Azarakhsh

خمپاره هوشنمد Fireball !

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

Fireball يك خمپاره ي 121/120 ميلي متري است كه عمل تعقيب و ردگيري خود را با استفاده از اشعه ليزر انجام مي دهد. اين سيستم با كليه خمپاره هاي 80 ميلي متري سازگاري دارد. هدف از طراحي اين خمپاره مورد اصابت قراردادن اهداف در همان بار اول و نابودي كامل آنهاست. اين خمپاره با استفاده از انواع لوله هاي خمپاره انداز قابل پرتاب است.

براي پرتاب اين خمپاره به استفاده از هيچ وسيله مسافت ياب نياز نيست زيرا در اين اسلحه از روش هدايت منحصر به فردي استفـاده شده كـه در قالب آن بـراي رسانـدن برد خمپـاره به هدف، اين وسيـله روي هـوا سُر داده مي شود تا به مقصد برسد. چنانچه گفتيم كشف هدف در اين خمپاره با استفاده از اشعه ليزر انجام مي شود. خمپاره مذكور همچنين مجهز به سيستم ناوبري GPS Global Positioning System ‌ سيستم موقعيت يابي جهاني ـ است كه پس از يافتن هدف به خمپاره امكان مي دهد تا به سمت هدف شيرجه برود و آن را نابود كند. سيستم موقعيت يابي GPS قبل از پرتاب به سمت هدف فعال شده و دقت خمپاره در زمان اصابت را از حد استاندارد بالاتر مي برد. اين سيستم به ويژه در زماني كه سيستم ليزري موفق به شناسايي هدف نشود موفق است.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/fireball-1.jpg[/img]
با استفاده از سيستم علامت گذاري ليزري دقت خمپاره بسيار افزايش يافته و ميزان خطاي آن يك متر يا كمتر خواهد بود. استفاده از ليزر به اين خمپاره امكان مي دهد تا هم اهداف ثابت و هم اهداف متحرك را نابود كند. خمپاره Fireball را مي توان با استفاده از كلاهك هاي جنگي مختلفي مورد استفاده قرار داد كه مثلا ً در صورت برخورد با اهداف نرم تكه تكه شوند. همچنين مي توان آنها را به چاشني ضربتي براي نابودي تسليحات زرهي مجهز كرد. كلاهك هاي نفوذ گر نيز براي نابودي اهداف زيرزميني و پناهگاهها و اهداف درون ساختمانها به كار مي روند. اين سلاح در محيط هاي شهري تنها با يك بار اصابت به هدف آن را نابود مي كند. خط سير شيب دار اين خمپاره به گونه اي است كه حداقل خسارات را به اشياي مجاور وارد مي كند. اين خمپاره به علت طراحي آيروديناميكي ويژه بردي تقريباً دو برابر برد خمپاره هاي متعارف دارد.(تا بيش از15 كيلومتر).

اين سيستم درحال حاضر در دست بررسي است. تمامي اجزاي مهم اين سيستم پيش از اين مورد آزمايش قرار گرفته اند و به زودي آزمايش هاي ديگري نيز بر روي آن به عمل خواهد آمد. مدل جديدي از Fireball نيز در آينده نزديك در توپخانه ها استفاده خواهند شد كه كاليبر آن 152 و 155 ميلي متري است .

آها یه چیزی این ساخت اسرائیله!
انشالله یه سیستم هوشمند دیگه رو هم اگر زنده بودم معرفی میکنم!

منبع:
http://www.naser.ofogh.net
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام !
ديشب اينجا كلي مطلب نوشتم ! وقتي ارسال كردم ! اينترنت قطع شد ! بعد اومدم ديدم وارد نشده ! حالم گرفته شد...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اميدجان دستت درد نكنه. مى گم اين مهمات هدايت شونده ديگه داره به يك تب فراگير تبديل مى شه ها!
راستى يه چيز ديگه هم بگم: من هم همون اوايل كه در سايت عضو شدم و در مباحث شركت كردم٬ چند بار دچار همين مشكل واريور خان شدم و تصميم گرفتم از مطالبم صيانت كنم! به همين دليل از همون موقع تا حالا وقتى پستم رو مى نويسم و مى خوام «ارسال» رو بزنم٬ يك كپى از متنم مى گيرم؛ اگر مطلب بدون مشكل وارد شد كه هيچى٬ اگر نه Back رو مى زنم و متن نجات داده شده رو(!) Paste مى كنم و به ريش Internet Connection مى خندم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خمپاره مذكور همچنين مجهز به سيستم ناوبري GPS Global Positioning System ‌ سيستم موقعيت يابي جهاني ـ است[/quote]
icon_cheesygrin

ضرورت داشتن همچین سیستمی در جنگهای امروزی بیشتر مشخص می شه ببین نخود (خمپاره) رو هم به gps مجهز کردند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.