baher

Members
  • تعداد محتوا

    51
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

55

درباره baher

  • رتبه حساب کاربری
    سرجوخه

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

906 نمایش های پروفایل
  1. با سلام.خدا قوت خدمت طراحان و سازندگان این طرح تاکتیکی.نمیدونم به چه علتی روی ۳ الی نهایت ۴ موشک قفل کردند.تعدا موشک ها باید بیشتر باشه تا بقا پذیری بیشتری داشته باشه.برام یه سوالم پیش اومده و اینکه آیا آسیب دیدن آرمان نسبت به پانزده خردادی که رادار جدا داره بیشتره ؟
  2. سلام. طراحی و ساخت شناور شهید سلیمانی انقلابی در نیروی های دریایی ایران بود ، نمی‌دونم چه ملاحظات فنی داره ولی بنظرم میشه قسمتی که توپ ۳۰ م م قرار داره تا ابتدا شناور جلو بیاد منظورم کل سازه هست .اینطوری فضای زیادی برای تسلیحات بیشتر و یا توپ بزرگتر ایجاد میشه
  3. سلام ممنون از دوستمون که این سوال پرسیدند ولی فکر کنم منظورشون این بود با شرایط و داشته های فعلی ایران و اسراییل در فاز دفاعی پدافند چقدر می‌تونه دوام بیاره و حملات دفع کنه.ولی بهتر بود بجای اسراییل اسم آمریکا میاوردی چونکه آمریکا زیرساخت هجومی بیشتری داره. و ایراد بگیرم طرز برخورد برخی که با طرح این سوال بهشون برخورد و جبهه گرفتن.شما که بزرگتر هستی و تجربت بیشتره باید هوای ما جوانتر ها داشته باشی و یه چیز بگی یاد بگیریم نه اینکه بزنی توی سر ما .یاد اون جمله افتادم که می‌گفت هر کی این شرایط قبول نداره می‌تونه بره . در ضمن اون فاحشه پرستی که گفته شد من متوجه نشدم .اون فاحشه کیه؟
  4. توی این تصویر آخری بدنه پهباد شبیه موشک کروز پنهانکار دیدم ولی ضد حال خوردم.واقعا جای چنین محصولی در تولیدات دفاعی ایران خالیه
  5. سیاست خیلی پیچیده و کثیفه اگر هنوز به طرف چین نمی‌رن معنیش اینه که به روسیه امید دارن البته شرایط خرید از روسیه بعد از جنگ اکراین تغییر کرده ،کشوری که درگیر جنگ بیاد تجهیزات حساس خودشو صادر کنه با عقل جور در نمیاد حداقلش میگه صبر کن ببینم جنگ تا کجا پیشرفت می‌کنه شما هم چندتا خلبان و فنی بفرست فعلا آموزش سطحی بدیم ببینم چی میشه اینم در شرایطی که کم کاری از طرف روسیه باشه و ماهم کاملا اوکی باشم . ولی نمی‌دونم چرا به چین بیشتر بها نمی‌دن حداقلش اینه که مصرف کننده نفت هست تا صادرکننده نفت
  6. سلام رژیم اسراییل تجربه خوبی در دفاع مقابل حملات فوجی داره و دارای بهترین سامانه در این زمینه هست گنبد آهنی در ارتش آمریکا سامانه MML هم وسیله خوبی در دفاع فوجی هست و هم می‌تونه ارزون استفاده بشه در ارتش روسیه سامانه پانتسیر از نظر عملکرد و قیمت هم خوبه البته سوسنا هم بد نیست در کشور ما موشک سامانه مجید عملکرد خوبی داره قیمتش می‌تونه از بقیه سامانه های موجود کمتر باشه ولی بهتر کامیون سوار بشه تا در مقابل حملات فوجی بیشتر دوام بیاره البته اینم میشه گفت شاهد ۱۳۶ از بقیه رقبای پهبادش و هم قیافش چه چینی و چه اسراییلی ارزون تر در میاد اونم بخاطر نوع هدایت پهباد.
