gholam22

VIP
  • تعداد محتوا

    718
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    13

gholam22 آخرین امتیاز شما در روز 29 مرداد 1393

gholam22 شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

5,344 نشان حکمت

درباره gholam22

  • رتبه حساب کاربری
    استوار یکم

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

2,488 نمایش های پروفایل
  1. اولین تصاویر از تست زمینی Sukhoi S-70 به گزارش خبرگزاری Interfax اولین ازمایشات زمینی جدیدترین پرنده ی بدون سرنشین کمپانی سوخو در تاریخ 28 ژوئن 2018 در پایگاه هوایی Novosibirsk انجام شد.این تصاویر که به تازگی درز پیدا کرده است Sukhoi S-70 ملقب به شکارچی (به روسی Okhotnik-B ) در حال تست های زمینی قبل از پرواز نشان میدهد.ظاهرا قرا است اولین پرواز این پروژه ی محرمانه ی روسها در سال 2019 صورت پذیرد.اولین بار درسال 2014 بود که ولادیمیر میخائیلوف مدیر تحقیقات هواپیماهای نظامی سازمان هواپیمایی روسیه (UAC) خبر از وجود چنین پروژه ای در شرکت سوخو را داد.تاکنون ویژگی های زیادی از این پهباد در حال توسعه دردسترس نیست ولی گمانه زنیها از حداکثر وزن برخواست 20 تن در این پهپاد را خبر میدهند که این موضوع آن را سنگین ترین پهپاد توسعه یافته در نوع خود نشان میدهد.در حال حاظر میزان آمادگی اولین نمونه پهپاد از این تصاویر دشوار است، زیرا مشخص نیست که آیا تجهیزات کامل بر روی پرنده نصب شده است یا خیر.به نظر هدف این پروژه ساخت یک پرنده بدون سرنشین با قابلیت های تصمیم گیری مستقل میباشد.چیزی که تاکنون مشخص شده در شکارچی از فناوری های مورد استفاده در پروژه ی T-50 (PAK FA) استفاده خواهد شد .کار بر روی "شکارچی" توسط PJSC زیرشاخه ی "شرکت سوخوی" تحت قرارداد وزارت دفاع روسیه، صادر شده در تاریخ 14 اکتبر 2011 انجام شده است. انتظار میرود پروژه در سال 2020 به بهره برداری برسد. می توان فرض کرد که این هواپیمای بدون سرنشین با توجه به ویژگی های آن با X-47Bمتعلق به Northrop Grumman مقایسه شودیعنی بتواند در شعاع 4000 کیلومتر عمل کند .
  2. gholam22

