Overdose

VIP
  • تعداد محتوا

    350
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

Overdose آخرین امتیاز شما در روز 18 آذر 1399

Overdose شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

1,775 نشان شجاعت

1 دنبال کننده

درباره Overdose

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,633 نمایش های پروفایل
  1. شمارش معکوس شروع تجاوز..... اردوغان در هر صورتی به سوریه حمله خواهد کرد
  2. f14 next تصاویر گرافیکی از اف۱۴ بال ثابت نسل۵ F14 forever اگه یروزی قصد ساخت یه جنگنده نسل۴یا۵ براساس پلتفرم اف۱۴ بود ساخت بال ثابتش عالیه
  3. گفته شده۷۲ نفره! ایران ۱۴۰ با چینش اکونومی نهایت۵۲ نفره هست و پلتفرمش هم کشش افزایش طول واضافه شدن ۲۰ صندلی دیگه را نداره! انتونف۱۵۸ هم گویا ۱۰۰نفره هست! احتمال زیاد سالهایی که قصد منتاژ انتونف۱۴۸ را داشتیم به طرح هاش دست پیدا کردیم والبته بخش های زیادی منجمله موتورش هم که تولید روسیه هست! والبته شاید بالها را بخاطر کاهش مصرف سوخت بهینه سازی کردیم و با وینگ‌لت اپدیت کردیم تقریبا به یک فهمی از طراحی رسیدیم شبیه تغییر انتونف۱۴۰ به نمونه رمپ دار! فقط امیدوارم تخصیص بودجه و توجه به نحوی باشه که سریعا به نتیجه برسه و البته استاندارد های بالایی درش لحاظ بشه! این کلاس منطقه‌ای تولید داخل شاید بتونه برای ما براحتی جایگزین atr72های ملغی شده باشه که بشدت برای تامین نیاز داخلی لازمه! والبته شاید بخاطر برد خوبش بتونه برای بحث کارگو و نظامی گشت دریایی هم کاربرد داشته باشه
  4. الان شما گفتید بررسی کردم دیدم خیلی به همون انتونف ۱۴۸ شبیه والبته صحبت هاش بوده وگویا تفاهم نامه هایی هم امضا شده بوده! https://dolat.ir/detail/172341 والبته شباهت طرح داخل تونل باد با انتونف ۱۵۸! ولی جت ۱۵۰ نفره حداقل در طراحی های فعلی هیچ شباهتی به سوخو سوپر جت۱۰۰نداره واز طرفی ظرفیت مسافر در حالت اکونومی در سوپرجت۱۰۰ حدود۹۵نفر هست! که برای ما‌بخاطر ارتفاع زیاد و شرایط کوهستانی احتمالا تا۸۵ نفر هست! ومورد دیگه اینکه این‌ طرح در قالب خرید مستقیم پیگیری میشه توسط یکسری از شرکتهاهوایی! قطعا بویینگ۷۳۷ وخانواده ارباس۳۲۰بدلیل استفاده از cfm56 الگو اون طرح کلان‌ملی هست .
  5. کشور ما برای طراحی تخصصی نیاز به یک اکادمی پیشرفته و تخصصی در حد تساگی روسیه داره که دارای زیرساخت های لازم از تونل باد های بزرگ و پیشرفته تا نرم افزار تخصصی و ابررایانه باشه و البته دولتی باشه! و به واقع هم در طراحی پهپادها و‌هم جت مسافربری و رزمی بشدت لازم‌هم‌هست لینک هایی که گذاشتم مسئولین اشاره کردن به الگو گیری و متوجه میشیم که صحبتها به شکلیه که مطالعات و طراحی ها بطور کلی الگو گیری از طرح های موفق هستش مثلا طرح ۱۵۰نفره در طراحی و ایونیک به باریک پیکرهای غربی چون بویینگ ۷۳۷ ایرباس۳۲۰ شبیهه! حالا این طرح ۷۲ نفره مشخصا معلوم نیست چیه قضیه اش ولی توی تصویر تونل باد گویا یک بال بدون پسگرایی بر روی بدنه چون پرنده های پراپ برخورداره و وینگ لت سر بالها! در کل شبیه صنعت خودرو سازی که پلتفرم های وارداتی فیس لیفت شده تولیدات ملی هست اینجا هم میتونیم چرخ را دوبار اختراع نکنیم!
