Overdose

VIP
  • تعداد محتوا

    410
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

Overdose آخرین امتیاز شما در روز 18 آذر 1399

Overdose شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

1,978 نشان شجاعت

3 دنبال کنندگان

درباره Overdose

  • رتبه حساب کاربری
    استوار دوم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

2,467 نمایش های پروفایل
  1. اگه سقف دستمزدی تعیین نشه توسط اداره کار حداقل برای بازار کار ازاد و اتباعی هم داخل کشور نباشن برای گرفتن مشاغل به جایی میرسیم که کارکردن وبخصوص کار یدی هم پر سود میشه و مردم و جمعیت از مشاغل کاذب دست برمیدارن!! بجز این توی کشور خودمون هم مناطق زیادی هستن که شغل وجود نداره اونها میتونن نیروی کار پایتخت را تامین کنند! در ضمن دولت هم میتونه با لغو اجباری بودن و کاهش سربازی و کاهش نیروی اداری دیوانی خودش بخصوص در پایتخت از توسعه بیشتر اونجا جلوگیری کنه و نیروی کار بیشتری به بازار تزریق کنه!! حالا این جدای اینه که کارگر ارزان بخصوص در مشاغل کشاورزی،دامداری و همین ساختمان سازی از صنعتی شدن و مدرنیزه شدن شیوه ها جلوگیری کرده! من فکر میکنم کل سودی که اینها برای اقتصاد ما دارن شاید یک دهم نفعی که از یارانه های انرژی ،اموزش و درمان و بهداشت و امنیت ما میبرن نیست!
  2. خبر امروز افزایش« ۵.۵ دلار در یک روز» قیمت جهانی روغن توجه کشورهایی که تامین نیازشان به واردات گره خورده را جلب کرد، آنها نگران صرف ارز بیشتر برای واردات هستند. روی مطلب کلیک کنید در کشور ما کالاهای اساسی با ارز نیمایی وارد می‌شود تا دولت قیمت مصرف کننده را کنترل کند در واقع قیمت داخلی تحت تاثیر شدید نوسان‌ قیمت جهانی قرار نمی‌گیرد ولی بدلیل شکاف شدید قیمتی با انطرف مرزها باعث قاچاق مستقیم و غیر مستقیم (در قالب کالا های دیگر) میشود و صد البته افزایش قیمت جهانی خروج ارز شدید را که ۹۰ درصد روغن مورد نیاز را وارد می کنیم بیشتر می‌کند!! این در حالی هست که بطور رسمی گفته میشود که حدود ۱۰درصد جمعیت کشور و غیر رسمی بعضا تا ۱۵درصد جمعیت را اتباعی تشکیل داده‌اند که هیچ تعهدی به ایران ندارند و سازمان های بین المللی هم هیچ کمکی در این بابت به ما نمیکنند!! و حتی اتباع کشوری که از پرداخت حق آبه ایران امتناع میکنند! در وضعیت تحریمی فعلی و اقتصادی ما بار زیادی به دوش اقتصاد نحیف کشور ما تحمیل میکنند!
