امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]اگر خيانت به كشور، ناديده گرفتن امنيت ملي كشور (كه طبق فرمايشات شما، در اولين درجه از اهميت نزد شما قرار داره، تخريب و اهانت به كشور، برهم زدن وحدت ملي و اشاعه‌ي نفاق و ايجاد شكاف در بين سطوح جامعه و تلفيق عميق‌ترين مسائل انساني با نظرات پست سياسي، هنر و افتخار محسوب مي‌شه، پس بايد خدا رو شكر كنم كه بنده، چنين افتخاري نصيبم نشده! همچنين تمام كساني كه سواي تفكرات سياسي و بيش از هر چيز ديگري، به كشورشون، وحدت ملي‌شون و جهان اسلام و مهمتر از هر چيز ديگري، حمايت از مظلومين و مستضعفين (كه شعار بارز حضرت روح‌الله (ره) بوده است) توجه دارن![/quote]

از كجا چنين چيزي از حرف من برداشت كردين ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بخشش خاک کشور چیزی نیست که بشه به جمهوری اسلامی نسبت داد. اگر قرار بر بخشیدن بود زمان جنگ می بخشیدند که روسیه و امریکا و اروپا و همه اعراب پشت سر صدام حسین بودند. همون کسانی که زمان جنگ در حالیکه بخش هایی از کشور ما -بزرگتر از کشور لبنان- در دست صدام بود می گفتند آتش بس کنید و با صدام بنشینید پای میز مذاکره و مسئله رو روشنفکرانه حل کنید حالا دارند این تهمت ها رو می زنند.

مسئله سیاست خارجی و منافع قطعی ایران چیزی نیست چند تا روزنامه نگار کم سواد و وابسته به گروههای سیاسی بخوان ازش به عنوان اهرم فشار علیه هم استفاده کنند و احساسات ملت رو تحریک کنند! چرا یه عده وطن فروش نمیخوان اینو بفهمند؟زمان هیچکدوم از دولت ها از جمله دولت قبلی ( آقای خاتمی و هاشمی) دولت ادعای 50 درصد نکرده که حالا این مسئله قابل استفاده برای رقابت جناحی باشه.

در مورد 50 درصد! من توجه کردم بیشتر سلطنت طلب های لس آنجلس که خودشون ننگ جدایی بحرین و تقدیم بخش اعظم خلیج فارس به انگلیس رو در پرونده سیاهشون دارند سعی می کنند دائم بگن سهم ما 50 درصد ، که هر توافقی خیانت جمهوری اسلامی به خاک کشور قلمداد بشه!

در مورد روز مسائل حاشیه ای روز قدس هم کسانی که ادعای پیروی از امام رو دارند و هر وقت به نفعشونه میگن امام ، توجه کنند که امام فرمود هر موقع استکبار از شما تعریف کرد بدانید که مشکلی در کارتون هست! صرفنظر از تعداد مخالف و عکس های فتوشاپی برخی رسانه ها توجه کنید واکنش اسکتبار به عمل اینها چی بوده؟

یک جایی می خوندم طبق رژیم پیشنهای که برخی روزنامه ها از جمله روزنامه های روسیه و .... میگن بیشترین سهم رو قزاقستان می بره درحالیکه روسیه 18 درصد سهم داره ،طبق پیشنهاد ایران که بر سهم مساوی تاکید می کنه همه 20 درصد می برن این به نفع روسیه هم هست ، 2 درصد بیشتر! و چرا روس ها به سهم کمتر راضی هستند؟کسی هست که حقوق بین الملل خونده باشه و یا از حقوق دریا سر در بیاره و بتونه جدای از مسائل ناسیونالیستی و ... مسئله رو روشن کنه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]خدا اون كسي رو بيامرزه كه براي اولين بار گفت:
(( سكوت نشانه ي رضاست.))
[/quote]
همچنین خدا پدر و مادر اون کسی را بیامرزه که گفت :
[color=red]نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی[/color][/quote]

احسنت. كاملا موافقم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]اگر خيانت به كشور، ناديده گرفتن امنيت ملي كشور (كه طبق فرمايشات شما، در اولين درجه از اهميت نزد شما قرار داره، تخريب و اهانت به كشور، برهم زدن وحدت ملي و اشاعه‌ي نفاق و ايجاد شكاف در بين سطوح جامعه و تلفيق عميق‌ترين مسائل انساني با نظرات پست سياسي، هنر و افتخار محسوب مي‌شه، پس بايد خدا رو شكر كنم كه بنده، چنين افتخاري نصيبم نشده! همچنين تمام كساني كه سواي تفكرات سياسي و بيش از هر چيز ديگري، به كشورشون، وحدت ملي‌شون و جهان اسلام و مهمتر از هر چيز ديگري، حمايت از مظلومين و مستضعفين (كه شعار بارز حضرت روح‌الله (ره) بوده است) توجه دارن![/quote]

از كجا چنين چيزي از حرف من برداشت كردين ...[/quote]

واريور جان. سوء برداشت شما بوده. روي سخن من، به هيچ‌وجه به سمت شما نبود.
شايد من و شما در برخي مسائل اختلاف نظر داشته باشيم. ولي هميشه شما رو فردي فراجناحي دونسته و مي‌دونم.
بحث‌هاي من و شما هم در قالب مسائل ملي هست؛ نه جناحي.
مطمئناً شما رو سربازي فداكار براي ميهنم مي‌دونم كه اولين و آخرين دغدغه‌ي شما، حفظ استقلال و امنيت و تماميت ارضي كشور هست.

