warjo

Members
  • تعداد محتوا

    1,849
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    4

warjo آخرین امتیاز شما در روز 11 خرداد 1398

warjo شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

3,006 نشان شجاعت

درباره warjo

  • رتبه حساب کاربری
    02- ?????? ???

Profile Information

  • Gender
    Male

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. اگر قرار به از بین بردن مجموعه حفاظت بود، بمب های بیشتری در مسیر می گذاشتند و یا به تیر اندازی به محافظین ادامه می دادند یا همان یک محافظ مجروح را هد شات می کردند. ترور را طوری انجام دادند که غیر از هدف دیگران کمترین صدمه را ببینند تا ما که معتقدیم در هر سطحی به ما حمله شود در همان سطح هم پاسخ می دهیم، در پاسخگویی دست بسته باشیم. نکته دیگر، به نظرم شلیک به سمت همسر شهید تلاشی بوده در جهت ترساندن ایشان و جدا سازی او از هدف تا امکان هد شات فراهم شود که مؤثر واقع نشده.
  2. دو تا اسلحه ریموت با سایلنسر و فشنگ مخصوص جهت افزایش کشندگی و عدم تولید دود، کار گذاشته می شد اولین اسلحه سمت چپ نیسان برای پوشش سمت چپ ماشین شخصیت خصوصا هنگام پیاده شدن، دیگری سمت راست نیسان برای پوشش سمت راست خودرو شخصیت. حالا مسئله اینه، اگر شخصیت کف ماشین دراز بکشه، اون وقت چی؟ یا باید هگزا کوپتر مسلح بفرستن تا از بالا و سقف خودرو عملیات ترور را ادامه بده و یا با صدای جعلی توی بیسیم فریاد بکشن که از ماشین پیاده شید! نکته بعد، محافظین جهت و سمت شلیک را نمی دونستن، این جور عکس العمل که محافظ خودش را روی شخصیت بندازه اون زمان پیش می آد که یک تک تیر انداز به سمت هدف شلیک کنه و محافظین امکان آتش متقابل را نداشته باشن و جای تیر انداز را ندانند. احتمالا پشت نیسان با برزنت پوشیده شده بوده و محافظ کاملا گیج بوده!
  3. اسلحه ریموت که فقط از نوع تیربار نیست، بسادگی می تونه از نوع تک تیر انداز باشه. نکته حرف من را نگرفتی و من هم ناقص نوشتم. سؤال این بود: با پذیرش فرض بکارگیری اسلحه ریموت، بهترین و ساده ترین راه برای متوقف کردن خودرو حامل شخصیت و قرار گرفتن در موقعیت مناسب برای شکار چیست؟ (چرا این سؤال را می پرسم) چون خودرو شهید کنار جاده بدون هیچ زاویه ای پارک شده و اجرای عملیات از راه دور به دانش وسیع آی تی نیاز دارد. ساده ترین راه برای مجبور کردن کسی به انجام عملی اینه که در مقام یک بالا دست (یا فردی مهم برای سوژه) از او بخواهیم این کار را انجام بده و او این کار را خواهد کرد و بدترین راه اینه که بزور متوسل بشیم. مثلا اگر یک پلیس راهنمایی از شما درخواست توقف کنه، اگر خلافکار نباشید و یا جزو مقامات نباشید توقف می کنید.