انجمن ها

  1. بخش داخلی

    1. اخبار و قوانین

      در این قسمت اخبار و قوانین انجمن را مشاهده خواهید کرد

      3,631
      ارسال ها
    2. ماهنامه میلیتاری

      در این بخش می توانید ماهنامه میلیتاری را دریافت کنید.

      297
      ارسال ها
    3. 34,274
      ارسال ها
    4. کتابخانه میلیتاری

      در این بخش کتابهای مرتبط و مقالات برگزیده سایت معرفی و ارایه می گردد.

      1,974
      ارسال ها
    5. 263
      ارسال ها
  2. War and History - بخش جنگ و تاریخ

    1. 27,888
      ارسال ها
    2. پیمان ها - قراردادها و معاملات تسلیحاتی

      اخبار ، اطلاعات و مقالات منتشر شده رسمی در مورد خرید های تسیحاتی
      News & Article about International military Contract , Pacts & Treaty

      210
      ارسال ها
    3. دکترین و استراتژی

      مطالب و موضوعات مرتبط با دکترین ، استراتژی و تاکتیکهای نظامی
      Military Doctrine , Strategy & Tactics

      11,544
      ارسال ها
    4. 2,189
      ارسال ها
    5. جنگ تحمیلی

      در این بخش مطالب مرتبط با هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی را ارس
      Sacred Defense

      5,326
      ارسال ها
    6. 90
      ارسال ها
    7. General Military Discussions

      A forum for general issues such as wars history ...

      220
      ارسال ها
      • 7mmt
  3. Air force Forum - بخش نیروی هوایی

    1. 24,776
      ارسال ها
    2. 1,500
      ارسال ها
    3. 2,464
      ارسال ها
    4. متفرقه در مورد نیروی هوایی

      مطالب مرتبط با موضوعاتی که در لیست فوق وجود ندارد.
      Miscellaneous Airforcce

      9,067
      ارسال ها
    5. 18,073
      ارسال ها
    6. Airforce - English

      Discuss about world airforces, aircrafts, ... and airforce history

      27
      ارسال ها
  4. Army Forum - بخش نیروی زمینی

    1. 5,602
      ارسال ها
    2. 9,583
      ارسال ها
    3. مباحث جامع زرهی

      General Armorial Discussions

      855
      ارسال ها
    4. توپخانه زمینی

      مطالب مربوط به انواع توپهای صحرایی ، خودکششی ، راکتی و ...
      Field , Rocket & Self-propelled Artillery ...

      1,731
      ارسال ها
    5. 3,440
      ارسال ها
    6. 1,173
      ارسال ها
    7. 8,358
      ارسال ها
    8. متفرقه نیروی زمینی

      مطالب مرتبط با موضوعاتی که در لیست فوق مشاهده وجود ندارد.
      Army Miscellaneous

      3,346
      ارسال ها
    9. 123
      ارسال ها
    10. Ground forces - English

      Army and ground forces, tank, artillery ...

      • تا کنون مطلبی ارسال نشده است
  5. Navy Forum - بخش نیروی دریایی

    1. 5,082
      ارسال ها
    2. 1,492
      ارسال ها
    3. 299
      ارسال ها
    4. 1,580
      ارسال ها
    5. 547
      ارسال ها
    6. 966
      ارسال ها
    7. 473
      ارسال ها
    8. 1,420
      ارسال ها
    9. 331
      ارسال ها
    10. Navy - English

      All about navy and naval forces!

      19
      ارسال ها
  6. News Section - بخش خبر

    1. 165,658
      ارسال ها
    2. اخبار صفحه اول

      اخبار نظامی مهم و قابل بحث برای قرار گرفتن در اسکرول به این بخش منتقل میشوند.

