ahmad212

Members
  • تعداد محتوا

    32
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

-16 Poor

درباره ahmad212

  • رتبه حساب کاربری
    Corporal

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

140 نمایش های پروفایل
  1. با تشکر از اظهار نظر جنابعالی در مورد پشتیبانی هوایی و کمک اطلاعاتی و وجود انبوه زرهی دشمن برای مقابله با خوروهای انتحاری این نکته رو بگم که داعش با وجود پشتیبانی ائتلاف و نیروی هوایی در عراق و سوریه توانست در روز روشن این حملات رو انجام بده و در مورد تسلیحات انصارالله بیشتر این تسلیحات در این سناریو وجود داره مانند موشک ضد تانک و موشک دوش پرتاب و تفنگ های تک تیرانداز حالا ساخت راکت با سرجنگی یک تنی برای نیروی که تونسته موشک های اسکادشو ارتقا بده کار سختی نیست در مورد پهبادها که سال پیش انصارالله از پهباد های خودش رونمایی کرد( حالا بماند که ما بهشون کمک می کنیم و خواهیم کرد)
  2. به نام خرد و روشنایی تاکتیک تهاجم با استفاده از حداقل امکانات برای رزمندگان انصارالله مقدمه تاکتیک تهاجم با خودرو انتحاری شاید به نظر الگوبرداری از القاعده یا داعش باشد ولی مبدع چنین حملاتی نیروهای شیعه حزب الله می باشند که در دهه هشتاد میلادی با انجام حملات شهادت طلبانه تلفات سنگینی بر نیروهای اسرائیلی وارد کردند حالا هم انصارالله می تواند با استفاده از این تاکتیک فشار حملات دشمن سعودی و مزدورانش را جهت پیشروی سرزمینی خنثی و نقاط استراتژیکی را تصرف کند و ضمن گسترش حملات و وارد آوردن تلفات سنگین به دشمن آنها را مجبور به پذیرش خواسته هایش کند ملزومات این تاکتیک شامل موارد زیر می شود 1- حمله همزمان دو یا پنج خودرو شهادت طلبانه با میزان محموله یک تنی برای انهدام نیروها و بی ثبات کردن خط دشمن 2- قبل از حمله خودروهای شهادت طلبان خط دشمن باید توسط گروه خمپارانداز و راکت انداز مورد حمله قرار بگیرد و در مرحله آخر با گلوله های دودزا تا نفرات دشمن پراکنده و دید آنها مختل شود 3- در هنگام حرکت خودروهای شهادت طلبان باید دو خودرو دارای تک تیرانداز و دو خورو که دارای تیم موشک ضد تانک هستند در فاصله مناسب و عقب خودروهای شهادت طلبان حرکت کنند تا اگر خط دشمن دارای تانک بود با دو خودرو تیم ضد تانک منهدم شود و اگر دشمن دارای تیم ضد تانک بود با دو خورو تیک تیرانداز خودی مانع شلیک به سمت خوروهای شهادت طلبان شود 3- دشمن پدافند غیرعامل را اجرا کرده و در جلوی خط ابتدا با کانالی به عرض 3 متر و عمق 2 متر و پشت سر آن با خاکریز 2 متر مانع ایجاد کرده برای غلبه بر کانال باید پل پیش ساخته با طول سه متر توسط وانت جرثقیل دار حمل و بر روی کانال قرار بگیرد و پس از آن برای غلبه بر خاکریز باید خودروی شهادت طلبان با تغییراتی به لاستیک بزرگتر و کمک فنر بلندتر مجهز شود تا از خاکریز بتواند عبور کند 4- پیش از این مراحل ممکن است بالگردهای دشمن و یا جنگنده های آنها بر فراز خط دشمن برای پشتیبانی حضور