gunnersregister

Members
  • تعداد محتوا

    26
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

-20

1 دنبال کننده

درباره gunnersregister

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز یکم

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  1. press  یعنی مطبوعات
  2. چرا بشار به اون مناطق شمال حلب نیرو نمیفرسته. حلب که محاصره است. چند تا شهر کوچیک شمال حلب نباید دردسر زیادی برای تصرف داشته باشه.   این جور وقت تلف کردنا اونم موقعی که میدونی عربستان و ترکیه و نوچه هاشون دنبال چی هستن جز کم کاری چه معنی میتونه داشته باشه. گفتن این حرف شاید درست نباشه اما امیدوارم اردوغان و آل صعود در آتیش القاعده و داعشی که درست کردن بسوزن و برای یک بار هم که شده چاقو دسته خودش رو ببره.
  3. gunnersregister

    تحلیل و پیگیری تحولات ترکیه

    انفجار در آنکارا (Turkey's capital Ankara rocked by deadly explosion)   http://www.aljazeera.com/news/2016/02/turkey-capital-ankara-rocked-large-explosion-160217165144291.html   انگار ترکیه میخواد بهونه مناسبی برای ورود به خاک سوریه پیدا کنه. والبته پیدا کرده...   این لامذهب از هیچ کاری دریغ نمیکنه حتی بمب گذاری تو کشور خودش اونها میخوان هر طور که شده اوون نوار 100 کیلومتری شمال سوریه  رو در اختیار خودشون داشته باشن و شاید از طریق اوون بتونن برای تروریستهاشون در جدیدی باز کنن.
  4.   نقشه قدیمیه. خواستم مکان جاده کاستلو رو نشون بدم.
  5. " جاده مواصلاتی کاستلو"  دقیقا کجاست؟
  6. شاید . ولی این فرودگاه خیلی به رقه نزدیکه و گرفتنش به این راحتیا نیست.
  7. به شخصه باید بگم وضعیت نگران کنندست.   عربستان و ترکیه به بهانه مبارزه با داعش وارد خاک سوریه میشن. داعش در یک جنگ فرمالیته ازشون شکست میخوره. عربستان وترکیه صاحب درصد زیادی از خاک سوریه میشن. حالا از یه طرف دیگه فرض کنیم که در بهترین حالت متحدین با عربستان و ترکیه درگیر نشن و بتونن مخالفین رو در ادلب شکست بدن.  ترکیه سابقه نفوذ و تجاوز به خاک عراق رو داشته. آیا ممکنه این بار از طریق سوریه وارد خاک عراق بشه؟ بعدش چه اتفاقی میفته ؟ مطمئنا عربستان و ترکیه از خاک سوریه خارج نمیشن. اونا اومدن خیلی چیزا  رو خراب کنن. خیلی چیزا رو غارت کنن. پس به راحتی دست بردار نیستن. حالا بشار اسد میمونه با اونا. تکلیف چیه؟ اگه اونا برای تضعیف بشار اسد مستقیما با حکومت سوریه وارد جنگ بشن چی؟ احساس بدی دارم. این جنگ تموم شدنی نیست. هر چی که بگذره بیشتر عمق پیدا میکنه.
  8. گروه های اسلام گرای تندرو خودشون آتش بس رو نقض کرده بودن.
  9. در مورد حمله به رقه باید بگم که هنوز خیلی زوده. رقه شهر بزرگیه و بعد از موصل بزرگترین مقر داعش حساب میشه. کانال اصلیه ارتباطی داعش با ترکیه است و فک نکنم هر گروهی توانایی تصرف اونو داشته باشه. حمله به رقه باید با همکاری گروههای زیادی اتفاق بیفته. پس در شرایط فعلی کسی به دنبال رقه نیست.ضمنا حمله کردن به شهری که پر از مردمه خطرناکه. داعش تو این 3 ، 4 سال که رقه رو گرفته تونسته خیلی خوب رو مخ مردم اوون شهر کار بکنه. البته دلایل دیگه ای هم دخیلن. مثلا سیاست کشورهای غربی: آیا واقعا میخوان داعش از بین بره؟ باید دید ترکیه عربستان روسیه و آمریکا چه اهدافی رو دنبال میکنن. هر روز اتفاقات زیادی میفته و نمیشه در مورد آینده سوریه و گروههای مبارز در اوون نتیجه گرفت. قدرت داعش رو هم نمیشه دست کم گرفت. داعش حتی اگه محاصره هم شده باشه چون در بین مردم زندگی میکنه نمیشه براحتی اونو شکست داد.
