Overdose

Members
  • تعداد محتوا

    82
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    1

Overdose آخرین امتیاز شما در روز 18 آذر

Overdose شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

361 نشان افتخار

1 دنبال کننده

درباره Overdose

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. رژه در این مکان برای ایرانی ها خاطرات بدی را بیاد میاره ۸ سال تجاوز فقط برای بازسازی یک تجاوز دیگه بنام قادسیه امیدوارم هیچوقت فراموش نکنیم این اتفاقات را و درس بگیریم!
  2. فکر میکنم تا غرب تحریم های مارا لغو نکنه و به برجام نپیونده شرق ریسک‌ فروش جنگنده به مارا نمیکنه و اون ریسک بعد از این رفع کدورت ما با غرب هم‌برای اینه که ما به سراغ رقیب نریم چون در استراتژی شرق هم وجود یک ایران ضعیف گویا اولویت داره!! دقیقا مثل اس300 که حین توافق و قطعی شدن و همزمان‌با شکایت ما از طرف روسی تحویل انجام گرفت در حالی که یک سامانه دفاعی بود و ناقض تحریم ها نبود چه بسی که اگر حتی سلاح تهاجمی هم بود قبل از وضع تحریم قرارداد فروش انجام‌شده بود و طرف متعهد به تحویل بوده است! ممکنه همشون با هم اصلا به یک‌ توافق نا محسوسی رسیده باشن‌تا با برگه فروش سلاح به ما یک امتیاز‌ بزرگ تر کسب کنند!! امیدوارم در این زمینه بتونیم با تکیه بر داخل و توجه به زیرساخت ، دانش و استعداد های عالی توسعه مناسب را بدست بیاریم.
  3. Overdose

    قاهر F-313

    بااین توجیه شما برای طرح نسل ۵ ترکیهپس قاهر هم درصورت وجود و واقعی بودن طرحش و در حال ساخت بودنش با اون‌هزینه در زمان بهره برداری و ساخت یه طرح قدیمی و رده خارج محسوب میشه این درحالیه که اگه واقعا با همون ظاهر ساخته بشه در نهایت کارایی یه پهپاد را داره و صرفا یه سلاح پر هزینه است و کما اینکه به قول شما نسل ۶ها در حال طراحی هستن البته کشور ما در زمانی که نسل ۵ ها عملیاتی شدن با ظرفیت ۳فروند در سال نسل ۳ میسازه !! نسل ۶ ژاپنی ها البته در حد یک طراحی در حال بررسی!! قاهر یک کپی ناقص از طرحx36 محسوب میشه البته کلا فلسفه طراحی اون را زیر سوال برده طرح x36 براساس حذف پسا اضافه به خاطر سکان های عمودی و زاویه دار و براساس اصل ناپایداری طراحی شده که اصول ابتدایی نسل ۶ ها محسوب میشه در حالی که قاهر بجز ۲سکانvشکل عمودی در سربالها هم سکانهای عمودی پایدار ساز داره که کلا با این طرح در تضاده حذف این سکانها برای کاهش پسا و کاهش ار سی اس و حتی هزینه تولید انجام شده ! علاوه بر اون نداشتن انجین مناسب ایونیک و کامپیوتر پرواز و حتی ورودی های هوا با مکانی عجیب از مشکلات این کپی ناقص محسوب میشه!! در ضمن از نظر من کپی کردن عین به عین هیچ ایرادی نداره کما اینکه ما عضو کپی رایت نیستیم و یک‌طرح ساخته نشده از امریکا و کپی مستقیم اون هم نباید مشکل ساز باشه و چه بسا با اینده نگری حداقل میتونستیم تا دو دهه دیگه طرح را به ثمر برسونیم البته بدون مورد تمسخر قرار گرفتن و فشل نشان دادن صنایع داخلی و دانشمندان عزیز کشور!
  4. Overdose

