spiderkiller

Members
  • تعداد محتوا

    231
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

597 نشان افتخار

6 دنبال کنندگان

درباره spiderkiller

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان دوم

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,575 نمایش های پروفایل
  1. شخصا هیچوقت حامی درگیری نظامی خصوصا در کشورهای همسایه نبودم اما واقعیت امر این هست به نظرم نیاز باشه برخورد نظامی مستقیم با جمهوری باکو صورت بگیره نه لزوما برخورد غیرمستقیم و نیابتی. بحث موشکباران هم کلا منتفی هست چون هم از نظر قانونی هم هویتی خاک باکو تمامیت ارضی ایران هست و هر یک خانه که خراب بشه و هر یک غیر نظامی که کشته بشه ضربه به ایران هست. فقط تعجب میکنم چرا سران ما این مساله رو که باکو از تمام لحاظ حقوقی خاک اشغال شده ایران هست رو اشاره نمیکنند.
  2. دوستان عزیز در حال حاضر ما خیلی در درگیریهای ادلب دخالتی نداریم که بخوایم تایین استراتژی کنیم. جنگ ادلب درگیری سنتی عثمانی عربی است با چاشنی دخالت روسیه. اونچه برای ما اهمیت داره حلب و ریف اون هست. اینکه ما بخواییم چیزی به ترکیه نشون بدیم مضحکه. روابط ما با ترکیه خصوصا در بحث اقتصاد تحریمی بسیار استراتژیکه و نکته دیگه اینکه ارتش سوریه در پی تلفات گیری از ترک ها نیست وگرنه موشک باران مواضع مورد اشغال ترک ها در ادلب برای ارتش سوریه کاری ندارد.
  3. اینجا انجمن میلیتاریه و اکثر کسایی که اینجا هستند حداقل اندکی به مسائل نظامی اگاهی دارند. پیامی که دیشب به دنیا انتقال پیدا کرد به حدی عظیمه که به نظرم احتمال جنگ خارجی برا همیشه از ایران دور شد. اگر قرار باشه این پیام رو اینجا هم توضیح داد که دیگه هیچ.
  4. چیزی که دیگه برا من علنی شد اینه که موشک‌های ما هم احتمالا به سرنوشت موشک‌های قذافی دچار بشن.
  5. گویا خیلی از دوستان اینجا احساساتی شدن و فکر میکنن کال اف دیوتی رو قراره توی عراق بازی کنند. اسیر امریکایی بگیریم؟ اونم 100 تا ؟ بمبارونشون کنیم ؟ عزیزان یکم احساساتتون رو کنترل کنید بذارید هنوز گرد و خاک امریکا تو هواست بذارید بخوابه یک براوردی بشه از شرایط.
  6. خیلی از بچه ها اینجا از قدیمی‌هایی هستند که روزهای سیاه پیشروی داعش به رقعه و خیانت کردها رو یادشون هست. روزهای محاصره نبل و الزهرا و بی خیالی عفرین نشین ها رو یادشون هست. جدای از هر تحلیلی کردها دارن طوفانی رو برداشت میکنند که سالها قبل بادش رو کاشتند. جدا از بحث ضرر و منفعت ایران در سوریه، این حمله نوعی عدالت برای کردهایی خواهد بود که هزار رنگ طی این جنگ 6-7 ساله عوض کردند. و اما برای ایران باید این نکته رو دونست دیر یا زود، اول یا اخر اردوغان برای حلب خواهد جنگید. امروز نه ده سال دیگه این یک جنگ غیر قابل پیشگیری هست باید تدابیر آتی سنجیده بشه.
  7. حلب رو میشه کاملا فتح شده دونست اما به نظرم تمام دوستانی که اخبار رو دنبال میکنند یکم زیادی به قدرت ارتش و مقاومت در حلب مطمئن شده اند. متاسفانه بنده به این نتیجه رسیدم که ازادسازی حلب روی کاغذ اتفاق افتاد نه در میدان نبرد و این یعنی توان نظامی که مقاومت (بلاخص لوای قدس ) پای کار اورد اگر به خاطر قطع حمایت حامیان منطقه ای مخالفین نبود هرگز موفق به این دستاورد ها نمیشد. بحثی که بین خود مخالفین هم بسیار جریان داشت و داره قطع حمایت ترکیه از مخالفین در حلب بعد از کلید خوردن عملیات سپر فرات هست. جای دیگر هم عرض کردم نیروی که ترکیه روی زمین از مخالفین جمع اوری کرده برای عملیات سپر فرات و همچنین نیرویی که خودش پای کار اورده بسیار فراتر از گرفتن الباب و منبج هست. خود مخالفین تا حدی معترض هستند که ترکیه عملا ادلب رو خالی کرده برای این عملیات و تعداد نیروهای نخبه ای که خود ترکیه هم وارد خاک سوریه کرده کم نیست. شاید چند روزی این پیروزی در حلب خوشحال کننده باشه اما بنده به شدت نگرانم و حس میکنم مقاومت در اینده نزدیک با نیروی عظیمی از سمت شمال درگیر خواهد شد. دلیلی که ترکیه پشت مخالفین رو در حلب خالی کرد چند دستگی و از همه مهمتر وجود نامی مثل النصره در میان مخالفین بود که وجه بین المللی نداشت. اما الان عملا مخالفین دارن در قالب یک پرچم و یک رهبری قوای متحد تشکیل میدن. جیش فلان و لوای فلان و فلان الان دیگه دارن تبدیل به یک ارتش واحد در قالب تیپ های متفاوت میشن.
  8. غیرنظامیانی که الان ارتش داره راحت ازاد میاره شیخ مقصود و اب و غذا میده اینا نیستن احیانا ؟  http://s8.picofile.com/file/8276883600/video_2016_12_02_04_01_33.mov.html   رد شدن حتی یک نفر از اینا یعنی پایمال شدن خون اونایی که سر جریان گرفتن حلب دارن شهید میشن.  پ.ن : به چفیه قرمز ها توجه کنید ! 
  9. "بچه ها! اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح می کنیم... مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند.." http://uupload.ir/files/sgpp_aleppo.jpg   چقدر خون ها ریخته شد. انشاله که نتیجه دار باشه. 
  10. حداقل یک دونه شلیک موشک ضد زره رو میشد دید. اتفاقا احساس بنده اینه واحد هوایی فعال نبوده بیشتر با ضد زره زدنشون. 
  11. میزان صحت و درستی این خبر رو نمیدونم اما خبر هایی گفته شده که گویا ارتش ترکیه از جنوب عفرین وارد خاک سوریه شده. یک سری عکس هم منتشر شده. اگر حقیقت داشته باشه یعنی باید منتظر بسته شدن خناصر و شکست احتمالی حصر حلب باشیم .  http://8pic.ir/images/i7aa5wzy8jljoyby1qkt.jpg http://8pic.ir/images/3m781qkil9iz179n187m.jpg
  12. http://8pic.ir/images/yh2vl0j8zaau9knqm6gv.jpg   مقایسه حجم انفجار ها و توده ی سرباز ها نوید حداقل 15 تا 25 نفر تلفات رو میده. 
  13. دوستان یک سری اخبار و بحث های توی انجمن های طرفدار تئوری های توطئه راه افتاده مبنی بر اینکه احتمال کنسل شدن انتخابات ابان ماه امریکا به خاطر انصراف یکی از کاندیدا ها وجود داره ( اینجا تاکیدشون روی کلینتون هست به خاطر مسائلی که احتمالا ویکیلیکس طی روز های اینده رو خواهد کرد) . به نظر دوستان چقدر این قضیه امکان پذیره ؟ ایا در کنترل اوباما هست یا مجلس که بخواهند به هر دلیل انتخابات رو مدیریت کنه در صورتی که مثلا یکی از کاندیدا ها کنار بکشه. (مجلس که داره میره اوباما هم که وضعیتش الان مجهول الحاله. )
  14. فارغ از بحث های دیگر که دوستان مطرح کردند ببینید الان عملا حلب شده نماد حکومت خودخوانده مخالفین. یک نگاه به تیتر اخبار بندازید. قبل از محاصره حلب حتی این شهر زیربنای حکومت اینده مخالفین بود. تمام مخالفین سبز و حامیانشان حلب برایشان مهمترین عنصر در تمام سوریه بود و به همین منظور هم بیشترین تجهیزات در این جبهه استفاده میشدند و عموما کارازموده ترین یگان هایشان در حلب (و لاذقیه) فعال بودند. حالا ارتش سوریه عملا با یک ددلاین تا اواخر ابان مواجه هست تا بتونه یکبار برای همیشه مشروعیت مخالفین رو به عنوان یک قدرت غیرقابل انکار از بین ببره و اون فقط با فتح کامل حلب به دست میاد تا مخالفین عملا فقط قدرتشان در شمال معطوف به تعدادی روستا و بیابان و شهر های کوچک باشد. اما نکته به مراتب مهمتر همون ددلاینی هست که عملا با رسیدن بهش بعید نیست ارتش سوریه بخواد اماده یک درگیری خارجی بشه. دولت کلینتن یا ترامپ هرکدام در امریکا به قدرت برسند مطمئن باشید رویه بسیار تندتری را علیه دولت سوریه خواهند گرفت (منطقه پرواز ممنوع هم بعید نیست بخشی از برنامه بلند مدتشان باشد) برای همین اگر ارتش تا زمان تشکیل کابینه دولت جدید امریکا کار حلب را به عنوان بزرگترین مرکز جمعیتی مخالفین تمام کرد که کرد اگر نتوانست حلب را کاملا پاکسازی کند کار شدیدا بیخ پیدا خواهد کرد خصوصا تا پایان سال میلادی جاری. از طرفی با تنگ تر شدن حلقه محاصره از درون شهر ، ارتش میتونه طی مذاکرات اتی خیلی امتیاز ها از کشور های منطقه در مسائل مختلف بگیره. 
  15. گرامي اسم انجمن ميليتاريه. اونوقت ميگيد با انحلال قواي نظامي!! موافقيد؟ هركسي اينجاست دوست دار ابزار جنگي تكنولوژي جنگي و تاكتيك هاي جنگيه.