aminf14

Editorial Board
  • تعداد محتوا

    1,271
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    7

aminf14 آخرین امتیاز شما در روز 28 تیر

aminf14 شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

4,113 نشان حکمت

درباره aminf14

  • رتبه حساب کاربری
    ستوان یکم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

87,346 نمایش های پروفایل
  1. الله اکبر با اینکه در چند جا نشون میده چندین و چند کلاهک به تل آویو برخورد می کنن ولی فعلا برای قضاوت زوده ولی نتانیاهو فکر کنم بدونه قضیه داره خیلی جدی میشه باش تا صبح دولتت بدمد که این هنوز از نتایج سحر است
  2. متاسفانه همیشه حق رو میگی و همیشه هم با ان شالله گربه است ان شالله گربه است هی پشت گوش میندازیم و این میشه عاقبتش اگه برای سردار سلیمانی خاک عین الاسد به توبره می کشیدیم یا برای بیمارستان غزه یا شهید هنیه اینقدر بی تفاوت رفتار نمی کردیم این نمیشد که شد تضاد ما با اسرائیل معلومه، ما به رسمیت نمی شناسیم این رژیمو و اسرائیل هم که سر سوزنی کوتاه نمیاد و ماشین جنگی اش پیش میره موندم دیگه این ملاحظات چیه؟ آخرش که باید ما تمام قد با اسرائیل سر و شاخ بشیم خب همون موقع هنیه این کارو می کردیم مرگ یه بار شیون یه بار حتی الان که عوامل قدرتمونو یکی یکی از دست دادیم و دستمون برای به چالش کشیدن اسرائیل و حامیانش بسته تره این رو در تاپیک غزه گفتم دوستان انگار بهشون برخورد ولی مسیر همینه بد یا خوب ما 46 سال تضاد ایدئولوژیک با اسرائیل و حامیان غربی اش داریم یا باید تمام قد وارد نبرد بشیم باهاشون یا دست از این مبارزه ای که به شکل کنونی بیهوده است برداریم
  3. خوشحالم که در روزگاری می زیستم که سید حسن نصرالله زندگی و مجاهدت می کرد.
  4. انسان تا زمانی که اشتباهات خود را نشناسد، محکوم به تکرار آن است (علیرضا حیدری)
  5. اصلا ایالات متحده انتقام بگیره مگه بعد صدام، این مردمو کم به خاک و خون کشیده؟ هرجا عشقش کشیده بدون هیچ مجوزی هر عملیات نامحدودی رو انجام داده. در نقشه خاورمیانه بزرگ باب طبع آمریکا ، حق فلسطین نادیده گرفته میشه، تمایل زیادی به تجزیه عراق و سوریه وجود داره و حتی ایران،ماشالا کم پایگاهم امریکا نزده از ترکیه تا جنوب خاورمیانه و کلا هر جا برسه و در تحریم یا محاصره اقتصادی و دریایی و زمینی و هوایی و توقیف اجناس و حساب و اموال هم که ید بیضایی داره. در مقابل همچین نظامی باید این ترس وجود داشته باشه که ایالات متحده از وارد شدن تلفات انسانی که مثلا خط قرمزشونه به خشم بیاد و تلافی کنه؟ بزار به خشم بیاد. خب سالها این مردمو زابرا و آواره کرده و یا ترس از چکمه های آمریکایی یا افراطی گری داعش رو بهشون خورانده. دیگه چی مونده بر سر مردمان عراق و... بیاد. مرگ یه بار شیون یه بار. بزار حداقل این شجاعتو داشته باشن که در خاک خودشون به پایگاه نظامی خصم ذره ای تلفات وارد کنن. اگر مردمان خاورمیانه در مقابل اسارت و زبونی پایمردی نکنن همون بهتر که بلاهایی که سرشون میاد ادامه داشته باشه. مرگ یه بار شیون هم یه بار.
