morteza69hb

Members
  • تعداد محتوا

    117
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

491 نشان افتخار

1 دنبال کننده

درباره morteza69hb

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان سوم

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    north-west
  • Interests
    Air force

Contact Methods

  • Yahoo
    habibi_b_morteza@yahoo.com

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

811 نمایش های پروفایل
  1. پهپادهای کرار و آرش ( هر چند این یکی بیشتر کروزه تا پهپاد) چجوری هدایت میشن؟؟ اپراتور اطلاعاتش رو از کجا میاره؟ آرش که ظاهره روش دوربینی نصب نشده و برا کرار هم مشخص نیست
  2. تصاویر جدید از فرود نیروهای ویژه و هوابرد روسیه در فرودگاه گوستومل به تاریخ ۲۴ فوریه که بدین ترتیب عملیات در اوکراین آغاز شد. اینا یه چیزیشون میشه https://www.mashreghnews.ir/news/1363820/تصاویر-جدید-از-فرود-نیروهای-ویژه-و-هوابرد-روسیه
  3. با این جستجوگری که اعلام شده، بنظر نمیاد باشه حالا اگه تولید انبوه بشه، احتمالا جستجوگرهای دیگه هم در نظر گرفته بشه که در اون صورت میتونه شلیک کن-فراموش کن هم بشه
  4. البته به نظر میاد این شباهت فقط ظاهری هستش، چون بالک های انتهایی، طول و وزنشون با همدیگه فرق داره
  5. این موشک با طول یک متر و ۹۰ سانتی‌متر و وزنی حدود ۵۰ کیلوگرم قادر به انهدام اهداف متعدد زمینی در تمامی شرایط آب و هوایی و اجرای عملیات شبانه است. همچنین برد این موشک نسبت به نسل قبلی افزایش قابل توجهی داشته و تا ۲۰ کیلومتر عنوان شده است موشک جدید شفق هوانیروز که قابلیت نصب بر روی انواع بالگرد، جنگنده و پهپاد را داراست، با بهره‌گیری از جستجوگر لیزری و سرعت ۷۵۰ متر در ثانیه قادر به انهدام اهداف متحرک و ثابت در شعاع ۱۵ الی ۲۰ کیلومتری است و ضریب خطای آن در این مسافت، کمتر از ۲۰ سانتی‌متر است این موشک ۲ مرحله‌ای با بهره‌گیری از سر جنگی ۱۳ کیلوگرمی توان نفوذ قابل توجه و تخریب انواع سامانه‌های زرهی را دارد و قادر به انهدام انواع تانک، نفربر، سنگرهای بتنی، شناور و زیرساخت‌های پدافندی است.
  6. https://www.mashreghnews.ir/news/1344025/فیلم-هدف-قرار-گرفتن-یک-انبار-در-اودسای-اوکراین این ویدئو انصافا دیدن داره
  7. https://www.mashreghnews.ir/photo/1343929/عکس-اوکراین-پس-از-حملات-روسیه در بین تصاویر، انهدام سامانه های راداری هم هست
  8. تعدادی از ویدئوهای منتشر شده از رزمایش رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ https://www.mashreghnews.ir/news/1316178/فیلم-انهدام-دو-هدف-با-یک-پهپاد-در-رزمایش-سپاه https://www.mashreghnews.ir/news/1316193/فیلم-عملیات-همزمان-۲۰-فروند-بالگرد-سپاه-در-قشم https://www.mashreghnews.ir/news/1316181/تصاویری-از-عملیات-پهپادی-سپاه یکی از نکات مثبت فیلمهای منتشر شده، سانسور مانیتورهای اتاق فرماندهی و کنترل پهپادهاست
  9. البته بیشتر به نظر میاد گه پرتابه ای از بغل بهش اصابت کرده، توی خبرها هم گفته شده بود که با ضد زرهی زدنش
  10. وزرای اسراییلی از وقتی نتانیاهو توی عرصه سیاسی اسراییل ظاهر شده، حرف زیاد میزن تشکیل حزب الله معلول شرایط و زمان خاصی بود و دلیل موفقیتش هم دقیقا همین مسائل بوده ولی آیا اون شرایط برای کشور آذربایجان هم صادقه؟ مسلما جواب بله نیست دشمنی یه فرد در قدرت بدون پشتوانه دائمی مردمی که به صورت مرتب توسط مردم تایید نشه، با یک کشور همسایه قدرتمند، به هیچ وجه به نفع اون فرد نیست! تا وقتی که خونی ریخته نشه، جای دوست و دشمن به راحتی میتونه عوض بشه و به نظر میاد که جمهوری اسلامی این موضوع رو به خوبی درک میکنه
  11. اکثر موشکهای کروز در خدمت، سرعتی نزدیک 1 ماخ دارند، آیا این موشکها، اهدافی با سرعت بالا در ارتفاع کم محسوب میشن؟؟ یا سامانه قرار با موشکهای سوپر سونیک و هایپر سونیک درگیر بشه؟؟؟ درگیری با پهپادها هم که در حال حاضر به عهده سامانه های دفاع نزدیک و جنگاله چون اصولا استفاده از سایر سامانه ها به صرفه نیست
  12. آدم انتظار داره که یک فرد متخصص موقع بیاناتش این تخصص رو نشون بده عبور از رادار؟؟؟ مگه کدوم موشکه که از رادار عبور نمیکنه؟ اصولا یا باید از دید رادار مخفی بمونه یا از پدافند دشمن عبور کنه الان منظور این عزیز کدومه؟؟؟
  13. چون در حال حاضر ماموریت رزمی انجام نمیدن از حرفهای طرف پاکستانی اینجور میشه فهمید که تصمیم ندارن اجازه عملیات رزمی از حریم هوایی کشورشون رو بدن عمران خان هم چندباری صریحا با دادن پایگاه مخالفت کرده مگه اینکه طالبان سر ناسازگاری با پاکستان رو داشته باشه البته اهرم فشار پاکستان کم نیست، و این هم یکی از اوناست
  14. بنظر نمیاد آمریکا پایگاهی رو توی افعانستان حفظ کنه؟ اونوقت دقیقا میخواد از کدوم مبدا این پروازها رو انجام بده؟ و از حریم هوایی کدوم کشور میخواد وارد افغانستان بشه؟ پاکستان؟؟ ترکمنستان؟؟ اگه جواب پاکستان باشه، باید از کشورهای عربی خلیج فارس پرواز کنه اگه ترکمنستان باشه، پس از ترکیه یا اروپا باید انجام بشه در هر دو حالت ولی مسافت همچین کم هم نیست و کار رو سخت میکنه
  15. بسم رب الشهدا بررسی موشک های کروز Regulus I و Regulus II  بخش دوم و نهایی موشک کروز SSM-N-9 Regulus II یک موشک هدایت شونده مافوق صوت مسلح به کلاهک هسته ای است که برای پرتاب از شناورهای سطحی و زیردریایی های نیروی دریایی ایالات متحده (USN) در نظر گرفته شده بود تاریخچه محدودیت های Regulus I در زمان ورود به خدمت در سال 1955 به خوبی شناخته شده بود ، بنابراین نیروی دریایی مشخصات موشک کروز مافوق صوت زمینی ، مجهز به حمل کلاهک هسته ای را اعلام نمود که برد ، دقت و مقاومت بیشتری در برابر اقدامات متقابل داشت. توسعه Regulus II به خوبی در حال انجام بود تا اینکه برنامه به نفع سیستم Polaris SLBM UGM-28 (موشک بالستیک زیردریایی پرتاب) لغو شد، این موشک دقت بی سابقه ای را ارائه می داد و همچنین به زیردریایی پرتاب کننده اجازه می داد یه زیر آب رفته و پنهان بماند. نمونه اولیه و موشک های اولیه بعدی به پهپادهای هدف مافوق صوت KD2U-1 برای نیروی دریایی ایالات متحده و نیروی هوایی ایالات متحده تبدیل شد ، که KD2U-1 در هنگام آزمایش موشک سطح به هوای بوئینگ IM-99/CIM-10 Bomarc مورد استفاده قرار گرفت. پهپاد هدف KD2U-1 موشک سطح به هوای بوئینگ IM-99/CIM-10 Bomarc SSM-N-9a Regulus II تقریبا پنج سال پس از پایان برنامه موشکی در ژوئن 1963 تحت عنوان RGM-15A دوباره طراحی شد. در این هنگام ، پهپاد های هدف KD2U-1 نیز مجدداً به عنوان MQM-15A باز طراحی شد. برخی از اهداف پرنده مجهز به تجهیزات فرود مجدداً به عنوان GQM-15A باز طراحی شدند. RGM-15a طراحی و توسعه اشکال اصلی Regulus اولیه استفاده از دستورالعمل های رادیویی بود ، و مستلزم ارتباط ثابت رادیویی با کشتی یا زیردریایی پرتاب کننده بود که تداخل در آن نسبتاً آسان بود. موشک اولیه از محدودیت برد نیز رنج می برد و مستلزم آن بود که کشتی پرتاب کننده، موشک را نزدیک به هدف شلیک کند و تا زمان برخورد موشک به هدف در معرض دید قرار بگیرد. برای کاهش این معایب ، Regulus II با یک سیستم ناوبری اینرسی طراحی شد ، که نیازی به دریافت داده از کشتی یا شناور پس از پرتاب نداشت ، و برد بیشتری از طریق بهبود آیرودینامیک ،افزایش ظرفیت سوخت و کاهش مصرف سوخت ویژه موتور جت آن حاصل شد. یک سیستم ناوبری اینرسی طراحی شده در دانشگاه MIT در سال 1950 موشک های اولیه با نام XRSSM-N-9 Regulus II، با تجهیزات فرود جمع شونده برای پرتاب های متعدد ، و موتورهای Wright J65-W-6 و بوسترهای Aerojet General ساخته شدند ، که آنها را به پروازهای زیر صوتی محدود کرد. اولین پرواز XRSSM-N-9 در ماه می 1956 انجام شد. از سال 1958 ، آزمایش با XRSSM-N-9a مجهز به موتور توربوجت جنرال الکتریک J79-GE-3 و یک بوستر راکتی سوخت جامد Rocketdyne تقویت انجام شد که اجازه می داد تا به برد پروازی کامل دست یابد. موشکهای آزمایشی و آموزشی با چرخ های فرود جمع شونده به ترتیب با نام های YTSSM-N-9a و TSSM-N-9a تولید شدند. موتور Wright J65-W-6 موتور جنرال الکتریک J79 پس از آزمایش زمینی ، آزمایشاتی شامل شلیک آزمایشی موشک بر روی کشتی USS King County (LST-857)انجام شد که به یک سیستم پرتاب وآشیانه مشابه زیردریایی ها تجهیز شده بود. کشتی USS King County (LST-857)که در سال 1957 برای آزمایش به یک سیستم پرتاب وآشیانه مشابه زیردریایی تجهیز شده موشک SSM-N-9 Regulus II قرار بود از عرشه زیردریایی های کروز پرتاب ( SSG ) پرتاب شود و موشک به احتمال زیاد بر روی زیردریایی های کلاس Grayback-class و USS Halibut (SSGN-587) نیزمستقر شد که برای این موشک طراحی شده بودند ، و در نهایت احتمال استقرار بر روی چهار رزمناو سنگین که به Regulus I تجهیز شده بودند و 23 زیردریایی دیگر که پتاسنیل لازم جهت ایجاد اصلاحات برای حمل موشک را داشتند، وجود داشت. جهت حمل دو موشک Regulus II در یک آشیانه روی بدنه (بیشتر در شناورهای سطحی) ، زیردریایی ها و شناور های مسلح به Regulus II به SINS (سیستم ناوبری اینرسی کشتی) مجهز شده بودند ، که به سیستم های کنترل موشک ها امکان می دادتا قبل از شلیک به صورت دقیق تنظیم شوند. زیر دریایی Grayback در حال آماده سازی برای شلیک Regulus II در سال 1960 زیر دریایی USS Halibut (SSGN-587) در حال شلیک Regulus I در سال 1960 در کنار ناو هماپیمابر Lexington چهل و هشت پرواز آزمایشی نمونه اولیه Regulus II انجام شد که 30 مورد از آنها موفقیت آمیز ، 14 پرواز تا حدی موفق و تنها چهار مورد شکست خورد. یک قرارداد تولید در ژانویه 1958 امضا شد و تنها پرتاب از زیردریایی از USS Grayback در سپتامبر 1958 انجام شد. به دلیل هزینه بالای موشک ها (تقریباً یک میلیون دلار) ، فشار بودجه ای و ظهور SLBM ، برنامه موشکی Regulus در 19 نوامبر 1958 متوقف شد. حمایت از این برنامه سرانجام در 18 دسامبر 1958 ، هنگامی که توماس اس. گیتس ، وزیر نیروی دریایی این پروژه را لغو کرد، متوقف شد. در زمان لغو ، شرکت Vought تونسته بود 20 موشک را تکمیل کرده و27 موشک دیگر نسز در خط تولید قرار داشت. توماس اس. گیتس ، وزیر نیروی دریایی وقت ایالات متحده تشریح ساخت بدنه با در نظر گرفتن کاهش وزن ناشی از استفاده از مواد پیشرفته و عمر کوتاه موشک در هوا ، از تکنیک های معاصر ساخت هواپیما پیروی می کرد. بدنه موشک اساساً استوانه ای بود و تا حدی در جلوی موشک باریک می شد که تجهیزات ناوبری ، کلاهک و تجهیزات سیستم را در خود جای داده بود. موتور از طریق یک ورودی گوه ای مشخص در زیر بدنه مرکزی با هوا تغذیه می شد. بالهای زاویه دار آن در موقعیت میانی و تقریباً در طول موشک به بدنه آن متصل شده بود و یک بال زاویه دار بزرگ به قسمت بالای بدنه در عقب متصل شده است که گاهی توسط یک باله شکمی بزرگ در قسمت انتهایی بدنه