00Amin

A400M قدرت برتر حمل‌ونقل در قرن بیست و یکم!

Recommended Posts

پس از گذشت چهار سال از زمان پیش‌بینی شده و هزینه شش میلیارد دلار بودجه اضافی، بالاخره هواپیمای ترابری نظامی بسیار سبک ایرباس آماده پرواز شد.

هواپیمای A400M اولین هواپیمایی خواهد بود که هم به اندازه کافی جا برای حمل بزرگ‌ترین تانک‌ها و هلی‌کوپترهای ارتش‌های نوین خواهد داشت، هم به اندازه کافی سبک خواهد بود که روی هر سطحی از شن، گل، سنگ‌ریزه و یا سنگ هم بتواند فرود بیاید، و هم به اندازه کافی قابلیت انعطاف خواهد داشت که بتوان از آن به عنوان هواپیمای سوخت‌رسان، بیمارستان صحرایی، انتقال نیرو یا هواپیمای نظارتی و جاسوسی استفاده کرد.

به گزارش پاپ ساینس، ایرباس در نظر دارد تا در اوایل تابستان، سه عدد از این هواپیماها را به طور آزمایشی پرواز دهد.
برای اولین‌بار در تاریخ هوانوردی، هر یک از آنها از چهار موتور توربینی با پروانه‌های پادساعت‌گرد استفاده می‌کند تا اصطکاک را کاهش دهد. عموما، پروانه‌ها از لحاظ مصرف سوخت کارآمدتر و برای ماموریت‌های کوتاه در ارتفاع کم عالی هستند؛ ولی با 44 هزار اسب بخار قدرت، A400M می‌تواند به سرعت و ارتفاعی مشابه جت برسد، در حالی که 2 برابر هواپیمای ملخ‌دار قدیمی که جایگزین آن خواهد شد، بار با خود حمل می‌کند تقریبا 41 تن و مسافتی دو برابر آن تقریبا 6400 کیلومتر را طی خواهد کرد.

از آن‌جاکه یک سوم ساختار این هواپیما از کامپوزیت‌های فیبر کربنی ساخته شده، A400M می‌تواند بار بیشتری را به چرخ‌های فرود خود تحمیل کند. این هواپیما که 6 جفت پایه از جنس تیتانیوم با تایرهای کم‌فشار و ضربه‌گیرهای هیدرلیک دارد، می‌تواند روی زمین‌های نرم یا سفت فرود بیاید، و این کار را این‌قدر نرم انجام می‌دهد که می‌تواند تا 40 بار روی یک باند فرود موقتی فرود بیاید، بدون این‌که مشکلی در آنجا پیش بیاید.

هواپیمای A400M راه طولانی و سختی را برای رسیدن به این نقطه طی کرده است. شش ماه پیش، اخباری در مورد یک مشکل عمده سخت‌افزاری در مورد موتور جدید آن، بحث‌هایی جدی در بین خریداران به‌پا کرد، تا حدی که سخن از لغو قراردادهای خرید این هواپیما توسط انگلیسی‌ها پیش آمد. اگر پروازها در سال جاری با موفقیت همراه باشند، این شرکت اولین سری از سفارش‌ها را تا سال 2013 / 1392 به فرانسوی‌ها تحویل خواهد داد. با سفارش 192 هواپیما از سوی 9 کشور مختلف، A400M می‌تواند قدرت برتر حمل‌ونقل قرن بیست و یکم شود.


خبر انلاین

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/A400M.jpg[/img] [img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/A400M3.jpg[/img]



[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/A400M2.jpg[/img]


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/a400mrollout4.jpg][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_a400mrollout4.jpg[/img][/url]
[color=green]برای دیدن در انداز واقعی کلیک کنید[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]امین جان ممنون. به بخش هواپیماهای نظامی انتقال یافت.

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/546px-Map_with_distance_circles_to_paris_svg.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_546px-Map_with_distance_circles_to_paris_svg.png[/img][/url]

در این عکس خط قرمز نشان دهنده شعاع عملیاتی این هواپیما با محموله 30 تنی و خط سبز نشان دهنده شعاع عملیاتی با محموله 20 تنی است.[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قابلی نداشت.

