Marine101

Members
  • تعداد محتوا

    1,186
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

2,788 نشان شجاعت

7 دنبال کنندگان

درباره Marine101

  • رتبه حساب کاربری
    ستوان دوم

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

4,896 نمایش های پروفایل
  1. با عرض سلام... :mrgreen: ........ به جای این همه بدیه سرایی خیلی شیکُ مجلسی و به صورت [کاملاً واضح - بدون تناقض - حرفه ای - بدون شکاف - غیر اشتباه - با ارقام و رقم های غیر مجهول] برای [بی سوادان سایت] اثبات کن و [نتیجه واقعی] به دست بیاور که چطور "هواپیمای -جت بمب افکن کّرار که خاص حمل مهمات هوا به زمین اصلاح شده است- بدون محموله 2000 کیلومتر مداومت پروازی دارد و همان هواپیما با الحاق 250 کیلوگرم محموله به زیرش 800 کیلومتر مداومت پروازی دارد" ................................................................... اما پاسخ این افاضات به ظاهر فنی! :mrgreen: ........ شما میتونی با مراجعه به منابع سورس باز وزن برخاست استاندارد پاره ای هواپیمای جنگنده رو با وزن مهمات متصل شونده به زیر بالهاشون تناسب بدی و ببینی به چه رقمی میرسی!   من هم جز همین "غیر چند صد نفر"ی هستم که نمیتونند جزئیات دقیق و ریز این پروژه ها رو توضیح بدهند! مثل شما، مثل غالب اعضای حاضر سایت! چیزایی که میدونم کلیاته ... اما توی حیطه مطالعاتی خودم خیلی خوب یاد گرفتم محاسبه کنم و توی پُست قبل هم به قدر کفایت توضیح دادم و محاسبه کردم [همون هایی که اسمش رو گذاشتی رقم سازی و جعل] خوشحال میشم حداقل برای اثبات ادعاها و توهین هایی که کردی، توضیح بدهید اون 1.5 برابر سوخت چطور و چرا مصرف میشود؟   تا اونجایی که یادمه "جناب اسلامی" جایی عنوان نکردن 250 کیلوگرم نهایت ظرفیت باری هواپیمای مذکور است. اینم به مجهولاتت اضاف کن. ................................................................... والا من در اینجا موشک کروزی نمیبینم که در موردش بحث کنم ... شما رو ارجاع میدم به موتور توربوجت РД-95ТМ-300 که گفته میشود در موشک X-101 روسها به کار رفته است. ...................................................................
  2. سلام خدمت همگی ..................................................................... الوعده وفا...خوشبختانه (و شاید هم متاسفانه) تناقض فنی ملموسی در گفته های "جناب اسلامی" مشاهده میشود که این حقیر رو از نوشتن دانسته های غیرمستندم بی نیاز میکند! البته دوزاری خودم هم نسبت به این تناقض خیلی دیر شروع به جلینگ جلینگ کرد! ... گفته های ایشون رو بخونید تا تناقضش رو مشخص کنم... ... چیزی که از گفته بالا برداشت میشود؛ گفته های جناب اسلامی به ذهن مخاطب این مسئله را متبادر میکند که؛ "اتصال محموله رزمی 250 کیلویی به زیر پهپاد جت بمب افکن کرّار، موجب اُفت 60% در مداومت پروازی هواپیما یا به عبارتی مصرف 1.5 برابر سوخت بیشتر میشود!!!" ... بگذارید بیشتر توضیح دهم؛ همانگونه که مستحضر هستید، بر هواپیمای