tahayori

Members
  • تعداد محتوا

    141
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

353 Good

5 دنبال کنندگان

درباره tahayori

  • رتبه حساب کاربری
    Master Sergeant

Contact Methods

  • Yahoo
    ali555ta@yahoo.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    iran tehran

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

296 نمایش های پروفایل
  1. با سلام: آموزش پرسنل نیروی هوایی ارتش قبل و بعد انقلاب در ایران و آمریکا ( قسمت سوم) ارتش ایلات متحده آمریکا از چهار 4 نیروی هوایی, نیروی زمینی, نیروی دریایی و تفنگ دار دریایی تشکیل شده است. خدمت سربازی در ارتش ایالات متحده آمریکا در زمان صلح اختیاری و در زمان جنگ اجباری می شود. اما بخاطر نبودن شغل در این کشور, اکثر جوانان از پسر و دختر خدمت سربازی را بعنوان یک شغل برای کسب درآمد انتخاب می کنند. مدت زمان خدمت سربازی بسته به سختی و راحتی خدمت به 4 گروه تقسیم می شود. 1- خدمت در نیروی هوایی 4 سال است. ( AIR FORCE) 2- خدمت در نیروی دریایی 3 سال است. (NAVY) 3- خدمت در نیروی زمینی 2 سال است.(ARMY) 4- خدمت در تفنگدار دریایی 1 سال است.(MARINE) راحت ترین خدمت در نیروی هوایی با 4 سال و سخت ترین در تفنگ دار دریایی با یک سال خدمت می باشد. سربازان در طی خدمت درست مثل یک پرسنل کادر کلیه آموزش های تخصصی و غیره را اموزش می بینند و درست حقوق مشابه پرسنل کادر اما کم تر از آن حقوق می گیرند. پس از اتمام دوره سربازی بعنوان پرسنل کادر ادامه خدمت می دهند. من از یک سرباز تفنگدار دریایی راجع به آموزش آن ها سوال کردم, وی گفت ما در زمستان باید با پوتین یخ آب یک رود خانه را بشکنیم و ارتفاع آب تا حدود گردن را از میان ان عبور کنیم چه کسی جرعت دارد نرود.!!! یا در هنگام آموزش نقشه خوانی جیره غذای ما را در یک ظرف در بسته در گوشه ای زمین یا جنگل پنهان می کنند و با دادن گرای قطب نما باید غذا را پیدا کنیم یا اگر نتوانیم از گرسنگی هلاک شویم. شکار درندگان و خزندگان ماننده مار و کباب کردن آن در بیابان و جنگل از دیگر آموزش های زنده ماندن می باشد. تفنگ داران دریایی به خاطر آموزش هایسفت و سختی که دیده اند, شروع کننده حمله در وحله اول به دشمن می باشند. تفنگ داران دریایی دارای ناو ناوچه, هواپیما هلی کوپتر و سایر ادوات جنگی زمینی می باشند.شما درخلیج فارس مشاهده می کنید که همیشه ناو جنگی تفنگ داران دریایی آمریکا منتظر حمله هستند نه نیروی دریایی امریکا. رنگ لباس تفنگ داران دریایی پلنگی خاکی با لکه هایی از رنگ سبز بود. آن ها سخت ترین مانور ها رابرای شکست دشمن انجام می دهند. در خدمت سربازی فرقی بین یک پسر و دختر نیست همه بصورت مخلوط به نسبت قد در صف اول الی آخر قرار می گیرند و سینه خیز رفتن و کلاغ پر ساده ترین آموزش های آنان است.در همه جا دختران و پسران سرباز در کلاس درس, نهارخوری باشگاه های شبانه ( دانسینگ) باهم هستند و فقط خوابگاه آن ها جداست. در خواب گاه دختران روزانه نگهبانی بصورت اجبار از کلیه دختران انتخاب می شود که در راس ساعت خاص نگبانی آن ها شروع می شود و محل استقرار آن ها ابتدای پلکان ورودی خواب گاه می شود. در ایران قبل از انقلاب هم دختران هم ماننده پسران برای شغل نظامی استخدام می شدند, اما آموزش نظامی آن ها سوا و کلاس درس آن ها هم سوا بود. و در سر صبحگاه بصورت صف مجزا می ایستادند. یک از دختران کلاس می گفت فرمانده ما به ما گفت با ایرانی و عرب زیاد صحبت نکنید چون آن ها فرهنگ ما را نمی فهمند و اگر یک دختر با آن ها صحبت کند فکر بد می کنند. در فرهنگ امریکا اگر دو پسر ایرانی که پس ازمدتی هم دیگر ندیده اند بهم برسند طبق معمول به هم دست میدهند و همدیگر را می بوسند چیزیکهبطور معمول در بین تمام ایرانیان حتی در کشور خودمان هم معمول است. اما در آنجا بوسیدن دو پسر یا مرد را بد می دانستند و فکر می کردند این ها همجنس گرا هستند!!! اما اگر در آنجا یک پسر و دختر هم دیگر را ببوسند خیلی خیلی عادی است.!!! ( البته فقط گونه ها را نه لب ها را). در کلاس درس ما در آمریکا دختر و پسر بصورت مخلوط در کلاس و میز بود. در هنگام ترک کلاس شاگردان آمریکایی اعم از پسر و دختر می بایست کلاس را تمیز می کردند و طی می زدند, ولی ما ایرانی ها از این کار مستسنی بودیم و از ما نمی خواستند. انشا ا... در قسمت چهارم مطالب دیگری عنوان می شود.