  10. متاسفانه اردوغان تو 4 سال بعدی زمان زیادی داره و میتونه فعالیتهاش رو گسترده تر بکنه. روسیه که نمیتوان برای 4 سال جنگنده بفرسته تو آسمون که داعش رو بزنه. ولی ترکیه بزرگراهش رو برای داعش و النصره باز میزاره.
  11. این مورد خیلی خوبه. خیلی وقته که منتظر درگیری بین داعش و بقیه مخالفین در شمال حلب هستیم. اونا با اینکار از همدیگه میتونن تلفات زیادی بگیرن و ضمنا این فاصله به ظاهر تنها راه ارتباطی موجود داعش برای عبوره.
  12. آمریکا به دنبال پیاده کردن طرح خودش در منطقه است. باید دید قصد دارند اوون مناطق رو به چه گروهی واگذار کنن. البته داعش هنوز اونجا حضور فعال داره و تنها راه و کانال ارتباطی داعش با دنیای خارجه.
  13. خبرها حکایت از ورود مزدوران ترکیه از سمت شمال سوریه به داخل خاک این کشور دارن. حتما ترکیه میخواد  اون قسمتی که پرواز ممنوع اعلام شده رو به خاک خودش الحاق کنه.   باید دید آیا ترکیه با داعش وارد جنگ میشه(یه جنگ سوری)؟
  14. به شخصه با نظرات پست 538# موافقم.واقع بین باشیم. بشار اسد ظلم زیادی به مردم خودش میکرد و مردم رو منزوی کرده بود و حکومت در قبضه خودش بود. این رو هم میدونم که خیلی از مخالفین سوری نیستن. ولی مردم دیگه نمیخوان بشار اسد وجود داشته باشه. همین چند مدت پیش که ابو محمد الجولانی با الجزیره مصاحبه کرده گفت که هدفشون نابودی و مرگ بشار اسد و تسخیر دمشقه. اونا به کمتر از اونش هم راضی نیستن و میخوان انتقام بگیرن. بشار توان مبارزه در چند جبهه مختلف رو نداره و از نظر روحی هم تضعیف شده. تعداد مخالفین هم خیلی زیاده و بخاطر پیش رویهاشوون روحیه بالایی دارنو البته حمایت کشورهای خارجی رو هم دارن.    ارتش سوریه دلیلی برای جنگ نمیبینه. چرا همین الانش هم در بدنه حکومت بشار و ارتشش مشکلات زیادی وجود داره؟ این فساد و ظلم قبلا هم بوده و الان تو این جنگ فرسایشی خودشو بیشتر نشون میده. اونا خودشون هم میدونن که بشار دیر یا زود کارش تمومه و حاضر نیستن بخاطر اون و ظلماش خودشونو به کشتن بدن. مطمئنا از اهداف جیش الفتح حرکت به سوی مدیترانه است. میخواد تموم پایگاههای بشار رو بگیرن. تو این بین داعش هم از غفلت همه استفاده میکنه و براحتی هر چه تموم شهر میگیره و پیشروی میکنه. البته تو اوون مناطق مردم رو در کنار خودشون دارن. این نظر شخصی منه: شاید حزب الله در لبنان هم در امان نباشه.قطعا اونا برای شکست حزب الله در لبنان هم برنامه دارن و وجود حزب الله رو در لبنان برنمی تابن.
  15. منبع عکستون چیه؟   عکستوون دقیق نیست. همین الانش هم داعش "القزیتین" رو گرفته. بعدش هم بعید میدونم مخالفین از جمله جبهه انصره بتونن اون همه مناطق رو  تو زمان کمی تصرف کنن. داعش مناطق شمال سوریه رو براحتی از دست نخواهد داد.اونجا شاهراه حیاتی داعشه و با قطعش داعش حسابی تضعیف میشه.