یا اگر صدای مادرتان را از پشت در بشنوید که صداتون می زنه در را براش باز می کنید. به نظرم ارتباط ما بین خودروهای حفاظت و ماشین شخصیت با بیسیم انجام می شه یا تلفن. و معمولا بصورت رمز، مثلا فرستنده کد 20 و گیرنده در پاسخ کد 40 را اعلام می کنه. (کدهای بیسیم اورژانس را می تونید روی نت پیدا کنید) در عصر دیجیتال فرکانس های مورد استفاده را می شه به سادگی پیدا کرد، صدا ها را ضبط کرد و قبل از ترور همان صدا را از طریق بیسیم برای ماشین شخصیت ارسال کرد. هیچ کس شک نمی کنه و هدف در بهترین موقعیت عملیات ترور متوقف خواهد شد. در اینجا تیر اندازی شروع می شه و فرصتی برای فرار با ماشین نخواهد بود (اگر با شتاب به سمت روبرو هم حرکت می کرد، به هنگام عبور خودرو از کنار نیسان آن را منفجر می کردند.) هیچکس هم نمی آد تو رسانه ها بگه ما همچین رکبی خوردیم. ============== قبل از اینکه بیشتر در دام نبرد هیبریدی دشمن در ترور این شهید بی افتیم و سازمان‌های امنیتی خودمان را متهم کنیم، کمی به این فکر کنیم که بدست آوردن اطلاعات از طریق شبکه های مجازی چقدر ساده است! چه گوشی های هوشمندی با GPSفعال و آنلاین وجود داشته که توی کانتکتش شماره سردار هست و از طریق اپلیکیشن‌هایی مثل تلگرام و واتس آپ پیام‌های خصوصی را در مورد فعالیت خانواده و آشنایان ایشون منتقل می کرده و ناخواسته در اختیار سرویس های اطلاعاتی بیگانه قرار می گرفته. یا این نظرسنجی که شما می رید برای ایران بجنگید یا نه؟ (من طرح این نظرسنجی را هم نوعی عملیات روانی در تکمیل جنگ هیبریدی علیه ایران و ترور این شهید می دونم تا مانع از پاسخ مناسب و به موقع ایران بشه)
  4. سلام با پذیرش فرض بکارگیری اسلحه ریموت، بهترین و ساده ترین راه برای متوقف کردن خودرو حامل شخصیت و قرار گرفتن در موقعیت مناسب برای شکار چیست؟
  5. از نظر من این گزارش فاقد جزئیات لازم و فاقد اعتباره ایرادات گزارش: 1_ جدا شدن ماشین پیشرو به جهت چک و خنثی مقصد، خب پس انجام وظیفه ماشین پیشرو با کیه؟ شخصیت جلو افتاده دو تا ماشین محافظ پشتش! در چه فاصله ای؟ چرا وقتی شخصیت متوقف شد، خو روهای محافظ جلو را پوشش ندادند؟ 2_ ماشین ضد گلوله! این سوراخهای روی شیشه پس چیه؟ ====================== قضیه تصاویر تروریست‌های منتشر شده چیه؟
  6. سلام تشکر از زحمات همگی ، دقیقه 6 و 30 ثانیه و به هنگام محاصره نیروهای شوروی در پاکت کیف در ویدئو آمار زندانی ها 665000 نفر عنوان می شه که در زیر نویس فارسی رقم 750000 نفر آورده شده است .
  7. Hitler's Great Gamble: A New Look at German Strategy, Operation Barbarossa, and the Axis Defeat in World War II @SAEID
  8. در صبح دوشنبه و با ورود 50 خودرو نظامی جدید ترکیه به سوریه تعداد خودروهای ترکیه ( مانند تانک ، نفربر ، خودروهای ضد کلوله و ... ) در منطقه "تشنج زدایی" به 650 عدد رسیده است . علاوه بر این تعداد ، 4050 کامیون و تریلر و 9100 نظامی ترک نیز در این منطقه مستقر شده اند . منبع ****************************************************************** این تازه نیرویی هست که در سوریه مستقر شده ، آنچه که پشت مرز است بسیار بیشتر از این خواهد بود . نبرد در سوریه داره یه چیز دیگه می شه ! الان به جای اینکه نگران پهپادهای ترک باشیم ، نگرانیهای اساسی تری برای نیروهای مقاومت ( منهای روسیه ) داریم ؟!