      4,196
      ارسال ها
    3. رایانه و شبکه

      آخرین خبرها و مطالب رایانه و اینترنتی

      6,079
      ارسال ها
    4. English News

      Worlds military and security news

      54
      ارسال ها
  7. Non-Military Forums - سایر بخشها

    1. 24,917
      ارسال ها
  • جدیدترین مقالات انجمن

  • موضوعات در حال مرور

  • جدیدترین پاسخ های کاربران

    • یه سوال در ذهن بنده هست، دو طرف این گفتگو افرادی هستند که ایرانی هستند و خودشونو شهروند ایران می دونن . تا جایی گفتگوهارو مرور کردم، ندیدم کسی در گفتگو خردوغان یا عردوغان بگه به اون مقام حکومت ترکیه. ولی جای سواله چرا یه ایرانی باید در مورد اردوغان تعصب داشته باشه. عین این میمونه اعراب ایرانی بیان روی بن سلمان ولیعهد عربستان یا عبدالله پادشاه اردن و یا محمود عباس رئیس ائتلاف خودگردان و جنبش فتح یا کردهای ایرانی روی مسعود بارزانی و برهم صالح ... تعصب داشته باشن. این مقامات هرچه هستند خارجی هستند و خارج از دولت و کشور ایران هستند و تعصب روی اونها محلی از اعراب نداره. اگه ارقی داریم باید روی وطنمون ایران داشته باشیم نه افراد خارجی، دوم اینکه مخالف با فرد دشمنی با نژادش نیست. همین ترکیه مقامی نجیب و بسیار معقول تر از اردوغان با نام عبدالله گل داشت. با ایران هم روابط خوبی داشت، جاه طلب هم نبود، حتی ادبیات گزیده و بیانی دلچسب تر داشت. قبلش احمد نجدت سزر هم قابل قبول بود. ایران با ترکیه دشمنی نداره همچنانکه در ترکیه کودتا شد ایران از دولت وقت حمایت کرد و در حمایت از دولت مستقر و محکوم کردن کودتاچیان کم نگذاشت. هرچه هست مخالفت با رویه یک فرده نه یک کشور، نه یک قوم.  اگر از طرفین گفتگو کسی تبعه ترکیه یا کشور آذربایجان هست و گفتگو در مورد روسای جمهور این کشورها ناراحتش میکنه اعلام کنند تا نظرات دوستان خاطر اونهارو مکدر نکنه.  
    • بسم ا... ممنون از اطلاع رسانی شما .. این فرموده یعنی این خبر من دراوردی اخطار جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران ، صرفا"  از ذهن های مریض و مشکوک برخاسته و سندیت ندارد      شما لطف دارید . بنده اگر با سیاستهای جمهوری آذربایجان و ترکیه یا روسای جمهور این دو تا کشور بلحاظ اتخاذسیاستهای خاص  مشکل هم داشته باشم ( که دارم به دلایل مختلف )  تا الان تصور می کنم شدید ترین واژه ای که استفاده کردم ، عبارت "ارتشهای مشترک ترک "بوده  . یعنی توهین را دور از شان خودم و انجمن میلیتاری می دونم  . عجالتا هم در بروزرسانی و هم در تاپیکها برای جلوگیری از بروز حواشی سعی شده تا حد امکان  جلوی این امر گرفته بشود .  ولی این رفتارها ( توهین های بعضا" نژادی و .... ) ریشه های مشخصی دارد که هر چند در تحلیل های علمی ( نظامی -امنیتی در انجمن میلیتاری )  جایی ندارد ولی چنین رویکردی با ماهیت  رفتار طرف مقابل در سالهای اخیر مرتبط هست و چون بامواره ایران ، در طول تاریخ همیشه مورد طمع همسایگانش قرار داشته ، در اندازه بسیار کوچک ، حساسیت ها را یک مقداری درک بفرمایید ، هر چند نوع رفتار به هیچ عنوان قابل تایید نیست .  === این را هم به صراحت عرض کنم ، هم خدمت شما و هم خدمت  سایر کاربران محترم انجمن میلیتاری ، ما در این انجمن شیوه متفاوتی با سایر رسانه ها را دنبال می کنیم ، چه خوشایند باشد و چه نباشد ... میلیتاری از گذشته ، انجمنی بوده تحلیلی ، بلحاظ مراجعه کاربران و اعضاء مهمان ، رده اش در فضای وب مشخص هست و این میزان ، در هر سطحی که باشد ، نتیجه حرکت روی مدار اخلاق هست . 
