ensaniat

Members
  • تعداد محتوا

    19
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

21

6 دنبال کنندگان

درباره ensaniat

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز دوم

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  1. مرسی مصطفی جان داستان داره جذاب میشه از سردار لیوبی ورفقاش چه خبر چند وقته خبری ازشون نیست
  2. ensaniat

    جنگ فرانسه و پروس

    این جناب بیسمارک چرچیلی برای خودش بوده ها واقعا من درک نمیکنم چرا با این حال که فرانسوی ها نبرد را آغاز کردند این همه بی برنامه و کم انگیزه اقدام کردند. از استعداد و توان نیروهای دشمن و سلاح های قابل استفاده توسط آنها اطلاعی نداشتند. و بعد از گره خوردن نبردها به سرعت عقب نشینی میکردند در مقابل آلمانیها گره های نبرد را با حملات پی در پی و حتی دادن تلفات سنگین باز میکردند. به طور مثال در [font=tahoma,geneva,sans-serif][b]نبرد گریولات[/b][/font] با دادن تلفات سنگین مواضع فرانسوی ها را فتح کردند و فرانسوی ها هم به عقیده من در صورت ادامه نبرد و زدن ضد حمله به آلمانی ها توان وارد کردن تلفات سنگین به آلمان را داشت و شاید همینجا دو ارتش قفل میکردند و آلمان ها توان ورود به عمق فرانسه را پیدا نمیکردند. نته بعد به وضوح در بین فرماندهان فرانسوی میشه نوعی خودبرگ بینی و غرور همراه با ترس را دید. گویا این ها فکر میکردند ارتش آلمان هیچ وقت این بزرگی را در خود نمیبینه که پاریس رو تهدید کنه.
  3. ensaniat

    جنگ فرانسه و پروس

    قرمز جان انتقاد شما واقعا به حق و درست است بنده همین امشب حتما متن را مطالعه میکنم و نظر خودم را در مورد نبرد بیان میکنم همین جا از شما و جناب مولتکه و دیگر عزیزان بابت ترجمه و هماهنگی در ترجمه این نبرد تشکر میکنم. مولتکه جان تشکر شما یکی از نقاط تاریک تاریخ اروپا را حداقل برای بنده روشن کردید. همینه که میگن حوادث تاریخی سلسله وار به هم وصل هستند.
  4. گویا شما فراموش کردی که هدف وسیله را توجیح میکند. ...................................... بنده اخیرا به نظریه ای رسیدم که موجودات قوی از کشتن و درد کشیدن موجودات ضعیف ناراحتی و دردی به خود را نمیدهند. شما کی دیدید کسی از کشتن مورچه ای و یا حیوان پست و ضعیف دیگری دردی به خود راه دهد. شما کی از زدن حشره کش عذاب وجدان گرفته اید. شما کی دیده اید سواره ای از درد پیاده ای با خبر باشد. حضرات را ببینید کودکان در مدارس کباب میشوند ولی کک گزی نمیگزد. چون قدرت انسان را به موجودی فراتر از انسان تبدیل میکند. قدرتمندان از نوع و یا تیره انسان و بشر نیستند که بتوانند درد انسان را درک کنند. شما باید مورچه باشید تا درد مورچگان له شده را درک کنید. به همین دلیل بنده میگم قدرتمندان در اعمال جنایاتشان گناه زیادی ندارند زیرا این ذات قدرت است که آنها را اینگونه بار آورده است.
  5. مصطفی جان با این نوشتارت موافقم بحران با این حال که موجب بدبختی عوام میشه ولی در کنارش خواص و نوابغ رو هم معرفی میکنه. هزاران مثال هست که مردان بزرگ از دل بحران ها برخواستند.
  6. سلام ممنون مصطفی جان که سائو سائو را در قسمت بعد وارد میکنی چون داستان بدون ایشون کشش و جذابیت لازمه رو نداره هر چند که نحوه نوشتار شما عالیست. در چین قدیم گویا تعدد زوجات در بین سرمایه داران و مقامات عالی رتبه وجود داشته ؟؟ برداشت من درسته
  7. هی حالا که افتادیم تو نخ چینی ها یه سر به مائو هم بزنیم. اگر اشتباه میگم دوستان درست کنند چریک ماهیه و ملت دریا چریک بدون مردم معنی نداره من نمیدونم دوستان در مورد کلمه چریک چی فرض کردن انگار دارند در مورد ارتش رایش سوم حرف میزنند که بیاد صف ببنده و موتوریزه حمله کنه. چریک راهی نداره مگر اینکه تو دریای ملت شنا کنه. همینه که ایران هیچ وقت سوریه نمیشه چون مردم ایران ; مردم افغانستان یا سوریه نیستند که بگذارند سلفی ها درشون شنا کنند و ازشون سواری بگیرند هر چند که بر حق باشند زیرا این راهش نیست.
  8. مصطفی جان من چند تا آهنگ حماسی و آرامش بخش و ناب چینی هم دانلود کردم و با متنت میخونم عجیب میچسبه ما منتظریم همچنان [b] [size=3]Jia Peng Fang - Toto E Alfredo[/size][/b] http://s3.picofile.com/file/7538577953/Jia_Peng_Fang_Toto_E_Alfredo.mp3.html [b] [size=3]Tao Pei Li - Be prepared for love[/size][/b] http://s3.picofile.com/file/7543368923/Tao_Pei_Li_Be_prepared_for_love.mp3.html
  9. مولتکه جان میبخشید سوال هام زیاد شد ولی این آخرین سوالمه اگر و چنانچه اسد خان مغلوب شد و سقوط کرد به عقیده شما چه کشوری حاضر به پناه دادنش میشه؟؟؟ آیا اسد هم سرنوشتش به زندگی در ته لوله یا گودال ختم خواهد شد!!!
  10. [quote name='Moltke' timestamp='1354726365' post='286463'] [right][font=tahoma,geneva,sans-serif][quote][b]سلام به عقیده شما چه سرنوشتی بر سر این سلاح های کشتار جمعی میاد؟[/b][/quote][/font][/right] [right][font=tahoma,geneva,sans-serif]والا باید براش سناریو تعریف کرد و احتمالاتی[/font][/right] [right][font=tahoma,geneva,sans-serif]اگر در جنگ داخلی اسد پیروز بیرون بیاد که همون وضعیت سابق[/font][/right] [right][font=tahoma,geneva,sans-serif]و در حالات دیگر اگر اسد بخواهد یگانه روسیاهی عالم باشد از این سلاح ها در مناطق درگیری که از قضا پرجمعیت هستند استفاده خواهد کرد و ده ها و شاید صدها هزار کشته و مصدوم برجاخواهد ماند و به احتمال فوق العاده زیاد مخازن مواد توسط نیروهای غربی و منطقه ای بمباران و یا توسط نیروهای ویژه تصرف خواهد شد که این هم خود تلفات بسیار و فاجعه زیست محیطی دربرخواهد داشت[/font][/right] [right][font=tahoma,geneva,sans-serif]و در صورت سقوط اسد هم بلافاصله نیروهای خارجی دخالت کرده و ان را از سوریه خارج می کنند تا به دست گروه های افراطی نیفتد[/font][/right] [/quote] حال اگر اسد کاری کند که این سلاح ها به دست نیروهای القاعده یا عناصر افراطی بیفتد چه؟؟ راستش در حال حاضر تنها راه حلی که به ذهن من میرسه اینه که اسد توسط ائتلافی از کشورهای غربی سقوط کنه؟
  11. [quote][font=tahoma,geneva,sans-serif]گزارشاتی هم مبنی بر نقل و انتقال سلاحهای شیمیایی و ذخایر گاز سارین منتشر شده[/font][/quote] سلام به عقیده شما چه سرنوشتی بر سر این سلاح های کشتار جمعی میاد؟
  12. مردم مجارستان خودشون بهتر از هر غیر مجاری میدونند که کی آدم بده قصه بوده
  13. ensaniat