داشته باشند که برای مقابله با بالگردها می توان دو خودرو که دارای تیم موشک شانه پرتاب و پهبادهای انتحاری دست پرتاب با سامانه تصویر ساز حرارتی و با برد 10 کیلومترهستند مستقر کرد و برای تهدید جنگنده ها میتوان از پهبادهای انتحاری راکتی سوار بر خودرو با سامانه کشف تصویرساز حرارتی تا برد50 کیلومتر استفاده کرد در واقع می توان با چندین خودرو در چند کیلومتری خط دشمن این پهبادها را به پرواز دراورد تا نیروی هوایی دشمن احساس خطر کرده و از منطقه عملیاتی فاصله بگیرد 5- بعد از این مراحل و انهدام مواضع دشمن با خودروهای شهادت طلبان نیروهای که منتظر این مرحله بودند با ده ها خودرو که شامل نفرات و سلاح های با کالیبر سنگین هستند و با استفاده از آشفتگی خط دشمن اقدام به حمله و پاکسازی و تصرف منطقه می کنند تاکتیک پیشنهادی دوم همانطور که می دانید راکت های توپخانه ای اگر با سرجنگی سنگین تر وبرد کمتر شلیک شوند هم دقت بیشتر و تخریب بیشتری دارند مانند راکت های سنگین بتارحشد الشعبی العراق که کلاهک 500کیلوگرمی و 5 کیلومتر برد دارند حالا اگر رزمندگان یمنی راکتی بسازن که تا یک تن سرجنگی و برد 5 کیلومتری داشته باشد می تواند تاثیر ویرانگری بر دشمن داشته باشد این تاکتیک شامل موارد زیر می شود 1- قبل از حمله استقرار دو خودرو با موشک های دوش پرتاب و پهبادهای دست پرتاب با سامانه تصویربردار حرارتی برای مقابله با بالگردها و پهبادهای انتحاری با سامانه تصویربرداری حرارتی و برد50 کیلومتر برای مقابله با جنگنده ها که در سطور بالا چگونگی امر توضیح داده شد 2- شلیک راکت های یک تنی و انهدام مواضع دشمن 3- هجوم ده ها خودرو با توپ های کالیبر سنگین و حامل نفرات به سمت خط دشمن 4- وجود دو خودرو دارای موشک ضد تانک برای مقابله تانک های دشمن و دو خودرو تک تیرانداز برای جلوگیری از تیراندازی تیم های دارای موشک ضد تانک نکته مهمی که می خوام بگم اینست شاید دوستان بگن حرکت این همه خودرو توسط نیروی هوایی دشمن کشف و قبل از هر اقدامی عملیات خنثی می شود اما اگر این عملیات در شب انجام شود موفقیت تضمینی است چون بسیاری از فاکتروهای برتری دشمن محدود خواهد شد فقط باید برای دید نیروهای خودی به هر خودرو باید دوربین دید در شب داد برای عملیات در روز می توان استتار سه بعدی حرارتی برای خودروها ساخت این نیروها می توانند تا نزدیکی دشمن حرکت کرده و اقدام به عملیات بکنن به نظر بنده اگر یمنی ها توان این کار را ندارند ما با این همه زیرساخت علمی و تحصیلی می توانیم بسازیم و برای آنها ارسال کنیم به نظر خودم تاکتیک اول بسیار بهتره چون حمله همزمان چند خودرو شهادت طلبان علاوه بر انهدام دقیق موضع دشمن و تلفات سنگین جانی و غیره باعث وحشت و دسپاچگی دشمن می شود برعکس برای نیروهای خودی موجب انگیزه مضاعف شهادت طلبی و شور حماسی می شود خوشحال میشم دوستان نظر بدن و از نظراتشون استفاده کنم