  9. کره شمالی دست‌کم ۳ پرتابه نامشخص شلیک کرد. تهران- ایران- ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد دوشنبه دست‌کم سه پرتابه که هنوز ماهیت آن کاملا مشخص نشده، شلیک کرده است. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد دوشنبه اعلام کرد که کره شمالی سه پرتابه نامشخص را از نزدیکی شهر سوندوک در استان هامگیونگ به سمت شمال شرق دریای شرقی شلیک کرده است. همزمان خبرگزاری ژاپنی کیودو گزارش داد که توکیو معتقد است این پرتابه‌ها، موشک بالستیک بوده است. کره شمالی دوشنبه هفته گذشته نیز موشک بالستیک کوتاه‌برد به سمت دریای شرقی پرتاب کرد. به گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، در آزمایش موشکی هفته گذشته پرتابه‌های جدید کره شمالی به فاصله 20 ثانیه از هم شلیک شده و مسافتی 240 کیلومتری را طی کردند و در اوج پرواز خود به ارتفاع حدود 35 کیلومتری رسیدند. شلیک امروز کره شمالی دومین مورد پس از وعده‌ای است که در آغاز سال 2020 میلادی درباره «یک سلاح راهبردی جدید» و «یک اقدام عملی متحیرکننده» داده بود. خبرگزاری رسمی کره شمالی هفته گذشته گفته بود که "کیم جونگ اون" رهبر این کشور بر آزمایش «سیستم پرتابگر چندگانه موشک» توسط واحدهای توپخانه‌ای کره شمالی نظارت داشته و از عملکرد آنان ابراز رضایت کرد. براساس این گزارش، کیم گفته بود که ارتش کره شمالی باید آمادگی رزمی کامل خود را برای حفاظت از آسمان، زمین و دریای این کشور حفظ کند. کره شمالی در سال گذشته میلادی پس از شکست مذاکرات با آمریکا 13 آزمایش تسلیحاتی عمده انجام داد، اما در سال 2020 پس از شیوع ویروس جدید کرونا از فعالیت‌های خود کاسته بود. «جان هایتِن» معاون رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: کره شمالی در دوران «کیم ایل سونگ» نخستین رهبر این کشور تنها ۹ آزمایش موشکی انجام داد و در دوران جانشین او «کیم جونگ ایل» نیز این رقم به ۲۲ آزمایش رسید. این مقام ارتش آمریکا تصریح کرد: شمار آزمایش‌های موشکی در زمان رهبر کنونی این کشور به ۶۷ مورد افزایش یافته است که بیانگر تسریع این کشور در دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است. مذاکرات آمریکا و کره شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای از سوی پیونگ‌یانگ و رفع تحریم‌ها از سوی واشنگتن پس از دومین نشست سران دو کشور در ویتنام به بن‌بست رسیده است.
  10. سلام علیکم ورحمه الله شاید برای این نتیجه گیری کمی زود باشه ولی احساس می کنم بعد از شهادت سردار سلیمانی پتانسیل ، لجستیک ، مقدورات و... ما برای اقدام در سوریه افزایش یافته و صد البته ما عجله زیادی برای حل و فصل بعضی مسائل قبل از انتخابات ایالات متحده آمریکا داریم و عجله بیشتر برای حل مشکل سوریه تا دو سال دیگر ، البته وضعیت عراق و افغانستان و یمن بستگی به این دارد که از آن پتانسیل تکذیب شده سوریه چقدر مانده باشد . من هم "امیدوارم خیر باشد ." با همه این کیبورد فرسایی ها ، خودم به یاری و لطف الهی بسیار امیدوارم . *********************************************************************************************** ابتدا قصد نداشتم چیزی بنویسم اما یکی از مزیتهای دوره و زمانه ما این است که در جایی مثل میلیتاری بر اساس اخبار منتشره می توانیم عملیاتهای نظامی کنونی را نقد