ضمن تأييد فرمايشات جناب Wolfenstein، از دوستان عزيز درخواست مي‌شه كه به ادامه‌ي مباحث نظري اين موضوع؛ بدون محكوم كردن يا انگ چسباندن بپردازن.
فكر كنم موضوع بحث جناب Wolfenstein، بهانه‌ي خوبي براي ادامه‌ي بحث باشه.

[quote]یک جایی می خوندم طبق رژیم پیشنهای که برخی روزنامه ها از جمله روزنامه های روسیه و .... میگن بیشترین سهم رو قزاقستان می بره درحالیکه روسیه 18 درصد سهم داره ،طبق پیشنهاد ایران که بر سهم مساوی تاکید می کنه همه 20 درصد می برن این به نفع روسیه هم هست ، 2 درصد بیشتر! و چرا روس ها به سهم کمتر راضی هستند؟کسی هست که حقوق بین الملل خونده باشه و یا از حقوق دریا سر در بیاره و بتونه جدای از مسائل ناسیونالیستی و ... مسئله رو روشن کنه؟[/quote]

رفقا. بسم‌الله.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه دوستان
يه چند سال پيش ما يه معلم جغرافيا داشتيم كه اطلاعات زيادي در اين زمينه ها داشتن (استاد همه چيز دون) (از موءلفان كتاب جغرافياي استانمون بودند بچه هاي مشهد شايد ايشون رو بشناسند)ايشون هم همين نظر اقاي Wolfenstein رو داشتن و ميگفتن كه اگر اين تقسيمات بر اساس حقوق بين المللي باشه سهم ايران بسيار كم خواهد بود به علت داشتن ساحلي با قوس به داخل و سهمش تقريبا بين 11 تا 15 در صد و همين هم كار ايران رو براي گرفتن بيشترين سهم مشكل كرده ايشون هم اشاره اي به قضيه 20درصد براي هر كشور كردن و گفتن كه اين پيشنهاد تقريبا عملي نيست چون در اين صورت مقداري از سهم ايران در كشور هاي تركمنستان و اذربايجان قرار ميگيره و اون وقته كه ديگه مشكلات مادام العمري به وجود بياد


البته بايد در اين زمينه حقوق ايران و روسيه در اولويت قرار بگيره چون مالك اصلي اين درياچه اين دو كشور بوده اند
دوستان اين قدر درباره روسيه و خيانتش به ايران ننويسن چون اولن كسي از روسيه انتظاري در زمينه اين دريا (و كلا همه چيز )نداره ثانيا روسيه هم در اين تقسيمات خودش هم متضرر شده از 50

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یک جایی می خوندم طبق رژیم پیشنهای که برخی روزنامه ها از جمله روزنامه های روسیه و .... میگن بیشترین سهم رو قزاقستان می بره درحالیکه روسیه 18 درصد سهم داره ،طبق پیشنهاد ایران که بر سهم مساوی تاکید می کنه همه 20 درصد می برن این به نفع روسیه هم هست ، 2 درصد بیشتر! و چرا روس ها به سهم کمتر راضی هستند؟کسی هست که حقوق بین الملل خونده باشه و یا از حقوق دریا سر در بیاره و بتونه جدای از مسائل ناسیونالیستی و ... مسئله رو روشن کنه؟[/quote]

اين مورد بر ميگرده به روابط بسيار قوي و ناگسستني روسيه و قزاقستانه ! چرا كه اونها از نظر جمعيتي به روسها خيلي نزديكتر هستند و باقي كشور ها كه ترك هستند مانند تركمنستان و اذربايجان ..

اين هم يه نقشه كه چندان معتبر نيست اما جالب و مشخص كننده است ...


[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/caspian-sea-khazar-hazar-xezer%7E0.jpg[/img][/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این که باقی کشورها ترک هستند دلیل نمیشه. چون روس ها روس هستند!حالا چون قزاقستان 50 درصد روس داره شاید ، ولی در مورد ترکمنستان چرا بیست و چند درصد؟ آذربایحان که طرف امریکا رو میگیره و به امریکا بیشتر نزدیکه و آینده اش هم رو با غرب تعریف کرده!

میگن که روس ها بحث پول که میشه به هیچکس رحم نمی کنند حتی خودشون!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سهم قزاقستان هم اگر از ديد جغرافيايي نگاه كنيم بيشتر مربوط به اون خليجي بايد بشه كه از آستارا خان تا آتاياراو كشيده شده و جز دريايي خزره ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل اين كه پست قبلي من لا به لاي برخي از پست ها كه بيشتر از روز قدس و سبز و ... نوشتند گم و گور شده يا اين كه دوستان خواندنش ولي نظري نداشتند.
بخشي از يك مطلب پيدا كردم كه به بحث هم مربوط مي شه. مطلب به طور كامل در منبع موجود هست.

