Blanco

VIP
  • تعداد محتوا

    758
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

1,452 نشان لیاقت

4 دنبال کنندگان

درباره Blanco

  • رتبه حساب کاربری
    استوار یکم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,714 نمایش های پروفایل
  1. در تصویر isi ادعا شده 5 سامانه دفاع هوایی منهدم شده ولی در بررسی های شما این قضیه تائید یا رد نشده . البته با توجه به خاکی بودن زمین و گذشت زمان (نمیدونم تصاویر گوگل مربوط به چند وقت بعد از حمله هست ) تشخیص سخت هست ولی من یادمه زمانی که تراسرور کامل پولی نشده بود نقاط ادعایی isi رو در تصاویری که مربوط به چند روز بعد از حمله بود بررسی کردم و به جز 10 انبار مهمات که قابل تشخیص نبود برام در بقیه نقاط ادعایی اثرات برخورد دیده میشد. یادمه تصویری از یه راکت انداز منهدم شده هم منتشر شده بود که یه عده به اشتباه میگفتن پانتسیر هست و همینطور تعدادی کامیون و خودرو نظامی که باید بررسی بشن که در کدوم بخش فرودگاه قرار داشتن و مهندم شدن . مثلا سه نقطه پدافندی که isi ادعا کرده (در شمال فرودگاه پایین عکس ) در این مختصات هستن : https://www.google.com/maps/place/Shayrat+Air+Base/@34.5025336,36.9179231,216m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x15231ef7a969d1c3:0x91285cd9feb31a9a!8m2!3d34.5011599!4d36.8980529 در ویکی مپیا وقتی اشاره گر رو میبری روی اون نقاط مینویسه مهندم شده در حمله امریکا : http://wikimapia.org/#lang=en&lat=34.502697&lon=36.917818&z=18&search=shayrat مختصات دو نقطه پدافندی دیگه : https://www.google.com/maps/place/Shayrat+Air+Base/@34.5035784,36.9112617,353a,35y,180h/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x15231ef7a969d1c3:0x91285cd9feb31a9a!8m2!3d34.5011599!4d36.8980529 http://wikimapia.org/#lang=en&lat=34.503887&lon=36.910930&z=19&search=shayrat اون ساختمون هم به نظرم اسیب جدی دیده چون در تصاویر ماهواره ای اثرات سوختگی از اونطرف ساختمون هم زده بیرون که در این تصویر مشخص هست : درسته ساختمونی نیست ولی زمین خالی هم نیست . یه چیزایی در این تصویر میشه مشاهده کرد که نمیدونم چی هستن ولی هرچی هستن هدف قرار گرفتن : به نظر میاد یکی از شلتر ها بیش از یک موشک خورده . شلتر سمت راست سقفش سوراخ هست ولی در مقابل شلتر سمت چپ هم اهدافی (هواپیما) منهدم شدن : اینجا رو اشتباه نکردید ؟ دو جایگاه دارای سه ردیف سوخت هست و یک جایگاه دارای دو ردیف که میشه 8 ردیف .
  2. طبق گفته برخی منابع توئیتری کشتی که دورش دایره قرمز کشیده شده شکارچی مین بوده از کلاس Frankenthal متعلق به امارات . کشتی غرق شده ولی مثل اینکه بعدا دوباره شناور شده . امارات دو فروند از این نوع کشتی در اختیار داره که در تصاویر ماهواره ای 30 اگوست 2017 حضور یک فروند در بندر ابوظبی و یک فروند در بندر عصب در اریتره ثبت شده .
  3. نتیجه دنبال نکردن درست اخبار همینه ها ! این دعوت مربوط به ماه قبل هست که ترامپ برای تبریک به پوتین در انتخابات روسیه زنگ زد و دعوتش کرد به کاخ سفید . اشاره لاوروف اون او تماس تلفنی هست : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/01/14/1691596/دعوت-ترامپ-از-پوتین-برای-دیدار-در-کاخ-سفید منتظر شواهدی که لاوروف گفته میمونیم . فقط امیدوارم مثل اون قضیه بازی ویدئویی نباشه مدرکشون قشنگ لاشه ها رو کنار هم ردیف کنن حیثیت امریکا رو به باد بدن .