  2. آموزش پرسنل نیروی هوایی ارتش قبل و بعد انقلاب در ایران و آمریکا ( قسمت دوم) قبل از انقلاب بخاطر بالا رفتن قیمت نفت و پر شدن خزانه دولت, دولت تصمیم به خریدسلاح از کشور آمریکا می گیرد. در آن زمان ایران ژاندارم خلیج فارس بود و دولت آمریکا اعتماد زیادی به ایران داشت. در آن زمان دولت ایران سفارش خرید هواپیمای F14 را به کشور ایلات متحده آمریکا می دهد که بلافاصله پذیرفته می شود, اما سپس دولت اسرائیل تقاضای خرید این هواپیما را می کند که از سوی دولت آمریکا رد می شود. !!! پس وقتی که, دولتی تصمیم به خرید سلاح می کند, استخدام پرسنل برای آن تجهیزات در اولویت اول قرار می گیرد. استخدام خلبان, کارشناس فنی هواپیما, پرسنل آمادی و ... قبل از استخدام آگهی ها توسط روزنامه های کثیر الانتشار آن زمان ماننده روزنامه کیهان و اطلاعات منتشر می شد. و تیتر اصلی این روزنامه ها با استخدام شغلی با شعار بلند آسمان جایگاه من است جلب نظر می کرد. فارغ التحصیلان قبل از استخدام و پس از آزمایشات سخت پزشکی و امتحان در رشته و رسته های دلخواه خود, ماننده خلبانی و کارشناسی فنی هواپیما استخدام می شدند. به محض قبولی و دریافت لباس نظامی و سایر مایحتاج ماننده حوله واکس و ... از سوی سازمان تامین می شد. پرسنل می بایست موی خود را با نمره صفر 6 کوتاه کرده و چند روز دیگر با لباس هایی که به خیاط بیرون داده بودند تا اندازه آن ها کنند در یک ساعت و یک روز خاص از قبل تعین شده به فرماندهی مرکز آموزش های هوایی ( شهید خضرایی فعلی. چون در آن زمان دانشگاه هوایی تاسیس نشده بود.) پرسنل تازه استخدامی می بایست دوره اموزش مقدماتی نظامی یا B.M.T یا (BASIC MILITARY TRAINING) را حدود 3 ماه می گذراندند و پس از دریافت سر دوشی به کلاس در س زبان می رفتند. از ابتدای ورود به کلاس و آمدن استاد زبان که معمولا از اساتید خانم و آقای آمریکایی بودند کسی حق صحبت کردن فارسی در کلاس را نداشت.البته چند استاد خانم و اقای ایرانی هم بودند. تمام پرسنل از قبیل دانشجوی خلبانی و فنی می بایست زبان انگلیسی آمریکایی را تمام کنند و بعد از این مرحله برای امتحان زبان اعزام به خارج اقدام کنند. حدود چند هزار نفر شرکت می کردند و بالاترین نمره از 100 به پائین تا حدود حد اقل نمره 75 گزینش می شدند. ( البته درصدکمی انتخاب می شدند). پس از قبولی در امتحانات اعزام به آمریکا معاینات پزشکی مجددا شروع می شد و درصورت نبودن مشکل, آماده اعزام به خارج می شدند. قبل از اعزام توجیهات کامل از سوی ضد اطلاعات وقت ( حفاظت اطلاعات فعلی) برای حفظ اسرار نظامی انجام می شد. و پس از دریافت ارز خارجی با هواپیمایی ایران ایر ( هما) مسیر تهران لندن را می رفتند. و مسافران این مسیر را پیاده و مجددا مسیر لندن نیویورک را سوار و سوخت گیری و چک هواپیما انجام می شد. به محض ورود به