مناطقي از درياي خزر كه براي حفاري توسط اين سكوي نيمه شناور (ايران البرز) مناسب‌اند مناطق مورد اختلاف در آب‌هاي عميق‌اند كه شانس بيشتري هم براي داشتن منابع نفت و گاز دارند. لذا براي شروع عمليات حفاري يا بايد يكجانبه و بدون توجه به ادعاهاي همسايگانمان، كار را شروع كنيم و اگر آنها مانع شدند با تفاهم با آنها كار را شروع كنيم.

متأسفانه اين موضوع به‌صورت بلاتكليف باقي مانده و تصميمي در مورد آن گرفته نشده است. حدود 4سال پيش كه بنده (دكتر هادي‌نژاد حسينيان) به‌عنوان معاون بين‌الملل وزارت نفت سفري به روسيه داشتم در آنجا پيشنهاد كردم كه ايران و همسايگانش توافق كنند كه عمليات اكتشاف و توسعه در مناطق مورد اختلاف توسط شركت‌هاي ذي‌صلاح آغاز شود. پس از انجام آن، اگر نتيجه منفي بود يعني در بلوك‌ها مخازن نفت و گاز كشف نشد مشكل راحت‌تر حل مي‌شود؛ يعني اختلاف‌هاي موجود تا حد زيادي برطرف مي‌شود زيرا نفت و يا گازي نيست كه بر‌سر آن چانه زني‌كنيم ولي اگر به مخازن قابل توجه و اقتصادي رسيديم بهره‌برداري از آنها براي باز پرداخت هزينه‌هاي انجام شده توسط پيمانكاران شروع شود؛ اگر تا زمان باز پرداخت تمام هزينه‌هاي پيمانكاران، بين ما و همسايگانمان توافقي صورت گرفت كه طبق آن عمل خواهد شد و اگر توافقي حاصل نشد عمليات بهره‌برداري تا زمان رسيدن به توافق متوقف مي‌شود.

در آن زمان شركت‌هاي روسي با اين پيشنهاد موافق بودند ولي مقامات سياسي ما موافقت نكردند و تاكنون هم. من پيشنهاد جديدي نشنيده‌ام لذا اگر كاري عملي شروع نشود؛ سكوي ساخته شده كه صدها ميليون دلار براي آن هزينه شده در گوشه‌اي متوقف و خواهد پوسيد.بنابراين آنچه مسلم است وجود سكوي ايران البرز در صورتي كه در كنار آن تصميم سياسي مناسب براي فراهم كردن زمينه شروع عمليات اكتشافي گرفته شود مي‌تواند به تحول منجر شود‌ در غيراين‌ صورت هدر دادن صدها ميليون دلار سرمايه كشور است.
منبع: [url]http://hamshahrionline.ir/News/?id=92420[/url]

اگر الان توافق 20 يا 11 درصد رو قبول كنيم:
1.اگر يك روزي اين كشور ها تيكه تيكه شدند چي؟ مسلمآ مدعيان جديدي پيدا مي شوند و روز از نو روزي از نو.
2.اگر هم دوباره همشون به روسيه پيوستند چي؟ آن وقت روسيه صاحب بيش از 80 درصد شده.

ما اول بايد مجموعه ي اين دريا (آسمان-سطح دريا-داخل دريا-زير بستر دريا) رو تعريف كنيم و ببينيم در هر شرايطي (11-20-50 درصد يا هر شرايط ديگري) چه سود و زيان هايي براي ما و ساير كشور ها داره و همچنين احتمال به توافق رسيدن هر كدام از اين شرايط رو.

درباره ي روسيه كه 18 درصد رو قبول كرده ولي 20 درصد رو نه بايد ديد شرايط هر كدام چي بوده. نه اين كه چون عددش كمتره پس داره ضرر مي كنه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] اما از این سالیان به بعد با ابلاغ سیاست نگاه به شرق به وزارت خارجه توسط آقای خامنه ای و نزدیک شدن به روس ها، صدای اعتراض ایران کم رنگ و نهایتا خاموش می شود و ایران می پذیرد که رژیم حقوقی جدیدی برای خزر نوشته شود.[/quote]
فقط نصف خط در مورد اين موضوع از يه جايه معتبر نشو نم بدی ، راضی می شم.
[quote]درباره ي روسيه كه 18 درصد رو قبول كرده ولي 20 درصد رو نه بايد ديد شرايط هر كدام چي بوده. نه اين كه چون عددش كمتره پس داره ضرر مي كنه.[/quote]
سياست روس ها خيلی كثيفه، اين مربوط ميشه به اوضاع داخلی ايران،و جلوگيری از استفاده ابزاری از روسيه.
اينا دارن با تهديد كردن ناتو واسراييل توسط تجهيز ايران با اينكه هيچ چيزی صورت نگرفته ، ولی از ايران به عنوان ابزاری برای رسيدن به اهاف خود استفاده می كنند و در عين حال نمی خوان ايران رو هم از دست بدن ،وايرن كاره ای نشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام خدمت دوستان عزيز