  4. میگن دروغگو حافظه نداره همینه ها هرچند اسپوتنیک فارسی منبع چرتی هست و حتی همین خبر صحبت های ماکرون هم تحریف کرده . یه مورد دیگه اینکه همچین ادعاهایی در مورد حملات اسرائیل هم مطرح میشه ولی هیچوقت لاشه ای نشون داده نمیشه احتمالا روسیه و محور مقاومت نمیخوان به احساسات اونها ضربه بزنن من حتی 5-6 موردی که شما میگید رو هم ندیدم فقط دو تیکه کوچک از استورم شادوها و یکی دو تا تیکه موشک از خرابه های مرکز تحقیقات جمع کرده بودن . به چه علت خطا رفتن ؟ به علت جمینگ روس ها ؟ این رو برای موشک هایی که از سمت مدیترانه شلیک شدن میشه قبول کرد (البته با وجود هدایت چند گانه نمیدونم جمینگ چطور میتونه تاثیر بزاره ) ولی بیشتر موشک ها از سمت دریای سرخ و خلیج فارس شلیک شدن . من که همچنان معتقدم موشک های کمتری شلیک شده و در نهایت همون پلن متیس برای یک حمله محدود و نمایشی به اجرا در اومده . یک نگاهی به اخبار قبل از حمله بندازید . خبرهایی مثل : ترامپ از گزینه هایی که در اختیارش گذاشتن راضی نیست یا صحبت های وزیر دفاع امریکا یا صحبت های دوستان در همین تاپیک که میگفتن با حضور اقای ولایتی و تلاش های انجام شده شاهد حمله محدودی خواهیم بود یا حتی شاید حمله ای انجام نشه .
  5. خیر چون تجربه شعیرات و دروغ روس ها رو داشتن و میدونستن بازم دروغ میگن روس ها . هیچوقت منتظر واکنش و اعلام روسیه نموندن همون اول گفتن هیچ موشکی زده نشد . شما در پست قبلی ادعا کردی هیچ مقام نظامی اظهار نظر نکرده در مورد در مورد ادعای سرنگونی 71 موشک در حالیکه این واقعیت نداره و مقامات بلند پایه نظامی امریکا و حتی رئیس جمهورش اظهار نظر کردن . خود گویی و خود خندی ؟ شما برای طرف مقابل هدف تعیین میکنی بعد اون رو در رسیدن به اون هدفی که خودت براش تعیین کردی شکست خورده جلوه میدی . مگه اصلا امکان داره با یک روز یا اصلا بگو یک هفته حمله شرایط میدانی تغییر پیدا کنه ؟ برخی رسانه ها داشتن میگفتن در این چند روز ارتش سوریه تجهیزات حساسش رو از فرودگاه هایی که ممکنه هدف قرار بگیرن منتقل کرده به لاذقیه و جاهایی که روس ها حضور دارن و به اون مناطق حمله نمیشه. احمقانه ترین کاری که امریکا میتونست انجام بده حمله به فرودگاه های تخلیه شده سوریه بود ... حتی متیس مخالف حمله بود و میگفت نمیدونیم کی شمیایی زده و باید یک حمله محدود انجام بشه . همین حمله نمایشی هم قبلش به اطلاع روس ها رسیده بود که قراره کجاها زده بشه . شما ادعا کردی سکوت کردن در مورد ادعای 71 موشک درحالی که بلند پایه ترین مقام های نظامی و حتی رئیس جمهور امریکا (همین امروز) گفتن این ادعاها صحت نداره . نمیدونم شاید تعریف شما از سکوت فرق داره . ضمنا برخلاف تصور شما بیشتر موشک هایی که امریکا ادعا میکنه شلیک کرده از دریای سرخ و خلیج فارس بوده . 30 فروند از دریای سرخ و 23 فروند از خلیج فارس و 19 موشک جاسم هم توسط بمب افکن هایی که از قطر بلند شدن . این موشک ها همگی از خاک اردن وارد شدن احتمالا برای همین اگه قرار به غافل گیری بوده باشه باید در مواجهه با همه این موشک ها غافل گیر میشدن ! به نظرم شما با نقشه دمشق هم اشنایی زیادی ندارید چون برخی از اهدافی که روسیه ادعا کرد بهشون حمله شده پایینتر از مرکز تحقیقاتی برزه قرار دارن و نزدیکتر هستن به جنوب سوریه مثل فرودگاه بین المللی دمشق یا فرودگاه مزه . در کل شما ادعای روس ها رو مثل وحی الهی و فکت 100 درصد قبول کردید و اینطوری بحث بی فایده هست .