اگه بشود یک مقایسه با c-130 داشته باشیم عالی میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشكر

[align=center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_A400M2.jpg[/img][/align]

Airbus A400M :

[b]ویزگی ها عمومی [/b]

[b]خدمه :[/b] 3 or 4 (2 pilots, 3rd optional, 1 loadmaster
[b]گنجايش :[/b] 37,000 kg (82,000 lb)
116 fully equipped troops / paratroops,
up to 66 stretchers accompanied by 25 medical personnel
[b]طول: [/b] 45.1 m (148 ft 0 in)
[b]طول بال هاي هواپيما [/b]: 42.4 m (139 ft 1 in)
[b]ارتفاع:[/b] 14.6 m (47 ft 11 in)
[b]وزن خالی:‌ [/b] t: 70 tonnes (154,000 lb)
[b]نهایت وزن برای تک اف: [/b] 130 tonnes (287,000 lb)

[b]جمع سوخت :[/b] 46.7 tonnes (103,000 lb)
[b]تهایت وزن برای فرود: [/b] 114 tonnes (251,000 lb)
[b]وزن بار: [/b] 37 tonnes (82,000 lb))

[b]موتورها:[/b] 4× EPI (EuroProp International) TP400-D6[7] turboprop, 8,250 kW (11,000 hp) each

[b]كارايي :[/b]

* Maximum speed: 780 km/h (421 kt)
* Cruise speed: Mach 0.68 - 0.72 ()

* Max. Operating Speed: 300 kt CAS (560 km/h, 350 mph)
* Initial Cruise Altitude: at MTOW: 9,000 m (29,000 ft))

* Range: at Max. payload: 3,300 km (1,782 nmi) (long range cruise speed; reserves as per MIL-C-5011A)
o Range at 30-tonne payload: 4,800 km (2,592 nmi)
o Range at 20-tonne payload: 6,950 km (3,753 nmi)
o Ferry Range: 9,300 km (5,022 nmi)

* Tactical Takeoff Distance: 940 m (3 080 ft) (aircraft weight 100 tonnes, soft field, ISA, sea level)
* Tactical Landing Distance: 625 m (2 050 ft) (see above)
* Turning Radius (Ground): 28.6 m)

* Service ceiling: 11,300 m (37,000 ft
o Max. Operating Alt - Special ops: 12,000 m (40,000 ft)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمی دونم چرا این هواپیما من رو به یاد سی-130 انداخت . به هر حال . هواپیمای پیشرفته ای به نظر می یاد . البته هم اکنون آنچنان در مورد سیستم های داخلی و آویانیک پروازیش اطلاعات زیادی در دسترس نیست . به نظر می یاد هواپیمای پیشرفته ای باشه . عملا کمپانی ایرباس سرعت پیشرفت و برنامه ریزیش داره از بوئینگ جلو می زنه . البته در بعضی موارد بوئینگ جلو تره .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون امين جان

شنيده شده كه آمريكا قصد داره تا از اين پرنده به عنوان هواپيماي ترابري روي ناوهاش استفاده كنه.
كسي خبر جديدي در اين مورد نداره؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون از همه دوستان که این تاپیک رو کامل و همراهی کردند.

[color=green][size=18]کشورهاي اروپايي توليد هواپيماي نظامي جديدي را آغاز خواهند کرد[/size][/color]

روزنامه آلماني لوکال امروز (شنبه) اعلام کرد: آلمان و شش کشور اروپايي ديگر براي تامين هزينه توليد هواپيماي ترابري نظامي ايرباس A400M به توافق رسيدند.

اين طرح عظيم زير نظر شرکت دفاع هوايي و فضايي اروپا و با مشارکت مالي آلمان، فرانسه، اسپانيا، انگلستان، بلژيک، لوکزامبورگ و ترکيه انجام خواهد شد.
پيش از اين قرار بود طرح A400M از سال 2009 آغاز شود، اما نابساماني هاي سياسي و اقتصادي در اروپا باعث شد که پرواز آزمايشي اين هواپيما تا دسامبر گذشته به تعويق بيافتد.
گفتني است که ارتش آلمان در سال 2014 نخستين سري اين هواپيماي ترابري جديد را دريافت و جايگزين هواپيماهاي C-160 خواهد کرد.

لینک
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=997024

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون امين جان. دستت درد نكنه.
از لحاظ تعميرات و نگه داري در نزديكي خطوط نبرد هنوز c-130 حرف اول رو ميزنه. نميدونم اين هواپيما هم اين قابليت رو داره يا خير.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من فکر کنم هرکولس همون سی 130 بهتره

توانایی نشستو برخواستش تو نقاط مختلف بی نظیره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم