meschi2

Members
  • تعداد محتوا

    68
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

193 نشان افتخار

7 دنبال کنندگان

درباره meschi2

  • رتبه حساب کاربری
    سرجوخه

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Tehran

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

859 نمایش های پروفایل
  1. فیلم کوتاه ۱۰ ثانیه ای از اصابت موشک اسراییلی ـ احتمالأ دلیله ـ به پانتسیر سوری... https://www.almasdarnews.com/article/breaking-israel-releases-footage-of-their-forces-destroying-syrian-air-defense-system/
  2. شخص مورد بحث، یک محافظ ساده نیست بلکه سر تیم حفاظتیِ رهبر حزب الله است. در ضمن او داماد رهبر حزب الله هم میباشد.
  3. بر اساس کتاب میلیتاری بالانس، نیروی دریایی یمن ۴ فروند کشتی جنگی هوانگ فن، مسلح به موشک سی ـ۸۰۱ دارد ولی بعلت مشکلات مالی فقط ۴ تیر موشک از چین تحویل گرفته است.پس میتوان گفت خانوادهٔ این موشک چینی ـ حداقل نوع دریا پایه اش ــ در یمن سابقهٔ حضور داشته است.
  4. این آمار نفرات است نه تلفات.
  5. این امنیتِ نسبیِ ادعاییِ شما ربط چندانی به موشکهای بالستیک ما نداشت. در آن زمان آمریکا در دو جبههٔ افغانستان وعراق تا کمر در باتلاق فرو رفته بود و امکان باز کردن جبههٔ سوم علیه ایران را نداشت.اصولأ ارتش آمریکا طوری طراحی شده است که حداکثر در دو جنگِ همزمان و نه بیشتر درگیر شود؛ پس طبیعی بود که با درگیری مهلک و فرسایشی در عراق و افغانستان ، امکان ایجاد رویارویی دیگری با ایران ویا هر کشور دیگری برای او وجود نداشت. در ضمن آمریکاییها از حملهٔ هوایی اسراییل به ما هم جلوگیری میکردند چرا که بخوبی میدانستند که ایران ،جواب اسراییلیها را در خیابانهای بغداد علیه سربازان آمریکایی خواهد داد.
  6. دبکا یک سایتِ بی اعتبار اسراییلی است که به انتشار خبرهای چرند و بی معنا مشهور است.
  7. توجه داشته باشید که موشکهای بالستیک موجود در ایران طیف گسترده ی را شامل میشود: از موشکِ از رده خارج ِ شهاب یک با برد ۲۸۰ کیلومتر و قدمت ۲۵ سال تا موشکهای دو مرحله ای سوخت جامد با برد ۲۰۰۰ کیلومتر. پس اگربعدأ  گفته شود باورعلیه یک  موشک بالستیک تست شده، معلوم نیست که هدف، کدامیک از این موشکها بوده پس  خللی به اعتبار موشکی ما وارد نمیشود. بله....اگر ما فقط یک نوع موشک بالستیک داشتیم ، این مطلب مشکل ایجاد میکرد. از طرف دیگر صرف اینکه باور ـ بعنوان اولین تجربهٔ ضد بالستیک ـ  بتواند یک موشک بالستیکِ هر چند قدیمی و از رده خارج مانند شهاب یک را منهدم کند،این امرخودش اعتبار زیادی را برای این سیستم بوجود می آورد. موشک بالستیک ، سخت ترین  هدف هوایی است و شکار آن بمراتب دشوارتر از هواپیما و هلیکوپتر است . سیستم های پدافندی آمریکایی مانند هاوک های خودمان که قبل از پاتریوت ساخته شده اند توانایی زدن وشکار بالستیک را نداشتند.     روسها هم با اینکه ستون فقرات بازدارندگی اتمی شان موشکهای بالستیک است ، باز اقدام به ساخت سیستم های ضد بالستیک مانند اس ۳۰۰ وی و آنتی ۲۵۰۰ میکنند و با افتخار هم اعلام میکنند که آنها را عملأ بر ضد موشکهای بالستیک تست کرده اند . آنها هم طیف وسیعی از موشکهای بالستیک دارند ...از اسکندر ِکوتاه برد گرفته تا توپول ام با برد ۱۱۰۰۰ کیلومتر. بنابراین با اعلام این مطلب که اس۳۰۰ وی توانسته یک وحتی چند نوع ناشناخته از موشکهای بالستیکِ موجود در زرادخانهٔ روسها را رهگیری و نابود کند ، خللی به اعتبار نیروی استراتژیکی موشکهای بالستیکی روسی وارد نمیشود.