    تاريخ به زبان ساده

    سلام ما هم پایه بحث در مورد تاریخ هستیم. تاریخ یکی از موضوعاتی بود که من همیشه در موردش علاقه داشتم فقط خواهشا یک وقتی این تایپیک باعث بدقولی در مورد عاشقانه های سه پادشاهی نشه چون ما همچنان منتظر قسمت بعدی هستیم و ببینیم این سائو سائو چه کلکی دوباره میخواد در قسمت بعد سوار کنه. به عقیده من تاریخ تقریبا همیشه عرصه جولان مردان و زنانی بوده که از ریختن خون دشمنان و مخالفانشان ابایی نداشتند.
  14. سلام مصطفی جان میبخشید اگه کنجکاوی میکنم. سوالی داشتم در مورد 3 برادر این سه برادر چگونه با هم آشنا شده بودند ؟(همشهری بودند یا در سرکوب شورش دستار زرد با هم بودند یا .....) و اینکه گوان يو و ژانگ في به آرمان های لیوبی اعتقاد داشتند یا بخاطر دلایل دیگری دنبال لیوبی راه افتاده بودند.
  15. [quote name='Royal_falcon' timestamp='1353530113' post='284167'] منظور شما از امور داخلی یعنی اون 80 درصد تروریستهایی که از قضا سلفی هایی با ملیت غیر سوری هستند هست دیگه؟ چین و روسیه هم به ما چه ربطی داره؟ اصلآ شما جوش چی رو میزنید؟ چرا واضح نمیگید از کشتار مردم سوریه خوشحالید؟ تعارف که نداریم! جبهه ایران ضعیف بشه خوشحالی هم داره ! [/quote] داداش دیگه حرفی نمونده تمام حرف ها زده شد : برای روشن شدن نوشته های تمام دوستان رو بخون من جواب داده بودم. چرا من باید از کشتار مردم خوشحال باشم مگه عقده دارم این چه حرفیه که شما میزنید. واسه من سلفی ها و وهابی ها و مخالفان مسلح اسد و خود اسد همه از یک قماشند حالا با اهداف مختلف ولی با مسیری یکسان برای رسیدن به این اهداف.