    • هدف خودروسازی چیه؟فروش بیشتر عامل فروش بیشتر چیه؟کیفیت عامل کیفیت چیه؟علم هدف موشکی(برای ما) چیه؟بازدارندگی بیشتر عامل بازدارندگی بیشتر چیه؟قدرت و دقت بیشتر عامل رسیدن به قدرت و دقت بیشتر چیه؟علم همه چیز به علم ختم میشود.....چیزی که ما داریم.....اما انگار اراده ای برای استفاده از ان نیست!!!!    
    • نظرات دوستان در مورد مقاله  انتقال فناوری ممکن است یا باید تمام خودمان چرخ را بسازیم؟     -  ایا موشک هم شبیه پراید وارد یک بازار با رقبای دیگه شده که کیفیتش بررسی بشه؟ @Overdose   - مقایسه یک صنعت تجاری(خودرو سازی) با صنعتی که هیچ توجیه اقتصادی نداره(موشکی) مقایسه درستی هست؟ @Crash   -  تطابق صد درصد نداره ولی اشتراکاتی رو داره   - جنگنده های اسراییلی ساخت‌امریکاست در کدوم کشور توتستیم مثلا بجای اف۱۵ بهشون فاتح و قائم و خرمشهر بفروشیم؟؟ و اینکه‌اونا راضی باشن!! این‌معنیش رقابته اون چیزی که شما‌میگید رویارویی هست و جنگ   - مثلا خط تولید موشک A حتی برفرض زیانده بودن تولید میشه اما اگه خط تولید یک ماشین زیانده باشه خودرو ساز مجبوره اون رو جمع کنه   - تا وقتی خودروسازی خصوصی نشه و واردات خوردو مثل سایر کالاها آزاد نشه فساد و عقب ماندگی و مافیا در این بخش ادامه پیدا میکنه   - اولا مقایسه ی جنگنده و موشک اشتباه هست.........دوما کشوری که بتونه اف15 بخره اجازهی خرید سلاح ایرانی نداره یعنی اربابش بهش اجازه نمیده........سوما تحریم تسلیحاتی تازه رفع شده   - کی میدونه موشکی چندین تستش فیل میشه و نمی تونه ماهواره ۵۰ کیلویی را تو جوا مورد نظر قرار بده واقعا در مقابل رقبا چه کیفیتی داره؟ چون مصرف کننده حفاظت اطلاعات داره و‌هرگونه انتقاد را‌هم‌منکوب میکنه   - تفکیک علم - فناوری - خط تولید، اگر متن رو بخونید می بینید تو صنایع خودروسازی ما اصلا بخشی به نام علم و فناوری نداریم د ( در عمل) و فقط خط تولید است، اون هم خط تولید با سربار شدید و بی هدف ولی این بخش ها برای موشکی به واسطه مسدود بودن ایجاد شده است، نکته ای که شما باید به من بگید اینه که اگه تحریم های موشکی برداشته شود آیا صنایع موشکی ما باز پیشرفت می کند ، من می گویم نه چون تفکر هنوز بر آماده خوری هست   - شرکتهای خودرو سازی rnd دارن و طرح هایی خوبی هم دارن ولی بودجه نمیدن اجرایی بشه !! بودجه را دادن برای استخدام خیل عظیم مدیران نجومی بگیر تحریمی   - مشکل اینجاست که پرامتر "پول " در تحلیل ها در نظر گرفته نمیشه از زمانی بخشی به نام علم و فناوری نیازمند پول هست !   - اگر مقایسه کنیم می بینیم شرکت هایی مثل هیوندا و کیا و ... کلی هزینه کردن ولی نسبت هزینه ها و توزیعش تو بخش های علمی، فناوری و تولید چطور بوده،؟ بیایید اول رو این سه بخش علم ، فناوری و تولید بحث کنیم، وقتی تایید کردید می بینید چرخه این سه بخش هزینه سودآور میشه   - اصولا مقایسه صنعتی که برپایه تجارت ساخته شده با صنعتی که فقط باید امنیت رو تامین کنه به هر قیمتی دو راه جدا از هم هستن   - یه شرکت مثل bmw مقدار80% از سود خالصش هزینه توسعه و پیشرویی و پرچم داریش میشه مثل ایران نمیره خانه و ویلا بسازن و یا اینکه به اندازه کارگراشون مدیر استخدام کنن!!! و چشمشون به قطعات سازاست‌که کیفیت ووقیمت‌مرتب بهبود پیدا کنه   -  من کلا قیاس این دوتا صنعت رو باهم نمی تونم متوجه بشم... چون اهدافشون باهم متفاوته راه های جداگانه ای هم دارن طی میکنن   ----------------------- - مثلا میشه صنعت خودروسازی آلمان رو با موشک سازی کشورمون مقایسه کنیم ؟   - دو بحث داریم رسیدن به کیفیت ساخت، و ایجاد بخش علمی، فناوری و تولید، و بخش دوم اقتصادی کردن طرح   - میشه این دو تا در کیفیت ساخت، و ایجاد بخش علمی، فناوری و تولید مقایسه کنید تا من بیتشر متوجه بشم   - وجود سه بخش مولد علمی، مولد فناوری و خط تولید چابک، وجه مشترک بین خودروسازی آلمان و موشکی ایران هست، بخش تولید علم رو هر دو با کمک دانشگاه ها در میارن، بخش فناوری رو یا میرن میخرن، یا مهندسی معکوس می کنن یا خودشون تولید می کنن ، و خط تولید هم چابکی، سرعت و ارزان بودن   -  گفتم مقایسه... نه نقاط مشترک -  منظورت از مقایسه پارامتر خاصی هست؟ - نه تمام پرامترها موجود که موجب تولید مثلا یک سندان در آلمان و یک موشک در ایران میشه   - منظورم این هست بله میشه صنعت خودرو سازی داخلی رو با نمونه های غربی و اسیایی مقایسه کرد چون اهداف شون برای تولید یک محصول یکسان اما هدف تولید موشک در ایران بسیار متفاوته - صنعت و تولید کننده اینه مخصولاتش را ببین!! https://www.instagram.com/p/CAC9mWol1yh/?igshid=y943g0u5l5wo   - هدف در شرکت های ماشین سازی سود هست !! اما موشک سازی قوی شدن به هر قیمتی هست - وقتی شرکت خودرو سازی داخلی میبینه با تولید پراید داره سود میکنه پس داره به هدفش میرسیه -  اما موشک سازی داخلی می بینه اگه همون اسکاد قبل رو بسازه ضرر کرده پس میره سراغ موشک بهتر حتی گرون تر   - شرکت لامبورگینی ایتالیا رو دیگه همه میشناسن کارش ساخت خودروهای سوپر اسپرت هست مدلی مثل گالاردو نمونه ای قدیمی از قدرت لامبورگینی هست اما چند سالی هست که لامبورگینی نمونه suv خودشون رو معرفی کرده شرکتی که کارش ساخت سوپر اسپرت هاست یکدفعه شیف میکنه روی ساخت suv این جهش علتش چیه؟؟؟ غیر از اینکه لامبورگینی میخواد بخش بیشتری از بازار رو تصاحب کنه در حقیقت جهش در صنایع غیر نظامی رسیدن به سود بیشتر هست   - مشکل اصلی ایران در همه زمینه ها چه سیاسی چه نظامی و چه اقتصادی مدیریت ضعیف و سفارشی هست...ایران از نظر منابع و پول و نیروی انسانی غنی هست ولی توان استفاده از این مزیتها رو نداریم...