Overdose

VIP
  • تعداد محتوا

    355
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

Overdose آخرین امتیاز شما در روز 18 آذر 1399

Overdose شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

1,578 نشان شجاعت

1 دنبال کننده

درباره Overdose

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان یکم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,855 نمایش های پروفایل
  1. گویا صحبت‌ازایجادوتاسیس یک‌خط تولید کامل گلوله های توپ بطور سریع درخاک بلاروس توسط ما هستش احتمالا بلاروسی ها گلوله های موجود را تحویل دادن و با این وضعیت روسها قادر به تامین وپر کردن خلا ذخایرشون در کوتاه مدت نیست! والبته در بحث هدایت پذیر کردن گلوله های توپ هم قراره همکاری داشته باشیم! امیدوارم توی این همکاری ها برای ما هم امتیازاتی بدست بیاد....
  2. http://www.military.ir/forums/topic/30325-سامانه-پدافند-هوایی-باور-373-2/?do=findComment&comment=552927
  3. اینهمه متنوع ؟! واقعا اگر اینها نمونه های ازمایشی و یا اپدیت سامانه های موجود نباشن و قرار بر ساخت تک تک این سامانه ها با تحقیقات مجزا و طراحی و ایجاد خطوط تولید باشن خیلی خیلی هزینه زا هستن چه در تولید و چه در بکارگیری و اموزش!!! کاش ما با تولید ۱گونه موشک کوتاهبرد و برد متوسط با هدایت های متنوع و قابل تغییر راداری(فعال و غیر فعال) و تصویر ساز یک یا نهایت دو سیستم دفاع نزدیک تعریف میکردیم و موشک موصوف را در نمونه هواپایه و دریاپایه هم بکار میگرفتیم و بطور مداوم در نسل های تولیدی ارتقا میدادیم! که بجز بحث کاهش هزینه در تامین و کارامدی بی همتا بود و شبیه موشک فرضا کلاس اومخنتو....
  4. امیر صباحی فرد: سامانه باور ۳۷۳ در این آزمایش هدف را در ۴۵۰ کیلومتری کشف کرد. هنگامی که این هدف شناسایی می‌شود، قفل اولیه در فاصله ۴۰۰ کیلومتری انجام و قفل پایدار در فاصله ۳۶۰ کیلومتری انجام می‌دهد، پس از این بود که شلیک انجام و در فاصله ۵ دقیقه‌ای به آن اصابت می‌کند. امیر صباحی‌فرد با بیان اینکه سامانه باور ۳۷۳ موفق شد در برد ۳۰۴ کیلومتری پهپاد هدف را منهدم کند، تصریح کرد: ما در این آزمایش پهپاد با سطح مقطع کوچک انتخاب کردیم و با این کار می‌خواستیم بگوییم که این سامانه قادر است کوچک‌ترین هدف با سطح مقطع بسیار کم را شناسایی و منهدم کند.پهباد هدف که با یک کار مشترک توسط وزارت دفاع و پدافند هوایی ارتش تولید شده و در این آزمایش به ارتفاع ۴۳ هزار پایی رسید و در آن‌جا مورد اصابت سامانه باور ۳۷۳ قرار گرفت. خیلی جالبه! پهپادی در ارتفاع ۴۸ هزارپایی!!! و نزدیک شونده که در فاصله۳۶۰ ک‌م اقدام به قفل و شلیک بر روی ان شده ودر فاصله ۳۰۴ ک‌م مورد اصابت قرار گرفته است! ۵۶ک‌م در ۵ دقیقه طی نموده یعنی سرعت پهپاد ۶۷۲km/h سرعت موشک ۳۶۴۸km/h حدود۳.۳ ماخ دقیقا علت مقایسه با اس۴۰۰ را‌نمیدونم ولی سرعت موشک پدافندی اس۲۰۰ تا بیش از۴ ماخ هست وتا ۳۰۰ ک‌م هم در نسل اخر برد داشت! _دوستان اگر اشتباه محاسباتی هست بفرمایید _در این‌مطلب ذکر شده برد اعلامی را برد ۳بعدی موشک را مفروض کردیم‌(بدلیل ۳بعدی بودن رادارها) و‌اگر برد ذکر شده ۳۰۴ک‌م برد دو بعدی هست باید وتر این رقم‌با‌ارتفاع ۴۳ هزار پایی محاسبه بشه و‌خب قطعا ارقام سرعت متفاوت میشه....
