mo313

Members
  • تعداد محتوا

    448
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

-1,141

12 دنبال کنندگان

درباره mo313

  • رتبه حساب کاربری
    استوار دوم

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

2,816 نمایش های پروفایل
  1.  احتمالا یک یا چند تا اسپکتروم رو به صصورت رندوم باز میذارن برای خودشون. راه های دیگه ای هم هست، اگر خودشون پترن ها روبدونن می تونن در شرایط خاص ندیده بگیرن نویز ها رو
  2. شلیک تاو اینقدر ها هم ساده نیست، فقط یک مورد رو در نظر بگیری: وزن بالای قبضه و حملشه به یکموقعیت دقیق و فرار بعد از شلیک خودش کلی معادله میار پای قضیه. حالا اگر تانکها گردش داشته باشن در سنگر ها و تاکتیک های احتراز به کار ببرن که کار خیلی پیچیده میشه. تقریبا در تمام ویدئو های شلیک تاو دقت کنید، یک تیم فرماندهی و یک تیم شناسایی پشت بیسیم هست، پروتوکل استاندارد هست، مثل اون تست های کالیبریشن که نشون میدن توی ویدئو ها. این پروتکل های بگار گیری و آموزش ها (در نتیجه یک تفکر جامع دفاعی) هست که باعث میشه یک سلاح ساده مثل تاو یا کنکورس اینقدر تاثیر بذاره روی صحنه نبرد و در مقابل اون ارتش عظیم اسد، ............. ، سپاه و حزب الله در ساده ترین عملیات ها فشل بشند. اینها مهمه از خود سلاح ها مهم ر هست.   من اینجا یک زمانی گفتم کرا پاد فقط علامت گذاری نیست میتونه نقطه رها سازی مهمات بده. همین انتحاری های سایت که با خوشگل تر از خودشون دیزی می زنن فحاشی کردند مثل همیشه. ببینید امروز روسها دارند دقیقا همین کار رو می کنن که به سازه جنگنده هاشون فشار نیاد.  ما، خنگیم، هوشمون نمیرسه به این چیزها. باید این رو قبول کنیم چون اولین گام در اصلاح یک ایراد پذیرفتن این هست که اون ایراد وجود داره. ما احمقیم، این شعارهای عقیدتی پوچ و توخالی که بهب بمباران زن و بچه مردم و قاچاقچی مواد فرستادن سوریه ختم میشه احمقمون کرده. باید تلاش کنیم نباشیم.
  3. نوپ، اگر محورمقاومت ذره ای از هوش داعش رو در تحلیل دنیای اطرافش داشت و مهر تعصب بر چشم و گوشش نخورده بود وضعیتش اینقدر تاسف بار نبود نکته پست این بود که این سیستم جهت مقابله با معارضین مستقر شده نه ترکیه یا ناتو (هیچ کاری در برابر یه GBU-39 ازش ساخته نیست). این مهمه کمتر کسی این فکر رو برای استفاده از جمر ها علیه شورش داره. خود عربستانی ها همین امروز شروع کنند در جیزان از جمر ها استفاده کنند، 80 درصد حملات حوثی ها ذاتا شروع نمیشه. خود نیروی زمینی امریکا حتی در استفاده صحیح از این کانسپت مشکل داره. اگر سعی کنید ضریب هوشیتون رو بالاتر ببرید از این سورپرایز ها این روزها در سوریه کم نیست.
  4. روسها، اطراف فرودگاه باسل، کاراسوخا-4 کار گذاشتند که تمام امواج رادیویی رو تا 300 کیلومتری جم می کنه.   چند وقت پیش یک مقاله انتقادی از نهاجا نوشتم که یک بخش کوچیکیش در مورد این بود که چحوری میشه با استفاده صحیح از جمر ها مانع حملات تروریستی شد. یکی از دلالی شکست های سنگین محور مقاومت که باعث شد دست به دامن روسها بشند و این ادعاها و افسانه های من در آوردی مهدویتی و آخر الزمانی در مورد سوریه رو به قهقرا بفرستند عدم وجود سواد و توجه به این جزئیات فنی بود که تفاوت بین شکست و پیروزی رو تعیین می کنه.
  5. احتمالا اخیرا پوتین، کلیسای ارتدکس، و ودکا هم به مقدساتی که در نظام مقدس نمیشه بهشون توهین کرد افزوده شده، ولی عجالتا یه آفتابه آب برسونید دست روسها اولین فراگفوتشون خورد: https://www.youtube.com/watch?t=62&v=ndpq0VhQqHs
  6. حداقل بخشی از نوازش های ما از الطاف آمامزاده جومونگ بوده (این اولین قرار داد ازا این دست نبوده، اصل مرجع اون موشک ها کجا بوده جای بحثه):     به من یاد آوری کنید: با مدیریت بزدل و توتالیتور میلیتاری که رسما و علنا اخبار رو به نفع گفته ها و دیدگاه های خودش (و نه حتی حکومت حقیر بشار) سانسور می کنه، چرا ما باید اطلاعات از این دست در میلیتاری منتششر کنیم؟ که یک روز چهرا تا بچه هات هد از سر اختلالات بلوغشون بزنن حذفش کنن؟
  7. هدف اول این بود،   تحلیل که وجود نداره، هر چی اطراف محور مقاومت هست فعلا ملغمه ای از ماست مالی و شعاره
  8. ویدئو های بمباران حمص و تلبیسه که توسط وزارت دفاع روسیه منتشر شده، مثل اینکه بمب های روسی هم مثل افسرانشون ودکا دوست دارند: https://www.youtube.com/watch?v=hiA0JUdWR6M
