aliman32

Members
  • تعداد محتوا

    77
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

99

درباره aliman32

  • رتبه حساب کاربری
    سرجوخه

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

663 نمایش های پروفایل
  1. تاثیری که از دست دادن ناو خارک بر نیروی دریایی ارتش می گذاره چیست؟ آیا در حال حاضر جایگزینی براش وجود داره؟
  2. ارتش و سپاه به صورت جداگانه پهپادهای خودشون را توسعه می دهند حالا این چه مزیتی دارد را دوستان بهتر می توانند توضیح بدهند، برای مقایسه شاهد129 و غزه و کمان 22 اطلاعات زیر را بدست آوردم : پهپاد شاهد 129 طول: ۸ متر فاصله دو سر بال: ۱۶ متر قطر بدنه استوانه‌ای: ۶۵ الی ۷۵ سانتیمتر ارتفاع: ۳٫۱ متر قابلیت حمل سلاح: ۴۰۰ کیلوگرم، ۸ بمب سدید موتور: موتور روتاکس ۹۱۴ (Rotax ۹۱۴) چهار سیلندر پیستونی دوربین نظارتی و هدف‌گیری: ساخت صنایع اپتیک ایران موسوم به عقاب-۶ شعاع عملیاتی: ۱۷۰۰ کیلومتر استقامت: ۲۴ ساعت سقف سرویس: ۲۵۰۰۰ فوت (۷۶۲۰ متر) -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- پهپاد غزه طول: ؟ متر فاصله دو سر بال: ؟ متر قطر بدنه استوانه‌ای: ؟ سانتیمتر ارتفاع:؟ قابلیت حمل سلاح: 13 جایگاه، حمل انواع تجهیزات جمع‌آوری اطلاعات و سیگنالی موتور: ؟ شعاع عملیاتی: 2000 کیلومتر استقامت: 35 ساعت سقف سرویس: 3۵۰۰۰ فوت (10668 متر) -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- پهپاد کمان 22 ارتش طول: 11 متر فاصله دو سر بال: 20 متر قطر بدنه: ؟ ارتفاع:؟ قابلیت حمل سلاح: 7 جایگاه، توانایی حمل بمب لیزری با وزن ۵۰۰ پوند (۲۲۷ کیلوگرم) و نشانه‌گذار لیزری موتور: توربوپراپ شعاع عملیاتی: 3000کیلومتر استقامت: ۲۴ ساعت سقف سرویس: ؟
  3. بال پهپاد در دستان نتانیاهو برای کدوم پهپاد ما می تونه باشه؟
  4. aliman32

    قاهر F-313

    ایده جالبی هست. پهپاد مد نظر برای چه کاربردی باشه خوبه ؟رهگیر، بمب افکن، نظارتی و... ؟ حداقل و حداکثر تغییرات برای تبدیل شدن جنگنده به یک پهپاد را چه مواردی می توان بیان کرد و این که نمونه مشابه در دنیا انجام شده؟ با وجود پهپادی مثل کرار و سیمرغ، تبدیل قاهر چه مزیتی خواهد داشت؟
  5. از تصاویر سامانه موشکی جدید مشخص هست که هرکدام میتواند تعداد 12 موشک را با فاصله زمانی کم پرتاب کند. مدت زمان بارگذاری این موشک های سنگین چقدر هست؟ و چگونه موشک تا اینجا آورده میشه که اسراییل با برخورداری سامانه های نظارتی قوی مثل ماهواره و پهپادی ای که دارد نتونسته محل را قبل از شلیک منهدم نماید؟ فکرش را بکنید این قابلیت ها در کشور ما چندین برابر هست و چه ترسی در دشمن می اندازد. خدا را سپاس
  6. چند تا کلیپ پخش شده که با تعداد بالا شکلیک انجام می شه ، و احتمالا نمایشی نیست ، واقعیه
  7. راکت های جدید به نمایش درآمده از لحاظ برد، اندازه قابل توجه می باشد و بدنه هم که مشخصی فلزی می باشد، سوالی که هست چند تا از این ها رهگیری نشده است؟
  8. aliman32

    قاهر F-313

    به نظر میاد که باید فاتحه قاهر را خواند و تاپیک را بست. چندین سال سر کار بودیم و اگر به جای آرزو پرواز قاهر و خوندن این 185 تا صفحه رفته بودیم کار دیگری کرده بودیم یه چیزی دستمون رو گرفته بود
  9. یکی از مواردی که سایت مشرق به اون اشاره کرده این هست که شاید ایران توانایی برای هدف قرار دادن کشتی در کانال سوئز رو با توجه به برد موشک های ضد کشتی داشته باشد و در صورت انجام تاثیر بسیار مهمی بر اقتصاد جهانی می گذارد. آیا واقعا چنین توانایی ای را داریم؟ و دیگر این که اگر انتقام حمله به کشتی هامون توسط اسرائیل را از یک کشتی اسرائیلی در کانال سوئز بگیریم چطور؟
  10. متاسفانه تجربه نشون داده که نیروی نظامی جدای از اقدامات اشتباهی که روی هم انباشته شده اند و در نهایت رخداد های مشابه را به وجود می آورد، مسئولیت پذیری هم ندارد ، حالا هر کی این وسط قدرت بیشتری داشته باشد کاسه کوزه رو سر زیر دست خالی می کند و در اینجا هیچ مصاحبه و یا گزارشی از خود اپراتور وجود ندارد.
  11. aliman32

    سلاح هجومی مصاف

    آیا برای افراد چپ دست هم مناسب می باشد و این که گلنگدن دوطرفه دارد یا خیر؟ شخص اولی بعد از تعویض خشاب یه ضربه ای به کنار سلاح زد و ادامه تیر اندازی ، این چه ویژگی ای می باشد؟
  12. اطلاعاتی از این که چه سلاح هایی حمل می کنه، وزن ، ارتفاع پروازی و ... مشخص شده؟
  13. درست میگی ، این وضعیت عجیب از قبل شروع شده بوده و نمایشی برای توانمندی هایی هست که قبلا در صحنه عملیاتی به کار برده شده مثل ضربت محرم ، حمله به آرامکو .... این لینک هم چند ساعت پیش ایجاد شده که خیلی جالب بود
  14. عملیاتی شدن زیردریایی فاتح و اولین شلیک اژدر آن هم هست جدای از همه اینکه ارتش هم خودی نشون داد و پهپاد های برد بلند و انتحاری رو رو کرد