RezaKiani

Members
  • تعداد محتوا

    1,719
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

822 Excellent

درباره RezaKiani

  • رتبه حساب کاربری
    11- ?????

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. شما عجله نکن برادر آسیاب به نوبت
  2. اندکی صبر سحر نزدیک است
  3. فرمایشات شما متین و کاملا در راستای فرامین قران کریم هستش ولی خوب این حرفها رو شما بهتره به مسئولین بزنید برای نمونه خدمت شما یه مثال تاریخی می زنم و چون از موضوع خارج می شویم بحث رو دیگه ادامه ش نمی دم: در ابتدای جنگ ایران و عراق ایران دو تا حمله ی زرهی انجام داد که هر دو با شکست مواجه شد. نتیجه ش چی بود؟ این بود که مسئولان نظامی آن زمان در تاکتیکها و روشهای زرهی ما تجدید نظر کردند؟ نخیر عزیز! این عزیزان کلا قلم قرمز بر روز زرهی کشیدند تا خود امروز. یعنی ما بعد از اون هیچ حرکت زرهی تا کنون ندیده ایم ونخواهیم دید
  4. سلام برادر ما همچنان منتظر ادامه ی داستان راند هستیم ولی فعلا   از یاد نبریم که ما از روشهای نامتقارن و این جور چیزها استفاده می کنیم. پس در همچین وضعیتی دربرابر اف-35 و 22 از موشک سجیل استفاده می کنیم :winking: تجربه ی عراق و اینها هم کلا ربطی به ما و روشهای ما نداره. تنها چیزی که برای ما مهمه تجربیات خودمون هست و نه تجربیات دیگران
  5. جل الخالق! سام دوی بالستیک در کل دقتشون برای حمل کلاهک هسته ای خوبه. حالا 30-40 متر این ور اون ور خیلی نباید فرقی داشته باشه از طرفی کا-15 میتونی کلی معادلات رو برای چین و پاکستان به هم بریزه
  6. تشکر او توجه شما و پاسخ شما. همون طور که خودتان جواب دادید شاید این روش پیاده شدن از خودروهای رزمی در زمان جنگ جهانی خوب بوده ولی دلیل نمی شه که همون روش رو بعدا هم بکاربرد مخصوصا که خودتون هم اشاره کردید که در ماردر این روش رو کنار گذاشتن و مثل روسها رفتن به سمت در از عقب. بزرگترین اشکال بالا بودن درب خروج سربازها این است که در هنگام پیاده شدن در معرض تیر مستقیم دشمن قرار می گیرند و شاید در اون بالا اصلا فرصت پیدا نکنند که پیاده بشوند و سنگر بگیرند ولی وقتی در از عقب باز بشه خود بدنه ی خودرو نقش یه سنگر موقت رو برای سربازان پیدا می کنه منتظر دیگر مطالب روشن گر شما هستیم دوست عزیز
  7. استفاده از این نوع ادوات زرهی در ارتش المان در جنگ جهانی دوم نتیجه ی خیلی خوبی برجای گذاشت و ورماخت با تکیه بر هتزرهایش در جبهه ی شرق بارها موی دماغ زرهی روسها شد
  8. بسیار ارائه ی خوب و عالی بود.انشالله این مباحث رو به اتمام برسونید
  9. این قضیه ی پیاده شدن سربازان از دریچه سقفی خیلی ناجور بوده. با کدوم منطق جور درمیاد؟ ظرفیت ش هم خیلی کم بوده این همه مخارج فقط برای 5 نفر سرباز؟
  10. سلام الف- خیر الکلام ما قل و دل ب- به نظر این حقیر ما هنوز هم در ایران چیزی به نام ملیت ایرانی نداریم که بخواهیم دولت-ملت داشته باشیم ج- پست دوم چه  ربطی به پست اول داشت؟
  11. RezaKiani

    نبرد آق دربند

    ای بابا پس این سواره نظام عثمانی توی جنگ چیکار می کرده؟
  12. اینجا رو ببینید http://wars-and-history.mihanblog.com/post/194
  13. عجیبه ها من اسم این لگن رو تا حالا نشنیده بودم
  14. RezaKiani