  3. <<<دمیدن روحی تازه به کالبد سگ شکاری سرزمین پهناور خرسها>>> احتمالا برای اولین بارشاهدیم در حین ارتقا یک پلتفرم طراحی شده براساس سیستم کنترل سطوح پروازی قدیمی هیدرومکانیکی به الکترومکانیکی (fbw)تغییر کند. MiG-31 Foxhound چندین رکورد جهانی به ثبت رسانده است. این هواپیما در سال 1977 به حداکثر ارتفاع مطلق 37650 متر رسید و رکورد زمان به ارتفاع 35000 متر در 4 دقیقه و 11.78 ثانیه را به نام خود ثبت کرد که هر دو توسط خلبان آزمایشی معروف میگ الکساندر فدوتوف ثبت شد. نیازی به گفتن نیست که روسیه تلاش های مستمری برای نوسازی نیروی هوایی خود انجام داده است و ارتقای MiG-31 آخرین تلاش در این راستا است. به گفته خبر گزاری دولتی تاس: مدیران کارخانه هواپیماسازی سوکول در جریان بازدید از این مرکز در 25 نوامبر، معاون وزیر دفاع الکسی کریوروچکو، گفتند که: این کشور اکنون در حال آزمایش جنگنده رهگیر ارتقا یافته MiG-31 با سیستم کنترل fly-by-wire است. کریوروچکو در سفر کاری به نیژنی نووگورود در منطقه ولگا ظرفیت های تولید واحد را بررسی کرد و سرعت کار در تعمیر و ارتقاء جنگنده های MiG-31 را بررسی کرد. وی همچنین در بخشی از سفر کاری خود به منطقه ولگا، جلسه ای را درباره تکمیل طرح تدارکات دفاعی برگزار کرد. Sokol Aviation Enterprise گفت: «گزینه ای برای ارتقای این هواپیما وجود دارد که در آن ما از سیستم کنترل مکانیکی به سیستم کنترل با سیم (fly-by-wire) تغییر می کنیم، که مجموعه ای از رایانه های تولیدی ما در آن نصب شده و فرامین صادره پایلوت انسانی را پردازش و تصحیح و اعمال می کند. (ارتقا به سامانه فوق جنگنده را قادر خواهد کرد که زاویه حمله را بهبود بخشد و همچنین نسبت به صدور فرامین خلبان و اعمال آن سرعت آن بشدت بهبود داشته و نسبت به ویرایش سریع فرامین در پردازشگر سیستم براساس اطلاعات ورودی از حساسه ها و اعمال بر روی اکچیویتورها در حدی باشد که ساختارایرکرفت و خلبان قادر به تحمل آن باشند و مانور پذیری بشدت بیشتری به این پرنده بدهد!! و مهمترین بخش آن باعث آن میشود جنگنده بسیار سبک تر شده و از شر سیستم های پر استهلاک هیدورلیکی خلاص شده وایضا فضای بیشتری برای جانمایی و افزایش مخازن سوخت داخلی ایجاد شود و همچنین تعمیر و نگهداری‌آن بشدت ارزانتر و مقرون به صرفه تر و سریعتر باشد) تجهیزات و زیر سامانه های بسیاری در جنگنده به طور کامل جایگزین خواهد شد. همچنین جنگنده از نظر عیوب مورد بررسی قرار می گیرد تا قسمت های خوردگی که می تواند حتی 15 تا 50 درصد وزن کل را تشکیل میدهدرا جایگزین کند. کانوپی‌ ،کاکپیت جنگنده و همچنین تمام سیم‌کشی‌ها و قطعات لاستیکی به طور کامل تعمیرات اساسی خواهند شد. وظیفه اصلی سوکول در حال حاضر انجام تعمیرات اساسی در جنگنده رهگیر MiG-31 و همچنین ارتقاء سنگین به سطح MiG-31BM است که از سال 2007 در حال انجام است. ژنرال ولادیمیر پوپوف، یکی از مقامات ارشد، گفت که اصلاح جنگنده های رهگیر میگ-31 کارایی عملیات آنها را بهبود می بخشد، به ویژه در حفاظت از مرزهای شمالی روسیه در پس زمینه علاقه فزاینده سایر کشورها به مسیر دریای شمال ورقابت در آن. خلبان نظامی و کارشناس دفاعی با افزایش تنش ها بین روسیه و کشورهای