فرمانده نیروى هوایى ارتش گفت: نخستین پرواز هواپیماى رادارگریز ایران، سوم خرداد در تهران انجام مى شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، امیر سرتیپ حسن شاه صفى در حاشیه رژه روز ارتش جمهورى اسلامى ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به این که این هواپیما از دید همه رادارها پنهان است افزود: طرح هاى ما در این زمینه وسیع تر است که بعد از تائید و تولید انبوه در اختیار وزارت دفاع قرار مى گیرد.
وى گفت: بعد از پروازهاى آزمایشى این هواپیما، پرواز با سرنشین اجرا و تولیدات ترکیبى با هواپیماهاى دیگر نیز انجام مى شود و در اختیار وزارت دفاع قرار مى گیرد.
امیر سرتیپ شاه صفى درباره علت پرواز نکردن 140 فرونده جنگنده در مراسم رژه امروز گفت: شرایط بین المللى براى دید و پرواز باید به اندازه اى باشد که هواپیماها بتوانند همدیگر را ببینند.
وى با بیان این که به علت گرد و غبار، دید هواپیماها بین 1500 تا دو هزار متر بود افزود: نبود دید چشمى و سرعت بالاى هواپیماها، موجب جلوگیرى از پرواز هواپیماها شد.
فرمانده نیروى هوایى ارتش با بیان این که در انجام رژه هاى هوایى استفاده از رادار مطرح نیست گفت: همه یگان ها آمادگى رژه هواى داشتند و حتى از زمین هم بلند شدند.
وى اضافه کرد: هواپیماها در منطقه شرق حرم مطهر نیز قرار گرفتند؛ اما با این وجود لیدر دسته پروازی، رژه هوایى هواپیماها را صلاح نداشت.
امیر سرتیپ شاه صفى گفت: امروز قرار بود، بیش از 200 هواپیما از جمله 140 جنگنده براى ماموریت هاى مختلف در رژه از زمین بلند شوند که به علت دید کم نتوانستند.
وى گفت: این رژه به تاریخ دیگرى موکول شد و احتمال دارد در سوم خرداد و یا 31 شهریور این رژه هوایى انجام شود.
سرتیپ شاه صفى در ادامه با بیان این که نیروى هوائى ارتش در زمینه ساخت هواپیماهاى جنگنده، بمب افکن، شکارى و رهگیر فعالیت مى کند افزود: مهمترین این هواپیماها صاعقه و هواپیماى رادارگریز است و قرار بود یک اسکادران از هواپیماهاى صاعقه پرواز کنند.
فرمانده نیروى هوایى ارتش گفت: امسال این نیرو چندین مانور مشترک و انفرادى با حضور نیروهاى زمینی، هوائى و سپاه پاسداران برگزار
http://www.iribnews.ir/Default.aspx?Page=MainContent&news_num=187307
به بخش اخبار نظامي انتقال يافت.
Babakim1
ابعاد تایگر نصف ایگل هست به طبع سطح مقطعش هم کمتر هست حالا چطور ایگل زودتر قفل راداری می کنه؟ در پست قبلی گفتم تایگر ما غلاف راداری برد بلند حمل می کنه و چون به صورت پاد حمل میشه از نظر اندازه و وزن محدودیتی نداره در نتیجه برد رادار تایگر از خود ایگل هم بیشتر خواهد بود و اگر دو مزیت سطح مقطع کمتر و برد رادار در کنار هم قرار بدیم پس شلیک اول با تایگر خواهد بود و مورد بعدی اینکه من گفتم فکور در زیر بدنه تایگر نصب بشه اگر چه به نظر من تونایی حمل یک عدد در زیر هر بال را دارد ولی به قول شما تاثیر نامطلوبی بر مانوردهی تایگر می زاره بهرحال هر چه بال های هواپیما سبکتر باشند مانورپذیری بهتری خواهد داشت
دو برابر تراست بیشتر حق با شماست ولی فکر کنم بتونیم موتور اوج را با 20 درصد تراست بیشتر تولید کنیم و همین مانورپذیری تایگر را در لود تسلیحات جبران می کنه
البته این در اصل قضیه تغییری ایجاد نمیکنه چون قرار بود تایگرها زوجی پرواز کنند تایگر اولی با نصب موتور توربوفن و لود تسلیحات دورایستا وظیفه فامد و دومی با لود تسلیحات حرارتی و با همون موتور j85 وظیه داگفایت را به عهده می گیره
تایگر جنگنده پنهان کاری نیست ولی به علت کوچکی حداقل زودتر از F14 توی رادار دیده نمیشه و برای جنگ الکترونیک هم می شود پاد اون رو درست کرد مثل جنگنده های غربی
به نظر من کشور ما توان علمی ساخت جنگنده ای مثل ّ14 را داره اما زیرساخت صنعتی و توان اقتصادی می خواد که ما نداریم پس بهتره تایگرها و صاعقه های کنونی را همانطور که در پست های قبلی گفتم ارتقا بدیم و به خاطر ارزان تمام شدن تولید صدها فروند تولید کنیم و حفاظت از آسمان کشور را با همین جنگنده بسپاریم با این کار دو هدف را محق ساختیم صرفه جویی در بودجه و دومی تولید بومی و اشتغال آفرینی