ابعاد تایگر نصف ایگل هست به طبع سطح مقطعش هم کمتر هست حالا چطور ایگل زودتر قفل راداری می کنه؟ در پست قبلی گفتم تایگر ما غلاف راداری برد بلند حمل می کنه و چون به صورت پاد حمل میشه از نظر اندازه و وزن محدودیتی نداره در نتیجه برد رادار تایگر از خود ایگل هم بیشتر خواهد بود و اگر دو مزیت سطح مقطع کمتر و برد رادار در کنار هم قرار بدیم پس شلیک اول با تایگر خواهد بود و مورد بعدی اینکه من گفتم فکور در زیر بدنه تایگر نصب بشه اگر چه به نظر من تونایی حمل یک عدد در زیر هر بال را دارد ولی به قول شما تاثیر نامطلوبی بر مانوردهی تایگر می زاره بهرحال هر چه بال های هواپیما سبکتر باشند مانورپذیری بهتری  خواهد داشت دو برابر تراست بیشتر حق با شماست ولی فکر کنم بتونیم موتور اوج را با 20 درصد تراست بیشتر تولید کنیم و همین مانورپذیری تایگر را در لود تسلیحات جبران می کنه  البته این در اصل قضیه تغییری ایجاد نمیکنه چون قرار بود تایگرها زوجی پرواز کنند تایگر اولی با نصب موتور توربوفن و لود تسلیحات دورایستا وظیفه فامد و دومی با لود تسلیحات حرارتی و با همون موتور j85 وظیه داگفایت را به عهده می گیره تایگر جنگنده پنهان کاری نیست ولی به علت کوچکی حداقل زودتر از F14 توی رادار دیده نمیشه و برای جنگ الکترونیک هم می شود پاد اون رو درست کرد مثل جنگنده های غربی به نظر من کشور ما توان علمی ساخت جنگنده ای مثل ّ14 را داره اما زیرساخت صنعتی و توان اقتصادی می خواد که ما نداریم پس بهتره تایگرها و صاعقه های کنونی را همانطور که در پست های قبلی گفتم ارتقا بدیم و به خاطر ارزان تمام شدن تولید صدها فروند تولید کنیم و حفاظت از آسمان کشور را با همین جنگنده بسپاریم با این کار دو هدف را محق ساختیم صرفه جویی در بودجه و دومی تولید بومی و اشتغال آفرینی