  9. خوب آدم به خوب خوب میگه، به بد بد میگه و به زشت زشت. چیز عجیبی نیست. منهای اینکه نظر یک نفر در مورد استفاده عراق از زرادخانش چیه، چند تا فکت قابل ملاحضست. عراق هرگز سمت توچکا یا اسکاد-دی که نمونه های دقیق بودند و برای بازارهایی مثل عراق توسعه یافته بودند نرفت، همین کافیه که نشون بده موشک های بالستیک برای عراق سلاح استراتژیک نبودند، سلاح روانی بودند. دوم اینکه ما فقط از عراق موشک نخوردیم، امارتی که امروز مجهز به موشک های اسکندر-ام هست هم بندرعباس ما رو همون زمان با اسکاد هاش نواخت که البته مثل همیشه ماست مالی شد و قضیه به عراق برگشت، کما اینکه نوازش های ما ماست مالی شد. این همون زمانی بود که رفیق رفیق دوست به گفته خودش از امارات RBS-70 می آورد مملکت ;)
  10. براوو، نه صرفا به خاطر جمع کردن یا نقل کردن اطلاعات به خاطر نشرشون در فرمتی که باعث میشه بعدا آدم بتونه خیلی صریح و سریع به عنوان رفرنس استفاده کنه.
  11. اینکه روی بنی اسرائیل رو سفید کردید، یعنی اینکه "دیگه این رو بهتون دادیم خداتون رو هم شکر کنید صداتون در نیاد دیگه ..." این یعنی فاشیست بودن. آدم می خواد جواب بده که شما هم روی هیتلر رو سفید کردید. اما بعد یادش می افته هر چند تو قسمت کوره آدم سوزیش رزومه قابل قبولی دارید، اما حداقل اون عرضه ساختن یک نیروی نظامی درست حسابی رو داشت. تنها چیزی که شما تونستید درست کنید گوشت به تن کسایی بوده که تو عکسهای جنگ پوست و استخونن!
  12. کاملا احمقانه نیست؟ سلاح انفرادی یک دهم آموزش شخصی و پتیبانی آتش روی نبرد تاثیر نداره، حتی یک دهم توزیع سلاح مناسب هم تاثیر نداره. توزیع سلاح مناسب یعنی مطمئن باشی هر گروهانت حتما یک نفر مسلح به نارنجک انداز 40 میلیمتری داره و می دونه چجوری باید مثلا تو زمایای بالای 45 ازش استفاده کنه. بعد اگر به فکر توزیع اسلحه جدید هم باشی اصلا سلاح هایی مثل تک تیر انداز ها، پرتابه های HE و تاخیری برای آر پی جی 7 واقعا می تونن نبرد شهری رو متحول کنن با یک دهم هزینه وحشتناک تعویض سلاح سازمانی. شما اینجا تفکر فرماندهان سپاه رو می تونید ببینید که از اندکی آموزش و سواد نظامی تهی هست. چون توی جنگ از سلاح فقط کلاشش رو دیدن و پریدن جلو الان هم فکر می کنند عوض کردن کلاش چیزی رو قراره تو صحنه نبرد عوض بکنه در صورتی که سلاح های انفرادی متنوع و کم تعداد آموزش، پشتیبانی و اقتصاد تولید سلاح رو تحت تاثیر قرار میده و در صورت بروز درگیری همین نیروهای پیاده که تنها دارایی نیروی نظامی مملکت هستند رو هم فلج می کنه.
  13. چی باعث میشه فکر کنید کشوری که عرضه برگزاری یک شو نظامی هم نداره قراره مثلا بجنگنه و پیروز جنگی باشه؟
  14. گردان سلاخی نظریه های آخر الزمانی و مهدویتی در مورد انقلاب سوریه، مشتمل بر حداقل 12 فروند سوخو 25، حماقت ها تمامی نداره.  اینش جالبه که معارضین هم دارن FN-6 تحویل می گیرن باز،‌سوریه قراره سوخو بباره :))  
  15. نبرد های اخیر در شهر جزیره ترکیه نشون داد حضور یک زرهی پیشرفته ولو در حد محدود چطور میتونه از کثافت کاری هایی مثل درعا، حلب و حمص جلو گیری کنه و بدون کشتار گسترده و بدون هدف غیر نظامیان مانع از گسترش مقاومت مسلحانه بشه. کپچر های زیر نمونه ای از برخورد زرهی باکلاس ترکیه متکی بر فناوری و دانش روز و تمرین عمیق با خطرات جنگ شهریه، در همه موراد کالیبر 7.62 روی خودرو های کبری استفاده میشه که بدون تخریب حتی داخل ساختمان رو با دید حرارتی مناسب پاکسازی می کنه، تروریستی که از تظاهرات داره استفاده می کنه به عنوان پوشش رو میزنه بدون اینکه خون از دماغ کسی بیاد.   پاکسازی داخل خونه:   رضد تیم ضد زره:       درگیری       هدف قرار دادن تروریستی که داره از تظاهرات استفاده می کنه به عنوان پوشش برای شلیک به پلیس:         زدن آر ژی جی زنی که یک آن سرش رو بیرون میاره که شلیک کنه:   ظاهر شدنش     باطل شدنش:         اینها نتیجه احترام به آزادی بیان، سرکوب نکردن و بزدل نبودنه. آدمی که بزدل باشه و از گفته شدن عیبش بترسه به مرور زمان خودش ور اصلاح نمی کنه، محافظه کار تر و محفظه کار تر میشه تا کارش به بشکه و برکان برسه. تانک، توپ و مسلسل یک روزی یک جایی به دست میان، به فکر آزادی باشید لیبرال باشید تا از گرفتار شدن کشور در فاجعه ای مثل سوریه جلو گیری کنید.