در حال پرواز چهار قِسم نیرو وارد میشود (نیروی وزن-نیروی پسا-نیروی جلوبرنده-نیروی برآ) ... وقتی محموله ای به زیر و یا بالای یک هواپیما متصل میشود، نیروی پسا و وزنش به هواپیما تحمیل میشود و نیز -بسته به رفتار آیرودینامیک محموله- در نیروی برآ هواپیما تاثیر میگذارد. سنگینی و پسای ناشی از محموله الحاقی به طور مستقیم درسرعت و ارتفاع پروازی و به طور کلی مصرف سوخت -در موتور جت- تاثیرمیگذارد. در هواپیمایی مثل کرّار که تصاویرش را می بینید، "از حیث اصول فنی هوانوردی"، استانداردش اینه که محموله یا محموله های متصل شونده به زیر هواپیما، پساشون بیشتر از 30% نشه و وزنشون هم از 25%  وزن برخاست هواپیما بیشتر نباشد. خدمتتون عرض کنم، این درصدهای عنوان شده بر حسب استانداردها میگن که در شرایط یکسان پرواز -اگر ایده آل طراحی کرّار همین محموله 250 کیلوگرمی باشد- نهایت مصرف سوخت پهپاد کرّار با محموله نسبت به پهپاد بدون محموله، 0.6 بیشتر خواهد بود نه 1.5 برابر! ... نتیجه گیری؛ با توجه به اینکه شکافی فنی (شاید مبنایی) در میان اظهارات جناب اسلامی مشاهده شده، میتوان ادعا کرد، ایشون در محاسبات داده های مختلف دچار خطا شده اند و شاید هم ما از واژگان "مسافت 800 کیلومتر با 250 کیلوگرم بمب" دچار سوبرداشت شده ایم و این جمله اشاره به شعاع عملیاتی با 250 کیلو محموله دارد و نه مداومت پروازی با این وزن محموله. ... مهم؛ "با این تفاسیر مسئله پرواز کرّار مجهز به 250 کیلوگرم مهمات تا اهدافی در سوریه و بازگشتش به مبدا، باز به نقطه امکان پذیر بودن بر میگرده" ... هم چنان منتظر نظرات شما و بحث پیرامون این مسئله هستم. :mrgreen: ..................................................................... در پناه حق موفق باشید... :rose:
  3. با عرض سلام مجدد ... وقتی حرف از ادب میزنی! حداقل توی همون پُست نقضش نکن...والا زشت میباشد...این حقیر نبودم که نخستین بار از ادب عدول کردم! ... مبنای تکیه ما بر مسئله شعاع عملیاتی 1000 کیلومتری کرار "یکی تعریف استاندارد شعاع عملیاتی در هواپیماهای جت جنگنده و دیگری اظهارات وزیر دفاع وقت که نقل به مضمونش در لینک زیر آمده، میباشد" لینک با توجه به این مهم که در سخنان "جناب اسلامی" تعریف جدیدی از واژگان "شعاع پروازی" مشاهده میشه، پس متاسفانه، به گفته های جناب وحیدی هم نمیشه استناد کرد. "بنابراین این حقیر با توجه به این که گفته های جناب اسلامی از حیث محاسبات عددی آیرودینامیک جسم پرنده (یکی دو صد کیلومتر اینور و اونورتر داره! ولی مهم نیست) صحیح میباشد، مبنا رو سخنان ایشون در نظر میگیرم و به طبعش به اشتباه و سوبرداشت خودم در مسئله بُرد این پهپاد جت اذعان میکنم و از شما و تمام کاربران میلیتاری عذر خواهی میکنم" ................................................................................. با اجازه همه اعضا محترم سایت طی دو روز آینده مسئله رو بررسی دقیق تر میکنم و سپس به ادامه ی بحث پیرامون مابقی مسائل مرتبط با این پهپاد خواهم پرداخت.