  6. شروع تست مدل جت ۷۲ نفره داخلی تست های تونل باد ایرفریم جت ۷۲ نفره ملی در تونل دانا آزمایشگاه دانشگاه صنعتی امیر کبیر با‌حضور رییس سازمان صنایع هوایی و دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری آغاز شد! رییس دانشگاه صنعتی امیر کبیر: طراحی سازه این جت مسافربری۷۲نفره از ۴سال پیش در این دانشگاه و به کمک شرکت های دانش بنیان آغاز شده است و امروز به مرحله تست باد رسیده. دکتر منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: تجربیات منحصر به فرد طرح کلان توسعه فناوری‌های کلیدی طراحی و ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره در پروژه ساخت هواپیمای ۷۲ نفره مورد استفاده قرار خواهد گرفت. گویا طرح مسافربری جت۱۵۰ نفره با مقداری تعدیل به ۷۲ نفره تغییر کرده و البته گفته میشه پیش زمینه ورود به ساخت اون‌طرح محسوب میشه! https://www.iranhavafaza.com/index/article/1234 دانشگاه صنعتی اصفهان نیز مسئولیت طراحی ایونیک این جت مسافربری را به عهده دارد! https://www.iutnews.ir/content/گفتگو-با-رییس-پژوهشکده-اویونیک سوال مهم اینکه موتور این‌طرح چی قرار هست باشه؟ همکاری با طرف خارجی است که راه دسترسی مسدود هست ویا ساخت داخل ؟
  7. بازآمد یک فروند c130 هرکولس بدست توانمند متخصصین افغانستانی امیدوارم دیگه در داخل‌کشور کار روتین و‌وظیفه نیرو که اصلا بخاطرش حقوق میگیرن و زیرساخت ایجاد شده بعد از چندین‌دهه به عنوان دستاورد در مناسبت ها به مردم معرفی نشه!
  8. به همین تقسیم که برای ما توی تصویر هست انتقاد دارم که ابتدا و انتهای مرزهای ساحلی را بهم وصل کرده که میگم برای کشورهای دیگه هم با این روش قابل انجامه ! بنظرم باید عینا شبیه ابهای دریاهای ازاد یک‌خط ساحلی در نظر گرفت و فراتر از ساحل بین‌المللی باشه اینطوری حداقلش اینه که منابعی که ما قدرت استحصال و صادراتش را نداریم برای دیگری هم چنین امکانی وجود نداره و البته مرزهای مستقیم ما با روسها و قزاق های حفظ میشه بخصوص که تصمیم کشت فرا سرزمینی در این‌دو کشور را داریم و نباید مرز های ابیمون با این ۲کشور از دست بره! این تقسیم بندی ایده ال ترین هست
  9. گویا صحبت پنجاه_ پنجاه در مورد کل دریاچه فراتر از خط ساحلی بوده! این تقسیم بندی اونزمان برای شوروی توجیه داشته و اونها میتونستن بدلیل غیر نظامی بودن دریاچه و البته اتصال از طریق ولگا توی کل دریاچه ازادانه تحرک داشته باشن و از طرفی منابع خاصی هم هنوز کشف نشده بوده والبته اون سهم به بستر هم اشاره نداره! ولی موضوعی که هست الان این سهم۱۱ درصدی هست که دو مرز مارا با خط مستقیم بهم وصل کردن و گویا ۷درصد هست به این شکل تقسیم بندی و الباقی دریا را هم بین خودشون تقسیم کردن! خب این وصل کردن ابتدا و انتهای خطوط ساحلی مرزی برای خود اونها هم قابل اجراست و وسط دریا بدون صاحب میمونه که میشه بین‌المللی و مشاع همگانی (اگه قراره برای ما این شکلی مرز مشخص بشه)!
  10. منبع این صحبتها؟ افزایش برد موشک بخصوص توی موشکی به بزرگی موشک های باور امکان پذیره ولی نکته مهمتر رادار و سیستم محاسبه وپردازش و البته سرعت موشک هست که خیلی مهمتر از برد نهایی هست!
