Reza6662

جنگنده - بمب افکن سوخو-17/22 فیتر

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]
[right]نیروی هوایی ایران فاجعه نگهداری و پشتیبانی[/right]
[/quote]

نیروی هوایی ایران[color=#006400] رتبه اول[/color] [color=#ff0000][b]نت[/b][/color] (نگهداری و تعمیرات) در جهان، [b]البته بدون حمایت کشورِ سازنده تسلیحات[/b].

چه شرقی،

چه غربی،

چه چینی!

[size=3]( اگه لازمه منظورمو دقیقا توضیح بدم؟!)[/size]
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
نیروی هوایی ایران[color=#006400] رتبه اول[/color] [color=#ff0000][b]نت[/b][/color] (نگهداری و تعمیرات) در جهان، [b]البته بدون حمایت کشورِ سازنده تسلیحات[/b].

چه شرقی،

چه غربی،

چه چینی!

[size=3]( اگه لازمه منظورمو دقیقا توضیح بدم؟!)[/size]

[/quote]

[size=3]کلا اصل منظور بنده رو متوجه نشدید پس نیازی به توضیح بیشتری هم نیست.[/size] :winking:
  • Upvote 4
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط بدرد هدف میخوره تا موشکها رو روشون آزمایش کنیم
کی بشه ما از شر این قرن بوقی ها خلاص شیم فقط خدا میدونه.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب سینا!

اگر پرنده ای رو بهتون فروختن و طبق عرف بین الملل نیروهای پشتیبانی تون رو آموزش ندادن،

اگر پرنده ای رو بهتون فروختن و تعدادی خلبان و معلم خلبان براتون آموزش ندادن،

اگر پرنده ای رو بهتون فروختن و حتی دفترچه های فنی اونو بهتون ندادن،

اگر پرنده ای رو بهتون فروختن و بعد از مدتی بدون هیچ دلیل مطابق عرف بین المللی و تنها بخاطر منافعشون یا فشار دول غربی پشتیبانیشون رو قطع کردند،

اگر پرنده ای رو بهتون فروختن که هر قطعه ای از اون صرفا برای همون پرنده ساخته شده و با هواپیمای مشابه قابل تعویض نیست(!)،

اگر پرنده ای رو بهتون فروختن و حتی یک نفر نیروی فنی برای آموزش نیروهای فنی شما اعزام نکردند،

اگر پرنده ای رو بهتون فروختن و نه تنها از شما پشتیبانی نکردند که سعی نمودند کانالهای دیگر پشتیبانی را نیز بر شما ببندند،

اگر پرنده ای رو بهتون فروختن و بعد از مدتی حتی یه پیچ اونو بهتون ندادند،

اگر پرنده ای رو بهتون فروختن و . . .

[b]و اونوقت باز هم شما تونستید نیروی هوایی خودتون رو سرپا نگه دارید، [/b]

[size=5][color=#ff0000][b]اونوقت شما برترین رتبه نت جهان را در بین نیروهای هوایی دارید.[/b][/color][/size]

بله نیروی هوایی ما هم تلفات غیر رزمی میده، همه نیروهای هوایی تلفات غیر رزمی میدن، اما کدوم نیروی هوایی در جهان شرایط ما رو داره؟ حتی کره شمالی یا حتی سوریه؟

--------------------------

ندانستن عیب نیست. . .
  • Upvote 10
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در راستای تأیید و توضیح پست MOHAMMADخان:
[center][color=#ff0000][b]نت[/b][/color]: [color=#ff0000][b]ن[/b][/color]گهداری و[b][color=#ff0000]ت[/color][/b]عمیرات[/center]
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب محمد خواهشا داستان تعریف نکنید.

موضوع خیلی ساده است : ترکیب جنگنده ها و به طور کلی هواگرد های مختلف از تکنولوژی های متفاوت (چینی ، روسی و امریکایی) که پشتیبانی سازنده رو هم ندارند یک فاجعه و آفت است برای پشتیبانی و تعمیر ما ( چه هزینه ها و وقتی که تحمیل میکند و .............)