ناتو در منطقه و اعلام مسکو مبنی بر اینکه رادارهای این کشور حدود 40 هواپیمای جاسوسی و پهپاد را در حدود یک هفته تنش رهگیری کرده اند، این خبردر لحظه بسیار مناسبی اعلام می شود. در ماه مارس سال جاری، دو هواپیمای رهگیر مافوق صوت روسی MiG-31 Foxhound بر فراز قطب شمال پرواز کردند که نقطه عطف مهمی برای نیروی دریایی این کشور بود. میگ 31 در ناوگان روسیه MiG-31 که در سال 1981 معرفی شد، یک هواپیمای رهگیر مافوق صوت دو سرنشینه است. میگ 31 در روز یا شب می تواند در هر شرایط آب و هوایی به خوبی عمل کند و در عین حال به قوانین پرواز بصری (VFR) و مقررات پرواز ابزاری (IFR) پایبند باشد. میگ 31 اولین هواپیمای جنگنده شوروی بود که قادر به نگاه کردن به پایین و شلیک واقعی بود. در ژوئیه 2020، وزارت دفاع روسیه قصد خود را برای سرمایه گذاری در برنامه نوسازی و افزایش عمر رهگیر MiG-31 Foxhound اعلام کرد. میگ 31 دارای بدنه ساده و آیرودینامیکی است که به آن اجازه می دهد با سرعت بالا و ارتفاع پایین و بسیار بالاهم پرواز کند. این هواپیما برای ردیابی چندین هدف در ارتفاع بالا به طور همزمان طراحی شده است. یکی از قوی ترین انواع MiG-31BM است. آن یک هواپیمای جنگنده چند منظوره با برد بلند با سرعت بالا و توانایی شکار اهداف هوایی و زمینی است. سیستم های اویونیک ارتقا یافته، کنترل های دستی دریچه گاز و استیک مجهزبه (HOTAS)، نمایشگرهای چند منظوره رنگی کریستال مایع (MFD)، سیستم کامپیوتری روی برد قوی، پیوند داده‌های دیجیتال (دیتا لینک)و رادار آرایه فازی همگی در این نسخه گنجانده شده اند. توانایی رهگیری 24 هدف را به طور همزمان دارد. میگ 31 مجهز به چهار موشک هوا به هوای دوربرد Vympel R-33E است. R-33 می تواند در حالت ناوبری اینرسی برای شلیک به هدف از فاصله دور رها و سپس فایر شود. برای دریافت اولیه و به‌روزرسانی‌های اواسط دوره، می‌توان آن را در حالت نیمه فعال رادار (SARH) هدایت کرد. هواپیمای جنگی دوران جنگ سرد برای از بین بردن اهداف عظیم و سریع مانند SR-71 Blackbird آمریکایی*(البته رهگیری موفقی ازین شاهکار نداشت وبرای رسیدن به سرعت آن مجبور بود فشار زیادی به موتور بیاورد که باعث نیاز به تعویض کامل موتور به دلیل ذوب استیج ها میشد! که البته مشخص است به پای موتور ترکیبی توربورمجت اس‌ار۷۱ نمیرسید)، بمب افکن B-1 Lancer و B-52 Stratofortress طراحی شده بود. پایان... _ منبع _ منبع _نکته:مطالب داخل پرانتز نظرات نگارنده است.
  4. Overdose

    اخبار برتر نظامی

    نو و نوار که نمیشه گفت ! ولی میتونیم ناوگان دارایی فعلی به لحاظ کمی بهبود بدیم ! و اسکادران های بیشتری از دارایی های موجود داشته باشیم! خرید میگ۲۹ نسل۴ و سوخو۲۴ شدیدا منطقیه چون کاربرش هستیم! سوخو۲۷ و میگ۳۱ اگه تعدادشون در اندازه‌ای باشه که اسکادران بشه تشکیل داد عالی !! میگ۲۳ و ۲۷ هم برای پارک توی محوطه بیس های وایجاد اهداف کاذب خوبه
  5. سلام ببخشی برادر ولی هیچ خودرویی با شاسی چدنی وجود نداره!(همشون فولاد هستش) اصلا هیچ کجا در شاسی از چدن استفاده نمیکنن! مورد دیگه اون جفت چرخ بودن تک ها و دهچرخ ها ربطی به تعداد محور نداره! کامیون تصویر بالا ۴محور۸×۸ ؛۲محور فرمان پذیر وبهترین استاندارد نظامی را داره مشکل اصلی از سیستم های مهار کننده و ضربه گیر و البته استابلایزر ها هستش