  4. هر موقع امثال شما یاد گرفتید در حد دانسته هاتون با مسائل رو به رو بشید و بیخ خِر دیگران رو با آمار و عدد و منطق بگیرین، نه علامت تعجب و شخصیت شناسی خلاف واقع و فحاشی! اون موقع آمار نظرات احمقانه و کودکانه سایت پایین خواهد آمد و شما در راستای آرمانت قدم واقعی برداشتی. .............. این پُست دومی هست که داری به نوشته های من فحاشی میکنی! آن هم بدون ارائه یه مسئله منطقی و دلیل محکم! اونوقت ادعای شرم و دروغ شناسی هم داری؟ .............. خدمت شما عرض کنم که؛ اولاً فیتیله طلبکاریت رو بکش پایین! الان باید جواب ادعاهای خودت رو پس بدی! ... کدوم منبعی گفته هدایت پهپادهای کرار فقط بر پایه سامانه های موقعیت یاب جهانی که مثل آب خوردن میتونند از دسترسمون خارج کنند استواره؟ کدوم منبعی فرموده فقط با هدایت اینرسی میره بمب میزنه و میاد؟ .............. عجب! :mrgreen: با هیچی آمدی جلو ادبیات شناسی هم میکنی؟! ارزش نگاشته های این حقیر، از مال شما بیشتر نبوده باشه، کمتر هم نیست! حداقل هنر اینو دارم چهارتا وجه قابل اندازه گیری از داخل سورسها در بیارم! مثل جناب عالی هنرم تو چهارتا علامت تعجب خلاصه نشده. در ضمن نزاکتش هم خیلی از شما جلوتر بوده. .................................................................................................... آخرین باری که مفهوم شعاع عملیاتی یک پهپاد جت -آن هم رزمی- مرور کردم این معنی رو داشت؛ "نصف مسیری که هواپیما با یک بار سوخت گیری در ماکزیمم سرعت و حداکثر بارگیری مجاز محموله میتواند بپیماید" مگر اینکه شما و جناب اسلامی تعریف جدیدی داشته باشید! ... اولاً، گفتم؛ "نهایت ساعت پروازی کرار از 3 بیشتر نیست" ... این برای شما چه معنایی داره؟ آیا این معنا رو داره که من گفتم مداومت پروازی کرار 3 ساعت است؟ خدا وکیلی از شعوری که برای اعضا سایت قائلی خیلی سپاسگذارم! ... خیلی ممنون که دریافتید در حوزه ای که سیستم فکریتون توان تحلیل داده هاش رو نداره فعالیت نکنید بهتره.
  5. با عرض سلام ......................................................................... مشخصات عمومی پهپاد کرّار؛ ظرفیت حمل محموله: حداقل 500lbs ارتفاع پروازی: 30000 پا سرعت: بیش از 800 کیلومتر بر ساعت شعاع عملیاتی: 1000 کیلومتر ... حالا شما جواب بنده رو بدهید ...  حداکثر پرواز 3 ساعت چه مشکلی داره که تعجب شما را بر انگیخت؟ یه همچین پهپادی بدون سیستم های ناوبری و مخابراتی میشه؟ آیا نمیشه -برای بمب های 50 کیلوگرمی هدایت پذیر با سیکرIR- یه ejector سه تایی زیر بدنه و یه دونه تکی زیر هر کدوم از بالها نصب کرد؟ (این تصویر رو نظاره کنید) ......................................................................... خداوکیلی به چه چیزهایی بی خودی که گیر نمیدید!   حداقل بیایید تخصصی بپرسید و چالش های جدی تر مطرح بکنید؛ (تا توضیح بدم) روزی 500 تا بمب 50 کیلویی از کجا بیاریم؟ چطور میشه که قیمت هر کدومشون زیر یک میلیون تومن بشه؟ چطور سازماندهی کرد که هر 24 ساعت 100 تهاجم با پهپادهای کرّار انجام بشه؟ (اونم برای عملیات بلند مدت) چطور تامین اطلاعات هدف بکنیم؟ چه تاثیری میتونه بذاره؟ ووو؟ ......................................................................... عجب! :mrgreen: واقعاً من از این سایت تعجب میکنم! این همه ادعا، اما دریغ از یه مثقال ظرفیت محاسبات متغیر بالا. .................................... 100 تا 5 میلیون میشه چقدر؟ توی 30 روز میشه چقدر؟ شما با این پول چه نوع عملیاتی با چه کمیت و کیفیتی میتونی ترتیب بدی؟ ....................................
  6. در كل وقتي بحث ماست مالي باشه هر گفته اي رو مي شه ماست مالي كرد rolling_eyes   بحث هم حاشیه ای نبوده و نیست ... "استفاده از پهپادکّرار برای زدن تروریست ها در سوریه" ... خیلی هم مربوطه   جناب شما بارها و بارها وقت این حقیر رو با دلایل کاملاً مبتدیانه هدر داده ای -نمونه اش بحث تاو و مصرفش که آخرش ذخیره بیش از 25000 تیر موشک ضد زره رو اثبات کردم-!   کدوم توضیحات؟!!!!!!!!! فقط نوع موتور رو مشخص کردی با سورس و بعد هم با چهارتا علامت تعجب!   حداقل بد نیست به احترام جمع هم که شده، بی پایه و اساس بودن سخنان این حقیر و غلط بودن اصول و ابلهانه بودن نتایج رو اثبات کنید! نه اینکه پشت توجیهی احمقانه به اسم -نبود حوصله- مخفی شی!  