اگه اولویت پیشرفت کشور باشه تو 15 سال میتونیم خودمونو به سطح مالزی و ترکیه برسونیم @ariya0912   - حرف شما صحیح ولی باید پرسید این مدیریت ضعیف کع از مدیران ضعیف سرچشمه میگیره چگونه بوجود اومده. جواب سادست. گزینش های غلط و امتیاز بندی.. @Navard   -  اتفاقا سودی که خودرو ساز میبره کمه !! این فکر اشتباهه خودرو ساز سود نمیکنه و توان توسعه نداره!! یسری نیروی غیر متخصص بهش تحمیل شده که تصمیمات اشتباه هم میگیرن!! و باید بودجه و هزینه خیلی از جاها را تامین کنه! -  حرفو درست بخون " وقتی شرکت خودرو سازی داخلی میبینه با تولید پراید داره سود میکنه پس داره به هدفش میرسیه" - خودروسازهای خارجی برای سود بیشتر مجبور هستن مدلهای جدید با اپشنهای بروز بسازن تا از رقیبها عقب نیفتن -  اما خودرو سازی داخل با پراید داره سود میبره نیاز به تغییر نداره   - اگه میخواید به شدت انحصار در بازار خودروی داخلی پی ببرید مستند اختاپوس رو ببینید @islfk   - خوب کی خط مشی تعیین میکنه که بدون‌ارتقا تکنولوژی سود ببره کی مشخص میکنه واردات ممنوع بشه تا سود بیشتر ببرن خوب اون‌سود قطعا تو‌جیب خود صنعت خودرو نمیره چون در هر صورتی باید خیلی پیشرفت میکرد نه این‌زیان‌انباشته بالا بیاره !! سود باید خرج یسری نهادها و چیزایی دیگه بشه   - دو خواسته مهم از مجلس باید یکی شفافیت باشه یکی واردات خودرو دست دوم خارجی   - صحبتهای شما کاملا صحیحه..وقتی رقابتی نباشه خودروساز حتی با تولید پراید هم به سود میرسه و نیازی به توسعه نداره..تنها حمایتی که دولت باید از تولید داخل انجام بده کاهش هزینه اهای انرژی و حمل و نقل هست اگه شرکت داخلی تونست تولیدات قابل رقابت با محصولات وارداتی داشته باشه ادامه میده در غیر اینصورت باید مدیریتش رو اصلاح کنه..مثالهای زیادی از صایع کوچک وجود داره که شرکتهای داخلی با وجود واردات مزیتشونو حفظ کردن و بازار کشور رو در اختیار دارن..   -  شما به شخصه حقوق بالایی دارید ولی نه خونه دارید نه ماشین و نه رفاه مناشب پس این‌پولها چی شده؟؟ شما برده یک مدیریت اشتباه و یا اشخاص دیگه بودید که پول شمارا به میل خود برای خودشون هزینه کردن و فقط شما برده بودید!! (فرضی بود از خودرو سازی) خیلی عجیبه که هنوز فعالن   - قیمت ۲۰۶ در بازار به رقم ۲۵۰ میلیون رسیده ولی کارخانه با قیمت‌۹۰ میلیون تکمیل وجه میکنه کی این سود را میخوره کی اینطوری دستوری کرده نرخ را!!   - حالا شاید بپرسین چرا دست دوم و نه خودرو نو ؟؟ خودرو تو خارج از کشور عمر مفیدش حدود ۵ ساله و بعد از اون تبدیل به ماشین دست دوم میشه یعنی خودروی ۲۰۱۵ الان احتمالا خودرو دست دوم خارج باشه که قیمتش خیلی از نمونه های جدید پایین تره   - اقایان مدیر به صنایع خودرو سازی شبیه چاه نفت نگاه میکنن وقتی حفر شد فقط استخراج و در امد !! دیگه هیچ هزینه و سرمایه گزاری مجددی لازم نیست!! این‌میشه نتیجش کار دست متخصص هم نیست   - والا من یه پراید 84 دارم از اول هم دست خودمون بوده..تازه رفتم رودری و رو صندلیشو عوض کردم که یه 30 سال دیگه سوار شم..5 سال کجا بود؟   - به نظرم تو موشکی هم بهتر از خودرو سازی نیستیم .....فوش نخوریم صلوات   -  تو صنعت حدود ۳ درصد سود سالیانه مربوط به بخش r&d هست که مربوط به تحقیق و توسعه هست که در خودرو های خارجی نمونش دیده میشه ما تحقیق و توسعه موشکی مون خیلی از تحقیق و توسعه خودرویی جلوتره   - این تو داخل کشوره که شما میتونی خودرو دهه ۵۰ هم پیدا کنی خارج عمر مفید ۵ ساله   - هزینه های سربار تولید را تو ایران ندارن مثلا من لیستی دیدم از قیمت تمام شده مراید که خیلی پایین بود ولی چندین مدل مالیات و یا بودجه به نهایتهای مختلف بهش اضاف شده بود          