  3. مثل اینکه شما پست های قبلی رو نمی خونید و فقط می خواهید نظر بدین پست های قبلی بنده را بخونید تا بفهمید سر اون 500 جنگنده عربستان چی میاد محض اطلاع باید بگم که کشور= نظام نیست کشور سرزمینی است که مردم آن دارای فرهنگ ریشه دار چند صد ساله با باوره ها یا آرمان های مشابه میهن پرستانه هستند و نظام ها یا حکومت ها اقلیتی از قدرتمندان هستند که با رضایت یا بدون رضایت مردم ( رضایت یعنی رفاه اجتماعی و اقتصادی و امنیتی و اجرای عدالت) در گستره تاریخ که گذشته و حال و آینده می شود بر این سرزمین یا کشور حکومت می کنند
  4. من اصلا حرفی از 100 پهباد نزدم گفتم گروهی از پهبادها که می تواند شامل 10 پهباد و 10 موشک کروز که به نظر من می تواند کافی باشد مثل اینکه شما پست های قبلی را نخواندید سر صحبت من درگیری با کشورهای منطقه من جمله عربستان هست و نه امریکا و در مورد جنگ الکترونیک مثل اینکه اسم پهباد انتحاری به گوشتون نخورده در پست قبلی مثال هم زدم پهباد هاروپ اسرائیلی با برد 1000 کیلومتر با خلبان خودکار به نزدیکی هدف میره و با سامانه غیرفعال راداری به رادارهای دشمن حمله می کنه یعنی جنگ الکترونیک تاثیری بر هدایت پهباد نخواهد داشت و البته زمان حمله خیلی مهم هست یعنی زمانی که نیروی پدافندی دشمن در کمترین هوشیاری و امادگی قرار داره مشکل شما همینه هر وقت نظری به مزاقتون خوش نیومد طرف را طرفدار رژیم فاسد می دونید
  5. دوست عزیز فکر کردین با یک پهباد عملیات سرکوب پدافند انجام میشه این عملیات باید با برنامه ریزی دقیق انجام بشه یعنی در زمانی که نیروی پدافندی ضد موشکی دشمن در کمترین امادگی و هوشیاری قرار داره (ترجیحا نیمه های شب ) ابتدا گروهی از پهبادهای انتحاری به سمت منطقه دشمن شلیک و با محاسبه سرعت آنها و زمان رسیدن به هدف موشک های کروز با سامانه غیرفعال راداری نیز بعد از آنها شلیک می شوند تا گروهی و در یک زمان و از زوایای مختلف سامانه ضد موشکی دشمن مورد حمله قرار بگیرد حتی اگر نیروی هوایی و سامانه پدافندی دشمن موفق به سرنگونی چند پهباد و موشک کروز شود به علت گستردگی حمله موفقیت حتمی است
  6. من در پست های قبلی توضیح دادم که مرحله اول خاموش کردن پدافند ضد موشکی هست با استفاده از پهبادهای انتحاری با جست وجوگر غیرفعال راداری و یا موشک های کروز با سامانه هدایت غیرفعال راداری نمونه پهباد انتحاری با وظیفه سرکوب پدافند پهباد اسرائیلی هاروپ با برد1000 کیلومتر هست که به شیوه خلبان خودکار به منطقه هدف ارسال میشه و در نزدیکی هدف رادارهای دشمن را کشف و به آنها حمله می کنه http://javanhavafaza.ir/8956
  7. درپوش حفاظتی رو میشه از همون مواد ساخت بدنه موشک استفاده کرد اگر غیر از این باشه که خود موشک تحمل این حرارت را نخواهد داشت و برای جلوگیری از سرعت هایپرسونیک و تشکیل پلاسما می شود از ترمز آیرودینامیکی و یا چتر ترمز با مقاومت و انعطاف مطلوب استفاده کرد اگر از چتر استفاده کنیم بعد از اینکه موشک به ارتفاع 100 کیلومتری رسید چتر باز می شود و سرعت موشک را کاهش می دهد و بعد چتر رها می