JackTheReaper

Members
  • تعداد محتوا

    34
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

-37

درباره JackTheReaper

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز یکم
  1.   دستمریزاد به این مرد. چه روحیه ای. نگاه نکنید به پاهاش این آدم هنوز توی یک تاکتیکال یا توی یک تانک میتونه یک جلاد به تمام معنا باشه، که هست
  2.   دوست عزیز من هم از این کلاش افغانی های داغون دیدم و شلیک هم کردم باهاشون. اینا فقط مصرف آموزشی دارن و کاربرشون عمدتا بچه های دبیرستانی/راهنمایی هستن که برای درس "دفاعی" آموزش میبینن (مثل من یا شما) مشکل دقت یا گریپاژ این تسلیحات قدیمی، لوله پوسیده اونها هست. البته خرابی مجرای برگشت گاز هم در گریپاژ بی دلیل نیستن. باز و بست های الکی و زمین خوردن هایی که بچه ها هنگام تمرین/بازی سر این اسلحه میارن به کنار. (یادمه اسلحه دوستم وقتی شلیک میکرد خشابش میپرید بیرون! ... کلی هم بچه ها پوکه خالی کش رفتن!)
  3.   همینجوری گفتین یا واقعا دلیل فنی هم برای حرفتون دارین؟! اینطوری نیست که هیچ اطلاعاتی از زیر سیستم ها منتشر نشده هنوز شما دارین از روی * نظر میدین!!! بر اساس ظاهر میشه گفت nEUROn و تارانیس هردو  از روی پروژه "فانتوم ری" الهام گرفتن. خود پروژه Ray از لحاظ تکنولوژیکی قبل از پلتفرم x47b قرار میگیره که در ادامه توسعه ظاهرن طراحان قابلیت داشتن بال های متغیر  رو هم در نظر گرفتن که نشون دهنده پیچیدگی عظیم پروژهx47 و کار سنگین مهندسین امریکایی هست. فرانسه و انگلیس هر دو غول فناوری های نظامی هستن و با این حال هنوز بسیار بسیار عقب تر از تکنولوژی امریکا قرار دارن
  4.   دوست عزیز معمولا سامانه هایی مانند فالانکس و کاشتان در پست ترین نقطه نصب میشن تا شانسشون مقابل موشک های کروز که در نزدیک خط آب حرکت میکنن و توانایی مانور در فاز نهایی رو دارن بیشتر بشه.
  5. دوستان مطلع وضعیت آسار باستانی استان انبار و ... در چه حالی هست؟ میشه امید داشت سالم به دست عراقیا بیافته؟ این ها عمدتا آثار تاریخی تمدن پارس و مشخصا از دوره اشکانیان هستن. نفرت انگیزه که داعشیا توش جولان میدن.
  6. JackTheReaper

    موشك Topol-M

    ظاهرا تمامی 250 تا 300 تیر موشکی فعال Topol روسیه در حال حاظر به Model2 آپدیت شدن که این ها جدای از تیر هایی هست که روسیه در زیر دریایی های هسته ای خودش مثل کلاس تایفون بصورت فعال داره و در قلب اقیانوس ها داره! معلوم نیست چرا اینقدر علاقه به نگه داشتن برتری کمیتی نسبت امریکا داره؟! با نصف این مقدار stockpile روسیه میشه تمامی سطح کره زمین (به جز اقیانوس ها) رو از حیات پاک کرد بطوری که تا هزاران سال هم غیر قابل سکونت برای هرگونه نوع جانداران خواهد بود!!! به امید روزی که هیچ سلاح هسته ای و حتی هیچ نیروگاه "شکافت" هسته ای در این سیاره زیبا باقی نمونه.(موشکارو به منظور حفظ استحکامات دفاعی کره زمین در برابر تهدیدات فضایی ببرن مریخ مستقر کنن مثلن یا بصورت اماده پرتاب در مدارهای مشتری مستقر بشن! :chicken: )
  7. JackTheReaper

    موشک کروزKh-55 ، هویزه ، سومار

      از لحاظ بقاپذیری اگه بخواین، الان دوره موشک های کروز مافوق صوت مثل Brahmos 2 (و پدرش brahmos) ساخت هند هست که حقیقتا سلاح های مرگبار هسته ای رو وارد مرحله جدیدی کرده و جلوی چین و پاکستان دست بلند قدرتمندی را برای هند ایجاد کرده! حتی نسخه های سطحی و زیرسطحی هم براشون تعریف شده! وحشتناکه... ترکیه هم ظاهرا پروژهایی رو در این زمین در دست ساخت داره.
  8. حاجی بی خیال شو جان ما....این قایقا مثل قایق کاغذی بسیار زودتر از اینکه راننده اجکت! کنه پذیرای یک Brimston e یا هلفایر خواهد بود اونم توی یک فاصله بیشتر 8 کیلومتری که راننده هیچگاه متوجه نمیشه. از شما خواهشمندم قدرت کبراهای وایپرZ رو جدی بگیرین. همونجوری که کبراهای ما زمان جنگ تانک شکار میکردن اینا قایق و شناور هارو نیش میزنن.
  9. JackTheReaper