  7. با عرض سلام .... سپاس فراوان...مدت ها بود دنبال منبع قطعی نوع موتور کرار بودم! با توجه به اینکه در ماهیت موتور شک داشتم، مضمون سوال این بود که در سایز مورد نیاز ما، هم توربوجت در کشور تولید میشه و هم توربوفن، ولی مثل اینکه واژه "الان" کارآیی خودش رو نداشت. ... اما بعد؛ (عمری که برای موتورهای "توربوجت" مورد استفاده در پهپادهای کشور عنوان شده -در ماکزیمم سیکل کاری- 20 ساعت هستش و این عدد بنا به کیفیت قطعات موتور تا بیش از 100 ساعت هم قابل افزایشه) نهایت مدت زمان پرواز عملیاتی هر کرار 3 ساعت بیشتر نیست...به عبارتی دیگر با فرض اینکه "به هیچ عنوان موتور کیفی تر نداریم" این پهپاد بدون تعویض موتور -و فقط با تعمیرات ابتدایی- تا 6 پرواز عملیاتی میتونه انجام بده و موتور بعد از 6 پرواز عملیاتی برای تعمیرات و ریکاوری سنگین مرجوع میشه شرکت مربوطه و پس از مدتی دوباره پس گرفته میشه. ...................................................................................................... خوشحال میشم شمای بزرگسال برای بچه های سایت معنا و مفهوم واژگان ارزان -دربحث جاری- رو تعریف کنید!؟؟؟
  8. با عرض سلام ... شما میتونی الان برای ما مشخص کنی موتور "پهپاد کرّار" توربوجت از خانواده طلوع هستش؟ یا توربوفن منشعب شده از پروژه مهندسی معکوس R95-300؟ ... اگر بله خوشحال میشم توضیح بدید، اگر نه پس اظهار نظر در باب کیفیت و عمر کارآییش قدری بی انصافی هست. ... اون کراری که ما میشناسیم! اوایل یه چیزی در حد ترکام داشت، الحمدالله امروزه روشهای ناوبری دیگه ای هم بروز و ظهور پیدا کردن که جای بیانش اینجا نیست. ... فقط جهت اطلاع این قسمت ها رو مینویسم؛ پهپاد کرار با همین شکل و شمایل چندین نسل و ورژن داره...تولید انبوهش و آماده به رزم نگه داشتنش هم با هدف استفاده در دسته های تهاجمی چند فروندی انجام شده و میشه. اون عزیزانی که کار کردن و از نزدیک در جریان هستن، بخوان برای شما فقط پادهای جنگ الکترونیکی که میشه رو این نصب کرد رو توضیح بدن، باید بیان اینجا چند تا کتابچه بدن تحویل جمع! بد هم نیست جمع بدونه که این هواپیماهای ارزان-با توجه به قابلیت های جنگ الکترونیک و تهاجمی که برای اسکادران هاش تدارک دیدن- این روزا انتظار اینو میکشن که عملیات هایی مثل سرکوب پدافند انجام بدن! اونم نه فقط در یک نوع سناریو! ... من نمی دونم مملکت رو با برکینو فاسو اشتب نگرفته اید!
