Ehsanm4

Members
  • تعداد محتوا

    47
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

Ehsanm4 آخرین امتیاز شما در روز 20 مرداد 1392

Ehsanm4 شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

161 نشان افتخار

درباره Ehsanm4

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز یکم

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  1. این همون کلاریون تو کانتره!! به قول CSS بازا فانوسی!
  2. [b] [url="http://www.arteshi.com/%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%84%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b4%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7-11-%d8%b4%da%a9%d8%a7%d8%b1-%da%86/"]موفق ترین خلبان شکاری ایرانی با ۱۱ شکار چگونه تا پای اعدام رفت؟![/url][/b] [size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]موفق ترین خلبان شکاری ایرانی با ۱۱ شکار. سرتیپ دوم خلبان جلیل زندی (۱۳۳۰ در گرمسار – ۱۳۸۰ در تهران) خلبان تکخال جنگنده اف-۱۴ نیروی هوایی ایران است که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود. رکوردهای او، وی را واجد شرایط عنوان تک خال و موفق ترین خلبان جنگ ایران و عراق کرد. وی که به «بیباک» شهرت یافته بود، خدمت خود را در نیروی هوایی شاهنشاهی ایران آغاز و به خدمت خود در نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد، در زمانی که خدمت نظامی برای خلبانان تا حدودی خطرناک بود. هنگامی که سرگرد نیروی هوایی بود، اغلب با مافوق خود سرهنگ دوم عباس بابایی که افسر مسئول حفظ نیروی هوایی ایران در آسمان بود درگیری داشت. شهید عباس بابایی به برخورد بی رحمانه با خلبانان و افسرانی که متهم به عدم وفاداری به رژیم جدید و ارزش های آن میشدند معروف بود. به همین علت جلیل زندی به ده سال زندان محکوم شد که البته به درخواست فرماندهُ وقت نیروی هوایی و تعدادی از خلبانان نیروی هوایی پس از شش ماه تحمل حبس آزاد گردید. او در طول مدت زندان به مجازات اعدام نیز تهدید شده بود.[/font][/size] [size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.arteshi.com/%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%84%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b4%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7-11-%d8%b4%da%a9%d8%a7%d8%b1-%da%86.html/%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%84%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%b4%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7-11-%d8%b4%da%a9%d8%a7%d8%b1-%da%86"][img]http://www.arteshi.com/wp-content/uploads/2013/02/%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-11-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%81%D8%AA.jpg[/img][/url] شهرت وی به عنوان خلبان جنگنده اف-۱۴ است. وی دارای ١١ پیروزی هوایی قابل استناد و اعتماد (تایید شده توسط منابع غربی) ۴ فروند میگ-۲۳، ۲ فروند سوخو-۲۲، ٢ فروند میگ-۲۱ و ۳ فروند داسو میراژ اف۱ میباشد. از این رو او به عنوان موفق ترین خلبان شکاری ایرانی و موفق ترین خلبان اف-١۴ شناخته میشود. آخرین پست رسمی او قبل از مرگ، معاون طرح و برنامه در ستاد نیروی هوایی ایران بودهاست. او به درجه سرتیپ دومی ارتقاء درجه پیدا کرد و در سال ۱۳۸۰ در یک حادثه رانندگی به همراه همسرش زهرا محب درگذشت…….[/font][/size] http://www.arteshi.com/ [size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif] [/font][/size]
  3. Ehsanm4

    اخبار عمومی منطقه و جهان

    تصویری از برج های دو قلو [IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10145/download.jpg[/IMG]
  4. Ehsanm4

    همه چیز درمورد ناو هواپیمابر

    اونا احتمالا رزم ناو هستند آخه حتما باید از ناو هواپیمابر محافظت کرد
  5. Ehsanm4