شود تا سامانه هدایت تصویری در ارتفاع مناسب بدون اختلال موشک را هدایت کند و یا استفاده از ترمز آیرودینامیکی بدین صورت که زائده های متحرکی در دو طرف بدنه موشک نصب و در ارتفاع 100 کیلومتری این زائده ها باز می شوند و سرعت موشک را کاهش می دهند تا از تشکیل پلاسما جلوگیری و سامانه تصویری موشک را هدایت کند صفحه زیر نمونه ای از ترمز ایرودینامیکی است که می شود با تغیراتی بر روی موشک نصب کرد http://javanhavafaza.ir
  8. البته من متذکر شدم که برای هدایت موشک در فاز آخر از سامانه هدایتی راداری هم می شود استفاده کرد البته من قبلا مطلبی خوندم که موشک سامانه GMD امریکا برای کشف و اصابت به هدف در بالای جو از سامانه تصویری حرارتی پیشرفته استفاده می کنه و برای حل مشکل دما متخصصان امریکایی یک سامانه خنک کننده را در موشک تعبیه کردند حالا ما نمی خواد مثل امریکایی ها زرنگ باشیم برای حفاظت از شیشه دوربین می شود یک درپوش فلزی گذاشت و زمانی که موشک در ارتفاع کشف دوربین قرار گرفت این درپوش کنار میره و موشک به هدف هدایت بشه
  9. ابدا من منظورم هدایت بوسیله اپراتور نیست در واقع دوربین موشک در فاصله 40 کیلومتری هدف اقدام به کشف هدف و مطابقت دادن اون با تصاویری که قبلا توسط پهبادها شناسایی شده می کند و بعد از محرز شدن هدف موشک را بالک های کنترلی به سمت آن هدایت می کند روش دیگر هدایت بوسیله رادار موشک هست یعنی سامانه راداری از ارتفاع 40 کیلومتری هدف را شناسایی و موشک را به سمت آن هدایت می کند در مورد دما هم موشک DF-21D در فاز اخر با سامانه های تصویری یا راداری هدایت می شود پس دما تاثیری بر سامانه های هدایت گر موشک ندارد شاید دوستان بگن از ارتفاع 40 کیلومتری نمی شود هدف را کشف کرد چون برد سامانه های هدایتگر کمتر هست ولی با توجه به بزرگی دماغه موشک سامانه هدایتگر بزرگتر در نتیجه با برد بیشتر قابل نصب هست دوست عزیز و گرامی اولا شما بحث قدرت موتورها را پیش کشیدین و ادعا کردین متورهای توربوتراپ کنونی قدرت بیشتری از موتورهای پیستونی 80 سال پیش دارند حالا که من دلیل آوردم که چنین چیزی درست نیست لطف کردین و نظر من را با کارت بازی بچه ها مقایسه کردین و دوبار ادعا کردین که موتورهای پیستونی هزینه جاری و صدا و تعمیر بیشتر و ارتفاع و سرعت کمتری دارند در مورد هزینه و تعمیر بیشتر شما خودتون قبول دارید که تولید موتور پیستونی ارزان تر تمام می شود پس باید تعمیر و هزینه پشتیبانی کمتری داشته باشد مثل این می ماند که جنگنده مانند f16 قیمت و هرینه تعمیر بیشتری نسبت بهf15 داشته باشد ودر مورد صدا و ارتفاع و سرعت که صدا مزیتی حساب نمیشه الا که تروپراپ ها به صدا خفه کن مجهز شده باشند و ارتفاع و سرعت هم مدل ماستانگ پی 51اچ سرعت 730 کیلومتر بر ساعت و سقف پرواز بیش از 12 کیلومتری باز هم بر توربوپراپ کنونی برتری دارد در باب مقایسه این موارد رو متذکر میشم داشته باشد سوپرتکانو: 590 کیلومتر بر ساعت با سقف پرواز10668 متر پی سی21(جدیدترین مدل):685 کیلومتر بر ساعت با سقف پرواز 11580 با توجه به موارد بالا و تکنولوژی پایین تولید متورهای پیستونی برای کشوری مانند ما بهترست برای امور ضد تروریستی و آموزشی به سمت چنین هواگردهایی برویم