  6. بنظرت مجید میتونه پلتفرم های با اثر حرارتی کمتر را هم رهگیری و شکار کنه؟
  7. البته خشونت و نشر اون و ایجاد رعب و وحشت را دست کم نگیرید از ازار و اذیت حتی زنان و بریدن‌گوش و سر بعضا مردگان توی جنگ۲۰۲۰ و خب همین الانم کارهای وحشیانه با اسرا! بلاخره کسی حاضر نیست بمونه بخصوص که هیچ پشتیبانی از هیچ جا حتی ارمنستان هم وجود نداره! کما اینکه داعش با همین حربه تونست یه منطقه بزرگی‌را اشغال کنه و حتی افراد نظامی‌هم از امپراتوری وحشتی که وجود داشت نجنگیده فرار میکردن
  8. الان با الحاق منطقه خودمختار قره باغ کوهستان (ارتساخ) فرار گسترده ارامنه به ارمنستان و تخلیه مناطق توسط مردم محلی والبته صحبتهای الهام درمورد تلفیق مردم محلی با کل اذربایجان که احتمالا کوچ اجباری و تصفیه را شامل میشه ! دیگه ارمنستان که طی توافق صلح با میانه داری روسها به اون کریدور تن داده بود در ازاری اتصال ارتساخ به‌ارمنستان و حفظ استقلال اون بصورت زیرمجموعه باکو عملا این توافق نقض شده هست و خب هیچ توجیهی برای باز کردنش با ابزار سخت نیست! جالبتر که اردوغان توی مجمع سازمان ملل هم این صحبتهارا ازادانه بیان میکنه وهیچ ترسی نداره و مشخصه که چراغ سبز های لازم را هم گرفتن!! وتقریبا همه چیز اماده‌است!! حق سکوت ما مقابل اونها خیلی ناچیزه!! مقداری تجارت و اتصال به روسیه و البته فرستادن مجدد سفیر به ایران ..... روسها هم شبیه یک مسکن در وضعیت فعلی درگیر نشدن براشون مفیده والبته قفقاز جنوبی اهمیتی براشون نداره و گرفتن تضمین حفظ پایگاه های قفقاز جنوبی و قره باغ که البته خالی هستن کافیه گویا!
  9. جالبتر که نیاز ما از۷۷ تا الان روی زمین مانده بود تا اینکه از الان شروع به وصول شدن کرد حدود ۲۵سال!!!....(ورود یاک و به ثمر رسیدن یاسین)
  10. "LINK-17" - سیستم پیوند داده داخلی پاکستان دانشگاه فرماندهان رزمی نیروی هوایی پاکستان (PAF) تعدادی از جزئیات آموزنده را در مورد عملکرد درونی برنامه آموزشی شاخص PAF ارائه کرد. CCS اساساً مؤسسه‌ای است که به آماده‌سازی و انتقال افسران بسیار امیدوارکننده در اواسط شغلی برای اولین پست‌های رهبری آنها در PAF اختصاص دارد. این افسران نه تنها تحت آموزش های دقیق و آزمایش های دقیق قرار می گیرند، بلکه آنها همچنین آموزش می بینند تا درک خود را از جنگ هوایی مدرن بیشتر کنند، بنابراین برای ایجاد ظرفیت برای ایجاد راه حل های موثر برای موانع تاکتیکی مختلف که PAF انتظار دارد در یک جنگ با آنها روبرو شود، تحت فشار قرار می گیرند. مطمئناً در آینده نزدیک نگاهی عمیق‌تر به CCS خواهیم داشت، اما برای این مقاله، می‌خواهیم توجه خوانندگان خود را به یک جواهر جالب دیگر جلب کنیم که ارزش بحث در جزئیات را دارد. در میان تمام آن فعالیت‌هایی که در PAF Mushaf (خانه CCS) نشان داده شد، یک مانیتور وجود داشت که یک فید را نشان می‌داد، و زیر آن مانیتور برچسبی با عبارت "Link-17" روی آن چاپ شده بود. پیوندهای داده تاکتیکی (TDL) مخفف ((تاکتیکال دیتا لینک)) شبکه هایی هستند که تبادل صدا و داده ایمن و مقاوم در برابر پارازیت را