reza4087

*-* آشنایی با هاورکرافت LCAC, پیشرفته ترین هواناو آمریکا *-*

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/jitt4m6xo5s0n2gho00v.jpg[/img]

LCAC نام یکی از هواناو های پیشرفته ایالات متحده آمریکا و ژاپن است که برای حمل اسلحه ها و جنگ افزار ها ، محموله های دریایی ، نفربر و همینطور حمل نفر مورد استفاده قرار می گیرد . طرح ساخت و طراحی چنین هواناوی آبی خاکی در سال 1970 شروع شد . اولین نمونه از این هواناو یعنی LCAC در سال 1984به نیروی دریایی آمریکا تحویل داده شد . در بین سال های 1984 و 1987 15 هواناو از همین نمونه به نیروی دریایی آمریکا تحویل داده شدند .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/fz34f6ercp6lvtlaa4i.jpg[/img]

این هواناو قادر است بیش از شش دستگاه نفربر پیشرفته LAV را حمل کند البته سرعت این هواناو 75 کیلومتر در ساعت است که شایان ذکر است هواناو های ایران سرعتی بین 80 تا 90 کیلومتر در ساعت دارند . این هواناو قادر است 25 نفر را حمل کند و همچنین قابل تجهیز به چندین نمونه سلاح مانند 12.7 mm ، M-2HB .50 ، Mk-19 و 40 م م است .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/mco9z3ixlhqmt0437xke.jpg[/img]

دو کشور آمریکا و ژاپن از این هواناو استفاده می کنند که امریکا 63 دستگاه و ژاپن 56 دستگاه در اختیار دارد البته اینجا لازم می دونیم که بگیم بزرگترین نیروی هواناو رو تا قبل از سال 1979 در دنیا رو ایران داشت که متاسفانه بعد از انقلاب و شروع جنگ ایران و عراق تعداد زیادی از این هواناو ها نابود شدند که خدا رو شکر هم اکنون هم در تولید هواناو در دنیا حرفی برای گفتن داریم.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/9zg65c8gz1lnv7dtjbq0.jpg[/img]

دو شرکت Textron Marine و Land Systems این هاورکرفات رو با مشارکت همدیگر ساخته اند . بعدا ها این دو شرکت یا کمپانی به نام مخفف TMLS شناخته می شدند . آخرین نمونه این هواناو یعنی LCAC 91 در سال 2001 وارد به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا شد .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/sackxusugj5vb3e0op.jpg[/img]


شایان ذکر است که این هاور کرافت در گارد ساحلی آمریکا بیشترین کاربرد را تا نیروی دریایی و تفنگداران آمریکا دارد . فعلا در کل بیش از 40 نمونه و یا دستگاه از این هواناو در خاورمیانه مشغول خدمت هستند که می توان گفت یکی از ارگان های اصلی برای حمله و اشغال عراق و اعظام نیرو و نفربر به عراق از راه خلیج فارس و همینطور دریا بودند.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/fegjc980kcxn54guizi.jpg[/img]

نمونه آخر این هواناو با استفاده از برترین تکنولوژی و جنگ افزار ساخته شده است . نمونه هایی از موشک انداز ها و سلاح هایی با کالیبر 40 میلیمتری بر روی هواناو LCAC 91 یعنی همان نمونه جدید این هواناو نصب شده است که البته به غیر از سیستم های جنگ افزاری سرعت و برد آن هم بیشتر شده است .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/v32hst1ed4gj1axqbroj.jpg[/img]

مدل LCAC 91 قادر هست علاوه بر جابجایی تجهیزات ، محموله های دریایی و همینطور نفربر ها عملیات های کوچک دریایی را انجام دهد چراکه در نمونه آخر این دو کمپانی این هواناو قادر است به موشک های دریا به دریا مانند AGM-84 که یکی از معروفترین و قویترین سلاح های ضد ناو است و همینطور در نیروی دریایی امریکا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و c-802 و در آخر Exocet تجهیز شود.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/z2h6uh977mszx0rit0c.jpg[/img]

شایان ذکر است که این نمونه هواناو برای پشتیبانی و اسکورت ناو های بزرگ هواپیما بر و همینطور ناو های جنگی مورد استفاده قرار می گرد .