ظاهرا بحثي ميهن پرستانه ديگه اي رخ داده و دوباره خون به رگهاي جوانان وطن ريخته شده تا به هر طريق ممكنه نذارن مملكت فروخته بشه و نگران اين هستند كه چرا دولت كاري انجام نميدهد . ولي يه سوال اينجا برام مطرح شد :

[quote]اقدام اخیر کشورهای اطراف دریای مازندران و ناچیز و بی اهمیت شمردن ایران مرا بر ان داشت تا این تاپیک را ایجاد کرده تا با دریای مارندران اشنا و سیر تاریخی ان مخصوصا در این چند دهه ی اخیر را بررسی کنیم. امیدوارم دوستان نظراتشان را در پایان ارائه کنند و اگر جایی از مقاله را اشتباه تشخیص داده ان را ارائه و دوستانه در مورد این موضوع به بحث بنشینیم.[/quote]
[quote]سپس نیز در اول م[color=red]هرماه همان سال ۱۳۸۱[/color] در قرارداد دیگری میان روسیه وآذربایجان سهمی حدود ۱۸ درصد هم با همین فرمول برای آذربایجان در نظر گرفته می شود ودرواقع ۶۴ درصد بستر دریا را این سه کشورمیان خود تقسیم می کنند.[/quote]
[quote]این جلسه با حضورآقایان علی اف، پوتین،نظربایف،محمداف واحمدی نژادبه ترتیب ازآذربایجان،روسیه،قزاقستان،ترکمنستا ن وایران درتاریخ سه شنبه[color=red] ۱۶ اکتبر ۲۰۰۷ (۲۴ مهر۱۳۸۶[/color] ) درتهران تشکیل شد[/quote]

اگر نيم نگاهي به تاريخها بندازيم متوجه اين امر ميشيم كه سالهاست از اين اجلاس ميگذره و عجبا امروز به يادمون افتاده كه از اين تكه از خاك وطن كه به قول دوست خوبم خون براش ريختيم دفاع كنيم. سوال من اين هست خداي نكرده در حواشي اعتراضات اخير انتخابات در ارشيوهاي خبري دنبال مساله اي نيستيم كه بتونيم دودمان دولت و نظام رو بر باد بديم و هر چه كه رخ داده رو براي معتبر نشان دادن شعارهامون فرياد بزنيم. اگ 6 ماه پيش بود شايد ديد بنده به بحث چيز ديگه اي ميشد.

[quote]حالا هي بچسبين به فلسطين و هي بگين لبنان و . . . .

واقعا به كجا داريم ميريم؟!!

لبنان حق خودش رو از اسراييل گرفت ما از تركمنستان و آذربايجان و قزاقستان نه!!!

حالا هي بگين سبز و قرمز و بنفش و طوسي و . . .

فقط گلستان و تركمانچاي رو پيرهن عثمان كردن و از اين شاهكار هاي ديپلوماتيك !! هيچي بروز نميدن Evil or Very Mad

كوروش خوشا به حالت كه مردي و اين روز ها رو نديدي!
[/quote]
جناب بليز در اولين نظر انحرافي به وسعت تاريخ نشون داد ، كه به شك من افزوده شد. وصل لبنان به قزاقستان و رنگ بنفش و پيرهن عثمان و كوروش جز با چسب وطني هيچ جوري متصل نميشد. ولي خب براي راه انداختن جنجال و كشوندن بحث به ناكجا اباد كافي بود.

[quote]شعار مرگ بر روسیه بهترین شعاری بود که در روز قدس فریاد زده شد. [/quote]

كشوندن بحث و اختلافات سياسي به روزهايي كه مناسبتي هستند شايد كمي بيفكري باشه.
اينكه عده اي شعار خط امام (رض) و پيروي از اون رو ميدن بهتر بود از فرمايش امام پيروي ميكردن و در جاي خودش اعتراضات رو دنبال ميكردن.

در جاي ديگه اي دوست ديگه اي مجددا بحث نه شرقي نه غربي رو كردن كه معلوم ميشه از اصل متوجه اين شعار نشدن.

[color=red]دوست خوب من اين شعار در اصل به اصول حكومت داري و پايه هاي مملكت داري و نظام ما اشاره داره نه بحث روابط با كشورها. اگر دقت كنيددر بخش سوم ميگيم جمهوري اسلامي. اين صرفا اعلام پايه حكومتي ما هست نه مشخص كننده حدود روابطي .....[/color]
چه بسا تا چند روز ديگه مقابل كشوري ميشينيم كه شايد به ايجاد رابطه منجر بشه. پس خواهشا و مجددا اين بحث رو شروع نكنيد.