  10. دوست عزیز شما چرا پست ها را از اول نخواندی بحث سر این بود که به جای داشتن نیروی هوایی مدرن و هزینه بر از نیروی موشکی هوشمند و نقطه زن برای خنثی سازی نیروی هوایی دشمن متخاصم استفاده شود یعنی به جای اینکه تقلیدگر استرا تژی دیگر کشورها باشیم خود خالق استراتژی جدید باشیم مثال هم زدم که اگر موشک های 2000 کیلومتری ما به بالک های کنترلی در بدنه و سامانه هدایتی راداری و یا تصویری برای کشف هدف در فاز آخر مجهز شوند و اگر نیروی هوایی دشمن تمام جنگنده ها را در 700 آشیانه یا پناهگاه بتونی مورد حفاظت قرار داده و ما با 700 موشک هوشمند هدایت دقیق تمام این پناهگاههای بتونی را نابود کنیم دیگر دشمن برگ برنده ای در دست نخواهد داشت یعنی نیروی موشکی هوشمند خنثی ساز نیروی هوایی دشمن است و گفتم که قبل از حمله موشکی به دشمن سامانه های ضد موشکی دشمن را با پهبادها انتحاری یا موشک کروز با سامانه غیرفعال راداری منهدم شود حالا دوستی گفتند نیروی هوایی مدرن فقط برای جنگ کلاسیک نیست و برای جنگ با تروریست ها لازم هست و من هم گفتم نه تنها لازم نیست بلکه با هواپیماهای پیستونی جنگ جهانی دوم هم می شود با تروریست ها جنگید و از نیروها خودی پشتیبانی کرد حالا بحث سر چگونگی رسیدن به این نوع هواپیماهای پیستونی پشتیبانی نزدیک ارزان قیمت یا همان هوانیروز هست من تعجب می کنم شما چرا اول نرفتین مشخصات متورهای پیستونی 80 سال پیش و موتورهای تربوپراپ را ببینید و بعد می آمدین قضاوت می کردین موتورهای پیستونی 80 سال پیش نه تنها با قدرت موتورهای توربوپراپ کنونی تقریبا برابر هستند حتی در بعضی نمونه ها از نظر قدرت برتر هستند موتورهای سوپرتکانو=1600 اسب بخار پی سی 9= 1149 اسب بخار AT6 تگزان2= 1100 اسب بخار و برای ماستانگ = 1500 اسب بخار اشتوکا = 1400 اسب بخار اسپیت فایر= 2050 اسب بخار مدل ماستانگ پی 51اچ با قدرت موتور 2218 اسب بخار هم تولید شد پس می بینید که موتورهای ماستانگ پی 51اچ و اسپیت فایر حتی بعد از 80 سال از موتورهای توربوپراپ کنونی هم برتر هست این غیر از برتری برد یا برابری برد رزمی هست در واقع این ها بهترین هواپیماهای پیستونی جهان هستند چون از کوران جنگ جهانی دوم سربرآوردند
  11. دلیل تاکید من بر طرح های پیستونی جنگ جهانی امتحان پس دادن انها در پشتیبانی نزدیک بود سوپر تکانو و پی سی7 و کرپ کره جنوبی همگی پایه طرحشون آموزشی هستند مثل اینکه شما از F14 انتظار داشته باشی همانند F4 ماموریت تهاجمی انجام بده در پست قبلی گفتم از ایلوشین2 شروع کنیم چون با روسیه و شرکت ایلوشین رابطه داریم و احتمالا طرح های قدیمی خودشون را در اختیار ما قرار بدن و اگر گوش شیطون کر مسئولان زرنگ باشند و بتونند با واسطه یا جاسوسی اطلاعاتی طرح های فنی اشتوکا یا موسدانگ را بدست بیارن ( چین که توانست با جاسسوی اطلاعاتی هواپیمای نسل ششم را توسعه بده ) می توانیم بهترین هواپیمای پشتیبانی نزدیک جهان را تولید کنیم ( توی پست قبلی گفتم کشوری که ادعای ساخت موشک و جنگنده داره باید توانایی ساخت هواپیمای پیستونی را داشته باشه)