    اخبار برتر نظامی

    افتتاح خط تولید بدنه بالگرد AH-64 اپاچی در احمد اباد هند مراسم افتتاحیه شرکت Tata Boeing Aerospace Limited این هفته با حضور وزیر دفاع هند Nirmala Sithamaran در شهر احمد اباد هند برگزار شد.این شرکت توسط شرکت آمریکایی بوئینگ و شرکت هندیTata Advanced Systems به طور مشترک تاسیس گردیده و قرار است برای همه هلیکوپترهای آپاچی تولید شده توسط بوئینگ در ایالات متحده برای ارتش های دو کشور امریکا و هند و همچنین دیگر مشتریان خارجی بدنه تولید نماید. توافق برای ایجاد سرمایه گذاری مشترک بین دو شرکت در سال 2015 امضا شد، ساخت این خط تولید در سال 2016 آغاز شد.تحویل اولین بدنه آپاچی در سال جاری انتظار می رود. همچنین قرار است این شرکت 350 کارمند واجد شرایط استخدام کند.در سپتامبر 2015، وزارت دفاع هند با دولت ایالات متحده و شرکت بوئینگ قرارداد 3 میلیارد دلاری را برای خرید 22 فروند هیلیکوپتر AH-64E آپاچی و همچنین 15 فروند CH-47F شینوک امضا نمود.
  3. ظاهرا اخبار ناامید کننده ای از این پروژه به گوش میرسه... به نقل از روزنامه asahi چاپ ژاپن: ژاپن در حال بررسی لغو برنامه طراحی و ساخت جنگنده نسل پنجم خود است...!! به گفته یکی از مقامات ارشد دفاعی، ژاپن در ابتدا به توان داخلی تکیه کرد، زیرا به نظر می رسید که در توسعه تکنولوژی ساخت جت جنگنده اهمیت و ارزش بالایی دارد.در ابتدا انتظار میرفت که شرکت Mitsubishi Heavy Industries بتواند از پس طراحی این جنگده متناسب با نیاز های روز بر اید اما ظاهرا توان تکنولوژیکی لازم و مورد قبول در این شرکت محیا نیست...!!همچنین هزینه های سرسام اور طراحی یکی دیگر از دلایل اصلی در به نتیجه نرسیدن این پروژه میباشد.وزارت دفاع ژاپن اعلام کرده که در تابستان تلاشی برای درخواست بودجه این پروژه برای سال مالی 2019 نخواهد کرد.تصمیم گیری در مورد چگونگی ادامه پروژه، به طور رسمی بین سال مالی 2019 تا 2023 صورت می گیرد و این وزارتخانه تصمیم گرفته که به طور مشترک با دیگر کشورها به توسعه جنگنده نسل پنجم بپردازد.انتظار میرود توکیو و واشنگتن در اوایل این هفته در زمینه توسعه مشترک جنگنده های نسل آینده با یکدیگر مذاکره نمایند.همچنین ممکن است که ژاپن سفارشات اضافی جنگنده F-35Aبه عنوان جایگزینی برای F-2 را مطرح نماید.دولت ژاپن قبلا تصمیم گرفته است 42 جنگنده F-35 را برای جایگزینی با F-4 خریداری کند. . . . به واقع از ابتدا هم میشد احتمال داد که این پروژه به نتیجه نرسه... چین و روسیه با اون توان اقتصادی و تکنولوژیکی و تجربه ی بیشتر در ساخت جنگده نسبت به ژاپن هنوز با مشکلات عدیده ای در عملیاتی کردن جنگنده ی نسل پنج خودشون مواجه هستن و در توانایی جنگنده هاشون نسبت به رقبای امریکایی (f-22 و f-35 ) تردید های زیادی وجود داره.حتی کشوری با توانایی و تجربه ی فرانسه هم ترس زیادی از شروع همچنین پروژه ی عظیم تکنولوژیکی-اقتصادی داره و همچنان تصمیم جدی برای ورود به این نسل از جنگده ها رو نداره...ولی ژاپنی ها ...
  4. انشار نخستین تصویر از تانکر سوخت رسان بی سرنشین MQ-25 Stingray بوئینگ دیروز 19 دسامبر 2017 عکسی از نمونه اولیه پروژه ی MQ-25 Stingray خود که یک هواپیمای بدون سرنشین سوخت رسان است را منتشر کرد. نیروی دریایی ایالات متحده به دنبال یک تانکر بدون سرنشین است که بتواند با سیستم catapult و سیستم های بازیابی موجود کار کند. MQ-25 ماموریت هایی را برای گسترش دامنه پرواز F / A-18 Super Hornets، EA-18G Growlers و F-35C Lightning II بر عهده خواهد داشت. علاوه بر پیشنهاد بویینگ، انتظار می رود که لاکهید مارتین پیشنهاد خود را برای قرارداد MQ-25 ارائه دهد. General Atomics که MQ-1 Predator و MDP-9 Reaper را برای هواپیماهای بدون سرنشین تولید می کند، پیشنهاداتی را نیز ارائه خواهد داد. نمونه اولیه بوئینگ MQ-25، آزمایشات خود را در اوایل سال آینده در یک ناو هواپیمابر انجام خواهد داد.
  5.     در مقایسه با برجک t-90         ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------     vs t-90 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------         برگرفته از تاپیک زیر: http://www.military.ir/forums/topic/24326-%D8%B0%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%82%D8%A7%D8%B1-3-%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D9%82%D8%B7%D8%B9%DB%8C%D8%A7%D8%AA/       سیستم کنترل آتش EFCS-3-55   این سیستم کنترل آتش ساخت اسلونی از دهه هفتاد به ایران وارد شده و در ارتقای تانک های تایپ 59 ، تی 55/54 به تایپ 72 زد و سفیر 74 به کار گرفته شده است . ایران این سیستم را از سال 1383 با نام KAT-72 در داخل تولید میکند. سیستم کنترل آتش KAT-72 دارای سایتی مجهز به کانال دید در روز با بزرگنمایی 10 برابر و میدان دید 6 درجه و کانال دید در شب مجهز به سیستم تشدید کننده تصویر غیر فعال نسل دوم با بزرگنمایی 7.5 برابر و میدان دید 7 درجه و مسافت یاب لیزری با برد 9999 متر و دقت 7-+ متر با قابلیت مسافت یابی دو هدف به صورت همزمان است. لازم به ذکر است که برای هدفگیری دقیق بخش حلقه برجک تانکی همچون آبرامز (که احتمال آن پیشتر مطرح شد) ، کانال های نظارتی سایت سیستم کنترل آتش KAT-72 به قابلیت بزرگنمایی بیش از 10 برابر نیاز دارند.
  6. gholam22