  6. همه رو فرمایش کردی الا بمب افکن استراتژیک قدرتمند درنای سپید یا همون توپولوف تی یو 160 با قابلیت حمل 45 تن جنگ افزار. اگه جنگنده های اف 16 در اوکراین در قالب چند گردان مستقر بشن، درنای سپید میتونه با اسکورت مثلا 4 فروند سوخو 35 برای محو پایگاه هوایی مبدا حمله اوکراین کافی باشه.
  7. شهادت هنر مردان خدا است (امام خمینی). https://img9.irna.ir/d/r2/2022/04/10/4/169587622.jpg?ts=1649584285122
  8. حمایت امروز دکتر پزشکیان از مردم مظلوم فلسطین که با کلید واژه طلایی کودک کشی رژیم و سران اسرائیل در مراسم تحلیف و در ادامه با شعار مرگ بر اسرائیل و تشویش سران مقاومت اسلامی همراه شد، انگیزه بخش و روحیه آفرین بود و نشون داد که ایران اسلامی همانطور که در طول تاریخ یاور و پناه مظلومان بوده امروزه هم در حمایت از مردمان مظلوم فلسطین، یمن، لبنان و ... کوتاهی نمیکنه و پشتیبان برادران مسلمان خودش خواهد بود.
  9. مهم این نیست که کار حزب الله بوده یا فناوری شو ایران به حزب الله رسونده یا ساخت خودشونه چون ما در رسانه قافیه رو باختیم و متاسفانه سالها در ایجاد یک شبکه خصوصی یا پلت فرم غیر دولتی مفید و جهانگیر غفلت کردیم و الان داریم چوبشو می خوریم. حتی اگه حرف ما حق باشه چون از کانال رسانه دولتیه پس محکومه به این قضاوت که فقط تامین کننده نظر خود نظام جمهوری اسلامیه و از واقعیته به دوره ولی در جوامع خصوصی (نظیر شبکه یا رسانه یا شبکه اجتماعی) این مورد وجود نداشت. پس هرچی که اسرائیل و متحدینش بخوان از طریق رسانه های بی شمارشون در دنیا به خورد مخاطب میدن. اینها با بی شرمی سعی داشتن به دروغ حمله به برج دوقلو رو به ایران منتسب کنند این موارد که دیگه چیزی نیست. دروغ هرچه بزرگتر، باورپذیرتر. حالا که کار از کار گذشته، چیزی که حکومت ما باید بر اون تاکید کنه، پاسخ محکم و همسنگ حزب الله در صورت تهاجم اسرائیله. قبلا و فکر کنم در ترور شهید مغنیه حزب الله واکنش جالبی نداشت و اسرائیل این رو حمل بر ضعف کرد.باید نترسید و ایران حزب الله رو کاملا از نظر انگیزشی آماده کنه و حتی قول دفاع تمام قد از این حزب فراگیر در لبنان و امید مردمان فلسطین رو بده و در عمل هم به طرف بره. البته ما خودمونو ثابت کردیم و یه بار طعم روشن شدن آسمان بیت المقدس با موشک هامونو به اسرائیل چشوندیم و بعدا برای بار دوم بخواد مارو آزمایش کنه، الان وقت آزمایش حزب الله است که امیدوارم ازش سربلند بیرون بیادف چون این آزمایش سرنوشت اون ناحیه رو تا حداقل 5 سال آینده مشخص می کنه و بازدارندگی خوبی رو در مقابل تهدیدات و زیاده خواهی های آتی اسرائیل به همراه خواهد داشت.
  10. اسرائیل فکر اینه یه جنگ بزرگ راه بندازه که جنوب لبنان رو اشغال کنه. حزب الله اگر جنگی رخ نده، روز به روز حلقه محاصره رو از شمال تنگ تر می کنه. فعلا حزب الله سوتی نداده و ضربه استراتژیکی هم بهش وارد نشده که بخواد شروط اسرائیل رو بپذیره (اصلا کی حزب الله لبنان شرطی رو پذیرفته که این بار دومش باشه). این وجود فشار در شمال ثبات و امنیت اقتصادی رو در اسرائیل پایین میاره. نمیخوام بدبینانه فکر کنم چون واقعیتش اسرائیل از هیچ جنایتی ضدبشری در غزه دریغ نکرده ولی انگار با فرارسیدن المپیک و تمرکز همه روی المپیک قصد جدیدی داره. خدا مکر این حکومت شیطانی رو به خودش و مردمانش برگردونه.