کنیم نه مثل گذشته که بعضی هنوز نقد آن را جایز نمی دانند . این تحولات چند روز را که کنار هم بگذاریم یک نتیجه می توان گرفت که شاید درست باشد یا شاید نباشد . در پیشروی های اخیر محور مقاومت در سوریه ، شورشیها و تروریستها عقب نشینیهای سریعی داشتند . این یعنی به نوعی آماده بودند . سر و صدای زیادی از طرف غربی ها و آمریکائیها بلند نشد . شایعات بکارگیری تسلیحات شیمیایی دنیا را بر نداشت . ( به نظر می رسد برخی از اعراب بدشان نمی آمد که طرفداران ترکیه از سوریه بیرون ریخته شوند) متأسفانه عکس العمل ترکها بدرستی پیش بینی نشده بود . شک ندارم این بند آخر اگر بدرستی دیده می شد خیلی از اتفاقات بگونه دیگری رقم می خورد : چرا عملیات پهپادهای ترکیه در سوریه شاخ شده است در حالیکه یمنی ها پهپادهای زیادی را پایین کشیده اند و بر عکس یمن ما حضور فعالی در سوریه داریم؟ خود فرماندهی سوریه هم اگر برآورد درستی از واکنش ترکها و روسها داشت می توانست با نیروی هوایی ناقص خود ( مثلا mig-29 ) مانورهایی بر علیه جنگنده های ترک انجام دهد و اعتبار اردوخان را زیر سؤال ببرد. یا نیروی زمینی محور مقاومت به جای ایجاد پاکت و باز گذاشتن مسیر برای فرار اوباش ، حلقه محاصره را تکمیل می کرد تا کشته های بیشتری از آنها بگیرد و در نهایت در صورت مقاومت مسلحین ، پس از آتش بس نیم بند کنونی ، تروریستها منطقه را به ما واگذار کرده و سوار بر اتوبوس های سبز به دامن اردوخان پناه می بردند . باید برای درگیری آتی احتمالی ، آمادگی های لازم فراهم شود . (مدیریت محترم شرمنده برای ارسال دو پست متوالی )
  11. اعتراف اردوغان به کشته شدن ۵۹ نظامی ترکیه‌ای در سوریه
  12. زینبیه ؟! تروره ؟ ************************************************************************ متأسفانه پاسخ مثبت هست . سلام و درود بر شهیدان
  13. سلام و درود ممنون از مقاله خوبتان ، ای کاش از DF-17 هم نام می بردید. ************************************************************ این "میان رده" را معادل چه اصطلاح انگلیسی در نظر میگیرید ؟
  14. یادداشت سردار جعفری| چرایی برخی شکست‌ها در سال‌های پایانی جنگ در ادامه یادداشت شفاهی سردار فتح‌الله جعفری در خصوص استراتژی‌های دفاعی عراق پس از فتح خرمشهر و چرایی سقوط برخی مناطق در جریان این استراتژی‌ها در سال‌های پایانی جنگ را می‌خوانید: پس از اجرای عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان ایرانی، عراق در بیشتر مناطق به پشت مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کرد و در لاک دفاعی فرو رفت. از تابستان سال 61 تا پایان جنگ تحمیلی، عراق چند طرح استراتژیک دفاعی طراحی و اجرا کرد که هر طرح از طرح قبلی قوی‌تر و نیرومندتر بود، به‌گونه‌ای که در آخرین استراتژی دفاعی، عراق به‌قدری در جنوب قوی و نیرومند شد که جبهه جنوب برای نیروهای ایرانی به انسداد کشیده شد و ارتش بعث در ادامه توانست برخی از مناطق همچون جزایر مجنون، فاو و شلمچه را که در عملیات‌های خیبر، والفجر هشت و کربلای پنج به دست آورده بودیم، از ما پس بگیرد. در واقع در دوران دفاع مقدس ما با استراتژی‌های دفاعی عراق روبه‌رو بودیم و باید آن استراتژی‌ها را به شکست می‌کشاندیم. دلیل عدم‌الفتح در برخی عملیات‌ها همچون رمضان و والفجر مقدماتی ناآگاهی و عدم غلبه بر استراتژی‌های