  6. حفظ ابرو ! مقامات نظامی امریکا اعلام کردن که فردا منتظر میس اینفومیشن روس ها باشید و همین اتفاق هم رخ داد . مثل شعیرات که اطلاعات غلط دادن . مخصوصا بعد از اینکه تهدید کرده بودن موشک ها رو میزنیم و پرتاب کننده موشک رو هم نابود میکنیم نیاز به این حفظ ابرو داشتن . میشه قطعات و اجزا رو جدا کرد و بعد عکس گرفت کار ساده ای هست . به نظر من این تعداد کروز شلیک نشده و فقط ادعا هست . امریکا ادعای شلیک به جرمانا نداره روسیه این ادعا رو کرده ولی هیچ تصویری بیرون نیومده از جرمانا ! هر تصویری بیرون اومده از سه هدف ادعایی امریکا بوده و بقیه اهدافی که روسیه ادعا میکنه بهش حمله شده و برخی از موشک ها بهش خوردن (مثل فرودگاه مزه یا همین جرمانا و ...) هیچ تصویری ازشون بیرون نیومده که باز نشون میده احتمال دروغ روس ها زیاده . جمع اوری اون همه تجهیزات برای ترسوندن طرف مقابل از واکنش متقابل بود . در مورد نتیجه هم شما میگید بی نتیجه بوده . طرف مقابل ادعا نکرده برای تغییر معادله حمله کرده یا میخواسته چیزی رو تغییر بده . اونها دنبال یه حمله نمایشی و محدود بودن و سه هدف رو انتخاب کردن و به عنوان مراکز شیمیایی معرفی کردن و ترکوندن . من سکوتی ندیدم . افراد عالی رتبه نظامی غرب گفتن هیچ یک از موشک ها سرنگون نشده حتی ترامپ هم امروز گفته هیچ یک از موشک هامون رو نتونستن بزنن ! اینجاست که باید روس مدرک رو کنه و با نشان دادن لاشه ها به قول شما ابروی غرب ببره . در مورد تصاویر ماهواره ای هم اتفاقا تصویر هر سه مرکزی که هدف خودشون اعلام کرده بودن رو بیرون دادن مثل اینکه شما کلا اخبار رو دنبال نمیکنید این روسیه هست که اهداف دیگری ادعا کرده نه غرب پس روسیه باید تصاویر موشک هایی که سرنگون کرده رو نشون بده یا حداقل تصاویر برخورد موشک هایی که رد شدن و به اهداف دیگه خوردن مثل فرودگاه مزه یا جرمانا و ... روس ها فقط دارن تصاویر اون سه هدفی که امریکا میگه زدیم رو پخش میکنن چرا ؟ پایگاه خود روس ها مجهز به اس 400 و کلی سامانه مخوف دیگه جلو 4 تا پهپاد ساخته شده با حلبی و چوب خسارت مادی و جانی داد ... سو ماچ مخوف
  7. سوری ها هم همچین کاری رو انجام دادن و در روزهای اخیر تصاویر لاشه توچکا , موشک هوا به هوای R40 و سام 6 رو بجای لاشه موشک های ساقط شده نشون دادن .
  8. یک مورد دیگه در مورد ادعای انهدام 71 موشک : فرض بگیریم این ادعا صحت داشته باشه و واقعا این تعداد موشک رهگیری شده . ما میدونیم که تعدادی از این موشک ها بر فراز دمشق رهگیری شدن و مورد اصابت قرار گرفتن و با نحوه عملکرد موشک های پدافندی هم اشنا هستیم که با انفجار در نزدیکی هدف و ترکش زایی باعث صدمه به موشک و در نتیجه سرنگونی موشک میشن درسته ؟ خوب چطور میشه که چندین موشک هرکدوم با وزن بالای 1 تن روی شهر دمشق سقوط کردن ولی هیچ خسارت جانی و مادی وارد نشده ؟ اونم در حالی که همه در خونه هاشون خوابیدن و فقط کافیه یه لاشه روی یه ساختمان سقوط کنه و کلی تلفات بگیره ؟ مگه امکان داره همچین چیزی ؟ مگه در همین عربستان نبود سقوط بدنه موشک بالستیک 2-3 تا مصری رو کشت و زخمی کرد ؟ چندین لاشه بالای یک تن دقیقا کجا سقوط کردن ؟ تازه من فرض رو بر این گرفتم که موشک سقوط کرده و سرجنگیش هم منفجر نشده روی زمین که اگه منفجر بشه کلی خسارت غیرنظامی به بار میاره ( در فیلم ها هم که مشخصه هیچ سرجنگی در اسمان منفجر نمیشه که بگیم موشک ها در اسمان تیکه تیکه شدن ) .