  11. احتمالا طرحشون همون نصب استاندارد روی فانتوم بوده! از اونجایی که نیمه فعال بوده میتونسه امواج برگشتی بازتاب از جنگنده روشن شده در رادار را تعقیب و مورد هدف قرارش بده و نیاز به هماهنگی با رادار هم نداشته! البته گفته میشه این طرح برای نقش ضد کشتی بوده که بنظرم موشک گرانی مثل استاندارد برای زدن کشتی ها به صرفه نبوده بخصوص وقتی تونستیم عمدتا با ماوریک نیروی دریایی عراق را اوت‌نامبر کنیم.
  12. گویا همون‌اف۱۴ بود که اخیرا توسط صها اورهال و تحویل نیرو شده بود!
  13. با دعوت رسمی ریاست‌جمهوری و مفتی اعظم این‌ جمهوری مسلمان به قازان سفر کردن و احتمالا از مجموعه بالگرد سازی کازان‌ بازدید داشته که خیلی عجیبه برای تولیت آستان قدس رضوی! به این‌بهانه یه توضیح‌در مورد تاریخ و خدمات این‌مجموعه که با هسا مقایسه کردن! کارخانه هلیکوپتر تاتارستان کارخانه هلیکوپتر کازان یک شرکت سهامی تولید کننده هلیکوپترهای خانواده Mi-8/17 است که بخشی از هلدینگ هلیکوپتر روسی هلیکوپترهای روسی متعلق به شرکت دولتی Rostec است. هلیکوپترهای ساخت روسیه که در کازان ساخته شده اند بیش از 50 میلیون ساعت پرواز در سراسر جهان داشته اند. در طول تاریخ وجود KVZ، بیش از 12000 هلیکوپتر Mi-4، Mi-8، Mi-14، Mi-17، Ansat و اصلاحات آنها به 100 کشور جهان تحویل داده شده است. کارخانه هوانوردی لنینگراد شماره 387 ایجاد شد که بعداً به کازان منتقل شد و با کارخانه قطعات واگن شماره 169 کازان ادغام شد. از آنجایی که سرنوشت هوانوردی این شرکت در سال 1940 تعیین شد، از این تاریخ است که تاریخچه کارخانه هلیکوپتر کازان فعلی آغاز می شود. در طول سال های جنگ، این شرکت حدود 11000 هواپیمای دوباله Po-2 برای جبهه تولید کرد - که برای آن کارکنان کارخانه در سال 1945 نشان پرچم سرخ کار را دریافت کردند. تا سال 1945، تولید هواپیماهای جنگی در کارخانه 3.5 برابر شد: از 100 به 350 در ماه. ۱۰درصد از هواپیمای جنگی تولید شده توسط صنعت هوانوردی اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ بزرگ میهنی در اینجا مونتاژ شد. این کارخانه که فعالانه در بازسازی اقتصاد ملی پس از جنگ شرکت داشت، در سال‌های 1947-1951 بیش از 9000 دستگاه از اولین کمباین S-4 خودکششی کشور را تولید کرد. در سال 1951، کارخانه هلیکوپتر کازان تولید هلیکوپترهای Mi-1 را آغاز کرد - این اولین تولید انبوه بالگرد در اتحاد جماهیر شوروی بود. هلیکوپتر Mi-4 که از سال 1954 در این کارخانه تولید می شود، اولین هلیکوپتر داخلی بود که صادر شد. در سال 1965، این شرکت تولید Mi-8 را آغاز کرد که عظیم‌ترین و محبوب‌ترین هلیکوپتر از خانواده Mi بود. در سال 1966، کارخانه شماره 387 به کارخانه هلیکوپتر کازان تغییر نام داد. در سال 1973، این کارخانه بر تولید هلیکوپتر آبی خاکی Mi-14 که به طور گسترده در هوادریایی استفاده می شد، تسلط یافت. موفقیت های به دست آمده گروه کارگری با حکم انقلاب اکتبر (1970) و جایزه بین المللی تیر طلایی (1980) مشخص شد. علیرغم مشکلات در توسعه صنعت هوانوردی روسیه در دهه 90، کارخانه به یک شرکت سهامی باز تبدیل شد، حق ورود به بازار بین المللی را دریافت کرد، که امکان شروع مجدد تولید، معرفی محصولات