    قاهر F-313

    قاهر به مشکلاتش در همین انجمن به اندازه کافی اشاره شده و ساخت‌یک‌کانسپت دلیل نمیشه ما بتونیم نمونه واقعی بسازیم کما اینکه در شکل و ظاهر و حتی ایرودینامیک اون شاهد فاجعه هایی بودیم که طراحان جهانی و داخلی تحلیل های لازم را انجام داد. این مواد فارق از بحث انجین نسل ۳ بسیار کم توان در برابر سازه با پسای زیاد و ایونیک نامعلوم و معمای ان هستن که ما هنوز قدرت ساخت رادار های هوابرد برای موجودی فعلی و عملیاتی کردن خیلی از دارایی هامون منجمله میراژ f1 را نداریم و هنوز با رادار فرانسوی سیرانو و هماهنگ کردن تسلیحات گویا مشکلات زیاد داریم و این دارایی نیز بدون فایده لازمه فقط داره هزینه تحمیل میکنه!! کما اینکه ورودش هم تاثیری نداره و با وجود رقبای منطقه‌ای و نیرو های مدرن هوایی اونها صرفا یک‌سلاح پشتیبانی نزدیک‌ میشه روش حساب کرد! بحث قاهر هم که واقعا نیاز به توضیح بیشتر نداره در حالی میتونستن حداقل یک پیش نمونه بدون عیب معرفی کنند حداقل تو این بخش مورد تمسخر قرار نگیریم !! پیش نمونه نسل پنج ترکیه شبیه به طرح های جواب داده و دارای برنامه‌ای واقعی و مدون و شفاف!
  5. کشوری به وسعت‌ما میتونه همون‌زیرساخت‌ توسعه و ساخت موتور و بدنه را‌هم حتی با صرفه اقتصادی داشته باشه مثلا صنایع ساخت‌موتور که بتونن در شرایط تحریمی موتور و قطعات تجاری مورد نیاز مارا فراهم‌کنند و یا حتی برای بالگرد ها و موتور های توربین‌گازی صنایع کشتی رانی و نیروگاهی هم خدمات‌رسانی کنند و این در مواقع تحریم هست و در زمان رفع تحریم هم‌بصورت یک‌پیمانکار برای ابر شرکتهای جهانی و تحت لیسانس اونها همکار ی کنند و کسب منافع و سود تجربه کنند و خودش را توسعه بده همین‌موارد در ساخت بدنه هم امکان پذیره به علاوه یک‌روش دیگه توسعه و ساخت موتور هایی هست که کاربرد چند گانه داشته باشه مثلا هم درپهپاد ها هم در جمبو های مسافربری و در جنگنده ها کلاس های مختلف اون قابل نصب باشه حتی تو کشور های توسعه یافته هم چنین کاری را برای کاهش هزینه ها انجام دادن !! ساخت جت‌های تجاری مورد نیاز‌ هم باید در دستور کار‌باشه با پیشبرد صنایع فوق‌ این راه میتونه توسعه نظامی را ثمره اش را به دیگر بخش‌ها‌هم‌تسری بده.
  6. نمیدونم بی ربطه این موضوع به تاپیک ولی شما صادرات کشاورزی اسراییل را و وضعیت آب های سطحی و‌روان قابل مصرفش را بررسی کنید و ببینید چه اوضاعی داره حای وضعیتش خیلی اسفناک تر‌از ماست‌ولی با‌آب شیرین‌کن و تکنولوژی مدرن و بروز تونسته وضعیت موجود را مدیریت عالی کنه علاوه بر تامین امنیت غذایی کشورش یه صادر کننده خوب هم‌هست!!