تا اينجاي بحث صحبت دوستان بود. بعدن در مورد خود بحث هم مطالبي عرض خوام كرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شرمنده از دوستان

معمولا براي توافقات و امضاي تعهدات بين المللي از ماهها و حتي شايد به اندازه چند سال كار كارشناسي انجام ميشه. كارشناساني از امورخارجه و وكلاي از بخش حقوق بين الملل از كشورهاي مختلف جمع شده و كار بررسي رو انجام ميدن. بحث اعتراضات در اين بخش انجام ميشه و گاه معاملات سياسي و حتي توافقات سياسي در اين مرحله توجيه پذير هست.

بعد از اين مرحله با حضور وزرا كشورهاي طرف مدعا سندهاي ابتدايي اجماع و امضا ميشه و كار نهايي براي حضور رئيسان جمهور اماده و مهيا ميگردد.

بحث اينكه پوتين احساس خطر كرده و يك ساعت دير كرد بيشتر به شوخي شبيه هست. اولا زمان حضور رئيس جمهور هيچ بحث اساسي انجام نميشه. دوما اگر دوستان نديدند بايد بگم محافظان و مشاوران يك رئيس جمهور از حدود 15 روز تا يكماه قبل از حضور رئيس جمهور در كشور مقصد حضور دارند و از سير تا پياز محل اقامت ، مسيرهاي رفت و امد. محل اجلاس رو بررسي ميكنن و با نظر مثبت اين نيروها سفر انجام ميگيره. از طرفي حفاظت از جان مهمان ها تضمين شده هست.

قعلا مذاكرات در حد كارشناسي هست و هنوزتوافقي از طرف ايران اعلام نشده. دوما مذاكرات اخير صرفا جلسه اي بين چند كشور اسياي ميانه بوده كه لزومي به حضور ايران نداشته. چه بسا مذاكرات ما با عراق و افغانستان نماينده قزاقستان و اذربايجان حضور نداشت....

حفاري در درياي خزر هزينه زيادي داره كه فعلا اين شركت حفاري شمال قرار هست به صورت سهام در بورس اراده بشه. نيم نگاهي به اخبار بورس شما روشن ميكنه.
در صورت فروش سهام بلافاصله حفاري سكوهاي مورد اشاره شوع خواهد شد.

[quote]اين مورد بر ميگرده به روابط بسيار قوي و ناگسستني روسيه و قزاقستانه ! چرا كه اونها از نظر جمعيتي به روسها خيلي نزديكتر هستند و باقي كشور ها كه ترك هستند مانند تركمنستان و اذربايجان[/quote]

اين نزديكي روس و قزاقها بيشتر از نژادشون هست. پايگاههاي فضائي روسيه و صنايع موشكي روسي در قزاقستان وجود داره و ارتباط تنگاتنگي با هم دارند. در حقيقت قزاقستان با داشتن تراكم جمعيتي كم (بخاطر كوهستانهاي زياد) و داشتن منابع ابي زياد يك ارتباط ناگسستني زيادي با روسيه پديد مياره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا این ماجرای تقسیم دریای کاسپین(خزر) بدترین ننگ بعد از قراردادهای ننگین گلستان و ترکمنچای هست البته بعضی ها میخواهند با پیش کشیدن ماجرای بحرین این مسائل رو ناچیز جلوه بدهند ولی نمیدونند که ما در زمان نظام کنونی چند برابر خاک بحرین رو از دست دادیم و اب از اب تکون نخورد
شاید کمتر کسی بدونه که در قرارداد های ترکمنچای و گلستان مناطق گرجستان و اذربایجان و ارمنستان به مدت 99 سال به روسیه تزاری واگذار شد و الان مدتهاست که این مدت تمام شده ولی ما به جای اینکه این سه کشور رو یه رسمیت نشناسیم اسراییل رو به رسمیت نمیشناسیم

من یک سوال دارم ایا اگر در زمان شاه شوروی از هم فرو میپاشید این مناطق دوباره به خاک کشورمون ملحق نمیشد؟
اگر الان کسانی هستند که حرف از 50 درصد میزنند اطلاع دارند که قسمتهایی از خاک کشورمون هنوز اشغال هست و متاسفانه ما داریم سنگ فلسطینی ها رو به سینه میزنیم

نام خلیج فارس رو تغییر میدهند نام دانشمندن ایرانی رو در فهرست دیگر کشور ها مینویسند در خارج از کشور به ایرانیها انگ تروریست بودن میزنند برای داشتن فن اوری اتمی باید به افغانستان هم جواب پس بدیم روزی صد بار در روزنامه های کشورهای عربی به ایران توهین میشود برای بدست اوردن بسیاری از اقلام و کالاها باید به صد تا کشور باج بدیم و ازمنافع ملی کشورمون باید چشم پوشی کنیم به خاطر یک میلیون فلسطینی

من به شخصه تا زمانی که تمامیت عرضی کشور خودم به رسمیت شناخته نشه هرگز در روز قدس شرکت نمیکنم و هر ایرانی باید همین کار رو بکنه
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است [size=18][/size]