جدید را فراهم کرد. فن آوری برای پردازش مواد و مونتاژ واحدهای هندسه وطراحی پیچیده. در سال 1993، این شرکت شروع به توسعه آنسات، تنها هلیکوپتر طراحی و ساخته شده در روسیه در دوره پسا شوروی کرد. در سال 1997، کارخانه هلیکوپتر کازان گواهی رسمی از ثبت هوانوردی IAC دریافت کرد که امکان توسعه هلیکوپترها را فراهم می کرد و اولین نمونه اولیه آنسات با سیستم کنترل از راه دور الکتریکی ساخته شد. در سال 1999 اولین پرواز خود را انجام داد. در حال حاضر انسات به همراه محصول اصلی این کارخانه یعنی هلیکوپتر Mi-17 مدرن از تولیدات عمده هست. در سال 2007 کارخانه هلیکوپتر کازان بخشی از هلدینگ هلیکوپتر روسیه شد. تا به امروز، این شرکت دارای یک زیرساخت معمولی برای تولید چند سری تولیدات و ماشین‌سازی است، دارای یک بیس تولید مدرن و فن‌آوری تایید شده برای تولید و تعمیر هلیکوپتر است: کارخانه هلیکوپتر کازان یک چرخه کامل از ایجاد تجهیزات هلیکوپتر را انجام می‌دهد. از زنجیره توسعه و تولید گرفته تا پشتیبانی پس از فروش . Mi-17 یک هلیکوپتر چند منظوره متوسط است که مدرنیزه شدن هلیکوپتر Mi-8 است. تا به امروز بیش از 11 هزار هلیکوپتر این خانواده تولید شده است. در حال حاضر، KVZ در حال تولید زنجیره‌ای از سه تغییر اصلی است: Mi-172 یک ارتقا غیر نظامی است که برای حمل مسافر طراحی شده است. اصلاحات ویژه VIP نیز تولید می شود؛ Mi-17-V5 یک اصلاح حمل و نقل است که برای حمل محموله در داخل کابین و روی یک قلاب خارجی طراحی شده است. می توان از آن برای حمل و نقل امدادگران استفاده کرد؛ Mi-17-1V یک اصلاح چند منظوره است که بر اساس آن هلیکوپترهایی برای اهداف مختلف از جمله بیمارستان پرواز تولید می شود. آنسات یک بالگرد سبک چند منظوره است که توسط کارخانه هلیکوپتر کازان ساخته شده است. برنامه هلیکوپتر آنسات به طور فعال در دو جهت نظامی و غیره نظامی در حال توسعه است. بالگرد آموزشی Ansat-U توسط وزارت دفاع روسیه برای آموزشگاه های پروازی و مراکز آموزشی رزمی خریداری شده و به صورت سری عرضه می شود. با کمک تجهیزات قابل جدا شدن سریع، هلیکوپتر جهانی Ansat را می توان به سرعت برای انجام طیف گسترده ای از وظایف: تحویل محموله، حمل و نقل مسافر، عملیات جستجو و نجات، گشت زنی، اطفای حریق، مراقبت های پزشکی اورژانسی مجدداً تجهیز کرد. به عنوان بخشی از برنامه هلدینگ هلیکوپتر روسیه برای ایجاد یک هلیکوپتر چند منظوره متوسط Mi-38، این کارخانه مسئول ساخت نمونه های آزمایشی هلیکوپتر و سازماندهی تولید انبوه آن است. برای اطمینان از رقابت پذیری محصولات آنها، برنامه ریزی شده است که خدمات در کل چرخه عمر هلیکوپتر بهبود یابد. برای تعمیر و نگهداری ماشین آلات در حال کار در قله کازانسکی افتخارات: 1945: به کارخانه 387 نشان پرچم سرخ کار اعطا شد 1970: کارخانه هلیکوپتر کازان نشان انقلاب اکتبر را دریافت کرد 1980: کمیته بین المللی به انجمن تولید هلیکوپتر کازان جایزه بین المللی گلدن مرکوری را برای مشارکت خود اعطا کرد. به توسعه صادرات اتحاد جماهیر شوروی .1982: انجمن تولید هلیکوپتر کازان "60 سالگرد اتحاد جماهیر شوروی" نامگذاری شد. 1992: دیپلم فدراسیون کیهان نوردی اتحاد جماهیر شوروی برای تولید هلیکوپترهای چند منظوره. اقتصاد و توسعه روسیه به عنوان "بهترین صادرکننده روسیه در سال 1997". 