این وسط بحث توانایی تعمیر و نگهداری ما مطرح نیست وگرنه هر کسی که اندک اطلاعاتی از نیروی هوایی ما داشته باشد میداند که هواگرد های ما به پشتوانه نگهداری و تعمیر داخلی است که هنوز عملیاتی هستند.
  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داستان نیست متاسفانه،

عین واقعیته،

داستان به چیزی میگن که واقعیت نداشته باشه.

اینکه وضع فعلی نیروی هوایی ما این است که گفتم، هیچ ربطی به بچه های زحمتکش پشتیبانی نهاجا نداره که بخوان زیر سوال برن،

[b]اونا مسئول وضع موجود نیستند،[/b]

اونها فقط دارند تلاش می کنند که[b] در همین وضعیت فعلی[/b] ما بهترین کارایی و بهره وری رو داشته باشیم.

پس لطفا نفرمایید:

[quote]
[right][background=rgb(247, 247, 247)]نیروی هوایی ایران فاجعه نگهداری و پشتیبانی[/background][/right]
[/quote]

چون متوجه نمیشید که اشتباها چه افراد دلسوز، زحمتکش، گمنام و بی ادعایی رو هدف قرار داده اید.

شما کسان دیگری را می خواهید بکوبید( حالا به درست یا غلط اونم کاری ندارم) ولی اشتباها یکی از پاکترین قشرهای نیرو را کوبیدید.

اگر از ابتدا جمله را درست می نوشتید این بحث بی مورد شکل نمی گرفت.
  • Upvote 8
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='MOHAMMAD' timestamp='1389338396' post='358353']
داستان نیست متاسفانه،

عین واقعیته،

داستان به چیزی میگن که واقعیت نداشته باشه.

اینکه وضع فعلی نیروی هوایی ما این است که گفتم، هیچ ربطی به بچه های زحمتکش پشتیبانی نهاجا نداره که بخوان زیر سوال برن،

[b]اونا مسئول وضع موجود نیستند،[/b]

اونها فقط دارند تلاش می کنند که[b] در همین وضعیت فعلی[/b] ما بهترین کارایی و بهره وری رو داشته باشیم.

پس لطفا نفرمایید:



چون متوجه نمیشید که اشتباها چه افراد دلسوز، زحمتکش، گمنام و بی ادعایی رو هدف قرار داده اید.

شما کسان دیگری را می خواهید بکوبید( حالا به درست یا غلط اونم کاری ندارم) ولی اشتباها یکی از پاکترین قشرهای نیرو را کوبیدید.

اگر از ابتدا جمله را درست می نوشتید این بحث بی مورد شکل نمی گرفت.
[/quote]

[right]لایک زدم اما اینقدر قشنگ گفتید که مجبور شدم یه پست تشکر هم بزارم...کاری نداریم که ما توانایی و پول و رابطه ای قوی برای داشتن پرنده های قووی تر از این رو نداریم اما،تعمیرات و پشتیبانی همین پرنده های ما واقعا کار بزرگ و پر زحمتی هست که جای تشکر داره نه اینکه بهش گفته بشه فاجعه ![/right]
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
وقتی بنده منظور خودم رو توضیح دادم دیگر برخی صحبت ها بی معنی است. شاید نوشتار بنده کمی نامتعارف بوده و معنی درستی را نرسانده اما وقتی توضیح دادم دیگر حرفی باقی نمی ماند که برخی باز داستان تعریف کنند.