  5. سردگرمی اردوگاه غرب مقابل پتر کبیر ۲۰۲۲
  6. شمارش معکوس شروع تجاوز..... اردوغان در هر صورتی به سوریه حمله خواهد کرد
  7. f14 next تصاویر گرافیکی از اف۱۴ بال ثابت نسل۵ F14 forever اگه یروزی قصد ساخت یه جنگنده نسل۴یا۵ براساس پلتفرم اف۱۴ بود ساخت بال ثابتش عالیه
  8. گفته شده۷۲ نفره! ایران ۱۴۰ با چینش اکونومی نهایت۵۲ نفره هست و پلتفرمش هم کشش افزایش طول واضافه شدن ۲۰ صندلی دیگه را نداره! انتونف۱۵۸ هم گویا ۱۰۰نفره هست! احتمال زیاد سالهایی که قصد منتاژ انتونف۱۴۸ را داشتیم به طرح هاش دست پیدا کردیم والبته بخش های زیادی منجمله موتورش هم که تولید روسیه هست! والبته شاید بالها را بخاطر کاهش مصرف سوخت بهینه سازی کردیم و با وینگ‌لت اپدیت کردیم تقریبا به یک فهمی از طراحی رسیدیم شبیه تغییر انتونف۱۴۰ به نمونه رمپ دار! فقط امیدوارم تخصیص بودجه و توجه به نحوی باشه که سریعا به نتیجه برسه و البته استاندارد های بالایی درش لحاظ بشه! این کلاس منطقه‌ای تولید داخل شاید بتونه برای ما براحتی جایگزین atr72های ملغی شده باشه که بشدت برای تامین نیاز داخلی لازمه! والبته شاید بخاطر برد خوبش بتونه برای بحث کارگو و نظامی گشت دریایی هم کاربرد داشته باشه
  9. الان شما گفتید بررسی کردم دیدم خیلی به همون انتونف ۱۴۸ شبیه والبته صحبت هاش بوده وگویا تفاهم نامه هایی هم امضا شده بوده! https://dolat.ir/detail/172341 والبته شباهت طرح داخل تونل باد با انتونف ۱۵۸! ولی جت ۱۵۰ نفره حداقل در طراحی های فعلی هیچ شباهتی به سوخو سوپر جت۱۰۰نداره واز طرفی ظرفیت مسافر در حالت اکونومی در سوپرجت۱۰۰ حدود۹۵نفر هست! که برای ما‌بخاطر ارتفاع زیاد و شرایط کوهستانی احتمالا تا۸۵ نفر هست! ومورد دیگه اینکه این‌ طرح در قالب خرید مستقیم پیگیری میشه توسط یکسری از شرکتهاهوایی! قطعا بویینگ۷۳۷ وخانواده ارباس۳۲۰بدلیل استفاده از cfm56 الگو اون طرح کلان‌ملی هست .
  10. کشور ما برای طراحی تخصصی نیاز به یک اکادمی پیشرفته و تخصصی در حد تساگی روسیه داره که دارای زیرساخت های لازم از تونل باد های بزرگ و پیشرفته تا نرم افزار تخصصی و ابررایانه باشه و البته دولتی باشه! و به واقع هم در طراحی پهپادها و‌هم جت مسافربری و رزمی بشدت لازم‌هم‌هست لینک هایی که گذاشتم مسئولین اشاره کردن به الگو گیری و متوجه میشیم که صحبتها به شکلیه که مطالعات و طراحی ها بطور کلی الگو گیری از طرح های موفق هستش مثلا طرح ۱۵۰نفره در طراحی و ایونیک به باریک پیکرهای غربی چون بویینگ ۷۳۷ ایرباس۳۲۰ شبیهه! حالا این طرح ۷۲ نفره مشخصا معلوم نیست چیه قضیه اش ولی توی تصویر تونل باد گویا یک بال بدون پسگرایی بر روی بدنه چون پرنده های پراپ برخورداره و وینگ لت سر بالها! در کل شبیه صنعت خودرو سازی که پلتفرم های وارداتی فیس لیفت شده تولیدات ملی هست اینجا هم میتونیم چرخ را دوبار اختراع نکنیم!