  7. سلام حکومت یه عادتی داره که وقتی قرار چیز جدیدی بعد از مدتها وارد بشه برای اینکه اقتدار کمرنگ نشه و احتیاج پررنگ نشه یکی میاد میگه ما اینو داریم اونو داریم تست کردیم ، زیاد جدی نگیرید. احساسم اینه که چیز خاصی وارد کشور نشه چه دریایی چه هوایی. حالا میخواد باج خواهی صادر کننده باشه یا کارشکنی داخلی.امیدوارم اشتباه کنم.
  8. با سلام با توجه به مجموع خطرات جدید برای زره پوش ها برای ماندگاری بیشتر در صحنه نبرد و اثرگذاری در جنگ ،هر نوع بروزرسانی باید شامل دفاع فعال هم باشد.
  9. سلام امیدوارم اگر قرار باشه بودجه ای برای نیروی هوایی اختصاص داده بشه صرف تجهیزات و آموزش فنی بشه نه صرف آموزش فرهنگی و حفظ قرآن پرسنل.معیار رشد و ارتقا و کمال در نیروی دریایی چی بود؟ ببخشید از بس که به نیروی هوایی جفا شده از کوره در رفتم
  10. احتمال زیاد جی ۱۰ شانس بیشتری برای حضور پر تعداد در ایران داره و می تونه بقیه پرنده های چینی رو به ایران برسونه جی ۱۶ یا جی ۳۵
  11. با سلام مقداری از مسئولیت دفاع از ناو بر عهده توپ سینه با گلوله های حاوی فیوز مجاورتی هست ولی نمی‌دونم از دو تیر موشک چه کاری بر میاد
  12. سلام.رونمایی امیدوار کننده و واجبی بود .انگاری کمی عجله هم داشتند چون محفظه شلیک موشک روی ریل های موشک قبلی نصب شده بود و شاسی مخصوص به خودش نداشت که روی پرتابگر سوار بشه یا اینکه پرتابگر به تعداد کافی موجود نیست . بنظرم اگر تعدادموشک به حداقل ۱۰ عدد و بیشتر برسه (پانتسیر ۱۲ داره ولی کم آورده بود)و اینکه در تعدادی از این موشک از هدایت تصویر ساز فروسرخ استفاده بشه اطمینان و اعتماد به پایداری در محیط اشباع بیشتر میشه (کلا به یه موشک جدید که بردش به ده کیلومتر برسه چابک، ارزان و تعداد بالا باشه نیازه چیزی شبیه9m100 )
  13. با سلام ،قدرت هوایی موثر باید وجود داشته باشد حداقلشم استفاده از پرنده بی سرنشین و ترکیب با سرنشین دار با قابلیت الکترونیک پیشرفته حتی در تعداد کم ( شاید مناسب ترین سوخو ۳۵ باشه) و صد البته پرنده ای برای کنترل و رصد و شناسایی فضای مورد نظر و حفظ پرنده های سالم تر و بروزتر موجود تا در آینده خط تولید یکی از پرنده های کشور های دوست به همراه تغییرات یا طرحهای وطنی با تیراژ پایین در کشور ایجاد بشه.
  14. با سلام بنظر میاد این شناور فقط یک سکوی نشست و برخواست بالگرد باشه چون نه بالابری دیده میشه نه آشیانه ای از طرفی باید دید بالگردها توانایی جمع کردن ملخ های خودشون دارند که توی آشیانه یا بالابر جا بشن .
  15. استفاده از بمب های هواسر یا پهبادهای انتحاری یه روند عادی شده ، یه چیز دمه دستی شده .ساده و کم هزینه حالا بعد از این نوبت دفاع کردن ۲۴ ساعته و دفاع از تموم نیروهات در تمام جبهه ،چه خط تماس چه خطوط عقب تر بنظر من باید شبکه ای از پدافند ارتفاع کوتاه متحرک در تمام خطوط ایجاد بشه( حتی در دریا واسه دفاع شناور های تند رو در مقابل برایمستون و هلفایر و sdb 2 ) ویه راه حل ارزون و با اطمینان فقط کافیه از مهمات گلوله ای هوشمند ( فیوز مجاورتی یا زمان دار ) مثل توپ ۵۷ م م بوفورس جدید یا اورلیکن بروز استفاده بشه .اگر جلوی این جور حملات گرفته نشه نه ادوات می مونه نه روحیه برای نفرات.فقط تا اون روز تجهیزات لب مرز ما با ادوات ارمنستان اشتباه نشن.