فرودگاه جان اف کندی نیویورک که بزرگ ترین فرود گاه دنیا درآن زمان بود و مسیر وارد شدن به این فرودگاه 5 بانده که به خاطر ترافیک شدید هوایی از 5 جهت وارد این فرودگاه می شدند. بعد ها شاه ایران به تقلید از این فرودگاه دستور ساخت فرودگاه بزرگ آریامهر ( فرودگاه امام خمینی فعلی) را داد که تا چند سال پس از انقلاب به حالت راکت درآمده بود و بعد ها تا حدی تکمیل شد. و در زمان کنونی مورد بهره برداری قرار می گیرد. بعد از فرود هواپیما در فرودگاه جان اف کندی نیویورک و پیاده شدن پرسنل از آن, چند افسر رابط ایرانی و آمریکایی ما را برای سوارشدن مجدد هواپیما, بسوی شهر سان آنتونیوی ایالت تگزاس راهنمایی کردند و پس از فرود هواپیما در این شهر ما را با اتوبوس به پایگاه هوایی لک لندکه پایگاه آموزشی ارتش آمریکا در رسته های نیروی دریایی, هوایی, زمینی و تفنگ دار دریایی بود رفتیم. بقیه مطالب انشا ا... درپست سوه به عرض می رسد.
  3. با سلام: در این پست شما را با نحوه آموزش و اعزام پرسنل نیروی هوایی ایران و اعزام آن ها به ایالات متحده آمریکا قبل از انقلاب و بعد از آن آشنا می کنم امید است مورد توجه کاربران عزیز قرار گیرد. لازم به ذکر است این پست به سفارش مدیر محترم و دوست عزیز MR9 نگارش می شود. پرسنل نیروی هوایی قبل ازانقلاب پس از استخدام در نیروی هوایی و گذراندن دوره آموزشی و سپس پس از گذراندن کلاس زبان انگلیسی آمریکایی و بعضی موارد کلاس های تخصصی برای امتحان زبان انگلیسی جهت اعزام به خارج می بایست در یک سالن بزرگ جهت امتحان حضور می یافتند و کسانی که بالاترین نمره امتحانی را می گرفتند از نمره 100 شروع و پائین ترین نمره ها معمولا بین 75 الی80 بود. پس از اعزام به آمریکا پرسنل ابتدا به پایگاه هوایی آموزشی لک لند در نزدیکی شهر سان آنتونیو در ایالت تگزاس اعزام می شدند. و پس از گذراندن مجدد در کلاس های زبان تکمیلی به سایر ایالت های آمریکا بر حسب تخصص و رسته اعزام می شدند. در کلاس های تخصصی از ملیت های مختلف از جمله آمریکا, انگلستان, آلمان, ایران و ... در یک کلاس حضور داشتند. پس از گذراندن این دوره ها یا به ایالت های دیگر می روند و یا یا با تکمیل دوره و دریافت گواهی نامه ازطرف نیروی هوایی آمریکا به ایران باز می گردند و مشغول خدمت در پایگاه های مختلف بر حسب تخصص و رسته می شوند. این دوره ها معمولا چند ماهه و حتی تا دو سال هم طول می کشید. من در سال 1355 استخدام و پس از تکمیل زبان انگلیسی آمریکایی و تکمیل دروس الکترونیک در ایران که همگی به زبان انگلیسی بود, درسال 1357 به کشور آمریکا اعزام شدم و یک سال بعد از انقلاب یعنی در سال 1358 پس از تکمیل دوره و گذراندن واحدهای تخصصی درسی و دریافت گواهینامه از سوی نیروی هوایی آمریکا به ایران برگشتم.بعلت طولانی شدن این پست جزئیات را در پست بعدی نگارش می کنم.
