aminf14

Editorial Board
  • تعداد محتوا

    1,257
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    7

aminf14 آخرین امتیاز شما در روز 28 تیر

aminf14 شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

4,044 نشان حکمت

درباره aminf14

  • رتبه حساب کاربری
    ستوان یکم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

86,208 نمایش های پروفایل
  1. بعیده اسرائیل تا روشن شدن فرجام کار جبهه غزه اراده این رو داشته باشه که در جبهه شمال دست به عملیات بزرگی بزنه. هرگونه ماجراجویی و عملیات بزرگ اسرائیل در شمال مساوی است با غرق شدن اسرائیل در سالها بحران و مشکلات مختلف. همچنین در جبهه جنوب هم فشار از روی حماس و جاد اسلامی برداشته بشه، غزه رو تبدیل به باتلاق اسرائیل می کنن تا زمانی که مجبور بشه نیروهاشو عقب بکشه.
  2. نه منظورم سوخو 35 اه. جنگنده مولتی رول و قدرتمند روسیه در مورد سوخو57 بدون جنگنده های نسل قبلی وجودش شاید اون کارایی لازم رو نداشته باشه
  3. برای بازسازی نیروی هوایی ایران، خرید سوخو 35 در شماری قابل اعتنا (حداقل 48 فروند) واقعا حیاتیه. بعیده که انتقال فناوری و برپایی خط تولید جنگنده مولتی رول سوخو 35 در ایران امکان پذیر باشه ولی همین خرید سوخو 35 در کنار خرید جنگنده هایی مثل سوخو 30 یا میگ 35 به همراه انتقال فناوری اونها میتونه نیروی هوایی خسته ایران رو دوباره آماده کارزار و پاسداری از حریم هوایی کشورمون کنه. حیف که ایران از فرصت ایجاد رقابت بین چین و روسیه و مذاکره در مورد جنگنده هایی مثل جی 10 یا جی 20 سرسری گذشت و همین میتونه دست مارو در خرید مکملی خوب برای سوخو 35 ببنده. اما همه این موارد گذشته خرید سوخو 35 یا سوخو 30 فرایندی بود که واقعا منو پیر کرد، اینقدر گمانه زنی و اخبار مختلف و حتی خبر خرید قطعی و درخواست قطعات حساس جنگنده سوخو 35 رو شنیدم که چشمم آب نمیخوره در این زندگی رژه ناوگان سوخو 35 رو بر فراز آسمان ایران زمین و خلیج همیشه پارس ببینم. به قول استاد سخن سعدی: عمری دگر بباید بعد از وفات ما را کاین عمر طی نمودیم اندر امیدواری
  4. مشکل اسراییل و وحشی های بی عقلی مثل نتانیاهو اینه نمیدونن دورشون سر اومده. یه زمانی ملتی سراسر خونریز و جنگجو بودن الان حتی وفاق ملی و وحدت ندارن و به آرامش نیم بندی که دارن عادت کردند. اسراییل از سال ۲۰۰۰ در حال افول و عقب نشینیه و بعیده این روال زوالش متوقف بشه فقط مسئله زمانه.
  5. فرمایش شمارو در 4 مبحث دسته بندی کردم تا بتونم مورد به مورد پاسخ بدم 1) حقیقتش اسرائیل تمام جنایت های تاریخ رو هم انجام بده وقتی رسانه های ذی نفوذ دنیا اکثرا زرخرید و وابسته به خود یهودن انتظار نمیره چیزی علیهش بگن مگه در جنایت های 100 سال اخیر چیزی گفتن که حالا بخوان کار اسرائیل رو محکوم کنند؟ فعلا هم تا رسیدن به رسانه های قوی در جهان اسلام که حداقل افشاگری در مورد جنایات اسرائیل داشته باشه و بتونه در دنیا حرکتی علیه اسرائیل انجام بده، فاصله زیادی داریم. 2) والا حماس نه تونست ضربه کاری به اسرائیل وارد کنه و به مانند اسرائیل عمق استراتژیکی نداشت و وابستگی اش از نظر آب و برق و شرایط حکومتی و اقتصادی هم شرایط فاجعه باری داشت و در جنگ و با حملات ویرانگر اسرائیل به بدترین شرایط ممکن رسید. ورود لبنان و بقیه مقاومت تمرکز اسرائیل رو بهم زد و به نظر پادزهری برای اون استراتژی هزار خنجر اسرائیل پیدا و همون بلا رو سر خودشون آوردن محور مقاومت اسلامی. اگر 3-4 قطب دیگه نبودن که حتی حمله اسرائیل بدتر و ویرانگر میشد ولی الان نصف تمرکز اسرائیل بر