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/gkf1w9c2t0dovwto1u0k.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/4tzed90m26f16v6i2p7b.jpg[/img]

=============================
مشخصات فنی:

کشور سازنده : ایالات متحده آمریکا
کمپانی های سازنده : Textron Marine and Land Systems / Avondale Gulfport Marine
سال ورود به خدمت : 1982
سیستم ها : سیستم های هشدار دهنده TF-40B
سیستم قدرت: ETF-40B
طول : 26.4 متر
شعاع : 14.3متر
وزن خالی : 87.2 تن
وزن همراه با محموله : 185تن
سرعت در نمونه اولیه : 74 km در ساعت
سرعت در نمونه نهایی ( LCAC 91 ) : حداکثر 95 کیلومتر در ساعت (بدون بار)
برد : 370 km بدون سوختگیری با سرعت 75 کیلومتر در ساعت - 550 km بدون سوختگیری با سرعت 65 کیلومتر در ساعت
هدایت کنندگان : 5 نفر
حد اکثر وزن بار گیری : 75 تن
سرنشینان : 24 نفر
کشور های استفاده کننده : ایالات متحده آمریکا ، ژاپن

============================

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/xolrwbvwpe6ppwus0jn.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/0i25l4sepp8pgh7rj19.jpg[/img]


http://www.centralclubs.com/forum-f84/lcac-t63852.html

تصاویر: CAPTAIN PILOT

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]ضمن تشکر از آقا رضای گل، بابت ارسال این مطلب، به بخش هواناوها انتقال یافت.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قضيه اون هاوركرافت و اون آتش نشاني كه بهش خورده چيه؟ يا داره مياد بيرون؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست اقا رضا بابت مطلب و عکسهای زیبایی که گذاشتن درد نکنه.

ظاهرا داره بیرون میاد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دست شما درد نکنه تابستون می خواستم در موردش مطلب آماده کنم ولی گویا دیر جنبیده بیدم! icon_cool

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این هواناو ها توانایی حمل چقدر بار را دارند؟ :evil:[/quote]
این هواناو قادر است بیش از شش دستگاه نفربر پیشرفته LAV را حمل کند البته سرعت این هواناو 75 کیلومتر در ساعت است که شایان ذکر است هواناو های ایران سرعتی بین 80 تا 90 کیلومتر در ساعت دارند . این هواناو قادر است 25 نفر را حمل کند :confused: :(
تاپیک رو بخون جان من! :( :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي باحاله اينو بايد با همون هاوركرافت غوله روسي zurb مقايسه كنيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باسلام من يه هاور كرافت تقريبا توي همين فرم تو نيرو دريايي خودمون ديدم ولي مطمپن شبيه اين بود ويكي بيشتر هم ازش موجود نيست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify]هواناوها به دليل اين كه عملاً عضوى از آن ها در آب نيست٬ هنگام حركت از لحاظ ايجاد اغتشاش هايى كه منجر به شناسايى يك ناو يا زيردريايى مى شود بسيار عالى و بى اثر هستند؛ از لحاظ صوتى هم تا آنجايى كه من مطلع هستم٬ بى صدا محسوب مى شود چون همان لايه هوايى كه هواناو رويش سر مى خورد به عنوان عايق عمل مى كند طورى كه حتّى ماهى‌ها هم از عبور آن ها با خبر نمى شوند(جون مى ده براى ماهيگيرى!!!!). از اين جهت براى نزديك شدن مخفيانه به مواضع/ناوهاى دشمن بسيار عالى هستند كه مى تواند رزمى يا لجستيكى بااشد؛ يعنى مثلاً نيروى كماندويى در ساحل پياده كند(عمليات نفوذى) يا بزن و در رو(Hit & Run) يا حتّى بزن و بمون(!!!) را(در حالت رزمى) اجرا كند. فقز يك مسئله براى من بى جوابه كه اين نقطه ضعف اين ناوها رو چطورى مى شه پوشش داد: همان طور كه مى دانيد٬ طبق اصول طراحى هواناو٬ بايد موتور آن يك سره كار كند تا بتواند روى آب بايستد و يا حركت كند٬ چه راه حلى براى حضور مداوم اين ناوها در عرصه نبرد وجود دارد؟ فرض كنيد منتظر دستور حمله(يا پياده سازى نيرو) باشند يا در حال گشتزنى باشد ولى هنوز دشمن(كه از حضورش بو برده اند) رو پيدا نكرده.[/align]