بین دارایی های متصل امکان پذیر می کنند. در این چارچوب، TDLها همچنین به کاربرهای متصل شبکه امکان می‌دهند تا فیدهای حسگر یکدیگر را در زمان واقعی (یا حداقل نزدیک به زمان واقعی) مشاهده کنند، که می‌تواند از رادارها، سونارها، سیستم‌های الکترواپتیکال (EO) مانند دوربین‌ها و سایرین باشد. . TDLها اجزای ضروری یک سیستم شبکه محور هستند که به نوبه خود طوری طراحی شده اند که پاسخ دهندگان مناسب را قادر می سازد اطلاعات جدید را به موقع بدست آورند. یک مثال عملی می تواند هواپیمای جنگنده ای باشد که یک جنگنده متجاوز دشمن را با استفاده از سیگنال تغذیه رادار یک هواپیمای هشدار دهنده و کنترل زودهنگام هوابرد ایوکس (AEW&C) انتخاب می کند. به لطف تغذیه AEW&C، جنگنده دوست از قبل از یک تهدید احتمالی آگاه می شود، بنابراین جنگنده دوست را قادر می سازد تا به راحتی تهدید را تطبیق دهد و مقابله کند. چرا در دسترس بودن Link-17 برای PAFنیروی هوای،نیروی زمینی، نیروی دریایی، مهم است. و به طور بالقوه فراتر از آن نیز. Link-17 به PAF یک پروتکل شبکه محور داده است که می تواند طیف گسترده ای از دارایی های هوایی، به ویژه برنامه های داخلی را مانند JF-17 Thunder استفاده کند. مزایای عملیاتی تاکتیکی قطعا وجود دارد. مانند هر TDL مدرن، JF-17 (و همچنین Mirage ROSE) می تواند از پوشش نظارت هوایی گسترده ارائه شده توسط رادارهای روی پرنده های Erieye و Karakoram Eagle AEW&C استفاده کند که به نوبه خود می تواند تعدادی از سکوها را باز کند. سناریوهای تاکتیکی سودمند به عنوان مثال، JF-17 می تواند با استفاده از موشک هوا به هوای SD-10 (نمونه صادراتی pl12)فراتر از برد بصری (BVRAAM) در مانورهای «قفل پس از پرتاب» (LOAL) شرکت کند. در LOAL، موشک در یک ایستگاه نزدیک به یک هدف در حال نزدیک شدن مستقر می شود و زمانی که BVRAAM در براکت اکتساب قرار دارد، جستجوگر رادار فعال ترمینال آن فعال شده و با هدف درگیر می شود. در مورد JF-17، یک Erieye AEW&C می تواند هدفی را در چند صد کیلومتری شناسایی کند. JF-17 می تواند از اطلاعات ان برای شلیک SD-10 استفاده کند و به نوبه خود، SD-10 خود می تواند بعد از به روز رسانی های دوره‌ای با پیوند داده از JF-17 یا به طور بالقوه حتی AEW&C بهره مند شود. این تنها یک مثال در میان بسیاری از موارد است، اما یک نکته جهانی وجود دارد که ارزش در نظر گرفتن دارد - یعنی کنترل امنیت ارتباطات. نیروی هوای با Link۱۷- کنترل مطلق بر پروتکل ارتباطی خود دارد و به نوبه خود می تواند با اعمال آزادانه Link-17 بر روی سیستم های انتخابی خود بنا بهسط دسترسی پله ‌ای این کنترل را اعمال کند. البته یک استثنا نیز وجود دارد - سیستم های با مبدأ ایالات متحده مانند F-16 و فراتر از آن در جهان به روی PAF باز است. با گذشت زمان PAF می‌تواند Link-17 را به وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV)، دارایی‌های اضافی ISR [اطلاعات، نظارت، و شناسایی] و حتی مهمات هوا به هوا و هوا به سطح مجهز کند. تخصص و کار توسعه‌یافته برای Link-17 باید اشتراک پذیر باشد به این معنا که اصول اساسی می‌تواند در اختیار ارتش(نیروی زمینی) و نیروی دریایی نیز قرار گیرد که در حال