  4. با سلام: و تشکر از شما, بخاطر مطالب مفیدتان دراین سایت. من بار ها این موضوع را به مسئولین نیروی هوایی بصورت شفاهی و کتبی گزارش کردم, که سایت نیروی هوایی ارتش ج. ا . ا بیش تر به یک سایت عقیدتی سیاسی نزدیک تر است تا یک سایت علمی نیروی هوایی. اما متاسفانه در این سایت بجای مطالب مفید علمی , فنی و پروازی و وجود سیستم های کار آمد در سطح جهان جهت ارتقاء دانش پرسنل خبری نبوده و بیش از 90 درصد مطالب این سایت عقیدتی سیاسی می باشد. لطفا کار بران عزیز این سایت را مشاهده کنند و نظر بدهند. در صورتی که مسئولین می توانند از توانمدی های پرسنل این نیرو در سایت خودشان در اختراعات, ابتکارات و نو اور و خلاقیت آن ها مطالبی منتشر کنند که امید ملت ایران را در مقابل تهدید ها و تحریم های آمریکای جهان خوار بالاتر ببرند.
  5. با سلام: اگر اینجانب به چنین پست هایی قدیمی پاسخ می دهم, علتش این است که در پست های قدیمی فقط اشاره به عکس و مطالبی بسیار کوتاه از این پروژه های بزرگ مطرح می شود. در صورتیکی که مدیر این پروژه که از دوستان اینجانب می باشد و سال های سال زحمت چنین کاری را کشیده است کار نامبره و توان مندی ایشان فقط با یک عکس نشان داده می شود.!!! من خیلی ازپست های قدیمی را مطالعه نمودم و اشتباهات آن را توضیح دادم. ماننده وجود هواپیمای RF-FC در ایران و دوربین S.L.R آن که در بخش هواپیمای شناسایی RF-FEآمده بود. لازم به ذکر است که ایران حتی یک فروند هواپیمای شناسایی RF-4C نداشته و ندارد, این نوع هواپیما ها فقط مخصوص ایلات متحده آمریکا بوده و RF-4E نیروی هوایی ایران همگی از نوع صادراتی ایلات متحده امریکا می باشد که در اختیار ایران, اسرائیل, یونان, ترکیه, ژاپن, کره جنوبی, اسپانیا, آلمان و ... قرار داده است.
  6. با سلام: و تشکر از پیش نهادشما.حتما در تاپیک دانش نامه هوایی مقالات را ارسال می کنم.
  7. با سلام: من خودم تا سال 58 در کشور آمریکا تحصیل می کردم و پس از اتمام تحصیل و دریافت گواهی نامه از سوی نیروی هوایی آمریکا به کشورم بازگشتم . نفراتی که در تخصص آواکس بودند همه را می شناختم, اما متاسفانه دولت آمریکا قبل از اتمام دوره آنها را به ایران برگرداند.بله درست است دقیقا آن 4 فروندی که قرار بود به ایران بدهند و کارشناسان ما که ماه ها کلاس درس را گذرانده بودند بدون اتمام دوره به ایران بازگردانده شده بودند و آن 4 فروند را به عربستان سعودی دادند.
  8. براساس مندرجات کتاب " ماموریت در ایران " ، فصل موسوم به " آواکس و اوپک " ، نوشته ویلیام سولیوان ( آخرین سفیر ایالات متحده در ایران ) ، تیمی مرکب از کارشناسان نظامی آمریکایی و ایرانی پس از ماه ها بررسی بدین نتیجه رسیده بودند که بدلیل ماهیت توپوگرافیک ایران ( کوهستانی بودن ) سرمایه گذاری برروی رادارهای زمین پایه ، کاری عبث خواهد بود ، در نتیجه با هدف ایجاد یک پوشش راداری 24 ساعته ، 10 فروند پرنده E-3A آواکس سفارش داده شد ، اما بدلیل فشار کنگره ، این تعداد به 7 فروند کاهش پیدا نمود و درنهایت ، بدلیل وقوع انقلاب اسلامی ، هیچکدام تحویل نگردید . پی نوشت : 1- بر اساس یک فرضیه ، حتی اگر 2 تا 3 فروند هم تحویل داده می شد ، شاید سرنوشت نبرد هوایی در جنگ با عراق ، تغییر می نمود . 2- به نظر بنده ، هنوز پس از گذشت سالها از این موضوع ، نیروی هوایی ، به همین تعداد رادار پرنده ( در کلاس E-3 ) یا تعداد بیشتری در کلاس (E-2 D) نیاز دارد . این شکاف خطرناکی در سازمان رزم نیروی هوایی است . با سلام: تعداد آواکس های در نظر گرفته شده از سوی دولت آمریکا برای ایران قبل از انقلاب 4 فروند بود، حتی تا سال 57 دانشجویان فنی در سر کلاس درس آواکس, چندین ترم را گذارنده بودند و در ابتدای سال58 بدون اتمام دوره و درس به ایران برگردانده شدند و در ایران جایگزین سایر تخصص ها شدند. دولت آمریکا حدود 4 فروند از آن ها را به نیروی هوایی عربستان سعودی داد. نیروی هوایی عربستان در حال حاظر 5 فروند هواپیمای آواکس دارد.