دفاعی عراق بود. به‌بیان دیگر جنگ ایران و عراق، بیش از آنکه جنگ روی زمین باشد، جنگ استراتژی‌ها و اراده‌ها بود. هرآنجایی که موفق به پیروزی در عملیات‌ها شدیم به‌دلیل اتخاذ استراتژی صحیح و هر آنجایی که با موفقیت همراه نبودیم، به‌دلیل ناآگاهی و عدم غلبه بر استراتژی عراق بود و در مجموع آن چیزی که موجب شد صدام در جنگ به اهداف خود نرسد و شکست بخورد و در نتیجه ما پیروز شویم، اتخاذ سیاست دفاع همه‌جانبه توسط امام خمینی(ره) بود. 10 روز پس از آزادسازی خرمشهر عبدالجبار خلیل شنشل فرمانده ستاد ارتش عراق که فرماندهی طراح بود، با صدور بخشنامه‌ای دستور داد تمامی خاکریزها صاف شود، چراکه خاکریزها پناهگاه بسیار مناسبی برای نیروهای بسیجی و رزمنده ما بود و رزمندگان با استفاده از این خاکریزها می‌توانستند ضربات بسیاری به نیروهای عراقی وارد کنند و همین خاکریزها موجب می‌شد که نیروهای ما عقب‌نشینی نکنند و تنها به‌فکر پیشروی باشند، در واقع اولین استراتژی دفاعی عراق 10 روز پس از فتح خرمشهر و با عنوان استراتژی «دفاع بدون خاکریز» آغاز شد. پس از آن عراق با ایجاد تیم مهندسی به‌فرماندهی سرتیپ اکرم زینل اقدام به طراحی استراتژی «مهندسی در موانع» کرد که مهمترین آن خاکریزهای مثلثی بود. نوک این خاکریزها به‌سوی ایران و ضلع آن در اختیار نیروهای عراقی بود. ما برای اولین بار در عملیات رمضان با این خاکریزها روبه‌رو شدیم. یکی دیگر از موانعی که در این استراتژی ایجاد شد و کمتر درباره آن سخن گفته شده است، ایجاد «رده دفاعی» بود. رده دفاعی بدین معناست که ترکیبی از نیروها و موانع از خط بدین‌گونه به وجود آمده بود: دسته، میدان مین، گروهان، میدان مین، گردان، میدان مین، تیپ، لشکر. در عملیات والفجر مقدماتی برای نخستین بار با این پدیده و مانع دفاعی روبه‌رو شدیم که کار را برای ما سخت کرد. عراق کمیته‌ای با عنوان تحلیل نبرد به‌فرماندهی سرلشکر جواد ذونون در بغداد داشت که فرماندهان با تشریح عملیات‌ها، نقاط ضعف و قوت خود را بررسی و استراتژی‌ها را در آن کمیته تدوین می‌کردند. آنان نقاط قوت و ضعف مطرح‌شده در آن کمیته را در قالب جزوات و کتب آموزشی با عنوان درس‌آموزه‌ها بین فرماندهان خود در یگان‌های عملیاتی توزیع می‌کردند که تعدادی از آنان را توسط نیروهای اطلاعاتی به دست آوردیم. در سال 62، عراق استراتژی دفاعی دیگری طراحی و اجرا کرد، بدین‌گونه که تیپ‌های سه‌رقمی را در خط گذاشت و یگان‌های ورزیده و توانمندش را پشت خط نگه داشت. تیپ‌های سه‌رقمی نیروهای کمتر آموزش‌دیده و توانمند بودند. نیروهای ایرانی بیشترین انرژی و توان خود را صرف شکستن خط می‌کردند و وقتی که خط شکسته می‌شد، تازه با نیروهای ورزیده و توانمند عراقی روبه‌رو می‌شدند. در عملیات‌های خیبر و بدر با این استراتژی دفاعی روبه‌رو بودیم. پس از اجرای عملیات‌های رمضان، خیبر و بدر که موفقیت‌های آن‌چنانی برای رزمندگان به‌دنبال نداشت، عراق به این نتیجه رسید که با انجام اقداماتی می‌تواند ما را مهار کند که منجر به اجرای استراتژی دفاع متحرک شد. عملیات‌های دفاع متحرک مبتنی بر توان زرهی و غافلگیری شبانه بود. عراقی‌ها به‌روش انگلیسی‌ها یعنی دو تیپ در خط و یک تیپ در احتیاط عمل می‌کردند؛ اما آمریکایی‌ها یک تیپ در خط و دو تیپ در احتیاط داشتند. روش انگلیسی‌ها، روش هجومی و خط‌شکنی است. استراتژی