تقویت می شد. کنترل اولیه Regulus II از طریق استفاده از دم بالابر نصب شده در نیمه بیرونی لبه های عقب بال انجام می شد ، زیرا موشک مجهز به باله افقی دم نبود و سکان بر لبه عقب باله نصب شده بود. فلپ ها برای استفاده در هنگام برخاستن در نیمه داخلی لبه عقب نصب شده اند. ثبات و کنترل اضافی در زمین توسط پیش بال های ذوزنقه ای در نزدیکی بدنه فراهم می شد. موشک کروز Regulus II برای پرتاب موشک ، شناور ناو حامل باید روی سطح آب قرار گرفته، موشک و سیستم شلیک که شامل یک پرتابگر با طول صفر بود ، را مستقر می کرد. پس از استقرار ، موشک باید به زیردریایی یا سیستم ناوبری کشتی متصل می شد تا سیستم ناوبری اینرسی و مختصات ورودی هدف را ثبت کند. با آماده شدن سیستم ناوبری و مجوز شلیک ، موتور موشک با روشن شدن بوستر سوخت جامد بزرگ آن و پس سوز خود موشک، به قدرت کامل می رسید ، بلافاصله موشک پرتابگر طول صفر را ترک کردهو به طور خودکار به سمت هدف پیش می رفت. شلیک آزمایشی موشک Regulus II پهپاد هدف Regulus موشک های مناسب به دست آمده از برنامه توسعه و خط تولید به پهپادهای هدف مافوق صوت با نام KD2U-1 تبدیل شدند که بعداً به عنوان MQM-15A و GQM-15A باز طراحی شدند. این اهداف برای آموزش خدمه موشکی زمین به هوای BOMARC که از جزیره سانتا رزا در فلوریدا شلیک می شدند، و توسط بخش دفاع هوایی مونتگومری در پایگاه هوایی گونتر ، مونتگومری ، آلاباما کنترل می شد، مورد استفاده قرار گرفت. اهداف KD2U-1 از پایگاه آزمایشی خلیج Eglin در نزدیکی ساحل والتون ، فلوریدا پرتاب می شد پروازهای بدون سرنشین در Eglin در 3 سپتامبر 1959 آغاز شد و 46 پرواز با 13 موشک انجام داد. پس از آزمایش BOMARC ، موشک های باقی مانده تا 30 سپتامبر 1961 به ایستگاه دریایی Roosevelt Roads پورتوریکو منتقل شدند ، جایی که پروازها برای آزمایش موشک های زمین به هوا تارتار ، تریر و تالوس آغاز شد. پس از اتمام آزمایش در پورتوریکو در سال 1963 ، هواپیماهای بدون سرنشین Regulus II به NAS Point Mugu ، کالیفرنیا منتقل شدند و تا دسامبر 1965 مورد استفاده قرار گرفتند. General Dynamics RIM-24 Tartar Convair RIM-2 Terrier Bendix RIM-8 Talos گونه های مختلف: SSM-N-9 Regulus II نام اصلی موشک ، قبل از 1964. SSM-N-9a Regulus II باز طراحی موشک های تولیدی ، قبل از 1964. XRSSM-N-9 Regulus II نمونه اولیه این موشک دارای تجهیزات فرود جمع شونده برای پروازهای توسعه زمینی است که از موتورهای توربوجت Wright J65 و بوسترهای راکتی Aerojet General استفاده می کند. XRSSM-N-9a نمونه اولیه موشک ها مجهز به تجهیزات فرود جمع شونده برای پروازهای توسعه زمینی هستند که از موتورهای توربوجت جنرال الکتریک J79 و بوسترهای راکتی Rocketdyne استفاده می کنند. YTSSM-N-9a موشک های آموزشی توسعه با ارابه فرود جمع شونده. TSSM-N-9a تولید موشک های آموزشی با تجهیزات فرود جمع شونده. KD2U-1 نامگذاری نسخه پیش از 1962 هواپیمای بدون سرنشین Regulus II قبل از 1962 RQM-15A پهپاد هدف KD2U-1Regulus II در آوریل 1963 باز طراحی شده. MQM-15A پهپاد هدف KD2U-1 برای تحقیقات و به عنوان اهداف IM-99 Bomarc استفاده می شد. GQM-15A هواپیماهای بدون سرنشین KD2U-1 مجهز بهجعبه دنده باز طراحی شده پوستر Regulus II سال 1958 پایان منابع : https://en.wikipedia.org/wiki/SSM-N-8_Regulus https://en.wikipedia.org/wiki/SSM-N-9_Regulus_II برخی از تصاویر از منابع اصلی نبوده و از اینترنت گردآوری شده است پی نوشت: مسلما کار نیاز به اصلاحاتی دارد پس لطفا با نظرات و انتقادات خودتون، در بهبود اون کمک کنین