  9. با سلام: برای اطلاع از تمام سوانح هوایی ایران به آدرس لینک زیر مراجعه شود. https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA_%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AD%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86
  10. با سلام:  تصویر بمب ریتارد جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران   این بمب زمانی بکار می رود که  هواپیما می خواهد با دقت یک هدف را در ارتفاع بسیار پائین از بین ببرد. این بمب به محض جدا شدن از هوایما چتر ته فلزی آن باز شده و بمب با سرعت کم تری به زمین اصابت می کند، تا ترکش بمب به هواپیما اصابت نکند. 
  11. شاهین اردنی  شاید برای بسیاری از شما عجیب باشد اما ظاهر این کشور عربی نیز به جمع سازندگان پهپاد در جهان پیوسته است. پهپاد "شاهین اردنی" نتیجه تلاش های دولت این کشور برای طراحی و ساخت یک پهپاد شناسایی سبک با توان بومی در داخل اردن است. صنایع هوافضای این کشور به عنوان سازنده این پهپاد یک نمونه سبک را برای ساخت انتخاب کرده است. این پرنده با وزنی در حدود 40 کیلوگرم و با موتوری با حجم 200 سی سی طراحی شده است. "شاهین اردنی" می تواند محموله ای به وزن 6 کیلوگرم را با خود حمل کند که شامل دوربین و حسگرهای مراقبتی معمولی، فرو سرخ و حرارتی می باشد. این پهپاد توان ارسال زنده تصاویر به ایستگاه زمینی خود را نیز دارد.   سرعت بیشینه این پهپاد 110 کیلومتر بر ساعت بوده و بر فراز نقطه هدف می تواند با سرعتی در حدود 80 کیلومتر بر ساعت پرواز کند. برد پروازی "شاهین اردنی" در حدود 450 کیلومتر است. موتور پیستونی این پهپاد از بنزین معمولی برای پرواز استفاده کرده و می تواند تا 14 کیلوگرم بنزین را با خود حمل کند. در حال حاضر 3 فروند از این پهپاد تولید شده در سال 2012 میلادی به نیروهای مسلح اردن تحویل داده شده است. قرار است که در ادامه تعداد بیشتری از این پهپاد ساخته شود.
  12. Bateleur آفریقای جنوبی پهپاد "Bateleur" توسط شرکت دفاعی "Denel Dynamics" در آفریقای جنوبی طراحی و ساخته شده و در حال حاضر به عنوان یکی از جدیدترین برنامه های پهپادی در این کشور در مرحله توسعه قرار دارد. این پهپاد در دسته پرنده های بدون سرنشین با توانایی پرواز در ارتفاع میانه و مداومت پروازی بالا به حساب می آید. این پهپاد می تواند در نقش های فراوانی مثل: شناسایی کلی، رله ارتباطات، هدف گیری اهداف سطحی با کمک اشعه لیزر، کمک به عملیات جستجو و نجات و همچنین شناسایی دریایی به کار رود. این پرنده بدون خلبان می تواند به سامانه های بسیار متنوعی مثل انواع دوربین های عادی، فرو سرخ و حرارتی، رادار روزنه مصنوعی و همچنین سامانه جمع آوری اطلاعات و حسگرهای الکترونیکی "ELINT" مجهز شود.     با توجه به این مشخصات به نظر می رسد که مسئولین چینی در نظر دارند تا از این پهپاد در اموری مثل شناسایی دوربرد، خصوصا در بحث شناسایی و هدف گیری ناوگان دریایی آمریکا در آبهای آزاد بهره ببرند. بر اساس تعدادی از عکسهای منتشره از این پهپاد دو نقطه برای حمل محموله های خارجی در زیر این پهپاد نصب شده است که به احتمال زیاد برای حمل محموله تسلیحاتی به کار می رود. بر اساس نظرات کارشناسان این پرنده به مانند گلوبال هاوک آمریکایی محموله مخصوص عملیات شناسایی خود را در درون بدنه حمل خواهد کرد. مسئله ای که بیش از هر چیز مقامات آمریکایی را در مورد این پهپاد نگران کرده است این مسئله است که با کمک این پرنده بدون سرنشین درصد خطای موشکهای بالستیک و کروز چینی خصوصا موشک بالستیک ضد کشتی DF-21 کاهش شدیدی پیدا خواهند کرد.