    • استاد گرامی دقیقا بعد از چندین ارسال من از بعضی ها و منطق عجیب و غریبشون قطع امید کردم و احساس کردم بعضی ها منافعشون در همین سناریو سازی ها، عملیات روانی و واژه سازی و اهانت(جمهوری باکو!، خردوغان، نداشتن عزت نفس مناطق شمال غرب، بی هویتی و...) و دامن زدن به آتش جنگ است... در همین مباحث سیاسی و نظامی هر کلمه ای می تونه علیه خود فرد و تیمش استفاده بشه. حضرات عبارت پان ترک رو درباره چند نفر از اعضا به کار بردند. در حالی که اگر نوشته های هیجانی همین حضرات اسکرین گرفته شده و برای پانترک های واقعی یا دشمنان واقعی ارسال شود معناش یه چیزه: دادن خوراک به دشمن واقعی که ببینید چگونه توهین می کنند و توطئه می کنند... بعضی وقت ها سکوت، داستان همون جغد پیر فرزانه ای هست که شما اشاره فرمودید... من مجددا از ارسال های بسیار خوب اخیرتون تشکر می کنم.
    • انتقال فناوری ممکن است یا باید تمام خودمان چرخ را بسازیم؟
        اول باید به یک سوال مهم جواب  دهیم، سوال مهمی که همه از خود می پرسند ولی جواب درستی داده نمی شود. چرا می توانیم موشک تولید کنیم ولی خودرو سازی ما منجر به پراید می شود؟  با تفکیک بخش های علمی، فناوری و تولید صنعتی بهتر می توان مشکلات را متوجه شد.   
      واحد علمی در شرکت بصورت مشخص روی اطلاعات پایه علمی مثل ضریب درگ، آیرودینامیک و ... کار می کند و بیشتر با همکاری با دانشگاه ها و موسسات علمی اقدام به مستند سازی و تولید مدارک علمی فنی می کند. این مدارک با واحد فناوری تبادل شده و سعی در تامین نیازها و ایجاد افق علمی برای تولید و طراحی فناوری دارد.   کار مشترک مابین خودروسازی و دانشگاه های ما در ایران بسیار محدود و فاقد برنامه جامع بوده و در عمل بخش فناوری را مجبور به طراحی و مهندسی تقریبی می نماید که پرهزینه و پرخطا است.  ذکر این نکته ضروری است که واحد علمی به سوالات واحد فناوری پاسخ می دهد و درصدد است با بسط این سوالات چشم انداز بزرگتر از جواب آری یا خیر ایجاد کند.    در یک شرکت با توجه به هزینه و راهبرد خدمات بخشی از کارها بصورت درون سازمانی و بخشی بصورت برون سپاری انجام می شود. گاهی یک فناوری از یک شرکت یا مخترع خریده و توسعه داده می شود.                    تبدیل علم به فناوری    واحد فناوری و طراحی در خودروسازی قوه محرکه محسوب می شود. این واحد هر خودرو را بر بخش های کوچک و مختلف تقسیم کرده و هر بخش را در واحد مستقل خود طراحی و بهینه می کند. بخش ها معمولا شامل بدنه، سیستم محرکه، انتقال قدرت، سیستم تعلیق، برق و سیستم جانبی بوده که بر روی بهبود آن ها و فناوری های نوین مربوط کار میشود. 
      بهبود فناوری باعث کاهش مشکلات خودرو در طول عمر کاری می شود و خط تولید را ارتقا می بخشد. همچنین با توسعه فناوری در ایده ها و طرح های جدید پیش نمونه هایی ساخته می شود که در خودروهای نسل بعد قابل استفاده خواهد بود. مواردی که در فناوری و طراحی مدنظر قرار می گیرد شامل کوچکی، سادگی ،ارزانی، کارایی، مصرف کم، بقا و ماندگاری، ایمنی و قابلیت حل یک مشکل است. 