    نیوپور-17

    چه جالب اون فیلم رو دیدم ولی اصلا به نوع هواپیماها دقت نکردم. راستش محو جمال هنرپیشه زن فیلم شده بودم
  15. تایپ-92 مسلح به توپ ضدتانک   وی.زی-551 نوعی نفربر زرهی چرخدار است که در ارتش خلق چین با دو کد تایپ-90 و تایپ-92 شناخته می شود و بیشتر در واحدهای پیاده مکانیزه مورد استفاده قرار می گیرد. این زرهپوش تا کنون بازار خارجی خوبی داشته است.   تایپ-90 تایپ-90 اولین بار در رژه ی 1984 ارتش خلق چین دیده شده و مدل پایه ی وی.زی-551 محسوب می شود. تایپ-90 توسط شرکت نورنیکو ساخته شده است. این خودرو به عنوان خودروی پایه برای ساخت انواع تجهیزات زرهی دیگر بکاربرده شد. طرح بدنه ی وی.زی-551 زرهپوشهای روسی بی.تی.آر و فرانسوی وی.آ.بی را به خاطر می آورد. البته طرح چینی ها بزرگتر و سنگین تر از نفر بر روسها است و برجک آن در قسمت عقب بدنه منتقل شده است. در ضمن ابعاد و وزن آن هم با زرهپوش فرانسوی ها متفاوت است.   شاسی وی.زی-551 کپی چینی کامیونهای مرسدس بنز 2060 می باشد. خدمه ی آن 3 نفر بوده و کاملا آبی-خاکی است. تایپ-92 به یک قبضه توپ 25 میلیمتری و یک مسلسل 7.62 میلیمتری هم محور مسلح شده است و می تواند 9 نفر سرباز را در خود جای دهد. نمونه ی نفربر آن تنها یک قبضه مسلسل 12.7 میلیمتری دارد و می تواند 11 سرباز را حمل کند. نمونه های ضدتانک، پست فرماندهی، توپ خودکششی، توپ ضدهوایی،آمبولانس و خودروی تعمیراتی نیز از روی وی.زی-551 ساخته شده اند.   زرهپوش پلیس   در طی خدمت این خودرو مشاهده شده که توان پیشرانه ی آن نابسنده و توانایی خروج از جاده ی آن نارساست. در نتیجه، ساخت نمونه های 4 چرخ و 8 چرخ آن لغو شد و تمرکز بر روی بهبود وضعیت نمونه ی 6 چرخ آغازشد. نمونه های بهبود یافته ی این خودروی زرهی در سال 1995 با نامهای تایپ-92 (در نقش زرهپوش) و تایپ-92آ (در نقش نفربر) وارد خدمت شده اند.   ان.جی.وی-1 ان.جی.وی-1 نسل بعدی تایپ-90 محسوب می شود. چینی ها بعد از مدتی متوجه شدند که توپ 25 میلیمتری نصب شده بر روی تایپ-90 در درگیری با زرهپوشهای ساخت روسیه شانسی ندارد و در نتیجه برای کمک گرفتن به کشورهای غربی روی آوردند. در قراردادی با شرکت فرانسوی جیات قرار شد که توپ 25 میلیمتری خودکار جیات بر روی تایپ-90 نصب شود و کار بر روی طراحی مجدد برجک آن آغازشد. کار بر روی خودروی جدید در سال 1988 به پایان رسید و این زرهپوش ان.جی.وی-1 نام گرفت. فرانسه در سال 1989 از این پروژه کنار کشید و چینی ها دست بکار مهندسی معکوس توپ 25 میلیمتری جیات شدند. این توپ بعدتر در تایپ-92 بکارگرفته شد.   تایپ-92 با طراحی تایپ-92 مشکلات تایپ-90 حل شدند. تایپ-92 اولین بار در سال 1986 دیده شد و از همان شاسی تایپ-90 بهره گیری می کرد. بهترین راه تشخیص تایپ-90 از تایپ-92 دقت به وضعیت چرخهای آنها است. در تایپ-90 فاصله ی محورهای اول و دوم با فاصله ی محورهای دوم و سوم فرق دارد در صورتی که در تایپ-92 این فواصل یکسان هستند. ادعا می شود که تایپ-92 در برابر گلوله های 12.7 میلیمتری کاملا مقاوم است به سیستم مقابله با حملات ش.م.ه مجهز شده است. قابلیت حمل آن با انواع هواپیماهای باری وجود دارد. شاسی تایپ-92 نیز مانند تایپ-90 برای ساخت انواع و اقسام ادوات زرهی استفاده شد. پس از مدتی پروژه های ساخت خودروی 4 چرخ و 8 چرخ بر اساس تایپ-92 دوباره به جریان افتاد. در حال حاضر انواع توپهای 105،120 و 122 میلیمتری و انواع برجکهای مسلح به موشک انداز زمین به زمین و زمین به هوا بر روی تایپ-92 نصب شده است.   کاربران انواع مختلف وی.زی-551 در جهان عبارتند از: آرژانتین، بلغارستان، چاد، اندونزی، کنیا، پاکستان، چین، نپال، عمان، سریلانکا، سودان و ایران. تایپ-92   وزن 15.5 تن طول 6.63متر عرض 2.8 متر ارتفاع 2.8 متر خدمه 3نفر+ 9 سرباز سلاح اصلی توپ اتوماتیک 25 میلیمتری سلاح فرعی مسلسل 12.7 میلیمتری مسلسل 7.62 میلیمتری هم محور با توپ اصلی پیشرانه موتور دیزل 8 سیلندر مجهز به توربوشارژ سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ توان 320 اسب بخار سرعت 90 کیلومتر/ساعت سرعت در آب 10-11 کیلومتر/ساعت برد عملیاتی 800 کیلومتر عبور از شیب 30% عبور از خندق 1.2متر عبور از مانع عمودی 0.5متر   زرهپوش 4 چرخ مسلح به موشک ضدتانک     تایپ-92 با توپ 25 میلیمتری   رضاکیانی موحد به نقل از اینجا: http://wars-and-history.com/post/942   مطالب مرتبط: آشنایی با خودروی زرهی ZSL92 ساخت چین   با اندکی ویرایش منتقل شد