  12. پس شما هم قبول دارید استفاده از طرح های پیستونی جنگ جهانی می تونه پشتیبانی بهتر و ارزان تری نسبت به بالگرد و جنگنده های کنونی باشه مضاف بر اینکه تهیه بالگرد و جنگنده برای ایران بسیار مشکل آفرین هستش حالا اگر ما بتوانیم طرح فنی ایلوشین2 را از شرکت ایلوشین به دست بیاریم و خط تولید آن را راه اندازی و به تسلیحات داخلی مجهز کنیم ( به هر حال کشور ما در ساخت موشک و جنگنده تواناست و فکر نکنم تولید یک هواپیمای پیستونی دوران جنگ دوم جهانی سخت باشه)دیگر در جنگ های نیابتی منتظر روس ها نخواهیم ماند تا بالگرد و جنگنده ما را تامین کنند و هزینه عملیاتی آن ها بسیار پایین هستش
  13. شما چرا پست بنده را برعکس می فهمید من کجا گفتم اشتوکا و موسدانگ با f16 یا f15 مقابله کنند عرض بنده این بود وقتی هواپیماهای پیستونی جنگ جهانی دوم در پشتیبانی نزدیک امتحان خودشون پس دادن چرا نباید برای مقابله با داعش از طرح های هواپیماهای پیستونی جنگ جهانی دوم به جای استفاده از هواپیمای سمپاش استفاده کرد امریکا دارنده بزرگترین نیروی هوایی جهان سفارش تولید هواپیمای پیستونی داده ما چرا برای جنگ های نیابتی دنبال چنین طرح هایی نمیریم در مورد نصب مهمات هدایت لیزری فکر کنم دو سال پیش در عراق تصویری دیدم که مهمات هدایت لیزری بر روی توکانو سوار می کردند حالا شما چرا ایراد های حاشیه ای می گیرید جای سواله؟
  14. من نظرم خیلی سادست اصلا نگفتم با نیروی موشکی پشتیبانی نزدیک انجام بدیم یا پل و کارخانه برنیم وجود نیروی موشکی نقطه زن مقابل نیروی هوایی دشمن یعنی وظیفش فقط از کار انداختن نیروی هوایی دشمن هست و لاغیر یعنی 700 موشک هدایت دقیق نقطه زن برای انهدام 700 آشیانه یا پناهگاه بتونی جنگنده در مثالی که در پست قبلی زدم حالا فرقی نمیکنه چه نیروی هوایی عربستان یا ترکیه با از دست دادن نیروی هوایی خود برتری استراژیک نظامی خودشون رو از دست خواهند داد بلایی که سر نیروی هوایی مصر در سال 1967 آمد من بدترین سناریو رو در نظر گرفتم یعنی نیروی هوایی دشمن با اتخاد تدابیر حفاظتی تمام جنگنده ها را در آشیانه ها مستقر کرده در حالی که در شرایط غافل گیری دهها جنگنده همیشه در باند پرواز پایگاههای هوایی قرار دارند یعنی می شود حتی با موشک های با کلاهک خوشه ای به نیروی هوایی دشمن اسیب زد باید اینطور سوال می کردید که ایا نیروی هوایی سوریه خودش را برای نبرد با گروههای تروریستی در این سه سال تغییر داده جواب خیر است به نظر من می توانستند تعداد زیادی از میک21و23 و سخو22 را برای پشتیبانی نزدیک ارتقا بدند این راتقاها شامل 1- نصب کابین ضد گلوله و زره پوش کردن زیر و کنار بدنه برای