            در خودرو سازی ایران واحد فناوری بها داده نشده و در عمل خروجی مناسبی از آن دیده نمی شود. خلا واحد فناوری می بایست سبب بررسی نقاط ضعف و حل مشکل تولید فناوری شود ولی در عمل بدلیل وجود منبعی به نام تولید تحت لیسانس و درآمد زایی بدون زحمت، این بخش بدون برنامه و بدون بودجه هدفمند رها می شود و به طور قطع هیچ پرسشی از واحد علمی نخواهد داشت. همین مساله سبب می شود تمامی تغییر آپشن ها در ماشین های ایرانی شامل بدنه، چراغ و استفاده از موتور دیگر وسیله باشد. در حقیقت شرکت های خودروسازی معتاد و وابسته به شرکت های خارجی شده و واحد فناوری را به عنوان قوه محرکه خود رها کرده اند.     
      در مورد خط تولید باید دانست که این بخش در حقیقت یک خط مونتاژ کار است که بدون فکر باید از بخش فناوری و طراحی تغذیه شود تا یک کار سری و ثابت را انجام دهد و تولید کند. در حقیقت چابکی کلید موفقیت خط تولید است در حالی که خط تولید خودرو در ایران بسیار سنگین و پر هزینه است. 
                نیروی مازاد در خط تولید باعث ایجاد هزینه اضافه و کاهش سود دهی می شود. بویژه که این نیروها بیشتر سفارشی و فاقد انگیزه، خروجی و مهارت کافی هستند. 
      تلفات بالا قطعات در خط تولید از دیگر عوامل افزایش هزینه خط بوده که ناشی از کیفیت نامناسب قطعات مصرفی است. لازمه رفع این معضل ردیابی مشکل توسط بخش کنترل کیفی است که باید آمار درستی از مشکلات ارائه داده و راهکار حل آن را ارائه دهد. البته مدیریت شرکت نیز پیگیری کرده و منابع نامناسب را اصلاح یا تغییر دهد. متاسفانه در این بخش شاهد کاهش عمدی کیفیت و افزایش تلفات را شاهد هستیم. 
      عدم وجود منابع متنوع و مطمئن باعث می شود که به خاطر تنها یک قطعه به راحتی خط تولید دچار توقف و ضرر شود که در این شرایط انبارداری مواد مصرفی و داشتن چند منبع متفاوت بسیار مهم است. 
      نکته دیگری که در صنایع خودروسازی ما مشهود است، بحث خدمات پس از فروش و فروش قطعات یدکی است که به عنوان یک بازار سودآور شناخته می شود در حالیکه در خودروسازی های خارجی تلاش برای کاهش نیاز خودرو به خدمات تعمیراتی به عنوان یک نکته سودآور در فروش شناخته می شود و خودروها پس از طی یک عمر ده ساله اوراق و جایگزین می شوند و قطعات یدکی برای حوادث جاده ای بیشتر مطرح می گردد تا فرسودگی خودرو در حالیکه در ایران فرآیند تعویض قطعات از ماه اول تولید شروع می شود.   
      تمامی موارد بالا در صنایع موشکی ما بدلیل تحریم، فشار حملات اسرائیل و بازرسی های خارجی و تلاش برا حفظ و تداوم خط تولید به سطوح قابل قبول رسیده اند. صنایع موشکی ما هیچ راه حل ساده ای برای فرار از تلاش ندارند و مجبورند که بخش فناوری خود را تقویت کنند و در غیر این صورت شکست هایشان سبب زیرسوال رفتن صندلیشان می شود. باید مطمئن بود که اگر فروش موشک به ایران مجاز بود هرگز شاهد پیشرفت موشکی نبودیم. چیزی که سردار حاجی زاده در یک مصاحبه تلویزیونی در مورد خرید موشک های اسکاد بلوک شرق به آن اشاره کرد. 