  8. عزیز نسین بیش از ۲۰ سالست که مرده است. او مانند دیگر نویسندگان چپی ، دشمن خونیِ کمالیست های راستگرا ونیز بنیاد گراهای اسلامی بود. نوشته هاو مصاحبه های سالهای آخر عمر او بیشتر بر ضد اسلامیست ها بود و البته نواختن جمهوری اسلامی ایران را هم فراموش نمیکرد.   بعد از فتوای قتل سلمان رشدی، او بعنوان اعتراض، ترجمهٔ ترکی کتاب آیات شیطانی را آغاز کرد که بعداً بدلیل اعتراضات زیاد مجبور شد آنرا بی سروصدا کنار بگذارد. مدتی بعد علویان ترکیه ـ که دشمن خونی اسلامگرا ها بوده و هستند ــ او را برای مراسم بزرگداشت پیر سلطان ابدال ، شاعر علوی قرن ۱۶ که در هتلی در شهر سیواس برگزار میشد دعوت کردند . بعد از حضور او در این هتل، اسلامیست ها که اکثراً سلفی بودند بعد از اتمام نمازجمعه در مسجدی در نزدیکی، به هتل حمله کرده و بعد از عبور از سد پلیس آنجا را به آتش کشیدند.در این جریان، عزیز نسین بزحمت جان بدر برد ولی ۳۵ نفر  که اکثراً علوی بودند کشته شدند.   نکتهٔ جالب ،برخورد صدا و سیمای ما بود. این سازمان بدون توجه به پیچیدگی و ظرافتهای مذهبی و اجتماعی  موجود درجامعهٔ ترک، از شدت خوشی در حال مرگ بود! از صبح تا شب ،کار آقایان شده بود پخش گزارش و تحلیل در مورد این حادثه  که ایها الناس ببینید که چطور در یکی از بزرگترین کشورهای سنی جهان ،مردم مسلمان معتقد، بخاطر فتوای مرحوم امام به طرفداران سلمان رشدی حمله کرده وحسابشان را کف دستشان گذاشتند.... البته شکی در این نیست که علویها با دعوت از نسین، دچار خبط و بلاهت شده ودقیقاً در تلهٔ سلفیها افتاده بودند اما در اینجا ذکر دو نکته لازمست: اولاً موضوع  کنفرانس ربطی به نسین ویا رشدی نداشته ،بلکه مربوط بوده است به شاعر عارف مسلکی که مورد احترام و توجه قاطبهٔ ملت ترکیه ـ من جمله متدینین ترک ـ بوده وهست. ثانیاً کم نیستند آدمهایی که معتقدند هدف سلفیها اصلاً نسین ویا کتاب سلمان رشدی نبوده بلکه آنها فقط بهانه بوده اند تا در پوشش آن ، سلفیها هدف اصلی را که علویها بودند بزنند . اصولاً سلفیها در ترکیه، علویها را مظهر کفر و بی دینی در جامعهٔ ترکیه میدانند. در این حادثه اغلب کشته ها از روشنفکران و هنرمندان  بخصوص موسیقیدانان و نوازندگان علوی بودند که فقدان آنان هنوز بعد از ۲۵ سال در جامعهٔ علوی احساس میشود.
  9. با تشکر از پست بالا، در اوایل دههٔ ۷۰ شمسی یک سریال تلویزیونی از شبکهٔ دوم سیما پخش شد که موضوع آن ، زندگی مردمان این جزیره،تحت اشغال نازیها و چگونگی ایجاد مقاومت زیرزمینی توسط آنها علیه آلمانها بود......۲۵ سال گذشت....عمر چقدر سریع میگذرد.
  10. مسأله، شخص نیست بلکه تفکر حاکم بر سپاه است. رضایی هم به تنهایی مسئول ایجاد این تفکر شبه انتحاری نیست. الان رضایی نزدیک بیست سالست که فرماندهٔ سپاه نیست ولی این تفکر همچنان باقیست و هیچ کوششی هم برای تغییر آن بعمل نیامده است و صد البته نتایج آنرا سالهاست که در سوریه میبینیم .
  11. با توجه به ارتفاع بلند و استحکام این سیلو، داعش آنرابه صورت یک قلعهٔ نظامی بزرگ درآورده بود و از بالای آن هر نفر یا هر وسیله ای را که به سیلو نزدیک میشد بوسیله سلاحهای تک تیرانداز و نیز موشکهای ضد تانک هدف قرار میداد. در واقع این سیلوی نظامی! در آن جبهه برای پیشروی کردها معضلی بزرگ محسوب میشد و با توجه به استحکام فوق العاده اش راهی بجز انهدام آن توسط بمباران هوایی وجود نداشت .
  12. ظاهرا منابع روسی در اعلام نوع هواپیما دچار اشتباه شده اند که البته بعدا آنرا تصحیح کردند. هواپیمای سانحه دیده ، سوخوی ۲۷ بوده نه میگ ۲۹. خلبانش هم همینطور که ذکرشد کشته شده است . 
  13. روستای کبروک در جنوبشرقی مخمور توسط نیروهای عراقی آزاد شد. حرکت لاک پشتی ارتش عراق به سمت موصل ادامه دارد.   در ضمن در حدود یک سال و نیم پیش ، عشایر سنی تکریت ، قبل از اینکه نیروهای داوطلب شیعه به العوجه در حومهٔ تکریت برسند، قبر صدام را نبش کرده و بقایای جنازهٔ او را به مکان نامعلومی انتقال داده و دفن کردند. نبابراین نیروهای شیعه بعد از تصرف العوجه با قبر خالی او روبروشدند. البته آن عشایر سنی  فرصت نکردند بقایای جنازه های دو پسر صدام ـ عدی وقصی ـ را که در کنار او مدفون بودند منتقل کنند. 
  14. البته اگر فرضیهٔ جنابعالی صحیح هم باشد ، باز هم لزومأ دلیلی برخرید سیستم PMU-1  نمیباشد؛ چراکه ارتش روسیه  در حال حاضر علاوه بر استفاده از نوع  PM-1  که نمونهٔ داخلیِ PMU-1  میباشد ,از نوع PM-2  که نمونهٔ داخلیِ PMU-2  میباشد هم استفاده میکند . در ضمن با ورود اس۴۰۰ ، روسها دیگر به بسیاری از این PM-1 وPM-2 ها احتیاجی ندارند،بنابراین اگر ما بخواهیم سیستم دست دوم و در حال کار بخریم میتوانیم نوع  PM-2  را انتخاب کنیم.