  7. سیاست های خصمانه کشور های اطراف ما برامون تبدیل به یک روال شده !! یعنی به سطحی رسیدیم که توطئه و ضدیت اونهارا عادی میسنجیم! واقعا فکر میکنم سرمایه گذاری قشری خاص‌در این‌کشور باعث شده این حجم مقابل اونها دست به عصا باشیم حمله به ما و متحدین ما درسوریه ! شعر خانی مغروضانه عدم تمدید قرارداد گازی .........جلوگیری از ارتباط ما با اتحادیه اروپا وبخصوص انتقال انرژی حمله به مرز های ما و حتی صحبت از ورود به خاک ما دسیسه چندین ساله با رژیم صهیونیستی و.... حرفی برای گفتن نمیزاره باید فکر کرد به حال این‌کشور فکر میکنم ظاهر دوستانه و باطن دشمنانه اونها و دوستی و‌بی عملی ما مقابل اونها داره مارا به جاهای باریکی میکشونه واقعا خطر ناکه این نوع تقابل !! http://irdiplomacy.ir/fa/news/1998140/استفاده-تاکتیکی-اردوغان-از-سیاست-بی-خردی-با-هدف-تحقق-رویای-۲۰۲۳ باید وابستگی اقتصادی و سیاسی را به این کشور کم کنیم باید مقداری محکم تر برخورد کنیم باید کریدوری به مدیترانه از عراق و سوریه باز کنیم‌برای ترانزیت و دور زدن این‌بن بست!! این کشور برای دور زدن و محدود کردن ما داره برنامه ریزی میکنه اولین بار مستقیم به چین از ترکیه به گرجستان_آذربایجان دریای کاسپین و قزاقستان چین حرکت کرد ولی این وسط ایران جایی نداشت تو این رقابت نباید عقب موند!!
  8. سوخو ۲۴ توانمنده واقعا چرا باید بازنسشت بشه ؟ اف۷ ایرگارد اف ۵ های فرسوده و پیر و میراژf1 کم تعداد که هنوز در مسلح سازیش مشکلاتی وجود داره باید بازنشست بشوند فانتوم دیزل (f4d) هم سن سال بالایی داره و فکر میکنم باید اگه میشه تبدیل به منبع قطعات بشون و اگر قصدی برای خرید mig35 نداریم باید برای جایگزینیmig29 هم برنامه ریخت ! جنگده های f4e وsu24وf14aو کوثر باید حفظ بشه چون صددرصد قدرت خرید بزرگ‌نداریم جایگزینی همون موارد بالا هم باید به ترتیب باشه مثلا اولین گزینه برای بازنشتگی میراژ و تایگر ها هستن به ترتیب بعدی اف۷ و بعد ها فانتوم دی ؛و میگ۲۹ !! جنگنده ها بازنشسته را باید چیکار کنیم باهاش. _آیا سوریه پولی برای پرداخت داره تا بخشی از نیروی هواییش را بازسازی کنیم؟ مثلا اف۷ و میگ ۲۹ وحتی اف ۵ بکارش میاد? _ البته میتونیم موزه ها و دانشگاه هارا هم از پلتفرم های بازنشسته شده جهت بالابردن سطح اموزش بهره‌مند کنیم. _البته میراژ و اف۴Dرا باید در حالت ذخیره حفظ کنیم !!
  9. اگه کوثری ساخته بشه با ۲۰ درصد بزرگتر شده باید تغییراتی ساختاری هم روش انجام بشه ! یکی از تغییرات اضافه کردن یه بلوک بدنه و بردن سیستم چرخ ها داخل بدنه هست نمونه ای در داخل داریم چیزی شبیه میراژ اف۱ بخصوص که با توربوفن شدن موتور اوج قطعا به طول بدنه افزوده میشه! با این تغییر مکان چرخ ها از درون بال به داخل بدنه جایه خوبی برای پایلون ها آزاد میشه اوردن بال هم روی سطح بدنه باعث میشه سطح راداری در صورت لود تسلیحات هم از کنارین تغییر محسوسی نکنه و علاوه بر اون بتوان تسلیحات سنگین تری هم لود کرد!! نکته بعدی که وجود داره برای بهبود استحکام سازه و برد و سرعت جنگنده بخصوص که ما تکنولوژی پایینی در ساخت بدنه داریم باید از بال دلتا استفاده کنیم که دوستان توضیحات لازم را داشتن