دفع کالیبر ضد هوایی 2- نصب غلاف توپ30 میلیمتری و نصب نمایشگر هدف گیری در کابین 3- ارتقای بمب های موجود و نصب کیت های هدایتگر تلوزیونی یا لیزری برای انهدام اهداف در عمق شهرها یا خط مقدم نبرد(مشاهده کردیم که بالگردهای سوریه با بمب بشکه ای مکان های تروریست ها در شهرها هدف قرار می دادند که باعث تلفات و خساراتی به غیرنظامیان شده) 4- نصب فلر و سامانه اخلال گر فروسرخ برای خنثی کردن دوش پرتاب های تروریست ها سوال اینجاست اگر چنین تغییراتی در نیروی هوایی سوریه به وجود می امد ایا ما شاهد حضور نیروی هوای روسیه بودیم البته روسیه هم از فنسر استفاده کرد اما این فنسر کجا و فنسر سوریه کجا در مورد جنگنده پشتیبانی نزدیک اشتوکا دلیلی نداره سلاحی که در گذشته استفاده می شده حالا بدون کاربرد باشه به خصوص هواپیمای اشتوکا که ماموریت اصلیش پشتیبانی نزدیک از نیروی های آلمانی بوده حالا همین ارتقاهای که در مورد جنگنده های سوری بیان شد در اشتوکا به کار ببریم می بینید در هزینه چقدر صرفه جویی می کنید اتفاقا ارتش آمریکا به دنبال سوپرتکانو برای نبرد با تروریست ها رفته اما به نظر من این هواپیما که قبلا به عنوان سمپاش استفاده می شده قابلیت اشتوکا یا موسدانگ را نخواهد داشت شاید در اینده شرکت های امریکایی یا آلمانی دوباره این طرح ها را زنده خواهند کرد و ما شاهد حضور دوباره آن ها در نبرد با گروههای تروریسم خواهیم بود
  15. حقیقتا طرحی برای مقابله با حملات انبوه زرهی دشمن دارم اما فردا درج می کنم در مورد قیمت موشک سوخت مایع 2000 کیلومتری از قول آقای navard قیمت موشک آگنی2 را 7/5 میلیون دلار اعلام کردند و 8 میلیون دلار تخمین شخصی برای برآورد هزینه هست حالا شما هر تیره را 15 میلیون حساب کن مهم اینست که با موشک های ارتقا یافته با بالک های کنترلی و سامانه هدایت راداری یا تصویری می توان نیروی هوایی گران دشمن را نابود کرد و مورد دیگر من حمله موشکی را به شیلتر ها یا پناهگاه بتونی جنگنده ها در نظر گرفتم و دشمن حتی اگر احتیاط بکند هیچ تاثیری ندارد چون جایی بهتر از پناهگاه برای جنگنده نیست نکته دیگر اگر ما پرتابگر به تعداد انبوه داشته باشیم شلیک های ما در عرض چند ساعت صورت خواهد گرفت و نیروی هوایی دشمن فرصت واکنش ندارد در غیر اینصورت برای برتری هوایی باید چند روز تلاش کند و تا ان موقع تمام شلیک ها انجام شده من تعجب می کنم وقتی موشک های کروز تاروس و استروم شادو از فاصله 500 کیلومتری شلیک و در نزدیکی هدف اقدام به کشف هدف می کنند چرا موشک های بالستیک نمی توانند سامانه هدایتی داشته باشند و در اخر من تلوزیون نگاه نمیکنم تا تحت تاثیر برنامه های تلوزیونی باشم هر چه که هست حاصل مطالعه چند سال گذشته می باشد دوستی گفتند برای جنگ های نیابتی احتیاج به نیروی هوایی مدرن هست نه تنها نیروی هوایی مدرن لازم نیست بلکه با موسدانگ و اشتوگا و سوپرتکانو زره پوش شده می شود عملیات ضد گروههای نیابتی انجام داد چه برسد به جنگنده های قدیمی خودمان