    " اخبار برتر علمی"

    رونمایی جف بزوس از موتور جدید BE-4       به تازگی  جف بزوس رئیس شرکت بلو اورجین در حساب توییترش چند عکس از موتور جدید BE-4 منتشر کرده و از اتمام روند مونتاز ان خبر داده است.ظاهرا قرار است ازمایش این موتور به زودی در ایالت تگزاس صورت پذیرد.   این موتور که توانایی تولید 2400 کیلو نیوتون توان رانشی را خواهد داشت فرار است تا قبل از سال 2019 در موشک ولکان نصب و ازمایش گردد.بلو اورجین در نظر دارد تا از این موتور در موشک جدیدش با نام New Glenn  استفاده نماید.
  7. gholam22

    اخبار برتر نظامی

    بریتانیا به دنبال خرید Oshkosh L-ATV     وزارت دفاع بریتانیا در  نظر دارد با فرستادن درخواست رسمی به پنتاگون برای خرید خودروی زره پوش Oshkosh برای جایگزینی با هاموی اغدام نماید.این در صورتی است که هنوز مجوزی برای صادرات این خودروی نظامی صادر نشده است.خودروی نظامی ( L-ATV (Light Combat Tactical All-Terrain Vehicle ملقب به Oshkosh توسعه یافته در برابرکمین های ied و تهدیدات متنوع دیگر میباشد که تولید انبوه ان در سپتامبر 2016 آغاز شده است.این خودروی زرهی با وزن 6.4 تن و با51 سانتی متر حداکثر فاصله از زمین مجهز به سیستم تعلیق تطبیقی ​​است. یک موتور دیزلی 6.6 لیتری قلب تپنده ان میباشد.همچنین این زره پوش می تواند به یک مسلسل 7.62 میلی متری از نوع M240SLR و نارنجک انداز خودکار MK19 به همراه دو موشک ضد تانک پیچیده و یا هر سلاح سازگار دیگر نصب شونده بر روی ماژول های کنترل از راه دور تجهیز شود.قرار است روند جایگزینی این خودرو در سپاه تفنگداران دریایی امریکا از سال 2018 اغاز و تا سال 2040 در خدمت باقی بمانند.       ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------   پایان ساخت اولین ناوچه موشک انداز پروژه ی SIGMA برای نیروی دریایی اندونزی     این ناوچه تحت نام Raden Eddy Martadinata در قالب پروژه ی سیگما توسط شرکت هلندی Damen Schelde Naval Shipbuilding  به پشتیبانی نیروی دریایی اندونزی در کارخانجات کشتی سازی این کشور با نام PT PAL ساخته شده است.قرارداد  ساخت  این کشتی در سال 2010 امضا شد.پروژه SIGMA به منظور طراحی  یک کشتی جنگی برای از بین بردن اهداف سطحی و هوایی صورت پذیرفت که برای این کار از موشک های ضد هوایی MBDA MICA، موشک های ضد کشتی MBDA اگزوست،توپ کالیبر 76.2 میلی متری Oto Melara 76/62 Super Rapid، دوتوپ 20 میلی متر  به صورت خودکار و دو  اژدر B515 استفاده شده است.
  8. gholam22