یکبار دیگر عرض میکنم : موضوع خیلی ساده است ترکیب جنگنده ها و به طور کلی هواگرد های مختلف از تکنولوژی های متفاوت (چینی ، روسی و امریکایی) که پشتیبانی سازنده رو هم ندارند یک فاجعه و آفت است برای پشتیبانی و تعمیر ما ( چه هزینه ها و وقتی که تحمیل میکند و .............)
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پست یکی از کاربران انجمن سنترال در این رابطه در انجمن مذکور

[quote="iraif 2010"]دوستان لطفا منطقی نظر بدهید این جنگنده ممکن حتی از فنسر هم ((((((از برخی جهات))))) برتر باشد!!!
حداکثر توان حمل موشک های ---سنگین-- هوا به زمین(یعنی فقط kh-29L/T وموشک ضد رادار برد بلندKH-58U ) دو فروند است که این دو فروند در پایلون هایی نصب می شوند که جای مخازن سوخت خارجی است که یا باید موشک حمل شود یا مخزن سوخت خارجی(به همراه 2موشک هوا به هوای R-60و دو پایلون خالی )

مثلا برای ما موریت ضد رادار هواپیما با دو موشک KH-58U و غلاف مر بوطه در زیر جنگنده و دو موشک هوا به هوا تجهیز می شود(توانایی حمل مخزن سوخت خارجی وجود ندارد)

اما سوخو 22 دارای 8 جایگاه است که در حین حمل دو موشک سنگین (همانند سوخو24) 4 مخزن سوخت 800 لیتری به همراه 2 موشک هوابه هوای R-60 نصب می شود

برای ماموریت ضد رادار هوا پیما با دو موشک KH-58U و 4 مخزن سوخت خارجی و دو موشک هوا به هوا تجهیز می شود
در ضمن سوخو22 های استفاده شده در ایران از پیشرفته ترین ها هستند(SU-22M4K)[/quote]

تصاویری از سوخو 22

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/456777.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_456777.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/02801043010.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_02801043010.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/1544464.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_1544464.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/1~2.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_1~2.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/1254425~0.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_1254425~0.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/aircraft_poland_sukhoi_su_22_1366x768_6323.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_aircraft_poland_sukhoi_su_22_1366x768_6323.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/su2214.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_su2214.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/800px-Sukhoi_Su-22M4_in_2004~0.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_800px-Sukhoi_Su-22M4_in_2004~0.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/2~73~0.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_2~73~0.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/800px-FAP_Su-22~0.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_800px-FAP_Su-22~0.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/65765765.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_65765765.jpg[/img][/url]

و اطلاعاتی جسته و گریخته از این جنگنده

[quote]اون زمون که شوروی سابق به عراق موشکهای ضدتشعشع داد عراقی ها به صورت گسترده ای از فیترهاشون برای سرکوب دفاع هوایی ایران استفاده می کردند. یه مصاحبه جالب در این زمینه توی آخرین شماره مجله صنایع هوایی انجام شده.[/quote]

[quote]در زمان جنگ بیشتر بمباران های شیمیایی کار این جنگنده و فلاگرها بوده[/quote]

[quote]
در کل 2867 فروند از این جنگنده ساخته شد که 1165 فروند آن به 15 کشور جهان صادر گردید. سوخو 22 در سال 1970 وارد نیوری هوایی شوروی گردید و همزمان در دولت تحت حاکمیت شوروی در افغانستان نیز به کار گرفته شد. هرچند قابلیت نبرد در ارتفاع بالا و در هر شرایط جوی این جنگنده را تبدیل به گزینه مناسبی برای کشورهای کمتر پیشرفته کرده بود اما سیستم های اویونیک آن به دلیل گرمای هوا یا ورود گرد و خاک به داخل سیستم مرتبا دچار اشکال میشد.
در واقع به دلیل قرار گرفتن ورودی هوا در نوک هواپیما گرد و خاک راحت تر داخل میشد که نیاز به وجود فی*لتر های متعدد را لازم میکرد اما خود این فی*لترها نیز با کاهش سرعت هوای ورودی مشکلاتی را ایجاد میکردند.