حاضر در جریان نیست، پاکستان می‌تواند شبکه‌های پیوند داده مختلف را برای استفاده در طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کامل، از هواپیما گرفته تا شناورهای سطحی و حتی وسایل نقلیه زمینی مانند تانک‌های اصلی نبرد،نفربر و... توسعه دهد. اگرچه ادغام شبکه در هر یک از بازوهای خدماتی در مسیر درستی قرار دارد، اما بزرگترین مزیت یک سیستم شبکه محور، قابلیت همکاری در سطح بین سرویس‌ها خواهد بود. به عبارت دیگر، اتصال داده بین ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی. یکی از نکات کلیدی که توسط PAF در طول گزارش Wajahat S. Khan منتقل شد، این واقعیت بود که ارتش و نیروی هوایی از نزدیک با هم همکاری می کنند، به ویژه در مورد عملیات ضد شورش (COIN).نیروی دریایی یک تمرین مشترک ("Sea Spark") انجام داد که در طی آن کشتی Karakoram Eagle AEW&C نقش داشت. بدیهی است که یکپارچگی بین داده ها و همپوشانی، به ویژه از نظر شبکه دارایی های کلیدی مانند AEW&C و کشتی های جنگی سطحی، یک هدف است و این گام بسیار مهمی برای نیروهای مسلح پاکستان است. تعهد به همکاری های بین پلتفرم ها چیز جدیدی نیست، اما همانطور که جنگ های گذشته پاکستان به وضوح نشان می دهد، این ایده در عمل آسان نیست. یکپارچه‌سازی پیوند داده‌ها و یا قابلیت همکاری، تمرین‌ها و تجربه رزمی واقعی، همگی گام‌های عملی به سوی یکپارچه‌سازی بین‌سرویس واقعی، به‌ویژه در سطح تاکتیکی هستند. سناریوهای تاکتیکی زیادی وجود دارد که در آنها TDL ها حیاتی هستند، مانند ماموریت های پشتیبانی هوایی نزدیک (CAS) که می تواند شامل هلیکوپترهای تهاجمی، تانک ها و سایر وسایل نقلیه زرهی ارتش، و هواپیماهای جنگی بال ثابت و ISR از نیروی هوایی باشد. . در چنین محیطی با تهدید بالا و – به ویژه در یک محیط ایالتی در مقابل جنگ ایالتی – با تلفات زیاد، آخرین چیزی که فرد در کنارش نیاز دارد، هرج و مرج و سردرگمی است(با توجه به ساختار و تقسیم بندی های ایالتی پاکستان که دارای نیروی های منطقه‌ای نیز هست). با این حال، لینک-17 و احتمالاً پروتکل‌های دیگر هلیکوپتر تهاجمی JF-17، Z-10 (امیدوارم)، پهپادها مانند براق، و وسایل نقلیه زرهی و همچنین پیاده نظام را قادر سازد تا با هم مانور دهند و اطمینان حاصل شود که دارایی‌های مناسب به کار گرفته و برای موقعیت های مناسب در زمان مناسب مستقر شده و بکارگیری میشود. یکپارچه سازی پیوند داده، نیروهای مسلح را قادر می سازد تا مانورها را به گونه ای اجرا کنند که از دارایی های هر بازوی خدماتی به کارآمدترین و متمرکزترین شکل ممکن استفاده کنند ودسترسی داشته باشند. با این حال، تا آنجا که به نیروهای مسلح پاکستان مربوط می شود، هنوز یک جنبه از استراتژی ارتباطی وجود دارد که هنوز باید به آن پرداخته شود - ارتباطات ماهواره ای (SATCOM). به منظور ارتقاء چتر شبکه محور نیروهای مسلح به سطح استراتژیک، یک شبکه SATCOM باید مورد بررسی قرار گیرد. هنگامی که با پوشش بیش از حد افق (OTH) SATCOM ترکیب شود، تلاش‌های پیوند داده پاکستان می‌تواند برای دستیابی و استفاده کامل از پهپادهای بلند مدت (HALE) در ارتفاع بالا، تقویت همکاری فرماندهی بین منطقه‌ای و همچنین استفاده شود. شبکه های