران ممکنه ولی خیلی زمان بر مثلا تا 5 ساله دیگه این حرف هم به استناد سخن جناب وحیدی وزیر دفاع که گفتن میسازیم ولی کاریست زمان بر که در دستوره کاره و در پاسخ به اون دوستانی که فکر میکنن گلوبال هاوکه به نظر نمیاد باشه چون ارتفاع پروازی بسیار بالایی داره که از محدوده پدافند ما فکر کنم خارجه همین طور شدیدا رادار گریز اون هم در ارتفاع بالا

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این ضعف پدافند ما رو میرسونه اگه پهباد بمب افکن بود که خیلی بد میشد.

خبر هایی هم به گوش میرسه که اسراییل میخواد از ضعف راداری ایران استفاده کنه و با چند بمب افکن بدون سرنشین به بوشهر حمله کنه. ولی من میگم زرشک چقدر گرون شده! کشک که اصلا گیر نمیاد! پدافند نیروگاه از 10 کیلومتر در دریا توسط توپ های ضدهوایی روی قایق! تا ابتدای ساحل و تا سانتی متری نیروگاه مستقرن و حمله به اون تلفات زیادی خواهد داشت و در اصل باید گفت


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::زرشک::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

چو ایران مباشد تن من مباد بدین بوم و بر زنده یک تن مباد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینکه سامانه پدافند برد بلند بومی تا حالا ساخته شده باشه احتمالش زیاد هست. ولی گسترش ان در همه مناطق مهم کشور زمان بیشتری رو میطلبه.
در ضمن زیاد نمیشه به همه حرف های مسوولین دفاعی مطمءن بود .بالاخره اون ها هم نمیان هر چیزی رو به صورت کامل بیان کنن. مثلا فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا در رزمایش سال قبل گفته بود این سیستم تا پایان سال ( منظور سال قبل) به تولید میرسه.
یا یک مثال عینی دیگر وزیر دفاع اعلام کرده بود [b]درصدد طراحی و ساخت [/b] راداری با 6400 المان هستیم که با رادارهای اروپایی برابری کند ولی[b] 4 ماه بعد [/b] بعد در نمایشگاه در حضور رهبر انقلاب به نمایش درامد.( در حالی که طبق گفته های وزیر دفاع باید چند سالی منتظر این رادار میموندیم.)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.