  11. من کاری به جبهه غزه ندارم که کلا اخرالزمانی شده شرایطتش. ولی به طور کلی اسرائیل از نظر زمان، هزینه جنگ و روند کلی جنگ داره قافیه رو می بازه و تابلوه که به هر ریسمانی چنگ میزنه که روند تحولات رو تغییر بده ( همون انفجار سیلوی لبنان در سالها قبل هم به نظرم کار اسرائیل بود برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان که با هوشیاری حزب الله خنثی شد) دید فرماندهی قوی و تیزی هم نداره و فقط داره حملات کور میکنه و بعیده شرایط داخلی اسرائیل بتونه یه سال دیگه این جنگ در چند جبهه رو تحمل کنه.
  12. اسرائیل تصمیم به گسترش جنگ داره و به خیال خودش می خواد دست های حزب الله آلوده کنه تا ابتکار رسانه و جبهه رو ازش بگیره. بدجور فاز گلدا مایر برداشته نتانیاهو و مشابه همون حیله ای رو به کار برده که هیتلر در حمله به لهستان ازش استفاده کرد و البته ثمره ای نداشت. نتانیاهو گمون کرده جنگو که گسترش بده، ترامپ تازه نفس هم میاد به کمکش ولی کور خونده. ددمنشی افراطی نتانیاهو کاری کرده حتی فتح و حماسم بعد مدتها میل به همگرایی داشته باشن و حتی اگه نتانیاهو وحشی گری شو ادامه بده، پیمان صلح ابراهیم که هیچ بلکه باید شاهد رویگردانی بعضی از کشورهایی باشه که فریب شاخه زیتونشو خوردن.
  13. بعیده اسرائیل تا روشن شدن فرجام کار جبهه غزه اراده این رو داشته باشه که در جبهه شمال دست به عملیات بزرگی بزنه. هرگونه ماجراجویی و عملیات بزرگ اسرائیل در شمال مساوی است با غرق شدن اسرائیل در سالها بحران و مشکلات مختلف. همچنین در جبهه جنوب هم فشار از روی حماس و جاد اسلامی برداشته بشه، غزه رو تبدیل به باتلاق اسرائیل می کنن تا زمانی که مجبور بشه نیروهاشو عقب بکشه.
  14. نه منظورم سوخو 35 اه. جنگنده مولتی رول و قدرتمند روسیه در مورد سوخو57 بدون جنگنده های نسل قبلی وجودش شاید اون کارایی لازم رو نداشته باشه
  15. برای بازسازی نیروی هوایی ایران، خرید سوخو 35 در شماری قابل اعتنا (حداقل 48 فروند) واقعا حیاتیه. بعیده که انتقال فناوری و برپایی خط تولید جنگنده مولتی رول سوخو 35 در ایران امکان پذیر باشه ولی همین خرید سوخو 35 در کنار خرید جنگنده هایی مثل سوخو 30 یا میگ 35 به همراه انتقال فناوری اونها میتونه نیروی هوایی خسته ایران رو دوباره آماده کارزار و پاسداری از حریم هوایی کشورمون کنه. حیف که ایران از فرصت ایجاد رقابت بین چین و روسیه و مذاکره در مورد جنگنده هایی مثل جی 10 یا جی 20 سرسری گذشت و همین میتونه دست مارو در خرید مکملی خوب برای سوخو 35 ببنده. اما همه این موارد گذشته خرید سوخو 35 یا سوخو 30 فرایندی بود که واقعا منو پیر کرد، اینقدر گمانه زنی و اخبار مختلف و حتی خبر خرید قطعی و درخواست قطعات حساس جنگنده سوخو 35 رو شنیدم که چشمم آب نمیخوره در این زندگی رژه ناوگان سوخو 35 رو بر فراز آسمان ایران زمین و خلیج همیشه پارس ببینم. به قول استاد سخن سعدی: عمری دگر بباید بعد از وفات ما را کاین عمر طی نمودیم اندر امیدواری