      مخالفت رهبر انقلاب با خرید موشک به روایت فرمانده هوافضای سپاه       این تصویر ساخت چرخ از نو نیست، بلکه مهندسی معکوس و تلاش برای کسب دانشی است که نمی دهند و جز با خواستن بدست نمی آید      این موضوع بیان متفاوت از جمله معروف "نیاز مادر اختراع است" می باشد که در نبرد ها به شکل افزایش میزان تلاش برای پیروزی با قطع امید نیروها از کمک و عدم امکان تسلیم و عقب نشینی دیده می شود. این موضوع در عرصه موشکی بواسطه تحریم ها ایجاد شده است.      نکته: در مورد قیمت و عدم رقابت قیمتی باید گفت که این صحبت ما تا زمانی که هزینه تحقیقات رو از هزینه تولید جدا نکنیم قابل انجام نیست چون بعد از تثبیت تکنولوژی ما در غزه لبنان و یمن با حداقل وسایل موشک های موفقی ساختیم و نشون دادیم که تونستیم هزینه ها رو کاهش بدیم
    • اون دوتا بشكه گازوئيل  از دهه 60ميلادي در تانكهاي شرقي پاي ثابت حساب ميشن حتي در تصوير گرافيكي هم حضور دارن ! 
    • ما آن طرف سد هم نیرو داریم و در هر حال حاضر کنترل سد هم دست ماست چون طرف آذربایجانی سهم هزینه خود را نداده، موضوع که اتفاق افتاده این بوده که جاده فرعی در امتداد مرز است که به طور جدی استفاده نمی شود. ظاهراً ارتش آذربایجان قصد تردد از این مسیر را داشته که با واکنش ما رو به رو شده و از آن ها درخواست شده که از جاده اصلی که چند کیلومتر بالاتر است و همیشه از آن استفاده می شده تردد کنند.
    • پاسخ مسکو به ایروان؛ درگیری‌ها در خاک ارمنستان جریان ندارد   وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به درخواست کمک مجدد ایروان از مسکو، اعلام کرد: «درگیری‌ها در خاک ارمنستان جریان ندارد.»
       
    • http://24.arbtv.az/ http://www.aztv.az/index.php https://mod.gov.az/ https://president.az/articles/34156   رسانه های ملی جمهوری آذربایجان
    • الهام علی‌اف در مصاحبه با کانال ARD آلمان:   قیمت تقریبی تسلیحاتی که از ارمنی‌ها منهدم کردیم بالغ بر ۲.۷ میلیارد دلار است. آنها این همه پول ندارند، این سلاح ها را چه کسی به صورت مجانی به آنها میدهد؟
       
  • سر خط خبرها

  • دانشنامه میلیتاری

  • گالری سایت

  • نمایش آمار های انجمن

    • مجموع موضوعات
      22,621
    • مجموع ارسال ها
      507,978
  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      19,483
    • بیشترین آنلاین
      1,560

    جدیدترین کاربر
    Mkh48
    تاریخ عضویت
  • کمک کنندگان برتر

  • چه کاربرانی آنلاین هستند؟ دیدن لیست کامل