روی شماله و ترس از حزب الله که پخته و غیر قابل پیش بینی داره پاسخ اسرائیل رو میده. 3) اسرائیل دچار فترت شده و از اون ارتشی که خیلی آماده و با راندمان و کارکرد و روحیه بالا بود اثری نمونده. چندین جنگ که با پیروزی مطلق اسرائیل (حتی پیروزی نسبی) همراه نبود، نبود خطر ماهیتی که اسرائیل رو در وضعیت کاملا اماده باش قرار بده، عادت کردن ملت تماما تروریست اسرائیل به لذت از زندگی و از دست رفتن اون روحیه خونریزی و جنگجویی باعث شده که روز به روز از امادگی مواجهه با خطرات دور شن. 4) درسته که ساختار تشکیلاتی فتح و حماس فاجعه بوده و نه تونستن وحدت درونی رو حفظ کنن و نه کمکی برای بازسازی اون حداقل قلمروی در دستشون جذب کنن ولی تا روزی یه فلسطینی در غزه باشه به مقاومتش ادامه میده چون کسی که در غزه است تفاوتی با یک زندانی که از اکثرا مواهب یک انسان عادی محرومه نداره . یه فلسطینی در هر کجای فلسطین اشغالی میدونه سرنوشت اون روستای فلسطینی که چند صد بار ساخته شد و دژخیمان اسرائیل اون رو نابود کردند در انتظارشه و به خاطر همین تسلیم نخواهد شد. این جنگ حالا اگه بگیم با شکست حماس اونهم به خاطر عدم توازن قوا یا نبود نقشه کامل بوده ولی در نهایت یک شکسته ولی دلیلی برای شکست و نابودی در آینده نیست و مطمئنا مردمان فلسطین اعم از غزه و کرانه باختری با کمک متحدینشون در جبهه مقاومت باز هم و بارها و بارها با غاصب سرزمین و کاشانشون نبرد میکنن تا به پیروزی برسند ان شالله.
  6. اسرائیل خیلی مشکلات داره و وجود نتانیاهو این مشکلاتو شعله ور کرده و فترت و عدم آمادگیشون به چشم میاد. اسرائیل اگر فقط حماس رو طرف مقابل داشت متمرکز کار میکرد چون حمایت تمام قد رسانه های وابسته و دولت های غربی رو داره خدا کمک کرد که حزب الله در شمال و گروه های دیگه ای مثل مقاومت عراق و انصارالله در مقیاس کمتر باعث برهم خوردن تمرکز اسراییل شده و این شرایط بغرنج داخلی اسراییل نمیتونه تا ابد ادامه پیدا کنه.اسراییل توان تبدیل غزه به زمین سوخته و انجام هر جنایت دد منشانه ای رو داشت و داره و رسانه های دنیا و آمریکا هم که در مقابل این جنایات سکوت کردن و چک سفید امضا به این رژیم دادن ولی اگر اسراییل به جنوب لبنان بیاد واقعا با بحران ماهیتی و خطر فروپاشی مواجه میشه. حزب الله لبنان کاری رو کرد که مصر و اردن و عربستان در جنگ یوم کیپور نکردن وگرنه میتونستن اسراییل رو دچار فروپاشی یا حداقل جنگ فرسایشی کنند.
  7. نبردهای امروزی دیگه نبرد ساده یا با استراتژی های ساده گذشته نیست بلکه به صورت پکیجی از رزم، حمایت های سیاسی و بازی های جورواجور رسانه ای و خیلی عوامل دیگه است. در نبردهایی که طرف مقابل اسرائیل کشور یا گروهی عرب زبان ( به استثنای حزب الله لبنان) هستش، شروع نزاع با شور و هیجان زیاد بدون در نظر گرفتن حمایت های سیاسی، ابزار رسانه ای و خیلی مواردیه که در یک نبرد فرسایشی لازمه. این نبرد حماس به نوعی یک نبرد کور بود که نه نقاط استراتژیکی رو تحت حمله قرار داد و نه ابزار قدرتمندی برای مقابله رسانه ای داشت بخاطر همین اون کنترل اولیه لازم بود که متاسفانه وجود نداشت و طرف غربی با این رسانه هایی که اکثرا حامی یهودی دارند به اندازه چندین سال سوژه برداشت کردند. حزب الله لبنان بجاش تونست به چند مورد مهم مثل نیروهای نظامی و ملی و اون اراده ملی حمله کنه و با خالی شدن خیلی از شهرک ها و شهرهای شمالی اسرائیل از همون اول نزاع با حزب الله قافیه رو باخت و به خاطر همین راه حل رو در بالا بردن تنش می بینه در صورتی که حزب الله در این دام نمی افته و سر فرصت حداقل 2 مورد دخیل