    موشک کروزKh-55 ، هویزه ، سومار

      به وضوح در نوک موشک سومار روزنه IR مشخصه...؟ همچنین هیچ فلزی توی بدنه به کار نرفته و همش کامپوزیت بدون رنگه و کلا رادارگریزه ظاهرا
  10.   بله. هدایت راداری نیمه فعال رو میشه به توعی fire and forget و بعضا هم مقاوم در برابر جنگال توصیف کرد       طبق اسناد لو رفته ایرانی ها فقط 10 عدد اشکوال آ بدون کلاهک های هسته ایشون به دست آوردن و فقط هم یکیشون (و طبق اسناد اونی که قیافه باکسش از بقیه داغون تر بوده) برای به دست آوردن ضرایب تلمتری با حظور طرف روس بلایند لانچ شده. طبق اسناد غربی ها ولی  برای بیشتر از یک دهه ایران به طور گسترده داشته روی این پروژه کار می کرده. یکی از گلوگاه ها سوخت مورد نیاز بوده که طبق اسناد صنایع موشکی سپاه از کارفرما خواسته بوده هنگام مهندسی معکوس سوخت مخصوص این موشک حواسشون به مقدار سوخت موجود باشه و تست ها رو اولویت بندی کنن... مورد دیگه این بوده که این موشک زیر آبی (بر اساس پدیده سوپرکاویتاسیون) به علت داشتن کلاهک هسته ای فاقد قسمت آشیانه یاب بوده و فقط یکبار در نزدیکی هدف سرعتش رو کاهش میداده و اصلاح مسیر میکرده. نمیدونم مهندسین ما تا حالا چه ارتقاعی روی استخون بندی اصلی این موشک اعمال کردن. در مورد فیلم ها درست میفرمایید. فقط یک شلیک در خلیج فارس اتفاق افتاده و بقیه در دریای سیاه و توسط روسیه تست و فیلم برداری شده بودن که این موضوع مهمی نیست. حتما بعد از اون و این دفعه با رعایت حفاظت اطلاعات لانچ های بیشتری در کشور انجام شده ولی دیگه لو نرفته مشخصا!
  11. امیدوارم سوپر فالکون ها و امرپ های جدید رو عراق از همین امشب تو استان انبار استفاده بشن. این f16 ها برخلاف چیزی که دوستان میگن بسیار پیشرفته و به روز هستن و چیزی از روشون کم نشده (کشور های دیگه کلی پاد روی همین سری فالوکن توسعه دادن، مثل ترکیه). در عملیات های شبانه و اجرای بمباران جراحی در میدان نبرد هیچ چیزی کم ندارن. رادار پرقدرت فالکون بلاک52 و پادی که پیشفرض عراق تهیه کرده هر جنبنده ای رو شناسایی و مارک میکنه در هر نوع آب وهوا و هرگونه وضعیت دید.  با تحویل فقط همین 4 جنگنده خود عراق میتونه کلی از ائتلاف بی نیاز بشه. بعدا امیدوارم در سوریه هم این سوپر فالکون ها تغییراتی ایجاد کنن. عراق تسلیحات به روزی که خود امریکا و روسیه داره ازشون اسفاده میکنه مثل هلفایر یا میل 35 یا پهپاد های سری مهاجر ایران که بسیار قابل هستن رو داره اگه اسرائیل ، ترکیه یا امارات f16 های قوی تری دارن به خاطر ارتقاهای انجام شده اختصاصی خودشون هست که پرنده ای مثل "سوفا" رو پدید اورده. تسلیحاتی مثل آمرام یا پاد های sar و ... رو هنوز خود دولت عراق سفارش نداده یا حداقل رسما خبری نبوده تا الان.
  12. به شخصه خیلی خوشحالم که 2سال مذاکره و سرگردانی و کابوس ملت شریف ایران تمام شد. البته تا زمانی که ساختار های دولتی و حکومتی اصلاح نشه و این فساد سیستماتیک ریشه کن نشه همواره مشکلات اقتصادی و تبعیضات طبقاتی و اجتماعی سرجای خودشون خواهند ماند. امیدوارم بعد از این مساله پرزیدنت روحانی فکری به حال مسائل داخلی بکنن و مثل سیاست خارجی و تیم مذاکره کننده که همگی از افراد تحصیل کرده و نخبه و بعضا خارج دیده و نه هیاتی و بی سواد و عمدتا گاگول مئاب بودن، در این مورد نیز فقط شایسته سالاری و مدیریت مدرن و علمی رو سرلوحه قرار بدن. در ضمن دوستان یادشون باشه که خوشبختانه تمامی تحریم های مربوط به مسائل حمایت از تروریسم یا پرونده های ترور و انفجار ها و همچنین قطع نامه ها و مسائل حقوق بشری همچنان با قدرت پابرجا میمونن تا زمانی که حکومت ایران فکری برای ساختار داخلی خودش بکنه و برای همه اقشار مردمش احترام قائل بشه.   در آخر یه جمله هم برای آقایون ظریف و تیم محترم همراه: دلاور هسته ای، ماساژ بدم خسته ای!
  13. چرا از این میلان ها استفاده نشده؟! آکبند گذاشتن برای داعش؟ خو باو شلیک میکردینشون سمت سنگر ها و زرهی داعش. اصلا شلیک میکردین فقط برای یک داعشی! بازم بهتر ازینه که بذارینشون برای داعش. فردا شب با همینا به مقر اصلی حمله میکنن! ضمنا نیروی هوایی سوریه که در شب هم توانایی عملیات دقیق داره کدوم گوری بوده!؟
  14. حالا چه اجباریه که S300 قدیمی و لو رفته رو بگیریم؟   به جاش بهتر نیست Buk-M3 رو درخواست کنیم که به مراتب بهتر از s300-400 هم هست از بعضی جهات؟   یا نسل جدید سامانه تور به نام Tor-M2 که این هم از بهترین هاست؟ و بسیار عالی برای مقاصد دریاپایه ظاهر شده.   هر دو سامانه نسبت به s300-400 تحرک بسیار بالاتری دارن که در ساختار سلولی شبکه پدافندی ما یک سری مزیت ویژه هم خواهند داشت؟
  15.   شاید کار اماراته! میخواد سریعا برای نبرد سرنوشت ساز دمشق به ارتش آزاد برسونه؟!