البته این مشکلات بیشتر در مدلهای اولیه سوخو22 وجود داشت که بلافاصله با آمدن Su-22M3 و Su-22M4 بر این مشکلات تا حد زیادی غلبه شد.این هواپیماها برای انجام ماموریت هایی در نقاط کوهستانی و در ارتفاع پایین طراحی شده بودند تا از تیررس آتش پدافند دشمن در امان بمانند البته اطراف موتور ، سیستم هیدرولیک و منبع سوخت هواپیما از زره سبک استفاده شده بود ولی در مقایسه با سوخو25 ضخامت آن کمتر بود. البته با ورود موشک های دوش پرتاب مثل نمونه روسی استرلا و آمریکایی استینگر کار برای این جنگنده در ارتفاع پایین بسیار دشوار شده بود و موارد سرنگونی آن توسط مجاهدین افغان افزایش زیادی پیدا کرده بود به همین دلیل سوخو22 ناچار به عملیات در ارتفاع بالا میگردید تا از آسیب این جنگ افزار ها در امان باشد و برای اینکه در مقابل پدافند دوربرد هم قابلیت بقا داشته باشد به 12 شعله Flare مجهز شد که در هنگام رهگیری موشک زمینی توسط رادار هواپیما به طور خودکار آتش میشد. با این ترفند شمار تلفات سوخو 22 بر اثر شلیک پدافند زمینی در سال 1985 تنها به یک فروند رسید. مجبور بودن به حفظ ارتفاع حداقل 3500 متر باعث شد که در این هواپیما از بمب ها و راکت های غیر هدایت شونده مانند بمب های خوشه ای هم استفاده شود که تا قبل از محول شدن این وظیفه به سوخو 25 این ماموریت ها را به عهده داشت. با پایان جنگ افغانستان این جنگنده در شوروی با میگ 27 جایگزین شد اما در افغانستان کماکان در خدمت باقی بود تا اینکه در یک تجاوز به حریم هوایی پاکستان 3 فروند سوخو 22 توسط یک F-16 ساقط شدند و پس از آن این کشور هم استفاده از سوخو 22 را به حال تعلیق درآورد.
[/quote]

[quote]
در کل سوخو 22 بیشتر برای حمله به اهداف زمینی و همچنین سطحی با انواع بمب های هدایت شونده و غیر هدایت شونده مناسب است تا درگیری با اهداف هوایی و جنگهای هوا به هوا ........[/quote]

[quote]
پس از آن کشورهای عراق و لیبی بزرگترین کاربران این جنگنده بودند. در سال 1981 در جریان یک نبرد هوایی دو فروند از سوخو های لیبی توسط یک F-14 آمریکایی شکار شدند. وضع نمونه های عراقی نیز بهتر نبود و در جریان جنگ تحمیلی سوخو 22 یک شکار ساده برای F-14 های ایران محسوب میشدند[/quote]

[quote]
لهستان : در حال حاضر لهستان با داشتن 48 فروند Su-22M4K و Su-22UM3K در حال عملیاتی بزرگترین دارنده اروپایی سوخو 22 است که البته قرار است تمام این جنگنده ها در سال 2012 از رده خارج شوند.

سوریه : این کشور 60 سوخو 22 را خریداری نموده بود که به طور یقین بیش از 40 فروند ان هنوز هم عملیاتی است.

ویتنام : این کشور 145 فروند Su-22M4 را در اختیار دارد و هنوز بیشتر انها را در حال عملیات نگه داشته و بدین ترتیب بزرگترین دارنده فعلی سوخو 22 در جهان است.[/quote]