  9. بسم الله الرحمن الرحیم   با عرض سلام خدمت همگی حکایت، حکایت نابلدی های ماست... rolling_eyes ... ... ... ... ... ... ... "پهپاد کرّار" معرف حضور همگیمون هست. این هواپیما از حول و حوش 5 سال پیش به صورت انبوه و در کاربری های مختلف در اختیار "نیروی هوافضا سپاه" قرار گرفته و به دلیل ارزانی تعداد بسیار بالایی ازش ساخته شده.   "این پهپاد قاعدتاً میتونه 5 تا بمب و یا موشک 50 کیلوگرمی رو با سرعتی بیش از 800 کیلومتر در ساعت برای ما تا اهداف مد نظرمون حمل کند" در نظر بگیرید که (در شرایط تولید ویژه مهمات) هزینه پرواز این پهپاد (مسلح به 5 بمب و یا موشک 50 کیلوگرمی) در هر عملیاتش و ریکاوری بعد از ماموریتش برای ما 5 میلیون تومان آب بخوره و هر 24 ساعت 50 پرواز رزمی (از مقصد ایران تا عراق و سوریه برای زدن تروریست ها) توسط کرّارها انجام شود. حال ببینیم 1000 روز عملیات با کمیت و کیفیت مورد اشاره چه میزان هزینه مالی (به دلار) برای ما در بر میداشت... تومان 250,000,000,000 = 1000 * 50 * 5,000,000 کمتر از 100 میلیون دلار! ... به عبارتی؛ 50,000 تهاجم هوابُرد فوق سبک با فقط 100 میلیون دلار هزینه! ... می ارزه؟ نمی ارزه؟   شما به من بگید ... "آیا در این بلبشو سوریه و عراق، همچین عملیات هوابُرد گسترده ای، از آن دسته اقداماتی نیست که در توان ما بود، و غفلت کردیم؟"   هنوز هم میشه از این ظرفیت موجود هوافضا سپاه بهره بُرد؛... به ضرس قاطع خدمتتون عرض میکنم در صورت اتخاذ تصمیم برای انجام این چنین سلسله عملیات های مستمری، فاصله دستور تا مهیا شدن شرایطش، دو هفته هم طول نخواهد کشید! و به راحتی از پایگاه یا پایگاه هایی در آذربایجان غربی به مقصد عراق و سوریه تا یکصد پرواز رزمی پهپاد کرّار در هر 24 ساعت میشه انجام داد! به شخصه امیدوارم که؛ "نیروی هوافضا سپاه به عنوان تمرین نظامی بُلند مدت -و نیز یک شوی تبلیغاتی- این چنین عملیاتی را آغاز کند. البته با رعایت تمامی برآوردهای امنیتی." ... ... ... ... ... ... ... خداحافظ همگیتون.
  10. با عرض سلام...   در واقع مضمون سخنان سردار حاجی زاده در باب RQ-170 ایرانی (که این حقیر علاقه مندم نامش رو "طبس" بگذارم) بدین صورت می باشد؛ آرکیو ایرانی در ابعاد مختلف، بدنه های متفاوت با پیشران های -ملخی و جت- تولید خواهد شد. (اون 170یی که پروازش رو دیدیم موتورش جت بود.)   در باب موتور جت؛ دانش قطعه زنی، استانداردهای چِک و اسمبلی موتورهای جت -سایز مینی- بیش از یک دهه پیش وارد کشور شد و نمونه هایی از مینی توربوجتها و مینی توربوفنها در دسترس بوده است. امروزه موتورهای یکبار مصرفی (مثلاً مشابه R95-300 با حداقل عمر کارکرد 5 ساعت) توی کشور تولید میشه. متالوژی کشور طی سالیان گذشته میتوانسته شرایطی را فراهم کند که بشه نمونه های بسیار با کیفیت تر و عمر بالا از موتورهای مذکور برای استفاده در پهپادهای جت -سایز متوسط- به دست آورد و نیز تولید انبوه کرد. بعید میدانم کسی به این مهم توجه نکرده باشد. (این رو خدمت دوستان عزیز عرض بکنم که مهندسی معکوس آلیاژها از اون چیزی که تصور میکنید بسیار آسونتره که به سبب کوتاهی سخن از توضیحش صرف نظر میکنم.)
