nino22

راهنمای انتخاب پاور

Recommended Posts

[align=center]راهنمای انتخاب پاور[/align]
مقدمه :حداقل 30 درصد اشکالات و عیوب قطعات سخت افزار به نوعی مربوط به انتخاب و نصب پاور های غیر استاندارد و یا عدم تناسب پاور با سخت افزار می باشد.جالب است که اکثر افراد حاضرند با پرداخت هزینه های گزاف نسبت به خرید و یا ارتقای پردازنده خود اقدام نمایند در حالی که عدم توجه به تناسب پاور با سخت افزار مربوطه که عموماٌ هزینه آن یک سوم قیمت یک پردازنده به روز می باشد ( شاید هم کمتر ) می تواند در بهترین حالت کارایی و سرعت پردازنده را با اخلال مواجه کرده و در شرایط سخت تر موجب آسیب دیدگی قطعات گردد.با توجه به این موضوع لازم است که در هنگام خرید پاور به موارد ذکر شده در زیر توجه کنیم.
معمولا کاربران برای خرید سیستم جدید 2 راه پیش روی پای خود دارد یا کل سیستم را از یک شرکت خریداری نمایند و یا اینکه خودشان قطعات را جدا خریداری کرده و خود سیستم را مونتاژ کنند . افرادی که راه حل اول را انتخاب می کنند اکثرا افرادی هستند که تازه کامپیوتر خریداری کردند و یا اینکه دانش سخت افزاری پایینی دارند در حالت متاسفانه بیشتر این شرکت ها به سود بیشتر فکر کرده ومعمولا از مارک های بی کیفیت و متفرقه استفاده می کنند. کاربران نیمه حرفه ای و حرفه ای معمولا خود بسته به نیازشان و هم چنین میزان بودجه قطعات را انتخاب و مونتاژ می کنند .اما نکته ای که خیلی از کاربران ( حتی کاربران نیمه حرفه ای ) مرتکب می شوند این است که اکثرا بیشترین بودجه و تمرکز خود را بر روی سی پی یو و کارت گرافیک قرار می دهند و در هنگام خرید قطعات یاد شده را ابتدا خریداری کرده و در انتها که بودجشان ته کشیده به سراغ قطعات دیگر می روند و در این بین پاور از نگاه خیلی ها مهجور تر می ماند و معمولا جز آخرین ها خرید می شود .نکته دیگر اینکه کابران باید پس از انتخاب قطعات میزان دقیق مصرف آنها را به دقت محاسبه کنند ( برای این کار کافی است که به سایت سازندگان و یا سایت های سخت افزاری معروف سری بزنید ) تا بدانید به چه قدرتی نیاز خواهید داشت .زمانی که شما بدانید سیستم به چه میزان برق نیاز دارد نه پاور ضعیف خریداری می کنید و نه فراتر از نیاز خودتان .چون اگر به قیمت مارک های معروف نگاهی بیندازید متوجه خواهید که قیمت پاور ها از قدرت 500 وات به بالا به طور جهشی افزایش پیدا می کنید که در صورت خرید هزینه گزافی متحمل خواهید شد بدون اینکه نیازی به آن داشته باشید .
مورد دیگر در هنگام انتخاب پاور آینده گری می باشد.اگر شما به طور مثال یک مادربورد آنبورد و یا مادربوردی که از قابلیت کراس فایر و یا اس ال آی پشتیبانی می کند را خریداری کرده باشید شاید در آینده قصد ارتقا گرافیکی سیستم تان را داشته باشید .بهتر این مورد را هم در نظر داشته باشید که کارت های گرافیکی جدید دارای مصرف فوق العاده ای از شاخه 12 ولت پاور می باشند . توجه کنید کارت های متوسط به بالا به میزان برق زیادی نیاز دارند
مورد بعدی اورکلاک میباشد که اگر شما اهل آن باشید و یا در اینده قصد انجام آنرا داشته باشید بهتر به این نکته توجه داشته باشید که سیستم در حالت اورکلاک بسیار فراتر از حالت معمول برق مصرف می کنند .
و اما نکات ریز اما ضروری در انتخاب پاور :
1-نوع کانتکتور ها :
اگر شما یک کارت گرافیکی قوی داشته باشید و یا از آنها در حالت کرافس فایر یا اس ال آی استفاده کنید در این حالت بسته به نوع کارت به طور حتم به کانتکور های 6 یا 8 پین جهت تغذیه کارت نیاز خواهید داشت که باید در هنگام خرید پاور آنرا در نظر داشته باشید.
2-توان واقعی :
آنچه که متاسفانه در اکثر مارک های متفرقه دیده شده این است که بر روی پاور توان لحظه ای به جای توان واقعی ذکر می شود .باید توجه داشت توان واقعی میزان واتی است که پاور به طور منظم قادر به تامین آن می باشد به طور مثال یک پاور430 وات واقعی می توانند برای دقایقی حتی تا 550 وات برق تامین نماید ( فقط برای لحظاتی ) پس حتما به توان واقعی توجه کنید و نه به پیک آن.

3-راندمان پاور :
سعی کنید از پاور هایی با راندمان 80 درصد به بالا مصرف کنید .با اینکار علاوه بر تولید کمتر گرما به مقدار زیادی در مصرف برق صرفه جویی کنید.
4-میزان صدا و نویز :
اگر خواهان یک پاور کم صدا هستید توصیه می شود از پاورهایی که دارای فن 12 الی 14 سانتی هستند استفاده نمائید
5-استاندارد پاور :
حتما در خرید محصول به سری ویرایش آن توجه کنید سعی کنید از پاور های ویرایش جدید موسوم به V2.3 استفاده نمائید.
در این ویرایش به دو موضوع قدرت خروجی ( شاخه 12 ولت ) و هم چنین برراندمان بالای 80 درصد توجه ویژه ای شده است.
در پایان می توانید از جداول زیر جهت محاسبه توان مصرفی قطعات خود استفاده کنید .هم چنین سایت آینده سیما سازنده پاورهای گرین در سایت خود نرم افزاری را جهت محاسبه توان مصرفی قرار داده که از لینک زیر می توانید از آن استفاده کنید.
[url=http://www.green-case.com/greencal/index.html]link[/url]


[b]نویسنده : nino22[/b][b]

http://iranname.persiangig.com/image/military/ati_back_key.gif

[color=red]دوست عزیز به نظرت حرف حساب جواب داره؟!
این کاربر به دلیل توجه نکردن به اخطارها و نقض مکرر قوانین اخراج شد![/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست شما درد نکنه!!

دوستانی که نیاز به مطالب تکمیلی دارن می تونن این لینک رو ببینن!!
http://forums.gtpland.com/showthread.php?t=9497

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue]بنده در حال حاضر یه پاور 450 غیر ریل دارم و با گرافیک 4850 خیلی خوب کار کرده،دو تا کانکتور 4 پین رو به یک 6 پین تبدیل کردم :| و در سنگین ترین بازی ها عالی کار کرده و فریم فوقالعاده ای هم میگیرم!
منتها کمه و باید این ماه 535 گیرین بگیرم! icon_wink
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.