در استراتژی 5 حلقه واردن رو پوشش داده (که ذکر شد) و نبرد رو از حد معینی فراتر نمی بره. حالا اگه اسرائیل وارد یه نبرد تمام قد با حزب الله شه هم از طرف رسانه نمی تونه پیروز باشه و هم حزب الله ادله و استدلال عقلانی لازم برای نبرد تمام قد رو داره و پیروز رسانه ای این بازیه و نمیزاره نتانیاهو و اون لابی داخلی و خارجی پشت سرش استفادشونو ببرن. به نظرم این طبیعت افراط و تفریط در بین خیلی کشورها و نهادهای عربی زبان ( به استثنای حزب الله یا انصارالله) مشکل زا است که راحت بازی می خورن چون یه جور اعتماد به غرب و دیگر کشورهای عربی متحد غرب دارن هنوز ( انگلستان، مصر، قطر و....)، در مقابل حزب الله لبنان چه در جریان اون انفجار لبنان و چه این تقابل با اسرائیل بازی نخورده و وارد دام اسرائیل نمیشه. امیدوارم حماس با اینکه در رزم در مواردی قابل ستایش عمل کرده ولی با خاتمه این نبرد واقعا در آسیب شناسی و بازسازی سازمان خودش موفق عمل کنه تا به سرنوشت دردناک فتح و زوال تدریجی و غیر قابل بازگشت اون سازمان دچار نشه. بجز این بمباران اسرائیل شاید اگه در مورد محاصره غزه لازمه کمی بیشتر بحث بشه تازه بتونیم پی به مظلومیت بی نظیر مردم غزه ببریم و اینکه چقدر ابزار رسانه در نشون دادن اون مظلومیت در دوران محاصره و نشون دادنش به مردمان آزاده سراسر دنیا لازمه. ناراحتی اینجاست با یکی دو جا سهل انگاری اون مظلومیت تاریخی مردم غزه و حتی رزمنده هاشون و اون جنایت های وحشتناک طرف اسرائیلی نادیده گرفته بشه.
  8. در مورد جشنواره موسیقی، اتفاقا مهم کنترل همین شرایط لحظات در جنگه تا در جنگ رسانه ای مقهور قدرت لابی یهودی رسانه های دنیا نشد ولی حماس برای این منظور برنامه ای نداشت و نتونست یورش به اسرائیل رو مدیریت و هدفمند ادامه بده. برعکس اون حزب الله لبنان مدتهاست با جو وحشتی که ناشی از اعتماد اسرائیلی ها به وعده ها سید حسن نصرالله است، شمال اسرائیل رو به شهرک های اشباح تبدیل کرده بدون اینکه از اون چهارچوب متداول و قوانین رزم بگذره. حزب الله و ایران به خوبی دونستن وقتی قدرت رسانه ایشون با طرف مقابل یکسان نیست، گزکی دست اونها ندن که با بولد و زوم کردن بیش از حد روی اون موضوع ، کل مقاومت و مقابله با اسرائیل لوث بشه، متاسفانه این حرفه ای گری و حتی بهتر بگیم رعایت اخلاق در حماس نبود و من قبلا چندین سال پیش عرض کردم که باید حماس از سرنوشت داعش و اخوان المسلمین درس بگیره و با موفقیت آنی اینقدر بد مدیریت نکنه که اون حداقل پتانسیلشون از دست بره. حماس در مجموعه همین الان هم راندمانشون از فتح کلا واداده بهتره ولی هنوز تا رسیدن به شرایط حزب الله لبنان به دلایل مختلف فاصله داره. اینکه اسرائیل به هیچکس پاسخگو نیست یه مسئله بدیهیه ولی نباید با حرکات احساسی یه چک سفید در اختیار رسانه های غرب قرار داد که باهاش اسرائیل رو تجهیز کنن برای کشتار مردم بی پناه. تازه شق دیگه مسئله اینه اسرائیل یکی از تحریک کنندگان جنگ بود و با به نوعی آزاد گذاشتن کمک های مالی از حماس اونهارو تشویق به جنگی کرد تا به خیال خودشون کلک حماس رو بکنن و بتونن مسائل داخلی خودشونو حل کنند. به نظر من اسرائیل در سالهای اخیر با دو معضل فترت ارتش و اختلافات داخلی شدید مواجه بود و هم شخص خونخواری مثل نتانیاهو برای رفع اون دو مشکل و هم کارتل های اسلحه فروشی دنیا در راسشون ایالات متحده نیاز به آغاز این جنگ داشتند.
