Azarakhsh

خودروی حفاظت شده Bushmaster ساخت استرالیا!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ارتش استراليا ،قابليت ها وتوان اين خودرو را در شرايط نامساعد آب و هوايي و پيمودن راههاي دشوار كوهستاني ،صحرايي و شرايط آب و هوايي گرمسيري در شمال اين كشور مورد آزمايش قرار داده است .
خودروی حفاظت شده Bushmaster در شش مدل و براي كاربردهاي مختلف ساخته شده كه عبارتند از : خودروي حمل سربازان ،آمبولانس ،خودروي آتش مستقيم ،خودروي خمپاره انداز ،خودروي مهندسي و خودروي فرماندهي .
اولين مجموعه توليد شده Bushmasterكه معادل با 300 دستگاه بود ،توسط ارتش استراليا در كشور و افغانستان بكار گرفته شد .در تمام انواع مدلهاي اين خودرو ،وجود سيستم هاي تسليحاتي SWARM با كنترل از راه دور و سيستم مخابراتي مولتي مديا با نام Sotas m2 و تصوير بردار حرارتي Clair ساخت شركت Thales مشترك مي باشد .

خودرويBushmaster كه مخصوص حمل سربازان مي باشد ،بسيار راحت است و در زمين هاي ناهموار مي تواند با سرعتي بيش از 90 كيلومتر در ساعت حركت نمايد .
مجموعه خودروهايBushmaster تا حد زيادي در مقابل مين هاي ضد تانك ،سلاح هاي انفجاري و خمپاره ها و گلوله هاي كاليبر كوچك مقاوم شده است .

كابين خدمه خودرو
اين خودرو براي حمل 10 سرباز طراحي شده است .اين كابين داراي فاصله ايمن415/1 متري و داراي هفت صندلي است كه به لحاظ مهندسي روبروي يكديگر قرار گرفته اند و هر يك داراي يك كمربند ايمني هستند .همچنين هر صندلي داراي يك محفظه براي نگهداري سلاح شخصي و تجهيزات مأموريتي جاي بي سيم و يك سيستم خنك كننده آب آشاميدني است .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/LAND_Bushmaster_lg.jpg[/img]

كابينBushmaster مجهز به 4 دريچه مخصوص ارتباطي است كه با دستگيره هاي ويژه اي قفل مي شود و به هنگام حمله مسيرهاي فرار احتمالي محافظت از خودرو را فراهم مي كند .

Bushmaster قابل حمل و انتقال با هواپيماي c-130 و براي استقرار سريع نيروها در مناطق مقدم عملياتي است .

كابين راننده

كابين و جايگاه راننده به گونه اي طراحي شده كه فضاي لازم و كافي را براي استراحت خدمه و تمركز بر مأموريت به هنگام حركت خودرو فراهم ساخته است و حتي به هنگام عبور از بسترهاي ناهموار مانع از رنج و خستگي سرنشينان مي شود .همچنين از داخل كابين راننده و اتاقك سرنشينان صداي موتور بسيار كم به گوش مي رسد.
كابين راننده مجهز به دو پنجره عريض در دو طرف است كه امكان ديد اطراف را فراهم ساخته است داشبورد خودرو به لحاظ مهندسي طوري طراحي شده كه براحتي مي توان عينك محافظ ديد شبانه را روي آن قرار داد .راننده مي تواند با فشار يك دكمه باد تايرها را تنظيم كند و فشار وارده بر تايرها را متناسب با بستري كه از آن عبور مي كند تنظيم كند .
جنگ افزارها

دريچه مخصوص فرمانده مجهز به جاي ويژه اي براي نصب مسلسل 56/5 يا 62/7 ميلي متري است و به جاي مسلسل ،توپ خودكار سبك نيز مي توان نصب نمود .پنجره اي حفاظت شده از نظر بالستيكي را نيز مي توان با دريچه هاي اختياري پرتاب گلوله مجهز كرد .

لاكرها (قفسه ها) را مي توان با مخازن اضافي سوخت و آب و يا مهمات به منظور افزايش توان عملياتي ،تجهيز كرد .همچنين مي توان طراحي صندلي هاي خدمه را بسته به نوع مأموريت تغيير داد .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_bushmaster_l1.jpg[/img]

نيروي محركه

موتور Bushmaster يك موتور توربو شارژ 6 سيلندر با نام كاترپيلار 3126E ATAAC مي باشد كه نيرويي معادل 246 كيلووات ساعت (330 اسب بخار) در 2400 دور در دقيقه توليد مي كند .

نسبت وزن به نيرو 16 كيلو وات در هر تن مي باشد و سرعت موثر خودرو 110 km/h و حداكثر سرعت آن 120 km/h مي باشد .اين خودرو قادر به پيمودن بيش از 1000 كيلومتر مسافت است .

يك دستگاه دوگانه تعليق خودرو به آن امكان عبور از بسترهاي سخت ناهموار با بيشترين سرعت را داده است .

جعبه موتور كامل (اعم از موتور ،سيستم اتوماتيك انتقال نيرو ،سيستم خنك كننده موتور) را مي توان براحتي و بدون نياز به استفاده از ابزار خاصي پياده و سوار كرد .

ويژگي خودرو حفاظتي

بدنه Bushmaster از پوشش زرهي ويژه اي ساخته شده كه آنرا در برابر مين هاي ضد تانك ،مين هاي ضد نفر ،خمپاره ها ،جنگ افزارهاي انفجاري و مهمات 56/5 و 62/7 ميلي متري سازمان ناتو مقاوم ساخته است .

اين سپرزرهي ،حفاظت از خودرو را در برابر گلوله هاي ثاقب و نفوذي 56/5 و 62/7 ميلي متري نيز فراهم كرده است .بدنه توان مقاومت در برابر مين هاي انفجاري زميني تا وزن 5/9 كيلوگرم را دارا مي باشد

كاترهاي سيم روي سقف و هر دو طرف خودرو نصب شده و حفاظت از سربازان را در بالاي سقف انجام مي دهد .

مخزن هاي سوخت و مواد روغني خارج از اتاقك خدمه قرار گرفته تا ريسك احتراق و آتش سوزي را به حداقل برساند ،همچنين مخازن سوخت به دريچه هاي نگهدارنده مجهز شده تا از خطر انفجار و اشتعال گازهاي متصاعد از سوخت جلوگيري شود .
يك مخزن 270 ليتري آب آشاميدني زير سقف اتاقك خدمه نصب شده است .همچنين صندلي هاي Bushmaster داراي سپر زرهي ويژه اي است كه از بروز صدمات و جراحات به سرنشينان جلوگيري مي كند .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_Bushmaster.jpg[/img]

منبع:
naser.ofogh.net
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نکنه اذرخش جان . برای مناطق بیابانی یک مقدار از لحاظ ابعادی بزرگ به نظر می رسیده و هدف خوبی برای شکارچی فراهم می کنه ابعاد این خودرو . به نظر من پدر بزرگ این گونه خودروها خودروی مشهور شناسایی BRDM روسی است .
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.