    اخبار برتر نظامی

    وزارت دفاع لهستان دسته اول از موشک های کروز JASSM  را دریافت کرد.         به تازگی دسته اول از موشک  کروز هواپایه  AGM-158A JASSM ساخت کمپانی لاکهید مارتین در پایگاه هوایی Krzesiny پوزنان لهستان به نیروی هوایی این کشور تحویل داده شده است.موشک های کروز JASSM، با حداکثر برد 360-400 کیلومتر بر روی جنگنده های  F-16C بلوک 52+ نیروی هوایی لهستان نصب شدند.هزینه این معامله، از جمله کار بر روی یکپارچه سازی تسلیحات موشکی بر روی 46 جنگنده، 250 میلیون دلار میباشد.   قرار است تا پایان سال این موشک ها به طور کامل عملیاتی شوند.در حال حاضر اخباری مبنی بر موافقت قریب الوقوع کنگره امریکا با فروش 70 تیر موشک کروز AGM-158B JASSM-ER (که در ان برد به 900-1000 کیلومتر افزایش یافته است) به گوش میرسد.
  9. البته اینکه فیلم یا عکسی منتشر نکردن دلیلی بر مخفی کاری و نخواستن نیست.اصولا قرار نیست در کنار هر لانچر موشک ضد زره یک فیلمبردار هم حاضر باشه.حتی در بسیاری از مواقع انهدام ها توسط ضد زره های غیر قابل هدایت(rpg-9 و...) صورت میگیره .توجهتون رو جلب میکنم به امار زرهی اسیب دیده ترکها در نبرد همین چند روزه اطراف الباب:     حداقل 10 لئوپارد اسیب دیده دارن ترکها در نبرد های اخیر.این امار رو بزارید در کنار زرهی شکار شده ترک ها در مناطق دیگر سوریه وعراق و با تعداد تصاویر منتشره مقایسه کنید.قطعا ان چیزی که میبینیم تنها گوشه ای از صحنه ی نبرد هست.بنده باز هم تاکید میکنم که هیچ قطعیتی در این موضوع نیست ولی کاملا عقلانیست که ترکها از این فرصت به دست اومده برای  ازمایش و یادگیری استفاده کنن.
  10. شروع طراحی و ساختش به 2008 برمیگرده و اولین ازمایش 2010.البته این خبر مال 2015 هست که قرار بود 2017  نصب و راه اندازیش شروع بشه.     Aselsan hopes to sign a contract in the second half of 2015 with Turkey’s Undersecretariat for Defense Industries, the SSM, for further field tests. Serial production is expected to start in 2017 so that the system be can made available for the country’s first batch of 250 Altay main battle tanks.   http://www.trdefence.com/aselsan-reveals-akkor-active-protection-system-for-armored-vehicles/   البته بازم نمیشه با اطمینان گفت سال اینده عملیاتی خواهد شد یا نه ولی قطعا به 2020 نخواهد کشید.   درمورد استفاده در سوریه هیچ مدرک متقنی وجود نداره و بنده هم از هیچ قطعیتی صحبت نکردم. ولی حدس و گمان هست و  شایعات زیادی هست که اسلسان به طور ازمایشی این سیستم رو به سوریه فرستاده و جواب نداده و فرماندهان ترک رو نگران کرده.قطعا که این خبر هیچ وقت رسانه ای نمیشه ولی صحبت هایی هست.
  11. مبحث داغ این روزهای کارشناسان نظامی ترک عملکرد اسفناک سیستم حفاظت فعال شرکت ASELSAN با نام AKKOR هست. جالبه هنوز هیچ شلیک موفقی از سیستم های نصب شده روی لئوپارد ها و М60 ها ثبت نشده.     البته ناگفته نماند این سیستم در اصل برای تانک های التای طراحی شده بود ولی ظاهرا این سیستم روی تانک های دیگر ارتش ترکیه جواب نداده.این سیستم قراره از سال 2017 روی التای عملیاتی بشه ولی برای انجام ازمایشات عملی زودتر وارد میدان نبرد در سوریه شد .سیستم اصلی دارای چهار رادار باند m و دو پرتابگر هست.  
  12. gholam22