  9. مشکل جنگ اخیر غزه این بود که حماس در شروع جنگ اشتباهاتی داشت و از آستانه تحمل رسانه ای گذشت و خودشو به عنوان سازمانی افراطی معرفی کرد. من درک میکنم مردم غزه در یک زندان دسته جمعی اند و ظالمانه از خیلی امکانات و سرزمین مادری شون محروم شدند ولی حرکتشون در یورش به جشنواره موسیقی و همچنین یورش بی محابا به ارتش اسرائیل بدون در نظر گرفتن راه حل های جایگزین و حتی سورپرایز کردن متحدینی مثل ایران و حزب الله باعث شد که در همون شروع جنگ حماس جنگ رسانه ای رو ببازه و اگر یک جا (حمله به جشنواره موسیقی) کارش فراتر از حد لازم بود با کمک رسانه های متخاصم به شدت کارهای حماس و اقداماتی که حتی نکرده بودند بولد و افکار دسته جمعی دنیا بر علیه اونها برانگیخته شد (افکار رسانه ای نه لزوما قضاوت مردمان دنیا) .پیامد نهایی این امر سپردن بره های فلسطینی به دست گرگ اسرائیلی بود و این رژیم تما تروریست و اهریمنی هم واقعا دد منشی رو به نهایتش رساند و چهره شیطانی و پلیدشو به دنیا نشان داد. شاید این جنگ خانمان سوز بتونه به خوبی تفاوت رویکرد گاها همراه با اشتباه حماس رو با رویکرد عاقلانه و بدور از احساس گرایی سید حسن نصرالله نشون بده. حزب الله و سید حسن نصرالله از زمان ورود به جنگ اسرائیل - حماس ضربات خوبی رو بدون گذشتن از یک حد آستانه و تحریک زیاد طرف مقابل و متحدینش به اونها وارد کرده و با اسرائیل همون بازی قورباغه و آب جوش رو انجام داد. حماس قبلا در بهار عربی و تقابل با بشار اسد مشابه این اشتباهات رو داشت و متاسفانه وقتی خرد جمعی و هماهنگی کامل با دیگر متحدین مقاومت در برنامه های حماس ، فتح نباشه نتیجه اون چیزی نمیشه که انتظار میره. کلا در بین حکومت و نهادهای عربی زبان غیر حزب الله لبنان یا در مقابل اسرائیل به انفعال و بی غیرتی محض وجود داره یا یه سری تفکرات فانتزی و ایزوله و به دور از واقع گرایی و حتی اعتماد کامل به ایران که حتی علی رغم داشتن اختلافاتی همیشه تمام قد پشت مقاومت فلسطین بوده و خواهد بود. به جز حکومت های عربی زبان خود تشکیلات فلسطینی اعم از فتح و حماس هم واقعا از 50 سال پیش یه استراتژی گام به گام که باعث قویتر شدن ، متوازن شدن و در نتیجه بهتر شدن شرایطتشون در مقابل اسرائیل باشه نداشتن. بررسی بیشتر این موضوع که چرا حکومت سوریه و تشکیلات حماس یا فتح این قدر رویکردشون در مقابل اسرائیل نارسا و ناکافیه نیاز به یه بحث جدی و موشکافانه داره که شاید در همین میلیتاری بهتره انجام بشه.
  10. عرض من اینه در مذاکرات اصلا باید گنگ بود و طرف مقابل نتونه دقیقا نیت، استراتژی و گام های محتمل و ضریب خطرتو حدس بزنه. به شدت قابل پیش بینی بودن در مذاکرات ضعف همیشگی ماست.
  11. در تعامل با طرف خارجی باید ترکیب مختلفی از راه حل ها و داشتن پلن بی و سی در دستور کار باشه و هر کدوم با توجه به شرایط پیش اومده در دستور کار قرار بگیره.
  12. سلام. در تهاجم پیچیده و ترکیبی و بعد از افت عملکرد پدافند دشمن، اتفاقا پهپادهای سنگین میتونن نقش مهمی رو ایفا کنند.
  13. اون یه مورد دیگه است و به تدبیر و برنامه ریزی مسئولین نظامی بر می گرده. ولی ضعف بزرگ ما، با توجه به نبود جنگنده های مولتی رول نسل 4.5 به میزان کافی، در تهاجم و وارد کردن ضربه های سنگین به دشمنه و این نقش رو قوای موشکی ما نمی تونن به تنهایی انجام بدن.
  14. ایران در عرصه ارائه و استفاده از پهپادهای رزمی حرف های زیادی برای گفتن داره چه در پاسداری از مرزهای ایران زمین و چه صادرات این محصول.موردی که می تونه نیاز تهاجمی ایران رو تا حد زیادی برطرف کنه افزایش محموله قابل حمل تا مثلا به میزان 2 تن هستش. این کار باعث میشه ضمن وارد کردن ضربه های روانی و بر زدن تمرکز پدافند دشمن، ضربه های کاری به زیر ساخت های نظامی و خطرناک دشمن وارد شه.