  9. نظرشخصی : هم روسیه هم امریکا دارن دروغ میگن . امریکا مدعی هست فقط به سه هدف حمله کرده ولی برای حمله به سه هدف نیازی به استفاده از +100 موشک نیست و با 20 موشک هم میشد اون اهداف رو منهدم کرد . از اونطرف روسیه مدعی هست 71 موشک سرنگون شده توسط پدافند ولی هیچ تصویری از لاشه موشک ها بیرون نیومده تا الان باید ده ها تصویر از لاشه موشک ها بیرون میومد از طرفی در فیلم هایی که منتشر شده هم پدافند در اون حد فعال نیست که بگیم داره با ده ها هدف مقابله میکنه . روسیه ادعای برخورد موشک ها به فرودگاه مزه و حمص هم کرده درحالی که فقط تصویر خرابی های مرکز تحقیقات برزه (یکی از اهداف امریکا ) بیرون اومده. الان اگه تصویری از خرابی های فرودگاه مزه یا حمص یا مرکز جرمانا بیرون بیاد ایا دروغ امریکا رو نمیشه که گفته فقط سه هدف رو زدیم ؟ نظر من این هست که در یک سناریوی هماهنگ امریکا و روسیه تعداد موشک ها رو بالا اعلام کردن یکی برای اینکه بگه حمله محدود نبوده و دیگری برای اینکه امار بالا از سرنگونی موشک ها بده و سیستم پدافندی ساخت خودش رو تبلیغ کنه مگر اینکه در روزهای اینده یا تصاویر ماهواره ای از اهداف دیگه بیرون بیاد یا سوری ها و روس ها تصاویری از لاشه موشک ها و همینطور مراکزی که روسیه میگه هدف قرار گرفته ولی امریکا تائید نکرده رو منتشر کنن .
  10. شما کلا مسائل اقتصادی رو نادیده میگیرید ! با این اقتصادی که ایران و روس دارن تامین هزینه های دولت سوریه باری هست روی دوش اقتصاد این کشورها بیخود نبود که پروکسی های روس میخواستن میادین نفتی رو بگیرن که با اون واکنش امریکا مواجه شدن و صدها نفرشون کشته و زخمی شدن ( وزیر خارجه جدید امریکا اینو تائید کرد) . از طرفی حرف من این هست که این بازیگرانی که شما میگید قبلا هم این منافع رو داشتن مثلا روسیه پایگاه و نفوذش رو داشت ایران هم نفوذ داشت ( البته این نفوذ بیشتر شده برای روسیه و ایران ) ولی امریکا هیچ نفوذ و حضوری نداشت در سوریه ولی الان حضور داره یا حتی ترکیه که فعلا مناطقی رو در اختیار گرفته و باید دید در اینده چی میشه . امریکا اگه خارج بشه که مناطق کرد هم راحت سقوط میکنه ولی اگه بخواد بمونه همون روش مقاومت که شما گفتید شاید بتونه باعث خروجش بشه . امریکا ظاهرا دنبال اینه متحدای منطقه ایش بیان جاش رو پر کنن در شرق فرات .
  11. مهمترین بخش سوریه شرق فرات با منابع نفتی اون هست (و همینطور میادین نفتی در شمال شرق) که اگه دست امریکا یا متحدانش بمونه به هیچ وجه نمیشه ادعای پیروزی کرد در سوریه . سوریه به این منابع نیاز داره وگرنه متحدانش مجبورن تا سالها خرج زندگی مردم سوریه رو تامین کنن . یه زمانی سوریه به طور کامل تحت کنترل بشار اسد بود و به ایران هم اجازه میداد حزب الله رو تجهیز کنه و روسیه هم پایگاهش رو داشت ولی الان چی ؟ بخشیش افتاده دست امریکا و توش پایگاه زده ! به نظرم به مرگ گرفتن که به تب راضی باشیم . البته ترامپ گفته خارج میشیم اگه اینکارو بکنه و اون مناطق هم دست دولت بیافته حرف من اشتباه از اب در میاد .
  12. سه موشک نبوده یدونه بوده که براش دو سه تا پاتریوت فرستادن و صداها مربوط به اونها بوده .
  13. عکس منتسب به یکی از اهداف اسرائیل در حمله اخیر : هارتز هم یه خبر کار کرده که اسرائیل داره خودش رو اماده میکنه برای پاسخ احتمالی ایران .