reza4087

آشنایی با مسلسل دستی MPi 69

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/1%7E115.jpg[/img]

طرح و شكل كلی این مسلسل دستی ، از سلاح یوزی اسرائیل اقتباس شده است. ولی در مجموع نسبت به یوزی ، طراحی ساده تر و كیفیت بالاتری دارد. بدنه سلاح از دو ورق فولاد خم كاری شده ساخته شده است كه با به كارگیری تكنولوژی خاصی ، به هم جوش خورده اند. خشاب این سلاح ، ظرفیت 30 تیر را داشته و همانند سلاح یوزی ، در قبضه جای می گیرد. گلنگدن سلاح ، از نوع تلسكوپی می باشد. یعنی قسمت اصلی گلنگدن ، در داخل قسمت تلسكوپی شكل قرار گرفته است و عمده جرم گلنگدن هنگام شلیك ، به پیشانی جنگی تحمیل شده می شود.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/2%7E103.jpg[/img]

این شكل خاص طراحی ، باعث افزایش كارایی گلنگدن بدون نیاز به رفت و برگشت طولانی می شود و این امكان را به وجود می آورد تا سلاح ، جمع و جورتر و كوتاه تر ساخته شود.این سلاح برخلاف یوزی ، فاقد ضامن قبضه ای است. دستگیره گلنگدن این سلاح ، در سمت چپ بدنه قرار گرفته است. برای مسلح كردن سلاح ، ابتدا باید دستگیره گلنگدن را كمی به سمت بالا فشار داده و سپس به عقب كشید. این دستگیره در هنگام شلیك ، ثابت می ماند. یك ضامن چهارگوش صلیبی شكل در بالای ماشه قرار گرفته است و وقتی كه در حالت ضامن قرار دارد ، ماشه را قفل می كند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mp_1.jpg[/img]

این ضامن كه حكم برگه ناظم آتش را ایفا می كند ، وقتی به سمت راست گردانده شود ، در حالت S (ضامن) و وقتی به سمت چپ گردانده شود ، در حالت F (آتش) قرار می گیرد. بین این دو حالت نیز حالت شلیك تك تیر است. یكی از معایب این سیستم این است كه تشخیص موقعیت آتش سلاح به صورت بصری در تاریكی غیر ممكن است.ماشه این سلاح نیز در نوع خود جالب است. اگر سلاح را در حالت شلیك رگبار تنظیم كرده باشیم ، با وارد كردن یك فشار اندك و ناگهانی به ماشه قادر خواهید بود به صورت تك تیر شلیك نمایید و نیازی به دستكاری پی در پی برگه ضامن آتش نخواهید داشت.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mp_2.jpg[/img]

این ماشه با عملكرد دقیق و قطعی ، خطای شلیك ناخواسته تیرانداز را جبران می كند. مكانیزم ماشه این سلاح ، در تفنگ اشتایر مدل AUG نیز به كار رفته است. اشتایر MPI 69 را می توان به راحتی باز كرده و قطعات آن را پس از نظافت دوباره سوار كرد. بدون در نظر گرفتن مكانیزم ایمنی این سلاح ، می توان گفت كه این مسلسل دستی ، یكی از بهترین های گروه خود می باشد.

===============================
مشخصات فنی:

كالیبر: 19*9
وزن: 3/13 كیلوگرم
طول: با قنداق بسته 465 میلیمتر ، با قنداق باز 670 میلیمتر
طول لوله: 260 میلیمتر
نواخت تیر: 550 تر در دقیقه
ظرفیت خشاب: 25 و 32 تیر
برد مفید: 50 تا 100 متر
کشور سازنده: اتریش

================================


http://www.centralclubs.com/forum-f19/mpi-69-t61131.html#p246499
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستت درد نكنه رضا جان

ميگم اينم دقتش مثل يوزيه؟
يعني يه جورايي spray&pray محسوب ميشه؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از یوزی مناسب تره . هم از لحاظ قیافه هم دقت . لرزش های رفت و برگشت دستگیره گلنگدن رو هم نداره چون سیستمش بسته است . احنمالا دقت در هدف گیری بالاتری هم نسبت به یوزی داره . چون اون گلنگدن یوزی که مثل مگس میره و میاد و مجبوری از تو روزنه از بین اون به نوک مگسک برسی رو هم نداره !!! icon_cheesygrin icon_cheesygrin icon_cheesygrin icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.