    اخبار برتر نظامی

    اولین تصاویر از T-50-08          این جنگنده در واقع هفتمین فروند موجود از برنامه PAK-FA میباشد.(ظاهرا نسخه ی 02  به دلایل نامعلوم جدا سازی و از قطعاتش  در نمونه های دیگر استفاده شده)   این تصاویر این جنگنده را روی باند فرودگاه نظامی کامسامولسکی ((Komsomolsky)) واقع در استان خاباروفسک، روسیه،  در 30 کیلومتری مرز چین، نشان میدهد .این محل در واقع متعلق به یکی از کارخانجات زیر شاخه ی کمپانی سوخو با نام صنایع هوایی یوری گاگارین میباشد.با توجه به داده های غیر رسمی،  اولین پرواز T-50-08 در تاریخ 17 نوامبر سال جاری انجام شده است و قرار است برای انجام ازمایشات بیشتر به پایگاه نیروی هوایی در ژوکوفسکی منتقل شود.       ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ورود شرکت سیرا نوادا (SNC) به مناقصه تولید هواپیمای آموزشی  برنامه T-X     در این مناقصه که برای جایگزینی هواپیمای Northroip T-38 Talon برگزار میشود شرکت سیرا نوادا قصد دارد با سرمایه گذاری مشترک صنایع هوافضای ترکیه (TAI) اقدام به طراحی و ساخت این هواپیمای اموزشی نماید که ظاهرا با موافقت پنتاگون نیز روبرو گردیده است.     لازم به ذکر است که در حال حاضر در مناقصه برای برنامه T-X پروژه هایی همچون:   Northrop Grumman Model 400 T-X program Boeing and Saab KAI T-50 Golden Eagle lockheed martin Leonardo-FinmeccanicaT-100   حضور دارند.قرار است تا سال 2023 این برنامه عملیاتی شود.     ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------   هماهنگ سازی سیستم های ناوربری روسیه و چین.   به گفته ی ایگور کوماروف مدیر کل شرکت "روسکاسموس" در حال حاضر  بسیاری از  اقدامات لازم برای ایجاد هماهنگی بین GLONASS   سیستم ناوبری روسیه و Beidou سیستم ناوبری چین صورت گرفته است.       ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------   آزمایش موفقیت آمیز جدیدترین نمونه از موشک ضدزره اوکراینی Corsar     دفتر طراحی" لوچ " متعلق به وزارت دفاع اوکراین خبر از ازمایش موفقیت امیز جدید ترین نمونه از موشک ضدزره  Corsar  را داد.تاریخ دقیق آزمون مشخص نشده است اما این شرکت اعلام کرد این موشک توانست به ضره با قطر 50 میلیمتر نفوذ کرده و کلاهک خود را منفجر کند.   تصویر زیر ازمایش این سلاح بر روی  ماشین آلات و  جان پناه را نشان میدهد.         --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------   نمونه  دوم از جنگنده چینی نسل پنجمJ-31  تحت عنوان  RT-2 اولین پرواز  خود را قبل از پایان  سال 2016 به انجام میرساند.         در این نمونه که ظاهرا با بهبود آیرودینامیک همراه بوده و برای رسیدن به یک درجه بیشتر از خفا بدنه ی ان دچار تغییرات گشته جایگاه های سلاح افزایش خواهد یافت.در مقایسه با اولین نمونه که در  آن چهار جایگاه موشک  هوا به هوا  SD-10A به کار گرفته شده بود این نسخه شامل 6 جایگاه خواهد بود.همچنین J-31 احتمالا به موتور های چینی WS-13A مجهز خواهند شداما همچنین قادر به استفاده از موتور روسی RD-93، که در جنگندهJF-17  نصب شده بود هستند.   لازم به ذکر است نسخه ی اولیه ی این جنگنده در نمایشگاه هوایی  Zhuhai در سال 2014 با انتقاد شدید کارشناسان چینی و خارجی مواجه شد که پس از ان تصمیم به انجام اصلاحات در این جنگنده گرفته شد.
  13. gholam22