دفاع متحرک که از میانه عملیات والفجر هشت آغاز شد، مبتنی بر این بود که عراق هر چند روز یک بار، با یک یا چند یگان خود در منطقه‌ای خط ما را بشکند، تلفاتی از ما بگیرد و آن منطقه را به تصرف درآورد که مهمترین آن اشغال شهر مهران بود، اما نیروهای ایرانی با اجرای عملیات‌هایی مانند سیدالشهدا(ع) و کربلای یک توانستند ضمن حفظ منطقه فاو، مناطق اشغالی را بازپس بگیرند و از آنجایی که عملیات بزرگ ما در سال 65 در نیمه دوم سال اجرا می‌شد، این عملیات‌های مقابله‌ای با استراتژی دفاع متحرک، به‌مثابه تمرین یا مانور نظامی برای نیروهای ایرانی بود، از این رو عراق در اجرای استراتژی دفاع متحرک ناکام ماند و به‌سوی طراحی استراتژی دیگری رفت. عراق پس از ناکامی در استراتژی دفاع متحرک، لشکر گارد را به سپاه گارد ارتقا داد و تیپ‌های زبده خود همچون هوابرد مخصوص، غواصان مخصوص، نیروهای حمورابی، نیروهای مدینه و نیروهای بغداد را ارتقا داد، ضمن اینکه ارتش عراق به‌لحاظ تجهیزات زمینی، هوایی و موشکی به‌شدت از سوی حامیان شرقی و غربی‌اش تقویت شد. آخرین استراتژی دفاعی عراق که بسیار قوی بود، پس از عملیات کربلای پنج و از ابتدای سال 66 اجرا شد. اجرای این استراتژی موجب شد تا جبهه جنوب به‌روی نیروهای ایرانی مسدود شود و در نهایت همین لشکرهای مخصوص ارتش بعث عراق و سپاه گارد توانستند جزایر مجنون، شلمچه و فاو را از ما پس بگیرند. پس از مسدود شدن جبهه جنوب، ایران راهبرد را از جنوب به شمال‌غرب تغییر داد و این فرصتی برای عراق شد تا در جنوب با یگان‌های توانمندی که داشت به خطوط پدافندی ما حمله کند و مناطق را پس بگیرد. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که نیروهای نظامی ما نیروهای آفندی و تهاجمی بودند و برای پدافند تربیت نشده بودند و در پدافند بودن موجب تضعیف روحیه‌شان می‌شد. نیروهای ما خود را برای حمله آماده کرده بودند و اگر به یگانی گفته می‌شد باید خط پدافندی به‌عهده بگیرند، احساس می‌کرد که حتماً ضعف و ناتوانی دارد که به یگان پدافندی تبدیل شده است. برای مطالعه بیشتر : کربلای چهار؛ گفته ها و ناگفته ها جنگ هشت ساله ایران و عراق از دریچه ای دیگر استراتژی نبرد هوا - زمینی "AIR -LAND BATTLE" تاکتیکهای نفوذ عمليات رمضان
  15. 1۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۱ بیمارستان صحرایی ۴۵ تختخوابی قزوین به منظور مقابله با کرونا ویروس، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین به صورت احتیاطی برپا شد. این بیمارستان که مجهز به بخش‌های آی‌سی‌یو، سی‌تی اسکن، رادیولوژی، سی‌سییو، اتاق جراحی و ژنراتور مستقل برق است، با ارزش ۲۰ میلیارد تومان راه‌اندازی و دارای تمامی تجهیزات بیمارستان‌های دولتی و خصوصی است به طوری که بدون نیاز به امکانات و کمک بیرونی می‌تواند خدمات مناسبی به مردم ارائه کند. این بیمارستان صحرایی همچنین دارای ۷ کانتینر و یک چادر بادی بزرگ است و برای ارائه خدمات درمانی در هر نقطه بسیار مناسب است. به گفته مسئولین این مکان خدمات پیش بیمارستانی ارائه خواهد کرد و اگر لازم بود بیماران مراجعه کننده می‌توانند در آن بستری شوند و خدمات پزشکی دریافت کنند. https://www.isna.ir/photo/98121511930/استقرار-و-راه-اندازی-بیمارستان-صحرایی-در-قزوین (لینک حاوی تصاویر خوبی از بیمارستان صحرایی است)