[align=justify]در كل بيشتر استفاده اين وسيله براى ترابرى و عمليات پشتيبانى(نظامى/غير نظامى) هست تا جنبه رزمى(اشاره به عكسى كه در حال حمل خودروى آتش نشانى است). الآن هم بزرگترين هواناوهاى جهان در خط ساحل انگليس-فرانسه(كانال مانش) فعاليت مى كنند(استعداد:2 دستگاه).[/align]

[quote]...این هواناو قادر است به موشک های دریا به دریا مانند AGM-84 که یکی از معروفترین و قویترین سلاح های ضد ناو است و همینطور در نیروی دریایی امریکا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و [size=14][b]C-802[/b][/size] و در آخر Exocet تجهیز شود.[/quote]
حالا چرا موشك چينى رو باهاش يكپارچه كرده اند؟! حالا يك جورى با موشك فرانسوى اگزوسه كنار مى آييم ولى اين يكى؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام دوستان باید بگم ساخت هواناو مکانیسم ساده ولی سختی داره به همین دلیل معدود کشوری دست به این کار زدن و کشور ما هم جز اونها محسوب میشه.
اما هواناو دارای توانایی های خاصی هست مثل اینکه در اب و باتلاق و دریا و حتی خشکی نیزار می تونه حرکت کنه به همین دلیل برای نیروهایی که می خوان عملیات ابی خاکی انجام بدن بسیار حایز اهمیت هست و داشتن این وسیله برای کشورهای دارنده اون یک نعمت بزرگه و با توجه به میزان توان حمل بالا و سرعت بالا نسبت به کشتی هایی با همین اندازه بسیار عالی هستن.
مخصوصا برای نیروهای مخصوص که به سرعت می تونن به اهداف خودشون برسن و موانع طبیعی رو هم پشت سر بزارن.
اما نمونه های ایرانی به فکر می کنم نصر باشن تا نور مسلح شدن که می تونن از این هواناوها یک وسیله رعب اور بسازن چونکه می تونن وارد دریا شده به راحتی هدف رو پیدا کرده و به اون شلیک کنن و در نزدیکی ساحل هم وارد زمین ها ی ساحلی بشن که عملا به شکلی دید رادارهای ناو دشمن نمی تونه اونها رو کشف کنه و حتی می تونه سریع استتار و از دید نیروهای هوایی پشتیبان ناو هم قایم بشه پس می بینین در دفاع از ساحل چقدر می تونه زهر دار باشه این هواناو.
اما درمورد این هواناوها باید بگم سیستم اونها به این شکل هست که یک بالشتک در اطراف این هواناوها هست که پر از باد میشه و سپس موتور هوا رو به زیر بدنه این هواناو پمپاژ می کنه که باعث بلند شدن اون از روی اب می شه و به همین خاطر با سطح اب برخورد نمی کنه و به همین خاطر اصطکاک و موجی هم ایجاد نمی شه و برای حرکت هم از همون پروانه ها برای حرکت به جلو استفاده می کنه.
بالشتکها باید همیشه پر بوده و فشار پمپاژ هوا به زیر هواناو باید همیشه مطلوب و تنظیم باشه و بقیه هدایت و حرکت هم توسط همون موتورهای پره ای که در تصاویر می بینید انجام میشه و بای تغییر جهت هم این پره ها به اطراف می چرخن که هواناو بتونه به اطراف تغییر جهت بده.
در زمان انتظار در دریا می شه موتور های هدایتی (همون فن های بزرگ روی هواناو)و همچنین میشه پمپ هوا به زیر هواناو رو هم خاموش کرد اما بالشتک ها باید همیشه پر باشند تا روی اب بمونن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][align=justify]در زمان انتظار در دریا می شه موتور های هدایتی (همون فن های بزرگ روی هواناو)و [color=blue][size=13]همچنین میشه پمپ هوا به زیر هواناو رو هم خاموش کرد[/size][/color] اما بالشتک ها باید همیشه پر باشند تا روی اب بمونن.[/align][/quote]
