nasirirani

براي نخستين بار در جهان دستگاه خشك كن دارو با انرژي سرمايي در ايران طراحي و ساخته شد

Recommended Posts

بخش خبري : براي نخستين بار در جهان به همت متخصصان مركز داروسازي سهاي هلال احمر و دانشكده داروسازي دانشگاه تهران دستگاه بسيار پيشرفته خشك كن دارو با انرژي سرمايي در ايران طراحي و ساخته شد.
به گزارش خبرنگار ما اين دستگاه به صورت نيمه صنعتي تمام اتوماتيك مافوق صوت پس از تبديل دارو به بخار و سرماي مجدد آن را به صورت پودر نانوفناوري خشك تبديل مي كند.
خانم دكترمرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي صبح ديروز در مراسم بهره برداري از اين دستگاه كه با حضور دكترخاتمي رئيس جمعيت هلال احمر و جمعي از متخصصان و محققان كشورمان برگزار شد دستاورد بزرگ شركت داروسازي سها را مرهون پيوند مناسب صنعت و دانشگاه ارزيابي كرد و گفت : وزارت بهداشت همه تلاش خود را براي گسترش همكاري مراكز علمي دانشگاهي و مراكز داروسازي كشور انجام خواهد داد.
دستجردي با اشاره به خدمات گسترده هلال احمر براي تامين دارو و تجهيزات پزشكي پس از انقلاب اسلامي و به ويژه دوران سخت تحريم و جنگ تحميلي افزود : اين قدم بسيار بزرگ هلال احمر هم نشانگر حركت هاي خداپسندانه و مردمي تك تك كاركنان جمعيت هلال احمر است .
وي گفت : كارهايي كه هلال احمر در طول دفاع مقدس انجام داد حتي از دستگاه عريض و طويل وزارت بهداشت و درمان هم ساخته نبود.
خانم وحيد دستجردي به دليل حضور متعدد پدر مرحوم خود در مسئوليت هلال احمر خود را فرزند كوچك جمعيت هلال احمر معرفي كرد و گفت : پدر من 16 سال در جمعيت هلال احمر تلاش كرد و حتي روزهاي جمعه براي سركشي جمعيت از خانه بيرون مي رفت و بارها هم گفته بود به تك تك كاركنان هلال احمر عشق مي ورزد زيرا آنها براي خدا به مردم خدمت مي كنند.
دكترسيدمسعود خاتمي رئيس جمعيت هلال احمر هم در سخناني گفت : جمعيت و سازمان امداد و نجات هلال احمر هر قدمي كه بتواند در كمك به مردم و حتي كمك به انسانهاي كره زمين باشد دريغ نخواهد كرد و ايجاد مراكز خدمات رساني در مناطق محروم قاره آسيا و آفريقا به همين دليل است و اين حركت ها حركتي انساندوستانه از سوي جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود.
وي افزود : دستگاهي كه امروز به بهره برداري رسيد نخستين طرح بزرگ واگذار شده به صنعت از سوي دانشگاه بوده و هلال احمر آماده اجراي پروژه هاي مشترك ديگر با مراكز علمي و تحقيقاتي است .
دكتراسماعيل حريريان مديرعامل شركت داروسازي سها هم گفت : اين دستگاه براي موارد حساس به گرما نظير پروبيوتيك هاي سلول زنده وهمچنين توليد داروهاي پروتئيني است به طوري كه قادر است به صورت پيوسته ذرات پودري در محدوده 500 نانومتر تا 20 ميكرون را با رطوبت 1 و2 درصد توليد كند .
لازم به يادآوري است با توجه به اعلام ممنوعيت چاپ تصوير دستگاه فوق روزنامه از چاپ عكس دستگاه معذور است .
معاون غذا وداروي وزارت بهداشت هم در اين مراسم با بيان اينكه بازار داروي ايران آشفته است افزود : دارو كالايي نيست كه بتوان با تبليغ آنرا به فروش رساند و اين وظيفه صنعت داروسازي است كه به دنبال روشهاي نوين براي توليد دارو باشد.
شيباني با اشاره به اينكه رقابت در بخش دارو در حال حاضر منطقي نيست و ما بايد به دنبال رقابت با دنيا باشيم يادآور شد : بايد بخشهاي صنعت دارو نگاه خود را به بخش صادرات معطوف كنند و بايد در بخش صنعت داروسازي به دنبال روشهايي بود كه دنيا آن را تجربه كرده است .
وي عنوان كرد : بايد به دنبال فرموله كردن چهار درصد داروي وارداتي بود و مزيت دارو در توليد و فروش را بيش از پيش مورد توجه قرار داد.

http://www.ghatreh.com/press/1287807.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستشون واقعا درد نکنه! دیروز داشتم سایت پرس تی وی رو یک نگاهی می انداختم که خبر بسیار بدی رو دیدم! شرکت های داروسازی ایران در آستانه ورشکستگی...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دستشون واقعا درد نکنه! دیروز داشتم سایت پرس تی وی رو یک نگاهی می انداختم که خبر بسیار بدی رو دیدم! شرکت های داروسازی ایران در آستانه ورشکستگی...[/quote]

ليچ بزرگ دوباره زدي جاده خاكي. icon_biggrin
با شيوع انفولانزاي جديد به سودهاي كلان هم رسيدن.
يه مطلبي رو خدمت عرض كنم كه اين شرركتها تا اونجا كه بنده اطلاع دارم عليرغم دستور استاندارد حاضر نيستند خط توليد قديمي و بعضا 30-40 سال پيش رو كه ضايعات زيادي داره كنار بذارن.
در مورد يكسري داروها هم استفاده از مواد اوليه نامرغوب باعث اقبال داروهاي خارجي در بين مردم شدند. حالا اين شركتها ميخوان از هر راهي سود ببرن بلاخره در جايي براي خودشون مشكل ساز ميشه. ( بروز سازي بعضي از خطها توسط شركتهاي داخلي انجام ميشه و ربطي به تحريم نداره. )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دستشون واقعا درد نکنه! دیروز داشتم سایت پرس تی وی رو یک نگاهی می انداختم که خبر بسیار بدی رو دیدم! شرکت های داروسازی ایران در آستانه ورشکستگی...[/quote]

متاسفانه در يكي از شبكه هاي داخلي (فكر كنم شبكه خبر بود) به همين موضوع پرداخت و يكي از عوامل مهمش رو بيمه عنوان كرد و گفت شركت هاي بيمه با دير پرداخت كردن هزينه ها به بيمارستان ها و بيمه نكردن برخي داروهاي داخلي موجب افزايش فشار بر روي داروسازان داخلي شدند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر من که چیزی راجب تحریم در این مورد نگفتم!! خدا رو شکر ما در تولید دارو خودکفا هستیم!

با تشکر از دوستان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.