    اخبار برتر نظامی

    از سال 2021 جنگنده های امریکایی اجازه ی فرود بر ناوهای بریتانیایی را پیدا میکنند.     این توافقنامه به تازگی بین مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا و اشتون کارتر رئیس پنتاگون به امضاء رسیده که برطبق ان از سال 2021 جنگنده های f-35 امریکایی اجازه ی نشست و برخاست بر روی ناو هواپیما بر ملکه الیزلبت را خواهند یافت.این تفاوق اجازه میدهد تا نیروی هوایی بریتانیا هم در صورت نیاز از ناوهای هواپیمابر امریکایی استفاده کنند.   ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ناو Zumwalt صاحب مهمات دریا به ساحل ارزانتری خواهد شد. ناو زوموالت که قرار است از سال 2018 به طور کامل عملیاتی شود طبق برنامه قرار بود از مهمات دریا به ساحل قابل هدایت دقیق 155 میلیمتری  LRLAP استفاده کند.این موشک ها با برد 110 کیلومتر به تعداد2 هزار عدد چیزی در حدود 2 میلیارد دلار (هر تیر 1 میلیون دلار) برای پنتاگون هزینه دارد.     اما  ظاهرا با استناد به منابع نظامی نیروی دریایی به دنبال جایگزینی این پرتابه ها با نمونه ای ارزانتر میباشد که تحت پروژه ی Excalibur توسط ریتون در حال توسعه میباشد.   از دیگر تسلیحات مورد استفاده این ناو میتوان به موشک های کروز تاماهاک،توپخانه ی ضد هوایی ،20 واحد پرتاب موشک Mk.57 80 اشاره کرد.همچین از هلیکوپترهای SH-60 و 3 هواپیماهای بدون سرنشین در این ناو بهره گرفته خواهد شد.   -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------   صربستان همچنان خریدار MiG-29   صربستان و روسیه بر سر انتقال  6 فروند MiG-29 خریداری شده توسط نیروی هوایی صربها در ماه مارس اینده به توافق رسیدند.این جنگنده ها در ادامه ی قراردادیست که با کمپانی میگ در دوسال گذشته به امضا رسید و طبق ان 10 فروند از این جنگنده به صرب ها تحویل داده خواهد شد.   ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------   شروع ساخت زیردریایی جدید برای  نیروی دریایی آمریکا از سال 2021.   این زیردریایی ها که برای جایگزینی  زیردریایی های هسته ای اوهایو درحال طراحی میباشند از سال 2021 وارد مرحله ی ساخت خواهند شد و تا سال 2085 در خدمت باقی خواهند ماند.همچنین اولین زیردریایی کلاس اوهایو از سال 2026 از خدمت خارج خواهند شد.   بر اساس برآوردهای اولیه زیر دریایی های جدید با نام کلاس کلمبیا 20800 تن وزن، 171 متر طول و 13 متر عرض خواهند داشت.همچین در انها  16 لانچر موشک های بالستیک ترایدنت II جایگذاری خواهد شد.   ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- نیروی هوایی المان نسخه ی جدیدی از A400M را دریافت نمود لوفت وافه یک فروند هواپیمای ترابری نظامی A400M جدید دریافت کرد. ایرباس A400M جدید با تغییرات تاکتیکی جدید ساخته شده که اجازه می دهد از ان به طور فعال  در یک منطقه جنگی استفاده شود.به این منظور از یک سیستم دفاعی در برابر موشک های هدایت شونده  با نام DASS استفاده شده است.علاوه بر این، پنج هواپیما از این نوع در حال حاضر در خدمت ارتش آلمان قرار دارند.   تاکنون بیش از 30 فروند A400M در نیروی هوایی کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا، مالزی و ترکیه در حال خدمت است.  
  14. gholam22

    اخبار برتر نظامی

    چین برای اولین بار موشک ضد کشتی C_803 را ازمایش کرد.   به نقل از شبکه تلویزیونی cctv چین نیروی دریایی این کشور طی یک تمرین نظامی برای اولین بار اقدام به شلیک موشک ضد کشتی c-803 نمود.این شلیک توسط یک فروند جنگنده j-15 که از روی ناو هواپیمابر "لیائونینگ" برخاسته بود صورت گرفت.کنترل این موشک توسط ماهواره صورت میگرد ویک ارتفاع سنج لیزری در تنظیم ارتفاع از سطح دریا به ان کمک میکند.این موشک مدت کوتاهی پس از شلیک به سرعت مافوق صوت دست پیدا میکند.این موشک با کلاهکی به وزن 185 کیلوگرم توانایی دستیابی به برد 250 کیلومتر را دارد.               --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------   الجزایر دسته ای دیگر از T-90SA سفارشی خود را دریافت کرد.   این تانک ها طبق قراردادی که در سال 2014 امضا شده بود وارد بند اوران الجزایر شد و بلافاصله ترخیص شد.درمجموع الجزایر 200 تانک از این نوع خریداری نموده که تاکنون یک سوم انرا تحویل گرفته است.     --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------   تحویل نخستین فروند از سوخو -35 به چین تا پایان سال.   طبق گفته رسانه های روسی اولین چهارفروند فروند از Su-35 های خریداری شده توسط چین تاپایان سال 2016 به این کشور تحویل داده میشود.این قراداد که ارزش ان چیزی در حدود 2 میلیارد دلار میباشد شامل تحویل 24 فروند جنگنده به همراه موتور های اضافی برای پشتیبانی و تجهیزات زمینی میشود.     -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------   برگزاری اولین مسابقه ربات های نظامی باربر در چین.   در این مسابقه تیم هایی از دانشگاه پکن،مرکز تحقیقات  روباتهای  زمینی NORINCO و...حضور داشتند.                 
  15. البته این موضوع یک مقداریش بر میگرده به زاویه ای که مورد هدف قرار گرفتن.توی این قسمت ها لئوپارد 2 به خوبی تقویت شده.       مثلا چند روز قبلش یکی دیگه رو زدن که خورد به برجک و اسیب جدی ندید.