[quote]
مشخصات فنی (مربوط به Su-22M4) :
خدمه : 1 نفر
طول : 19.02 متر
عرض : 13.68 در حالت بال باز و 10.02 در حالت بال جمع
ارتفاع : 5.12
سطح بال : 34.5 تا 38.5
[b][color=#ff0000]وزن خالی : 12.16 تن
وزن با محموله : 16.4 تن[/color][/b]
حداکثر وزن هنگام برخاست : 19.43 تن
پیشرانه : یک موتور توربوجت Lyulka AL-21F-3
تراست : 76.5 کیلونیوتن ( با پس سوز 109.8 )
[b][color=#ff0000]مخزن سوخت : 3770 لیتر
سرعت : 1860 کیلومتر
برد : 2300 کیلومتر
سقف پرواز : 14200 متر
نرخ صعود : 230 متر بر ثانیه
شتاب G : 7
تسلیحات :
دو توپ 30 میلیمتری
دو موشک کوتاه برد R-60
چهار تن بمب در ده مقر زیر بدنه از جمله بمب های ناپالم هسته ای و بمب های هدایت لیزری[/color][/b]
[/quote]

[quote]
با تشکر

من دو تا سوال دارم یکی اینکه این ورودی هوا برای موتور این جنگنده کافی بوده؟

دوم اینکه آیا قابلیت سوخت گیری هوایی رو داره؟ چون برد خوبی داره[/quote]

[quote]هواپیمای خوبیه فقط برای حمله ! مثلا پرتاب موشک ضد کشتی - پرتاب موشک ضد رادار - پرتاب موشکهای هوا برد مدرن دارای رادار داخلی - حمله به کاروانها - حمله به مواضع دشمن در ارتفاع پایین - انواع حملات ضربتی و بزن در رو - انواع بمباران کاروانها با راکت و بمب - عملیات در ارتفاع پایین بر ضد اهداف سبک و سنگین - شلیک ! شلیک ! شلیک ! فقط به نظر من باید حمله ی این نوع هواپیما به صورت غافل گیرانه و فقط یک بار از روی هدف باشد و در صورت بازگشت برای بار دوم بر بالای هدف شکار ان اسان است .

برای عملیات بر ضد گروههای قاچاقچی و مخلل امنیت در مرزها هم مفیده . با نصب سیستم گمراه کننده موشک حرارتی میشه در همه جور منطقه چه کوهستانی - چه صحرایی با این پرنده عملیات داشت .[/quote]

لازم بذکر هست اکثر نکات بالایی برگرفته شده از تایپک زیر بود.

[url="http://www.military.ir/forums/topic/8773-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D9%88-22/page__st__30"]http://www.military....22/page__st__30[/url] ویرایش شده در توسط iran_400
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
[b]حداقل یک فروند Su-22M-4K عراقی به لوله سوختگیری هوایی (Aerial refueling probe) مجهز گردیده بوده است.[/b]
[/quote]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/59292538442089333969.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_59292538442089333969.jpg[/IMG][/url]

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/58418136743318685395.jpg][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_58418136743318685395.jpg[/IMG][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی ببخشید اینابیشتر از اینکه کمکی به نیروی هوایی کنه ابروی اونو میبره نیروی هوایی که تنها دارنده تامکت تودنیابوده حالا بخداافت داره براش بخواد ازفیتراستفاده کنه راستی یه سوال اصلا قطعات یدکیش هنوز تولید میشه؟
  • Upvote 1
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله

 

مینا شصت و چند عزیز

 

جائی خونده بودم که سفر در زمان فقط از حال به آینده امکان پذیر است و نه از حال به گذشته .

 

با این حساب فکر میکنم شما از تاریخ 9 فوریه سال 2010 به امروز سفر کرده اید . اول اینکه خوش آمدید . دوم کمی اطلاعات در مورد چگونگی سفر و نوع وفنآوری وسیله نقلیه هم مرقوم بفرمائید خوشحالمان میفرمائید !!! سوم اگر از دلارهای آن زمان با خودتان همراه آورده اید خواهشا مخارج اینترنت بنده و سایر دوستان را متقبل گردید . چهارم جمله ای که مرقوم فرموده اید واقعا که چه جمله روح افزائی برای یک تاپیک فسیل شده بوده و چقدر ارزش علمی - اطلاعاتی آن را ارتقاء بخشیده است !

 

تشکر برای پنجسال آینده ..... icon_eek

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.