  11. شروع تست مدل جت ۷۲ نفره داخلی تست های تونل باد ایرفریم جت ۷۲ نفره ملی در تونل دانا آزمایشگاه دانشگاه صنعتی امیر کبیر با‌حضور رییس سازمان صنایع هوایی و دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری آغاز شد! رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر: طراحی سازه این جت مسافربری۷۲نفره از ۴سال پیش در این دانشگاه و به کمک شرکت های دانش بنیان آغاز شده است و امروز به مرحله تست باد رسیده. دکتر منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: تجربیات منحصر به فرد طرح کلان توسعه فناوری‌های کلیدی طراحی و ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره در پروژه ساخت هواپیمای ۷۲ نفره مورد استفاده قرار خواهد گرفت. گویا طرح مسافربری جت۱۵۰ نفره با مقداری تعدیل به ۷۲ نفره تغییر کرده و البته گفته میشه پیش زمینه ورود به ساخت اون‌طرح محسوب میشه! https://www.iranhavafaza.com/index/article/1234 دانشگاه صنعتی اصفهان نیز مسئولیت طراحی ایونیک این جت مسافربری را به عهده دارد! https://www.iutnews.ir/content/گفتگو-با-رییس-پژوهشکده-اویونیک سوال مهم اینکه موتور این‌طرح چی قرار هست باشه؟ همکاری با طرف خارجی است که راه دسترسی مسدود هست ویا ساخت داخل ؟
  12. بازآمد یک فروند c130 هرکولس بدست توانمند متخصصین افغانستانی امیدوارم دیگه در داخل‌کشور کار روتین و‌وظیفه نیرو که اصلا بخاطرش حقوق میگیرن و زیرساخت ایجاد شده بعد از چندین‌دهه به عنوان دستاورد در مناسبت ها به مردم معرفی نشه!
  13. به همین تقسیم که برای ما توی تصویر هست انتقاد دارم که ابتدا و انتهای مرزهای ساحلی را بهم وصل کرده که میگم برای کشورهای دیگه هم با این روش قابل انجامه ! بنظرم باید عینا شبیه ابهای دریاهای ازاد یک‌خط ساحلی در نظر گرفت و فراتر از ساحل بین‌المللی باشه اینطوری حداقلش اینه که منابعی که ما قدرت استحصال و صادراتش را نداریم برای دیگری هم چنین امکانی وجود نداره و البته مرزهای مستقیم ما با روسها و قزاق های حفظ میشه بخصوص که تصمیم کشت فرا سرزمینی در این‌دو کشور را داریم و نباید مرز های ابیمون با این ۲کشور از دست بره! این تقسیم بندی ایده ال ترین هست
  14. گویا صحبت پنجاه_ پنجاه در مورد کل دریاچه فراتر از خط ساحلی بوده! این تقسیم بندی اونزمان برای شوروی توجیه داشته و اونها میتونستن بدلیل غیر نظامی بودن دریاچه و البته اتصال از طریق ولگا توی کل دریاچه ازادانه تحرک داشته باشن و از طرفی منابع خاصی هم هنوز کشف نشده بوده والبته اون سهم به بستر هم اشاره نداره! ولی موضوعی که هست الان این سهم۱۱ درصدی هست که دو مرز مارا با خط مستقیم بهم وصل کردن و گویا ۷درصد هست به این شکل تقسیم بندی و الباقی دریا را هم بین خودشون تقسیم کردن! خب این وصل کردن ابتدا و انتهای خطوط ساحلی مرزی برای خود اونها هم قابل اجراست و وسط دریا بدون صاحب میمونه که میشه بین‌المللی و مشاع همگانی (اگه قراره برای ما این شکلی مرز مشخص بشه)!