[align=justify][color=orange]اشتباه است![/color] icon_idea من بعد از پستى كه دادم(در همين تاپيك) يك نفر متخصص(داراى سابقه كار بر روى انواع شناور) در دسترسم قرار گرفت و از ايشون پرسيدم. جواب اين بود كه براى ايستادن روى آب بايد موتورها روشن باشند(تأمين هواى بالشتك) و كلاً همون طور كه خيلى از دوستان اطلاع دارند مصرف موتورهاى بادبزن بالاست. به همين علّت زمان انتظار اصلاًبه پاى شناورهاى ديگر نمى رسد ولى مزايايى كه براتون گفتم كاملاً صادقه. همون طور كه اُپرا هم گفتند بسيار انعطاف پذيره و در صورت استفاده درست٬ وسيله مخوفى خواهد بود. الحمدلله ايران در اين زمينه كاستى خاصى نداره و با توجّه به سابقه كاربرى اين وسيله(اين مدل نه! منظورم به طور عمومى هواناوها هست) مى تونه استفاده عالى اى ازش بكنه...[/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر من حرف شما درسته اما دلیل رو می گم .
در هواناوها موتورهایی که برای سه کار نامبرده استفاده میشه شامل باد کردن بالشتک ها فنهای حرکتی هدایتی و پمپ به زیر شناور همه یک یا دو موتور هستن که همون فنهای مورد استفاده برای حرکت هستن که هم فن ها رو به حرکت در می ارن هم هوا رو به زیر هواناو پمپاژ می کنن و بالشتک ها هم فقط یک بار پر می شن و بعد دریچه ها بسته می شن و نیاز به باد کردن مجدد ندارن مگر اینکه از جایی نشت هوا داشته باشن.
خوب این طرح در هواناوهای قدیمی استفاه می شده و الان در بیشتر هواناوها سعی بر این هست هر کار رو به یک موتور جداگانه بسپرن تا بشه در صورت نیاز اونی رو که نیازی فعلا به اون نیست خاموش کرد .
مثلا زمانی که نیاز به حرکت نیست میشه فن های حرکتی هدایتی رو خاموش کرد و این رو هم اضافه کنم همون بالشتک ها باید بتونن اگر پمپ هوای زیر هواناو خاموش بود بتونن هواناو رو روی اب نگه دارن در این صورت میشه حتی اون پمپ رو هم خاموش کرد.
و فقط پمپ پر کردن هوای بالشتک ها رو که نیاز به تامین هوا برای شرایطی که نشتی وجود داشته باشه رو میشه روشن نگه داشت .
این کار مستلزم داشتن سه موتور جداگانه برای حرکت پمپاژ هوای زیر هواناو و باد کردن بالشتک ها هست.
باز این رو می گم باید بررسی کرد که اندازه و تواه بالشتک ها و جنس اونها در حدی هست که بتونن اون وزن بالای هواناو رو تحمل کنن یا نه و اگر ممکن نباشه باید پمپم هوای زیر هواناو هم روشن باشه اما فن های حرکتی رو میشه خاموش کرد.
اینم اضافه کنم این برای هر کشوری که از این شناورها داشته باشه یک قدرت خاص به وجود می اره مثلا فکر کنین در حمله امارات به جزایر ما ما هم توان جابجایی نیروهای واکنش سریع رو به اونجا داریم هم می تونیم به شناورهای دریایی اونها ضربه بزنیم و حداقل اگر این هواناوها وارد ساحل بشن توسط رادارهای دریایی نمی شه اونها رو به راحتی رصد کرد و امنیت اونها بالا می ره .
اما من فکر می کنم اگر روی این هواناوها از همون پک های موشک میثاق که مثل اونجر هستن استفاده کرد و چند تا توپ استفاده کرد به راحتی می تونن پوسشش پدافندی خودشون رو هم تامین کنن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.