تاکتیکی را با یک لایه مقاوم در برابر پارازیت و پهنای باند بالا تقویت کنید. اگرچه تضمینی در ان نیست، اما به طور بالقوه می تواند از تخصص خود برای توسعه یک سیستم پیوند داده قابل صادرات استفاده کند. با نسخه صادراتی Link-17، JF-17 می تواند به عنوان یک سیستم چند منظوره شبکه محور به بازار عرضه شود. مشتریان بالقوه در حال حاضر این گزینه را دارند که JF-17 را بر اساس نیازهای خاص خود پیکربندی کنند، در نهایت این یک پلتفرم باز است (و زمانی که Block-III به ثمر برسد، چشم انداز بسیار جالبی خواهد بود). اما در دسترس بودن Link-17 یک لایه جالب دیگر را اضافه می کند. از یک طرف، مشتری این گزینه را دارد که از JF-17 به عنوان بخشی از یک محیط شبکه محور استفاده کند، درست مانند هر نظامی مدرن دیگر در جهان. بسیاری از مزایایی که در بالا توضیح داده شد برای کاربر نهایی در دسترس خواهد بود. برای صنایع دفاعی پاکستان، کار راه اندازی و حفظ این شبکه راه دیگری را برای تعامل تجاری طولانی مدت باز می کند. البته هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه پاکستان مسیر تجاری را طی خواهد کرد، حداقل هنوز وجود ندارد. در هر صورت، لینک-17 یک موضوع هیجان انگیز است که ارزش پیگیری دقیق از این نقطه به بعد را دارد، به ویژه با توجه به پتانسیلی که در زمینه تقویت جنبه های کیفی حیاتی نیروهای مسلح دارد. _منبع توضیح اینکه مطلب فوق مربوط به سال ۲۰۱۶ است و قطعا این سیستم در حال حاضر با توجه به الحاق تاندر بلاک۳ و جی۱۰ سی های سفارشی و ناوهای تحویل گرفته شده عملیاتی است....
  11. مشخصا اگه به فیلم دقت کنید یک پروپاگاندا ناشیانه را مشاهد میکنید! چون چطور امکان داره یک سلاح تکمیل شده کنار دستگاه های تولید قطعات ودرست فرضا تراشکار قطعه باشه؟ جایی که باید فقط قطعات تولید بشه و تحویل سالن منتاژ یا اسمبل بشه!
  12. واقعا احساس میکنم طرف غربی داره با ریختن نفت روی این اتش! یه نسل کشی عجیبی از اسلاو ها بخصوص اوکراینی ها میکنه!! زنان و دختران اوکراینی هم اکثرا توی اروپا اواره هستن! عملا بعد از پایان جنگ این ملت نابود شده و منیاتوریزه هست! سرزمین و مناطقی که روسها بدست میارن مقابل چیزی که غربی ها بدست میارن واقعا ناچیزه!
  13. نقل قولی از جناب A_G << کلیپ زیر را از پیج بعثی ها دانلود کردم که خیلی هم دنبالش بودم،این کلیپ مربوط به بمب فاب_۹۰۰۰ هست که ۹ تن!!! وزن دارد و حاوی ۴۳۰۰ کیلوگرم مواد منفجره HE میباشد،این بمب در اواخر جنگ ایران و عراق به دست عراق رسید و در عملیات بازپس گیری فاو(عملیات توکلنا علی الله به فرماندهی عدنان خیرالله) بوسیله توپولوف_۲۲،۱۶ بلایندر های عراقی استفاده شد و تأثیر بدی بر روحیه نیروهای ایرانی گذاشت،این بمب معادل ۴ موشک اسکاد_بی قدرت تخریب داشت،در این کلیپ در برنامه مستندی از این بمب در زمان صدام و استفاده علیه ایران صحبت میشود به زبان عربی>> _فیلم این بمب در جنگ افغانستان هم به کرات استفاده شد و درون دره ها انداخته میشد و مجاهدین زیر صخره ها دفن میشدن و دهانه غارهایی که پنهان میشدن مسدود میشد،بعد از جنگ ایران هم در جنگ چچن بر علیه مواضع نیروهای چچنی مستقر در ساختمان های شهری مستحکم بکار گرفته شد. _منبع