  11. عجب! باز دوباره شروع شد و موراد متعددی که باید توضیح بدم و بعدش هم طبق معمول مورد ناسپاسی و هجمه قرار بگیرم! rolling_eyes ... قبل از هر چیزی خوشحال میشم (به جز قطعات الکترونیک وارداتی و مواد اولیه فلزی-غیرفلزی وارداتی) چند مورد از این "سیستم های وارداتی مورد استفاده در موشک تاو" رو برای ما نام ببرید و "سورس واردات" رو هم مشخص کنید لطفاً ... یا حداقل منطق و فرمول استنتاجتون! ... بعد از اون نیز خوشحال میشم برای ما، (تفاوت "تولید کارگاهی" و "تولید صنعتی") رو توضیح بدهید ... (فکر کنم توی این سایت هر تولیدی که دست انسان درش دخالت داشته باشد به عنوان تولید کارگاهی طبقه بندی میشود!) ... یه چیزی هست، بهش میگن انبارداری و چرخه انبارداری؛... 1-انبارداری محصولات نظامی تو کشور ما -همچون قلم مورد مناقشه- با پیش بینی از ورود به جنگ های چندین ساله صورت میپذیرد ... (دروغ میگم؟ پس بفرمایید که مملکت در نیم قرن گذشته جنگ 8 ساله نداشته است!) 2-چرخه انبارداری و جایگزینی وقتی به وجود میاد که شما توان تامین مستمر محصول را داشته باشید و قلم مورد استفاده شما عمر مصرف و کارآیی محدود داشته باشد و بعد از اون بر اساس برآوردهاتون جنس مذبور را در کمیت مورد انتظار دپو کرده باشین. وقتی دپوهای شما بر اساس برنامه ریزی ها و پیش بینی ها اشباع شد، از آن به بعد، تولیدات جدید شما جایگزین محصولات قدیمی تر در انبارها میشود. بخش عمده محصولات قدیمی تر رو هم میفرستن برا بازیافت و بقیه رو هم تو رزمایش ها مصروف میدارند. (در مورد ما در اختیار هم پیمانان هم قرار میگیرد) مثلاً اگر شما -با پیش بینی یک دهه جنگ- 10 سال در حداکثر توان تولیدت 50000 تا موشک ضد زره -با عمر مصرف 10 سال- ساختی و دپو کردی، از سال 11 به بعد تولیداتت جایگزین اولین بخش دپو شده، میشود. (موشک ضد زره چیزی نیست که در مواقع صلح استفاده گسترده داشته باشد، بلکن استفاده اش در شرایط غیرجنگی محدوده) .....................................   من نمیدونم منظور شما چی هستش و حتی ربطش رو هم نتونستم تشخیص بدم!...آیا "نتیجه گیری من" از اون تصویر رو قبول ندارید؟ الان واکنش شما به چی بوده؟ اصلاً اون قسمتی که شما رو به این نتیجه رسوند که من جو میدهم رو برای این حقیر مشخص کنید!   وجود اصطلاحاً خط تولید موشک ضد زره تاو در ایران اگه اینقذه تاثیر صد در صدی داشته است، چرا، توی جنگ 8 ساله خیلی محدودتر از سال 76 محصولات خودش رو به ظهور نرسوند؟   بد نیست بدونید کُل صنایع مهمات سازی ما زمان جنگ وارداتی و حتی اهدایی تشریف داشتند...کارخانه تولید -در واقع چرخه تولید و دانش فنی تولید- موشک اسکاد از کره شمالی وارد شد...همین الانش خود وزارت دفاع هر ساله داره واردات دستگاه های تولیدی-آزمایشگاهی و مواد اولیه انجام میده و حتی اگر وضعیتش پیش بیاد قراره تولید تحت لیسانس جنگنده و دیگر اقلام رو هم انجام بدهد. این حقیر الان از این واقعیت ها چه باید برداشت بکنم؟ ..................................... حداقل به یه چیز منطقی تر گیر بدید! :straight:
  12. دقیقاً...به خاطر همین هم هستش که اون تاریخ رو اسکرین شات کردم...حتی کامپیوترها و مدارهای الکترونیک موجود در مستند هم مربوط به اواخر دهه 70 شمسی میشه... البته قضاوت رو گذاشتم به عهده عزیزان...متاسفانه جو سایت (در حوزه های مربوط به صنعت دفاعی داخل) اونقدری ناعادلانه، غیرمنطقی و مزخرف شده که اگر بیان میکردم این تصاویر مربوط به سال 97 میلادی میشه، کسی باور نمیکرد! فعلاً باید دندون روی جیگر بذاریم...بلکن تانکی جنگنده ای چیزی از پرده برون بیافتد تا شاید بعد از اون بشه ظرفیت های وزارت دفاع رو تفسیر کرد...وگرنه الان همه آدم رو دروغگو فرض میکنند... rolling_eyes
