ColonelShak

اسلحه کمری Stechkin APS

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/stechkin.jpg[/img]

تاریخچه اسلحه کمری استچکین

تکمیل و توسعه طرحهای انتخاب نوع شلیک ، اسلحه های کمری نظامی بزرگ برای کارکنان نظامی بعنوان یک جنگ افزار دفاعی در شوروی در اواخر دهه 1920 میلادی آغاز شد و در نهایت ، بدون دستیابی به هیچگونه موفقیتی پایان یافت . اماپس از پایان جنگ جهانی دوم ، این ایده دوباره احیاء شد . در این زمان ، نیروی زمینی شوروی با معرفی گلوله جدید 9 میلیمتری خواستار یک اسلحه کمری بزرگ و نیمه خودکار با امکان شلیک کاملا خودکار و کنترل شده و قنداق جداشونده شد.

چنین جنگ افزاری در سال 1951 توسط ( ایگور استچکین )طراحی شد و بهمراه اسلحه ماکاروف PM که از همان کالیبر برخوردار بود ، توانست از نیروی زمینی ایالات متحده مجوز دریافت کند . این اسلحه جدید که APS نام دارد ، برای خدمه واحدهای توپخانه ، زرهی و تانکها و همچنین کاربران RPG 7 و افسران خط مقدم ارائه شد . اما بزودی مشخص شد که حمل APS با قاب و قنداق سنگینش بسیار مشکل میباشد ، اما فاقد توان لازم مورد نیاز برای یک جنگ افزار نظامی بود و بنابراین از خدمت کنار گذاشته شد و در انبار قرار گرفت . اما در دهه 1970 میلادی ، با نصب یک لوله گسترده تر شده و قطعات جدید در دهانه اسلحه ، نمونه APSB ارائه شد .این نمونه دارای صدا خفه کن و قنداق جداشونده بود .

در دهه پر کشمکش 1990 ، APS بار دیگر در دستان مأموران اعمال قانون روسیه جان دوباره ای گرفت . APSدر مقایسه با نمونه اصلی ماکاروف PM دقت و توان بالاتری داشت . APSهمچنین از دقت شلیک دوباره بسیار خوبی در حالت نیمه خودکار و کاملا خودکار برخوردار بود . در حال حاضر ، با وجود پیدایش اسلحه های مدرن تر و توانمند تر مثل : یاروگین PYA یا GSH-18 هنوز APS توسط نیروهای اعمال قانون روسیه مورد استفاده قرار میگیرد. و این امر تا حدودی بدلیل قابلیت آماده شدن سریع مهمات 18 × 9 میلیمتری نسبتا کم قیمت ، دقت خوب و لگد پائین این اسلحه میباشد .امروزه این اسلحه در قالبهای رزمی بالا باز قرار داده میشود و نه در قالب سنگین ناکارآمد قبلی .

مشخصات اسلحه کمری استچکین

APS یک اسلحه کمری سبک با سازه کامل فلزی ، چخماق خارجی و ماشه دو حالته میباشد .برگه ناظم آتش سه حالته که بر روی گلنگدن قرار گرفته است ، امکان انتخاب شلیک تک تیر یا رگبار را فراهم می آورد .برای پائین آوردن نواخت تیر تا حد قابل کنترل 600 گلوله در دقیقه ، APS دارای یک کاهش دهنده نواخت تیر پیستون شکل میباشد که بر روی قبضه نصب شده است . فنر ارتجاع اسلحه در اطراف لوله واقع شده است . سایت جلویی بر روی گلنگدن ثابت شده است و سایت عقبی را میتوان بسته به برد شلیک ، در وضعیت 25 ، 50 ، 100 و 200 متر قرار دارد . برای بهبود دقت در حالت دور برد و کاملا خودکار ، میتوان یک قنداق ، قاب را به قبضه متصل کرد . قنداق ، قابهای قبلی از جنس چوب بودند اما در نمونه های جدیدتر از مواد پلاستیکی استفاده شده است .

مختصات فنی اسلحه کمری استچکین

کشور سازنده : شوروی سابق

کالیبر : 18 × 9 میلیمتر pm

طول کلی : 225 میلیمتر

وزن با خشاب خالی : 1020 گرم

وزن با خشاب 20 فشنگی : 1220 گرم

طول لوله : 140 میلیمتر

ظرفیت خشاب : 20 گلوله

نرخ آتش : 600 گلوله در دقیقه

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/aps.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_aps.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/aps-cut.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_aps-cut.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/aps-1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_aps-1.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/resizeofapsneupw5.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_resizeofapsneupw5.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/apb-1.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_apb-1.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/apb-2.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_apb-2.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/38964251_Putin_with_APS.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_38964251_Putin_with_APS.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/apb-3.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_apb-3.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/stechkin%7E0.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_stechkin%7E0.jpg[/img][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/pp_stechkin_kabura.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_pp_stechkin_kabura.jpg[/img][/url]

برگرفته از : http://amoozeshnezami.blogfa.com/post-220.aspx
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ا کلنل جون سلام کی ستوان شدی؟ ندیده بودم! تبریک
بی زحمت به عنوان شیرینی یه 10 تا امتیاز رد کن ببینیم! icon_cheesygrin
راستی 2 تا سوال:
1- به مناسبت هزارمین پستت شیرینی چی میدی؟
2- هدفت از بریدن عکس خودت و گذاشتن اون روی عکس آواتارت چیه؟(راستشو بگو خودتی نه؟)
ای وای تاپیک منحرف شد!! شرمنده الان قفل میشه!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1- اومدی مشهد خبر بده مجازی که نمیشه شیرینی داد ! icon_cheesygrin

2- اره تصویر ماله خودمه . هدف خاصی نبود ولی خیلی با حال و هوام جوره !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خسته نباشي كلنل جان

ميگم برد اين تفنگ چقدره كه براي دقتش قنداق هم براش ساختن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هدف از طراحی قنداق افزایش برد به تنهایی نیست . چون این تفنگ دارای حالت اجرای اتش رگبار است برای افزایش دقت در تیراندازی به صورت رگبار و دفع لگد حاصله از قنداق استفاده می شود .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.