LostSky

Members
  • تعداد محتوا

    245
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

1,268 نشان لیاقت

1 دنبال کننده

درباره LostSky

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان دوم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. پهپاد لانست بر روی ریل پرتاب در این مدل از پهپاد لانست مشابه نمونه ایرانی ریل پرتاب هست پس قائدتاً در حداقل در این نمونه بالها جمع شونده نیستند. پهپاد منتسب به شاهد ۱۰۷ از نظر طراحی و ساخت بیشتر به این مدل از پهپاد لانست شبیه هست اما باز هم با تفاوت های زیاد پهپاد منتسب به شاهد ۱۰۷: در مدت بکارگیری پهپاد لانست در جنگ اکراین این پهپاد طیف وسیعی از اهداف رو مورد اصابت قرار داده که در بین اونها تعداد قابل توجهی از سامانه های پدافندی اکراینی نظیر بوک، تور و اوسا رو بدون اینکه سیستم های پدافندی واکنشی نشون بدن مورد اصابت قرار داده.
  2. ولی این نمونه ای که تصویری ازش پخش شد تفاوت های زیادی با نمونه روسی داره. پهپاد لانست: پهپاد معروف به لانست ایرانی (احتمالاً شاهد ۱۰۷): ۱- به طراحی و اندازه بالها توجه کنید در لانست بالهای جلو و عقب تقریباً در سایز یکسان هستند(طراحی غیر متعارف) برخلاف نمونه مشابه ایرانی که بالهای جلو بزرگ و بالهای عقب کوچک هستند( طراحی متعارف) ۲-زاویه بالاها در لانست با نمونه ایرانی متفاوت هست در لانست زاویه بالها در جناحین بسته تر ولی در نمونه ایرانی زاویه بالها مساوی هست. ۳-طراحی بدنه لانست از طراحی چند وجهی بهره میبره که احتمالاً جهت کاهش سطح مقطع راداری باشه اما در نمونه ایرانی از طراحی ساده بدنه استوانه ای شکل استفاده شده. از این تفاوت ها میتوان چند برداشت کرد: درصورتی که خواستگاه لنست ایران باشه: ۱- احتمال داره که این پهپاد جزء نمونه های اولیه ما باشه و فقط از این نمونه تصویر منتشر شده و نمونه های مشابه لانست هم داشته باشیم. ۲- یا اینکه نمونه ایرانی همین یک مدل باشه و روسها با الگو گیری از آن پهپاد های سری لانست خودشون رو توسعه دادند. (به نظرم این دو مورد احتمال کمی دارند) اما اگر خواستگاه لانست روسی باشه این به معنی این هست که ما با اقتباس از لانست یک پهپاد تقریباً مشابهی رو در دست طراحی و توسعه داریم و سادگی و متعارف بودن طراحی اون بخاطر ساده سازی و ارزان سازی نمونه ایرانی هست. (به نظرم محتمل تر است هر چند همه این موارد فرضیه هستند). ساده سازی و ارزان سازی در عین کیفیت مناسب داره به امضای تسلیحات ایرانی تبدیل میشه
  3. اضافه شود توانایی حمل تسلیحات سنگین مثل کروز های که اگر تطبیق داده بشن با کاموف برای نیروی دریایی ارتش و سپاه بسیار کارامد هست و دست بلندتری خواهد شد برای اهداف دوربرد
  4. البته باید به تفاوت در کلاس بالگرد میل ۲۸ با کبرا توجه کرد. نیازی تعدادبرابر میل ها با دارایی گذشته کبرا ها نیست. هر میل ۲۸ توانی برابر با دو تا سه بالگرد کبرا داره که این یعنی ما به تعداد یک دوم تا یک سوم تعداد کبرا ها نیازمندیم. در کنار اون باید تعداد قابل توجه کبرا های موجود که برخی بروزرسانی هم شده اند و همچنین بالگرد های سری طوفان رو در نظر گرفت. با توجه به وجود اونها به نظر خرید یک سوم تعداد دارایی گذشته یعنی چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ فروند به عنوان بالگرد تهاجمی سنگین کفایت میکند که در کنار کبرا های بروزرسانی شده و طوفان ها به عنوان بالگرد های تهاجمی نیمه سنگین توان هوانیروز رو به حد قابل توجهی بالا خواهد برد.