اقا مصطفی به نظر شما اگر ما کاری به مسئله فلسطین نداشته باشیم اسراییلی ها مرض دارن با این همه مشکلی که با کشورهای عربی دارند بیان با یک کشوری که 1300 کیلومتر باهاشون فاصله داره درگیر بشن اگر الان میبینید که عربها دارن با اسراییل کنار میاند به خاطر اینه که نمیخواهند در مبارزه با اسراییل ایران پرچم دار باشه همه دیگه اخلاق عربها رو خوب میشناسند حاضرند بدترین ننگ رو به جون بخرن ولی زیر بار ایران نروند پس نگید که اگر ایران کاری به اسراییل نداشت عربها مثل حالا با اسراییل صلح میکردند و اسراییلی ها از روی بیکاری هر دفعه یه سکی (با عرض معذرت ) به ایران میزدند اصلا کدوم جبهه نیاز بود

مسئله دریای خزر مطمئنا به فلسطین ربط داره چون ما اگه داریم در این مورد و موارد دیگه از منافع ملیمون میگذریم به خاطر همین مسئله هست

راستی روسیه عزیز دست مزد رییس جمهور عزیزترمون رو دادند و طی بیانیه ای سخنان دکتر رو در روز قدس محکوم کردند icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید من یک پارانتز انحرافی باز کنم :
[quote][quote] شعار مرگ بر روسیه بهترین شعاری بود که در روز قدس فریاد زده شد. [/quote]
كشوندن بحث و اختلافات سياسي به روزهايي كه مناسبتي هستند شايد كمي بيفكري باشه.
اينكه عده اي شعار خط امام (رض) و پيروي از اون رو ميدن بهتر بود از فرمايش امام پيروي ميكردن و در جاي خودش اعتراضات رو دنبال ميكردن.
در جاي ديگه اي دوست ديگه اي مجددا بحث نه شرقي نه غربي رو كردن كه معلوم ميشه از اصل متوجه اين شعار نشدن.
دوست خوب من اين شعار در اصل به اصول حكومت داري و پايه هاي مملكت داري و نظام ما اشاره داره نه بحث روابط با كشورها. اگر دقت كنيددر بخش سوم ميگيم جمهوري اسلامي. اين صرفا اعلام پايه حكومتي ما هست نه مشخص كننده حدود روابطي ..... [/quote]
آرمانی عزیز
نباید اینقدر ظاهر بین باشیم ، روز قدس روز حمایت از مستضعفین جهان و دفاع از حق مظلومان است که بصورت نمادین روز قدس نامیده شده ، وظیفه ما این است که بعنوان مسلمان از حقوق همه مظلومان عالم دفاع کنیم ولی نباید کاسه داغ تر از آش هم باشیم اگر سر و کارتان با چند عرب خارج از کشور بیافتد و با آنها هم کلام شوید آنها هم متاسفانه ایران را یکی از علل عدم توافق صلح بین اسراییل و اعراب می دانند ، [color=red]واقعیت را باید قبول کرد اعراب موجودیت اسراییل را قبول کرده اند[/color] و این حرف اکثریت دولت ها و مردم عرب است البته امیدوارم حزب ا... و یا حماس را اکثریت اعراب ندانید.
این صحبت های من ربطی به مسایل جناحی و سیاسی ندارد واقعیتی است که باید با آن کنار آمد و سیاست خارجی مان را هم باید با قبول این مساله برنامه ریزی کنیم.
برای مثال عربستان و مصر بعنوان دو کشور بزرگ و قدرتمند عربی اسراییل را به رسمیت شناخته اند و حتی با آنها مراودت هم دارند حالا چند ده هزار نفر از شیعیان عرب جنوب لبنان با اسراییل مشکل دارند دلیلی نیست که همه جهان عرب هم اینگونه هستند.
از نظر من عدم پذیرش این واقعیت عناد و لجبازی با خویشتن است.
صحبت های شما در مورد شعار نه شرقی نه غربی ... کاملا درست است و قبول دارم من هم نگفتم باید طبق این شعار با شرق و غرب عالم قطع رابطه کنیم ولی خبری را که گوشه ای از آن را javadjab گفت با لینک منبع رسمی می گذارم قضاوت راجع به آن را به عهده وجدان شما می گذارم :

[color=darkred]واکنش روسیه به سخنان احمدی نژاد درباره هولوکاست[/color]
وزارت امور خارجه روسیه با حمایت از رژیم اشغالگر قدس، به موضعگیری منفی در برابر سخنان روز گذشته (روز قدس)رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره هولوکاست پرداخت و مدعی شد این سخنان به زیان ایران است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آندری نسترنکو" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای ادعا کرد : چنین سخنانی از جانب هر کسی که بیان شده باشند، مغایر حقیقت بوده و کاملا غیر قابل قبول هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است : تلاش برای بازنویسی تاریخ به ویژه در زمانی که درست در هفتادمین سالروز آغاز جنگ جهانی دوم هستیم یک تجاوز به خاطرات تمام قربانیان این جنگ و تمام کسانی است که علیه فاشیسم مبارزه کرده اند.