    همه چیز درمورد ناو هواپیمابر

    از برادران نیروی دریایی معزرت میخوام و اما اصل موضوع : [size=5][color=#000062]از اوایل جنگ جهانی دوم ناوهای هواپیمابر در نبردها بعنوان فرودگاه های متحرک نقش یافتند که بر هر ناو یا زیر دریایی برتر بودند. ناوهای هواپپمابر همواره با تعدادی از شناورهای جنگی به منظور پشتیبانی رزمی و محافظت همراهی می‏شوند که به این گروه کشتی‏ها، به طور معمول "گروه نبرد" یا "گروه همراه" می‏گویند که در اصطلاح نام carrier battle group (گروه ضربتی ناوهواپیمابر) را می‏دهند. کشتی‏های پشتیبانی کننده هر ناو هواپیمابر، به طور معمول شامل سه یا چهار شناور بدین شرح هستند: رزمناو مجهز به سامانه دفاعی (نظیر Aegis)، ناوشکن، یک یا دو ناوچه و دو یا سه زیردریایی تهاجمی. وظیفه این گروه، محافظت از ناو هواپیمابر در برابر حملات هوایی، موشکهای ضدکشتی، تهدیدات زیرآبی و هر خطری باشد که ناو هواپیمابر و بقیه گروه را مورد تهدید قرار دهد. تا سال 1960 از موتور های دیزلی در این ناو ها استفاده می شد تا اینکه در 1960 امریکا اولین ناو هواپیمابر اتمی به نام اینترپرایز را که بزرگترین ناو زمان خود بود به آب انداخت. این ناو گنجایش 100 جنگنده را داشت و سرعتی بیش از ۳۰ گره ی دریایی داشت. عرشه ی آن 335 متر بود و 5000 خدمه داشت و از 8 راکتور هسته ای استفاده می کرد. این ناو میتوانست 3 سال در سفر باشد بدون آنکه نیاز به سوخت گیری مجدد پیدا کند یا لنگر بگیرد. البته این ناو ها، ناوهای هواپیمابر سنگین محسوب میشوند. بطور مثال انگلستان از ناو های هواپیمابر سبک استفاده میکند که برای هواپیما های عمود پرواز مناسب هستند و بسیار کوچک تر از ناو های آمریکایی هستند البته بیشتر آنها بجای سوخت هسته ای از موتور های گازی استفاده میکنند. ناوهای هواپیمابر امروزی گاهاُ تا 270 فروند جنگنده را با خود حمل میکنند. این ناو ها از دو عرشه استفاده مینمایند یکی عرشه ی پارکینگ و پروازی و دیگر عرشه ی زیرین که پارکینگ تعمیراتی و انبارهای جنگنده ها محسوب می شود. جنگنده ها توسط آسانسورهای مخصوص به عرشه برده می شوند. توجه داشته باشید جنگنده ها از ابزار های کمک برای پرواز یا فرود از این ناو ها استفاده میکنند بطور مثال برای فرود از یک قلاب نگهدارنده که بعد از فرود جنگنده باید هواپیما به آن گیر کند تا سرعت آن کاهش یابد. دوران ناو های کنونی نیز در حال بسر رسیدن است. ناو های کنونی نیز بزودی با ورود ناو های قرن 21 از رده خارج خواهند شد. ناوهای جدید که بیشتر از کلاس CVNX خواهند بود. اولین ناو کلاس CVNX در سال 2013 جانشین اولین و سالخورده ترین ناو هواپیمابر اتمی جهان میشود (اینترپرایز) این ناو ها از ویژگی های پنهانکاری شگرفی برخوردارند، نگهداری و تعمیر آسانتری دارند و مدت دوام بیشتری در دریا دارند همچنین از یک مجموعه زره جدید برای بقا در صحنه ی نبرد نیز بهره میبرند این ناوها می توانند80 هواپیمای بزرگ 60 فروند متوسط و 40 فروند کوچک را با خود حمل کنند. ضمن اینکه نگهداری یک ناو هواپیمابر برای دولت های مجهز به این تجهیزات در یک سال یک میلیارد دلار هزینه دارد. از نظر سیستم دفاعی، بجز گروه قوی محافظ آن همیشه دو فروند جنگنده، آماده ی واکنش سریع به هر تحدیدی هستند چه هوایی و دریایی. سیستم جنگ الکترونیک این ناوها بقدری سنگین است که هر راداری را مختل میکنند. این ناوها تا فاصله ی 500 کیلومتری اطراف خود را همواره با رادارهای خود و هواپیماهای شناسایی زیر نظر دارند و به سیستم های کامل پرتاب تاماهاوک مجهز هستند که هر هدفی را در زمین هدف قرار میدهند. آخرین ناو هواپیمابری که غرق شد مربوط به جنگ جهانی دوم و مربوط به ژاپن بود و در کل می توان به این مهم اشاره کرد که تاکنون دو فروند ناو هواپیمابر در طول تارخ غرق شده است. با نگاهی به ناوهای هواپیمابر آمریکا؛ این مسئله متصور است که این ناوهای هواپیمابر با ارتفاعی برابر با یک ساختمان بیست طبقه بیرون از آب و طولی برابر با ۳۳۳ متر در همان نگاه اول تعجب همگان را بر می انگیزند؛ اما دلیل آن بزرگی و عظمت بی نظیر ناو نیست بلک