  5. چیزی که من شنیدم یک انبار تسلیحات حزب الله هدف قرار گرفته. اگر درست باشه هم میتونه یک لانچر باشه و هم میتونه انبار موشک باشه که در پناهگاه یا انبار نگهداری میشده
  6. اگر واقعیت باشد روغن ریخته رو خرج امازاده کرده چیزی از غزه و زیرساخت های خود غزه و زیر ساخت های مقاومت در غزه باقی نموند حالا عقب نشینی مصداق ضرب المثل بالاست! هر چند اگر اینها پایبند باشند که البته بعید هست ولی قطع کشتار این همه کودک بیگناه باز هم میتونه دلگرمی بده به ما. و سربلندی و از خودگذشتگی ایران در عدم پاسخ جهت توقف کشتار مردم بی دفاع غزه. اگر واقعاً پایان بدن من به شخصه راضی هستم.(نظر شخصی)
  7. جنگ مستقیم بصورت رسمی و همه جانبه و نه بصورت زد و خورد های مقطعی با رژیمی با کله شقی اسرائیل با توان و تسلیحات اتمی! که همه دیدیم هیچ ابایی از هیچ جنایتی نداره و تمام دنیای غرب در هر صورتی ازش حمایت کامل و علنی میکنند سرنوشت کاملاً نامعلومی داره. مطمئن باشید که اسرائیل بسیار راحت تر از آمریکایی که تنها استفاده کننده سلاح هسته ای علیه انسان هست از تسلیحات هسته ای خودش استفاده خواد کرد. بخصوص که اگر موجودیتش به خطر بیوفته شک نکنید که اسرائیل در استفاده از سلاح هسته ای درنگ نمیکنه. بیان فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای: حتماً این سرطان (اسرائیل) به فضل الهی به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کلّ منطقه ریشه‌کن خواهد شد؛ ان‌شاءالله.» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نسل جدید و جوان فلسطین هراسی از رژیم کودک کش ندارد و تنها راه نجات را ایستادگی و مقاومت می داند و به یاری خداوند بزودی نابودی اسرائیل بدست باکفایت مجاهدان فلسطینی رقم خواهد خورد. این سخنان فرماندهی کل قوا و همچنین فرماندهان نظامی و مسئولین سیاسی کشور بی دلیل گفته نمیشود. با شناختی که از رهبر معظم انقلاب داریم ایشان نشان داده که در پس هر حرفی که میزند نکته ها نهفته است. و اگر میفرمایند به دست خود مقاومت و مردم فلسطین یا محور مقاومت،دقیقاً راهبرد جمهوری اسلامی را تبیین میکنند. ایشان به خوبی تبعات رویارویی مستقیم همه جانبه با این رژیم سفاک که هیچ بویی از انسانیت نبرده و قوانین بین المللی را علناً به سخره میگیره و در ریختن خون هزاران کودک بیگناه از کشتن شبه نظامیان حماس جری تر است میدانند و به حق هم میدانند. این مسئله ای که عنوان کرده اند دقیقاً بهترین راه نابودی اسرائیل است که باید توسط مقاومت فلسطین و محور مقاومت به سرانجام برسه. مگر در صورتی که ناگزیر به رویارویی مستقیم بشیم که اون زمان روز مماشات و امان دادن نیست!
  8. چون نظام واقعاً دنبال جنگ با اسرائیل نیست و با این کاهش مدت سربازی بصورت غیر مستقیم به اسرائیل و غرب پیام میده که ما دنبال جنگ مستقیم با شما نیستیم. حداقل در حال حاضر دنبال چنین برخورد مستقیمی نیستیم.
  9. کار جالبی از آب در اومده البته با توجه به تناژ و فضای در اختیار ناو مهدوی که مشکلی از نظر وزن و اندازه سلاح نداره میتونستند از سلاح قوی تری استفاده کنند مثل همون سامانه کمند، یا حداقل ترکیبی از این دو. با توجه به برد بیشتر، نواخت بیشتر و قدرت تخریب بیشتر سامانه کمند ترکیب این دو گاتلینگ میتونست هم تهدیدات کوچک و کم خطر و هم تهدیدات پر خطر رو بصورت بهینه تر و مقرون به صرفه تر و مطمئن تر هدف قرار بده. به تقریب ۱۴ گاتلینگ ۲۰ روی مهدوی مشخصه که میتونست حداقل ۴ تا جایگاه دو تا در جلو و عقب ناو و دو تا در جناحین به کمند اختصاص داده بشه. انگار ارتش سامانه کمند رو دراختیار داره و سپاه سامانه ۲۰ میلیمتری رو. جای گاتلینگ ۲۰ میلیمتری روی ناوگان ارتش و کمند روی ناوگان سپاه خالیه و باید یک تبادل تجهیز و فناوری صورت بگیره