  13. صرفاً جهت اطلاع! "از عزیزان عذر میخوام...این پُست هیچ ربطی به موضوع تاپیک نداره...اما مطالعه اش خالی از لطف نیست" ..................................................... این تصویر که مشاهده میکنید مربوط به تولید موشک تاو در ایران هستش...نمیشه دقیق تشخیص داد که مربوط به چه سالی میشود، ولی مطمئناً برای 88 به قبل هستش!...الالظاهر چیزی برای گُفتن ندارد! اما برای این حقیر یک "استنتاج" جالب در بر داشت... "باکس های استوانه ای مشکی که در تصویر مشاهده میکنید، هر کدموشون حاوی یه دونه سرجنگی موشک تاو هستش" ... قبل از این که به "نتیجه گیری" برسیم، توجه داشته باشید که، ... (تولید صنعتی یک محصول، سیکل زمانی و چرخه کاری مشخص دارد. به این معنی که محصول شما تمام پارتهاش باید طی یک زمان برنامه ریزی شده و در کمیت تقریباً یکسان ساخته شود و برای مونتاژ نهایی ارسال گردد. این چرخه کاری متناسب با پیچیدگی، ابعاد محصول و نیاز مشتری تعریف و طراحی میشود) ... "اگر جز این باشد بی نظمی پیش میاد و عملاً تولید منطقی به وجود نمیاد!" از نظر من، منطقی ترین سیکل کاری برای تولید موشکی مثل تاو، هفتگی هستش. ... اما نتیجه گیری؛ توی تصویر ما بیش از 100 باکس حاوی سرجنگی موشک تاو رو میبینیم...این باکس ها ارسال میشن به بخش مونتاژ نهایی..."اگر بر اساس این عکس تولید هفتگی سرجنگی تاو رو 125 تا دونه در نظر بگیریم و تعداد هفته کاری اون جایی که تاو درش تولید انبوه میشه رو 40 در نظر بگیریم، به این نتیجه میرسیم که سال 88 ما ظرفیت تولید سالانه 5000 فروند موشک تاو داشته ایم" *نکته؛ البته میشه ادعا کرد که سرهای جنگی بیشتری تولید میشن تا موشک های قدیمی تر رو باهاشون از نظر قدرت تخریب آپگرید کرد! ولی چُنین حرکتی همچین منطقی به نظر نمیاد چون عمر انبارداری اون موشک های قدیمی حداقل نصف شده اند و اجرای فرآیند آپگرید سرجنگی براشون یِهخُوده دور از ذهن هستش...در ضمن عزیزانی که از این وضعیت خوششون نمیاد هم میتونند ادعا کنند که باکس ها خالی هستن. ..................................................... در پناه حضرت حق موفق باشید... :rose:
  14. نظر شما به جای خودش محترم. خواهشاً هم احترام خودت رو نگه دار.   در ابتدای پُست قبل نوع حضور ایران در سوریه رو اشاره ای مختصر کردم، ولی، مثل اینکه شما خیلی علاقه داری از کاه کوه بسازی! خیلی هم خوب، "کوه" عظمتی داره برای خودش، ولی، بذار ببینیم از کنار این "کاهِ کوه شده" چه چیزایی در میاد؛ 1-وقتی از کاه کوه بسازی؛ اگه دروغ شاخدار گفتن که ایران رفت سوریه رو اشغال نظامی کرد، نباید شاکی بشی، چون کوهش رو امثال شما فراهم کردن! 2-وقتی از کاه کوه بسازی؛ مجال میسازی برای تنفس این دروغ شاخدار که ایران تا الان 30-40 میلیارد دلار در سوریه هزینه کرده. (یعنی 10 برابر بودجه ای که به قرارگاه سازندگی خاتم میدن!). 3-وقتی از کاه کوه بسازی؛ اگه گفتن آمار تلفات ایران حداقل 5 برابر اینی هست که تا به امروز اعلام شده و مخفی اش کردن تا وجهه مردمیشون تخریب نشه، نباید شاکی بشی، چون آدم هاش از کوه شما در آمدن!   تبریک عرض میکنم که با لجاجت و عدم مراقبت گفتار و ارائه ای حقیقت بزک شده به "گنده نمایی" مجال اعتبار یافتن تهمت هایی که به مملکتت میزنند رو فراهم میکنی. موفق باشی.