Azarakhsh

خودروی زرهی Tomcar

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خودروی زرهی Tomcar توسط ارتش اسرائيل و پليس مرزي اين رژيم و در قالب تعدادي از برنامه هاي توسعه و پژوهش ساخت وسايل نقليه سرنشين دار و بدون سرنشين مورد استفاده قرار گرفته است.

Tomcar يك وسيله نقليه سبك وزن (با وزن 600 كيلوگرم) و كوچك است كه توانايي حمل دو نفر را دارد و جعبه دنده آن به گونه اي طراحي شده كه به اين وسيله امكان مي دهد تا با سرعت پائين و براي مدت زمان بسيار طولاني در زمين هاي ناهموار و سخت به گشت زني بپردازد. اين در حالي است كه Tomcar با حداقل ميزان نقص فني و حداكثر ايمني در جريان انجام مأموريت روبروست.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Tomcar_Janes_Defence.jpg[/img]

ارتش اسرائيل در حال حاضر در حال ارزيابي مدلي از Tomcar است كه مجهز به جان پناه و تجهيزات حفاظتي است كه همين وزن آن را به 1230 كيلوگرم مي رساند. اين وسيله داراي يك كابين كاملا ً محافظت شده ، شيشه هاي كناري و جلوي اتومبيل كاملا ً ضد گلوله و يك دريچه آتش / فرار برروي سقف وسيله است. اين وسيله براي حمل و نقل نيروها، تجهيزات و امكانات در محيط هاي شهري قابل استفاده است. محيط هايي كه سرعت و چالاكي يك وسيله نقليه در آنها شرط جان به در بردن نيست. شركت Elbit System سازنده اين محصول پيكربندي متمايزي را براي اين ماشين به كار برده كه اصطلاحاً به Mil Tomcar مشهور است. ماشين هاي Mil Tomcar داراي حساسه هاي بلند Optronic ، كنسول هاي عملياتي و محل هاي ويژه اي براي انجام عمليات تيراندازي هستند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/springer_tomcar.jpg[/img]

صنايع دفاعي اسرائيل و دانشگاه Lahav قصد دارد تا از وسيله نقليه Tomcar به عنوان مبنايي براي انجام مأموريت هاي نگهباني خودكار و مستقل استفاده كنند. بر اين اساس Tomcar جزئي از وسايل نقليه امنيتي بي سرنشين( USV( Unmanned Security Vehicle موسوم به Guardium محسوب خواهد شد. ارتش اسرائيل همچنين به دنبال بررسي و ساخت يك وسيله نقليه دفاعي جديد موسوم به Flyer Defense ITV است. اين وسيله نقليه 1750 كيلوگرمي كه از تحرك بالايي برخورداز است توانايي حمل پنج سرباز و مجموعاً 1350 كيلوگرم بار را دارد. اين وسيله نقليه از نوعي قاب سه بعدي لوله اي شكل ساخته شده است و به علت دارا بودن محور تعليق مستقل از توانايي حركت و سياليت بالايي برخوردار است.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/tomcar-armored.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/tomcar_armored.jpg[/img]

[b]Guardium [/b]

خودروی Guardium كه داراي سيستم رهگيري هدف و ديده باني خودكار است از سوي دانشگاه Lahav و صنايع دفاعي اسرائيل ساخته شده است و نوعي وسيله نقليه ايمن بدون سرنشين( USV (Unmanned Security Vehicleمحسوب مي شود و طراحي آن مبتني بر نوعي USV معروف به M-Guard است. Guardium از مركز فرماندهي قابل كنترل بوده و توانايي انجام مأموريت هاي گشت زني و واكنش سريع به شرايط اضطراري را دارد. اين وسيله نقليه مي تواند عوامل محيطي مشكوك را از فعاليت باز دارد و تا زمان رسيدن وسائل نقليه سرنشين دار مانع فعاليت آنان شود. Guardium همچنين يك وسيله قدرتمند براي نابودي تهديدات پيش رو است.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/M_Guard1M.jpg[/img]

خودرویM-Guard از شاسي وسيله نقليه Tom car بهره مي برد. اين وسيله داراي يك سيستم موقعيت يابي تاكتيكي خودكار است و مي تواند به طور خودكار در درون و بيرون جاده و با سرعت حداكثر 80 كيلومتر در ساعت حركت كند. اين خودروی بدون سرنشین همچنين مي تواند تا 300 كيلوگرم مهمات و از جمله پوشش زرهي سبكي را براي حفاظت از اجزاي حياني خود حمل نمايد. اين خودرو داراي حساسه هاي مختلف و از جمله دوربين هاي ويدئويي و حرارتي، بلندگوهاي قدرتمند و راديويي دو موج است.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_airportlarge.jpg[/img]

اين وسيله همچنين مي تواند به اسلحه هاي مرگبار يا با خاصيت تخريبي كمتر مجهز شود كه از مركز كنترل اصلي قابل هدايت واكنش هستند. مجموعه اي از اين وسايل نقليه بدون سرنشين توسط مركز كنترل اصلي قابل كنترل هستند و وظيفه گشت زني، كمين يا واكنش نشان دادن به فعل و انفعالات محيطي را مي توان برعهده آنها گذارد. با استفاده از سيستم هاي كنترل از راه دور مي توان اين وسيله نقليه را براي دريافت اخطار در مورد وضعيت محيطي يا سيستم هاي پدافند محيطي تجهيز نمود. اين خودرو مي تواند دست به جمع آوري اطلاعات از محيط زده و مركز كنترل اصلي بر اين اساس مي تواند نقشه هاي تاكتيكي از منطقه تهيه كند. هر خودرو را مي توان به صورت دستي و با استفاده از سيستم هاي كنترل از راه دور هدايت كرد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/guardium_ugv.jpg[/img]

دوستان اگه کم و کسری داره به بزرگی خودتون ببخشید!

منبع:
naser.ofogh.net

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی عالی بود این خودروها بیشتر مناسب مرزها و جاهایی که احتمال هدف قرار گرفتن نیروها پیاده وجود دارد واقعا" عالی است در مورد تواناهایی این خودرو اطلاعات کمی منتشر شده با توجه به وجود مرزهای شرقی خطرناک در کشور ما هم کار بر روی چنین پروژهایی می تواند جان سربازان زیادی رو از مرگ حفظ کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این هم یه فیلم از اون روباته!!

http://g-nius.co.il/images/stories/videos/guardium.wmv

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته خودروی جالبیه ولی بدرد مناطق بیابانی و صعب العبور نمی خوره ! چرخهای خودرو بسیار کوچیکه و توانایی جابجایی بالایی نداره . بهتره بیشتر از این خودرو برای چک کردن جاده ها و مرزها اون هم فقط در مناطق اشغالی استفاده بشه ! چون یک گلوله ار پی جی مثل پفک این خودرو رو می بره رو هوا !!!! با تیرباری مثل PK میشه اون رو کاملا زمین گیر کرد ! کارایی دیگری هم مناسب این خوردو گشت زنی در اطراف فرودگاهاست به نظر من .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه خودرو کوچولو با این اندازه و قابلیت تحرک بالا رو چه جوری می شه از فاصله دور با آرپی جی زد؟ اصلا از فاصله 1000متری می شه دیدش؟ چه برسه به هدف گیری!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خودروی چندان مناسبی نیست بیشتر به درد فیلمهای هالیوودی میخوره تا میدان نبرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]خيلي مزخرفه[/b] [size=24]![/size] icon_eek

به هيچ دردي هم نميخوره جز بازي گلف ....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان احيانا معادل خوردوي Stinger سپاه تفنگداران دريايي ايالات متحده نيست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.