نسترنکو همچنین در بیانیه خود مدعی شده است : ایراد چنین سخنانی هیچ کمکی به ایجاد یک جو بین المللی برای کمک به ایران نمی کند.
براساس این گزارش، سخنان روز گذشته رئیس جمهوری ایران درباره هولوکاست در روز جهانی قدس، خشم حامیان رژیم صهیونیستی را برانگیخته به طوری که آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا نیز نسبت به آن واکنش نشان داده اند.
[url= http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=84816]منبع[/url]

------------------------
ببخشید که تاپیک منحرف شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متأسفانه ويژگي برخي از دوستان كه القضا تفكرات يكساني نيز دارن، به اين شرح هست كه همواره، به دنبال طرح سوال و شبهات هستن؛ نه دريافت پاسخ و به همين خاطرم هر دوستي كه تشريف ميارن، همون حرف‌ها رو طوطي‌وار تكرار مي‌كنن! بدون در نظر گرفتن اينكه آيا اصولاً پاسخي داده شده اي خير!

اما بدتر از همه، سفسطه‌ي قابل ملاحظه‌ي دوستان هست كه هرجا كه كمبودي حس مي‌شه، همه‌چيز رو تفسير به رأي مي‌فرمايند!

بطور مثال، آقا رضاي عزيز، ميان و از روز قدس، تفسيري به غايت خنده‌دار مي‌كنن كه آدم مي‌مونه هدف از اين كار چيه!

[quote]نباید اینقدر ظاهر بین باشیم ، روز قدس روز حمایت از مستضعفین جهان و دفاع از حق مظلومان است که بصورت نمادین روز قدس نامیده شده ،[/quote]
جالب اينكه اين دوست عزيزمون، مثل اينكه يادش رفته كه حضرت امام (ره)، اين روز رو تنها براي فلسطين و بيزاري از اسرائيل، روز قدس نام نهادن!! حتي خود امام (ره) فرمودن روز قدس، روز جهان اسلام است. مسئله‌ي فلسطين، مسئله‌ي اول جهان اسلام است. اما جالب‌تر اينكه آقا رضاي عزيز، در جايي از انحراف از آرمان امام (ره)‌ و در جايي، از عدم ولايت‌پذيري دكتر احمدي‌نژاد انتقاد كردن! حال بايد قسم حضرت عباس (ع) رو باور كنيم؛ يا دم خروس رو؟!!!
مسلماً اين موضوع، تنها براي كساني نمادين محسوب مي‌شود كه اصولاً‌ دليلي براي اطاعت از امر امام (ره) نمي‌بينن و تنها زماني از اين روز استفاده مي‌فرماين كه به نفعشون باشه و صد البته ارتباطي هم به فلسطين نداشته كه هيچ؛ بلكه در تضاد با حركت مردمي در حمايت از فلسطين هست!!

جالب‌تر اينكه دليل خويش براي عدم ورود به مسئله‌ي فلسطين را صلح و سازش اعراب خائن مي‌دونن! ظاهراً‌ سخن معروف صهيونيست‌ها، بسيار خوب در برخي دوستان متفكر ما جا افتاده! تمامي تلاش اسرائيل، نشان دادن مسئله‌ي فلسطين به عنوان يك مسئله‌ي داخلي بين اعراب و اسرائيل بوده! در اين راه، تلاش دست‌نشانده‌ها و نوكران صهيونيست اسرائيل در مصر و عربستان، به اين موضوع كمك شاياني كرد و امروز شاهديم در ايران، اين مسئله رو عنوان مي‌كنن!!

آقا رضاي عزيز. من يه سوال از شما دارم.
وقتي ان شاء الله پس از 200 سال به ديار باقي تشريف ببرين، در پاسخ به اينكه چرا در برابر خون‌هاي ريخته شده در فلسطين و مظلوميت ايشان، به عنوان يك انسان (نه يك مسلمان)، اعتراضي نكردين كه هيچ، ملت رو هم به عدم اعتراض تشويق كردين، چه پاسخي خواهيد داشت؟ آيا مي‌گوييد اعراب صلح كردن! به ما چه؟! به نظر شما، اين كوچكترين تكليفي كه گردن شماست، با اين توجيه سفسطه‌وار، قابل پذيرش خواهد بود؟

آيا مسائل سياسي و حب قدرت (بدبختي شما هم به قدرت نمي‌رسيد! نهايتاً‌ حزب متبوع شما به قدرت رسيده كه آن هم به شما و امثال شما، خيانت خواهد كرد و جالب اينكه خود نيز اين را دانسته و با تمامي وجود حس كرده‌ايد)، اونقدر مهم و لذت‌بخش هست كه بخاطر اون، بخواين ساده‌ترين اصول و مباني انساني رو فراموش كنين، در پراكنده كردن شبهه و انحراف اذهان عمومي و دفاع كوركورانه از خيانتي آشكار به آرمان امام كه تنها دل صهيونيست‌ها رو شاد كرد، تمامي تلاشتون رو به كار بگيرين؟!

