M-ATF

VIP
  • تعداد محتوا

    1,887
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    7

M-ATF آخرین امتیاز شما در روز 23 دی 1398

M-ATF شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

3,876 نشان حکمت

درباره M-ATF

  • رتبه حساب کاربری
    04- ??????

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. برای داشتن ناو هواپیمابر میشه حول دو موضوع بحث کرد، یکی نیازسنجی : اساسا ما نیاز به ناو هواپیمابر داریم یا خیر؟ چه تعداد و چه ظرفیتی و برای چه متموریتی و امثالهم دوم امکانسنجی: آیا امکان داشتنش رو داریم؟ ساخت یا خرید و یا هرچی ؟ در وضعیت کنونی مورد دوم اولی رو کاملا تحت پوشش خودش قرار میده، در وضعیتی که ما هواپیما و نیروهوایی مناسبی برای حفاظت از آسمان سرزمینی نداریم، عملا صحبت از ناو هواپیمابر کردن محلی از اعراب نداره.
  2. صرفا برای مقایسه برای دوستانی که معتقدن امثال کوثر یا اف - ۵ ارتقا یافته دردی رو مشکلات ما درمان نمیکنه، فرض کنید در همین سناریوی نبرد فعلی سوریه و ترکیه، سوریه توان تولید بومی جنگنده ایی در حد اف-۵ های سنگاپور یا تایلند و تایوان داشت که توانایی نبرد bvr و شلیک موشک آمرام رو دارند، آیا با وجود همچین جنگنده ای هر چند سبک و کوتاه برد، در پوشش رادارهای زمین پایه و برد بلند و همینطور پدافند ، نیروی هوایی ترکیه می تونست اینقدر راحت در آسمان سوریه جولان بده؟ قطعا برای توانمند سازی اف -۵ توسعه تسلیحات هوا به هوای مدرن و سنسورهای مربوطه خیلی مهمه.
  3. قطعا همینطوره که شما می فرمایین، هیچ شکی درش نیست، سوالم برای این بود ببینم جزئیات و مستندات این ماجرا تا چه حد هست.
  4. نبرد فعلی در ادلب میتونه آغاز عرصه جدیدی در حوزه پهپادی باشه اون هم نبرد هوایی پهپاد ها با یکدیگر، الان پهپاد های دفاع هوایی که مجهز به موشک های دوشپرتاب بودن می تونن برای زدن پهپاد های مهاجم مورد استفاده قرار بگیرن البته ، زمانی که با یک سامانه کشف راداری یا اپتیکی جوین بشن کارایی بهتری خواهند داشت.
  5. چرا دوستان اخبار سوریه رو که در لحظه تو استاتوس بار به روز می کنن اینجا نمیذارن؟
  6. اینکه حرکات فعلی ترکیه در جهت منافع اسرائیل هست شکی درش نیست، ولی حرف من اینه که این موضوع لزوما به معنای ابزار بودن ترکیه برای اسرائیل و یا طراحی شدن این قضیه توسط اسرائیل نیست. حرکات فعلی ترکیه کاملا در راستای انگیزه های ملی خودشون یعنی جبران عقده تاریخی شکست و تجزیه امپراطوری عثمانی و بهره برداری از شرایط فعلی سوریه یا سایر کشورها مثل لیبی جهت تا حدی شبیه سازی اون امپراطوری سابق با گسترش نفوذ خودشون خصوصا که به رشد اقتصادی مناسبی هم رسیدن، قابل توجیه هست که اتفاقا در این برهه در جهت منافع اسرائیل هم هست.
  7. بر خلاف شما اعتقادی به ربط دادن همه چیز به تل آویو اسرائیل ندارم، ترکیه و اسرائیل هر کدام با هویتی مستقل به دنبال اهداف و منافع خودشون هستن که اگه بتونن به اهدافشون برسن یه جایی با هم تعارض پیدا می کنن.
  8. از آمار این گزارش میشه پی برد که احتمال قوی این گزارش صحت نداره.
  9. در مقاله ای که لینکشو میذارم، به تکنیک های مختلفی که برای پنهانکاری راداری سو ۳۵ استفاده شده اشاره شده شامل استفاده از پوشش های جاذب امواج راداری در: داکتورودی هوای موتور، بلید های کمپرسور، کاکپیت، خروجی موتور و پس سوز، موشک ها ( با استفاده از یک اسپری دستی)، وهمینطور سه روش برای کاهش امواج راداری آنتن رادار، از جمله: سویچ ریدم بین وضعیت شفاف نسبت به امواج راداری و بازتاب دهنده اون و وضعیت بازتاب دهنده با استفاده از یک صفحه که فقط امواج راداری خاصی که مربوط به خود رادار هواپیما هست رو اجازه عبور میده، و همینطور استفاده از تکنولوژی پلاسما که به صورت یک صفحه غربالگر در جلوی آنتن قرار میگیره و وقتی روشن میشه فقط اجازه عبور امواج مشخصی رو میده. در این مدل اشاره شده که سطح مقطع راداری از جلوی سو ۳۵ با این تکنیک به یک دهم کاهش یافته. https://www.fighter-planes.com/stealth2.htm
  10. Irbis_E یعنی رادار سو ۳۵، PESA هست نه AESA ، دقیقتر بخوایم بگیم باید گفت در حقیقت هیبرید هست.
  11. به خاطر تغییرات ظاهری نبوده و استفاده از مواد جاذب و سایر تکنیکها، تغییرات طراحی یکی از فاکتور های پنهانکاری بیشتره.
  12. کاهس rcs مربوط به su-35 تا یک دهم گزارش شده ( ۱تا ۳ متر سوخو ۳۵ در مقابل ۱۵ متر سوخو ۲۷) برای میگ ۳۵ هم من از پنج دهم تا ۲ متر دیدم در مقابل ۳ تا ۵ متر میگ ۲۹