  10. این از طرفی خوب هست و میتواند غافلگیری ایجاد کند اما از طرفی میتواند برای کشتی های تجاری و غیر نظامی ما تهدید هم ایجاد کند! فرض کنید در یک جنگ ما از این کانتینر ها بر روی ناوگان تجاری استفاده کنیم به همین بهانه دشمن به خودش حق میدهد که تمام ناوگان تجاری و غیر نظامی مارو به عنوان تهدید مورد هدف قرار دهد فقط با بهانه اینکه مشکوک به حمل کانتینر هایی شبیه به این کانتینر ها بودند! استفاده از این روش ها به نظرم میتواند امنیت کشتی رانی غیر نظامی ما رو در جنگ تهدید کند. من امیدوارم که این تست ها برای تطبیق موشک های بالستیک با ناو های نظامی باشد و به نصب سیلو های بالستیک منجر شود.
  11. با وجود سیستم های پدافندی عمود پرتاب نواب و صیاد که در ناو شهید سلیمانی نصب شده اند به نظر مشکلی در خصوص نصب سامانه پدافندی روی این ناو ها هم وجود ندارد و حتی با توجه به اندازه و تناژ میتوان تعداد بسیار بیشتری نصب کنند احتمال زیاد در آینده این ناو ها هم به این سامانه ها تجهیز خواهند شد ما به نیمه کاره الحاق شدن ناوها تقریباً عادت کردیم
  12. بله روند در گذشته هم برای تست سامانه های پدافندی به اینگونه بود که ابتدا نمونه های سامانه های پدافندی زمین پایه رو روی ناو تست کردند و بعد به سامانه های تخصصی دریا پایه رسیدند. تست سامانه پدافندی زمین پایه سوم خرداد در دریا از روی شناور که منجر به تولید سامانه های دریا پایه و عمود پرتاب و نصب اونها در ناوهای کلاس شهید سلیمانی شد مشابه همون روند تست سامانه موشک بالستیک زمین به زمین در دریا از روی ناو! به احتمال بسیار زیاد در آینده ما باید شاهد سیلوهای پرتاب موشک های بالستیک در ناو هامون باشیم و با توجه به ابعاد و تناژ ناوهای جدید سپاه توانایی جانمایی تعداد قابل توجهی باید داشته باشند.
  13. بغیر از ورودی و خروجی موتور، مشخصاً بصورت قابل توجهی قطر و حجم محفظه موتور زیاد و حجیم شده! در صورتی که پس سوز اضافه شده باشه باید طول محفظه موتور زیاد میشد درصورتی که بیشتر قطر آن زیاد شده. به نظر یا موتور تغییر کرده و نمونه توربوفن نصب کرده اند و یا طراحی رو برای نصب موتور توربوفن تغییر دادن تا در آینده موتور جدیدی بر روی اون نصب کنند. البته قطر نازل خروجی هم به نظر زیاد نشده که احتمال تغییر موتور رو کم میکنه
  14. البته که کار بسیار بزرگی کردند یمنیها. اما احتمال حمله به یمن بسیار بالاست. خصوصاً بعد از تمام شدن جنگ غزه ممکنه که آمریکا با اعتلافی به سراغ یمن بیاد. در صورتی که زمان بیشتری داشتیم یمن میتونست بسیار تجهیزتر بشه چه نیروی موشکی و چه پدافندی. اما شرایط حال حاضر ممکنه به خرج شدن انصارالله یا تضعیف اون بینجامه. البته که خدا کنه اینگونه نشه.
  15. بله برای هدایت سامانه کمند جانمایی جدید بهتر است و در گستره دید سامانه کمند است. همچنین تخصیص یک سامانه اپتیکی مستقل برای پدافند کمند ماندگاری و پایداری سیستم رو در شرایط جنگی بیشتر میکنه. با این اوصاف سامانه کمند ناو دیلمان هم هنوز کامل تجهیز نشده. احتمال داره که سامانه اپتیک روی دکل رادار برای هدایت اپتیکی توپ ۷۶ بکار بره و یا برای کشف اهداف.