اصلاً‌ روسيه به درك! كي روسيه دوست ما بود كه اينبار دشمنمون شده باشه؟!! آيا اگه بحث دفاع از مظلومان بود، شما، فقط شخص شما، يكبار شعار مرگ بر اسرائيل سر دادين؟ مرگ بر امريكا چطور؟ نه! چرا بايد سر بدين؟ مگه جز جمهوري اسلامي، حكومت مظلوم ديگري نيز وجود دارد؟

مسلماً‌ وقتي متجاوزين به مال و ناموس مردم، شهيد و مجاهد و مظلوم حساب مي‌شن، وقتي اراذل و اوباشي كه به هيچ چيز، حتي خانه‌ي خدا رحم نكردن مظلوم و مستضعف و وقتي كه سند خيانت دهها تن از دوستان و رهبران و همفكران شما منتشر شده است، آن را دروغين و ايشان را بيگناه مي‌دونين، مسلماً‌ خون شهداي مظلوم حقيقي در نگاه شما بي‌اعتبار هستن! وقتي كه به جاي اراذل، پليس و بسيج از نگاه شما محكوم هستن (و احتمالاً‌ بايد با جنبش سبز همراه مي‌شدن كه معصوم و بيگناه مي‌شدن و به جرم دفاع از تماميت ارضي، از نگاه شما خائن و قاتل محسوب مي‌شن)، مسلماً‌ بايد اراذل و اوباش، شهيد و مظلوم باشن!!

باز هم جاي شكرش باقيه كه خدايي وجود داره و روز پاسخگويي نيز هست. چرا كه حداقل شما به خدا اعتقاد دارين و اميد هست روزي از ترس خدا هم كه شده، بازنگري كوچكي در اين رفتار خود داشته باشيد و يادتون بياد كه همه چيز، فعاليت‌هاي پلشت سياسي نيست كه دين و ايمان آدم رو به نابودي بكشونه.
اما خيلي از همفكران شما دوست گرامي، حتي خدا رو هم قبول ندارن و خنده‌دار تر اينكه اكثر اين عزيزان نيز تئوريسين‌هاي شما و سازنده شعارهاي شما هستن كه اون رو طوطي‌وار تكرار مي‌فرمايين و براي توجيه اون‌ها، روز روشن رو هم شب تيره مي‌نامين!!

يك خواهش از شما دارم.
اگر به چيزي اعتقاد ندارين، به من مربوط نمي‌شه. اگه با نظام مشكل دارين و اون رو ظالم و خود رو مظلوم مي‌دونين، باز به من ارتباطي پيدا نمي‌كنه!
ولي ازتون خواهش مي‌كنم كه به مقدسات و واضحات نظام (بخصوص به فرمايشات حضرت امام (ره)) كاري نداشته باشين و اجازه بدين حتي به غلط، مردم به دين خويش باشند و شما نيز به دين خويش! سعي نكنين با وارونه جلوه دادن حقايق، كاري رو انجام بدين كه امروزه، دوستان شما در سايت‌هاي خودشون انجام مي‌دن! من به اون‌ها كاري ندارم، چرا كه جز دروغگويي كار ديگري بلد نيستن و براي فرار به جلو، همه‌كس جز خويشتن رو دروغگو مي‌نامن!
من حتي به اسنادي كه شما منتشر كردين و خود به دروغ بودنشون آگاه بودين هم كاري ندارم و فرض رو بر اين مي‌گيرم كه آقا رضاي سايت ما، حسابش از دروغگوها جداست.
ولي اگه قصد بر اين باشه كه تمامي دستاورد 30 ساله‌ي انقلاب و تمامي ارزش‌ها و مهمتر از همه، سخنان يادگاري حضرت امام (ره)‌ رو اينطور تحريف بفرمايين، برخورد جالبي با شما نخواهد شد و براي يك عضو باسابقه‌ي سايت، اصلاً‌ خوب نيست كه مديران و كاربران، سخنان دروغ ايشان رو در برابر ساير كاربران، افشاء كنن! چرا كه درمورد مقدسات و باورهاي عمومي، بيان جملات دروغ و اشاعه‌ي اكاذيب، هدف پست و كثيفي محسوب شده و اگر اين كار آگاهانه انجام بگيره، نشان از مغرض بودن گوينده داره و اون زمان، وظيفه‌ي هر مسلمان و هر آزاده‌اي هست كه در برابر دروغ‌پراكني، وظيفه‌ي خودش رو به انجام برسونه!

پس از شما خواهش مي‌شه كه ديگه سعي در ترجمه و تحريف سخنان اظهر من الشمس حضرت روح‌الله (ره) نفرمايين و اگر مي‌بينين كه سخنان ايشان با رفتار امروز شما مغايرت داره، به جاي شكستن آينه و تحريف و تفسير به رأي نمودن سخن ايشان، كمي در تفكرات خود انديشه كنين كه كجاي راه رو به اشتباه طي كردين!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.