  13. با سلام: صدام پس از پذیرش قطع نامه 598 و تحمیل 8 سال جنگ به ایران وآزاد سازی تمام شهرهای ایران بدست رزمندگان ایرانی، برای حفظ آبروی از دست رفته خود، به کشور کویت حمله کرد و کم تر از یک ساعت کل کشور کویت تسخیر و ولیعد کویت کشته شد و امیر کویت به عربستان گریخت. وقتی آمریکا می خواست این نوکر تاریخ مصرف گذشته خود را با همکاری کشور های عربی منطقه سرنگون و به کشور عراق حمله کند وجود سلاح کشتار جمعی در عراق را مطرح می کند ( بمب اتمی). چون عراق قبلا بمب اتمی نداشت. صدام تلاش های زیادی را برای ساخت بمب اتمی انجام داده بود و محل تحقیقات اتمی عراق بنام اوسیروک بود که این محل یک بار توسط جنگنده های فانتوم ایرانی و برای بار دوم توسط جنگنده های F16 رژیم صهیونیستی نابود شده بود. و عملا صدام نتوانست به این آرزویش دست یابد. آمریکا در اواخر اسفند ماه سال 1381برای یافتن سلاح کشتار جمعی ( بمب اتمی) به کشور عراق حمله کرد و پس از اشغال این کشور هرگز آن ها را نیافت.!!!
  14. با سلام: کاملا درست است من حرف استاد شما را تائید می کنم. در سال 67 زمانی که صدام حسین و هم پیمانن منطقه ای آن و کشور های غربی نتوانستند، اراده ملت ایران را در هشت سال دفاع مقدس بشکنند، آمریکا عملا ایران را تهدید کرد که هر طور شده باید این جنگ باید موقف شود. آمریکا برای این تهدید اول دو سکوی نفتی سلمان و ابوذر ایران را که اصلا هدف نظامی نبود، کم تر از چند ساعت نابود کرد. سپس هواپیمای مسافربری ایران ایر را با 290 نفر سرنشین ساقط کرد و به دروغ اعلام کرد که یک هواپیمای نظامی F14 ایران داشت به سمت ناو های ما نزدیک می شد.همه کارشناسان نظامی مطلع در امور هوانوردی می دادنند، جون سرعت جنگنده های نظامی بیشتر ازهواپیما های  مسافر بری است در صفحه رادار نقطه هدف باید کوچک تر و سرعت عبوری نقطه هدف باید با سرعت بیش تری عبور کند، اما هواپیما های مشافر بری با نقطه هدف بزرگ تر و سرعت نقطه ای کم تر حرکت می کنند. اگر آمریکا به اشتباه این کار را انجام داد، چرا بعد از شهید کردن 290 نفر انسان بیگناه چرا به ساقط کنندگان هواپیمای مسافربری مدال شجاعت داد.!!! سپس 5 عدد بمب اتمی در اختیار صدام یزید کافر قرار داد تا اگر ایران دست از جنگ بر ندارد، 5 شهر بزرگ ایران را بمباران اتمی کند.!!!. ( تهران، اصفهان ، شیراز، تبریز، مشهد). در آن زمان فرماندهان نظامی وقت ارتش پیش امام خمینی رفتند و موضوع را به اطلاع ایشان رساندند. امام فرمودند، فرما ندهان ارتش به من دروغ نمی گویند و من این جام زهر را می نوشم و پایان این جنگ را اعلام می کنم. ( قطع نامه 598 سازمان ملل). چند روزی از این قطع نامه نگذشته بود که سازمان جهنمی منافقین مستقر در عراق عملیات بزرگی را از سمت غرب کشور با نام عملیات فروغ جاویدان آغاز کردند و قصد تصرف تهران را داشتند. این عملیان با تلفات سنگین منافقین در تنگه 4 زبر با نام عملیات مرصاد با موفقیت انجام شد.
  15. با سلام: نمونه سوخت گیری هوایی اولیه