1998: دیپلم وزارت اقتصاد و توسعه روسیه به عنوان "بهترین صادرکننده روسیه در سال 1998". 1999: دیپلم وزارت اقتصاد و توسعه روسیه به عنوان "بهترین صادرکننده روسیه در سال 1999". 2000: دیپلم وزارت اقتصاد و توسعه روسیه به عنوان "بهترین صادرکننده روسیه در سال 2000". 2000: دیپلم اتاق بازرگانی و صنعت فدراسیون روسیه برای دستاوردهای در زمینه فعالیت های اقتصادی خارجی به نفع روسیه 2001: دیپلم وزارت اقتصاد و توسعه روسیه به عنوان "بهترین صادر کننده روسیه در سال 2001" 2001: برنده مسابقه همه اتحادیه ها "1000 بهترین شرکت روسیه" و صنعت جمهوری تاتارستان به عنوان "بهترین صادرکننده تاتارستان در سال 2002". 2004: برنده پنجمین مسابقه اتحادیه "1000 شرکت برتر روسیه". منطقی سازی کار صدور مجوز ثبت اختراع 2005: دیپلم سهم قابل توجه در توسعه اجتماعی و اقتصادی شهر کازان به افتخار هزارمین سالگرد تأسیس کازان 2005: دیپلم وزارت اقتصاد و صنعت جمهوری تاتارستان به عنوان "بهترین" صادرکننده تاتارستان در سال 2005". : دیپلم وزارت اقتصاد و توسعه روسیه به عنوان "بهترین صادرکننده روسیه از نظر 2005. 2006: دیپلم "برنده هفتمین مسابقه همه روسی 1000 شرکت برتر روسیه". 2007: ورود به کتاب افتخار کازان . ". 2009: دیپلم در نامزدی "عطارد طلایی اوراسیا". "برای توسعه پایدار تجارت و شرکت در شرایط بحران اقتصادی جهانی" از صندوق توسعه بین المللی "اوراسیا". 2009: جایزه در مسابقه جایزه ملی "ایده طلایی" در نامزدی "برای مشارکت در توسعه محصولات نظامی برای هلیکوپتر Ansat-U 2010: برنده مسابقه "بهترین کالاهای جمهوری تاتارستان در نامزدی" محصولات صنعتی "" - برای هلیکوپتر Ansat-U 2010: دیپلم درجه 1 مسابقه "100 از بهترین کالاهای روسیه" در نامزدی "محصولات صنعتی" - برای هلیکوپتر Ansat-U 2011: دیپلم درجه 1 در مسابقه "بهترین کالاهای جمهوری تاتارستان در نامزدی" محصولات صنعتی "" - برای Mi هلیکوپتر 17V-52011: دیپلم درجه 1 در مسابقه "بهترین کالاهای جمهوری تاتارستان در نامزدی" محصولات برای مقاصد صنعتی "" - برای هلیکوپتر Mi-17V-5، بالاترین جایزه مسابقه - "غرور میهن" : برنده جایزه ملی در زمینه فعالیت کارآفرینی "عطارد طلایی" (تاریخ این‌مجموعه را تریلی نمیکشه مقایسه تولیداتش هم بماند)
  14. نماینده مردم شاهین‌شهرو برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور در بازدید از این مجموعه دستور داد که بودجه‌ای در اختیار آن قرار داده شود تا با استفاده از این بودجه به نیت امام رضا (ع) هشت فروند هواپیمای مسافربری تولید شود، افزود: هم اکنون چهار فروند هواپیمای باری در دست تولید است و مقرر شد چهار فروند هواپیمای مسافربری دیگر نیز تولید شود.این نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه وبرخوار را نجیب، خون‌گرم، زحمت‌کش، باسواد و ولایی دانست و گفت: برخی از مسائل در سطح ملی وجود دارد و با توجه به رفت‌وآمدهای هیئت‌های مختلف به کشور، دوران طلایی برای ایران در حال شکل‌گیری است....... _یعنی قراره ایران ۱۴۰ های موجود به خط پروازی برگردند؟ _منبع