  10. واقعا چرا بجای اینکه بیان سرمایه گذاری کنن و تکنولوژی های موجود در جی۸۵( اوج )را ارتقا بدن مثلا کاهش قطعات ؛افزایش عمر؛ اتوماسیون کردن کنترل موتور و پره های تک کریستال و تغییر طراحی این موتور به توربوفن ارتقا بدن که صد درصد هزینه و زمان لازم با توسعه یه موتور جت سبک‌برابر بود رفتن سراغ یه تایپ کوچیک مثل جهش واقعا ادم را به فکر وا میداره؟!؟! باداشتن یک اوج توربوفن میتونستیم قطعا پهپاد بزرگتر و کار آمد تری توسعه بدیم میتونستیم کوثر نسل بعدی بسازیم که برد و لودینگ تسلیحات بیشتری داشته باشه و کلا ویژگی های مثبت زیادتر داشت! باید دید آیا طرح های بهتری داریم یا اینکه عدم برنامه ریزی و موازی کاری علت این امره! جت فالکن ۲۰ با دو عدد موتورcf700 این موتور بر اساس موتور j85 توسعه پیدا کرده و نمونه توربوفن اونه و از نوع به اصطلاح افتر فن توربوفن هست یعنی کمپرسور فن در قسمت خروجی و اخر موتور تعبیه شده و ساختار متفاوتی داره البته روش های طراحی و تغییر گوناگونی ما میتونیم استفاده کنیم ولی کار روی اوج هنوز جا داره و موارد مصرف خوبی هم داره و توجیه پذیره.
  11. قطعا j10c یه سر و گردن بالاتر از mig35 هست که نهایت یک ارتقا کلی رو همون mig29 است برتری های جی ده شامله: _تسلیحات متنوع تر _برد بیشتر ایونیک بهتر چینی ها _ و مهمترینش خدمات پشتیبانی و پس از فروش بهتر چینی ها و اینکه پس از فروش خدمات خودشون را گروگان گیری سیاسی نمیکنن،کاری که روسها انجامش براشون امریست متداول _ قیمت بهتر و اینکه تبادل اقتصادی خوبی هم داریم و اگر هم در اینده su30;35 و حتی j20هم خریدیم موتور آن اشتراکات زیادی داره باهاشون‌ البتهmi35 هم به خاطر وجود میگ ۲۹در خدمت مامیتونه با هزینه پایین سریعا عملیاتی بشه و ممکنه این گزینه هم بخاطر وجود پتانسیل یک گزینه مناسب باشه...........به نظرم داشتن جنگنده‌ای با هزینه عملیاتی پایین مولتی رول که بتونه حداقل چندتایپ فرسوده مارا بازنشست کنه خیلی عالیه برامون و باعث کاهش هزینه هاودرگام بعد قطعا باعث پرش مابرای تجهیزبه جنگنده های تخصصی برتری هوایی نسل5 خواهد شد.
  12. اصولا مقابل نسل پنج ها هنوز یک سخت افزار که به تنهایی سد مطمئنی برای دفاع باشه ساخته نشده و هیچ قطعیت در این‌زمان برای مقابله با آنها وجود نداره یعنی اگر شما مقابل دشمنی حمله کننده باشید که مجهز به به این پرنده ها باشد و شما هم از همون نوع داشته باشید بدون تاکتیک و جنگ شبکه محور هیچ شانسی نداریدو دست برتر با نیروی متهاجم است یعنی شما با تکنولوژی های فعلی حتی با تجهیز به نسل پنج ها به تنهایی نمی توانید از خودتان دفاع کنید ! برد رادار ها بشدت مقابل rcs کم و اخلال اونها کاهش پیدا کرده و زاویه محدود این رادار ها و تسلیحاتی که به کارگیری میکنید همه از ناکار آمدی فعلی برای مقابله با انها است . با توسعه این کلاس ها در اکثر کشورها و به خدمت گیری کشورهای پیشتاز برای مقابله و حفظ برتری خود به سمت نسل ۶ ها در حال حرکت هستند که شاید خبرهایی هم‌شنیدید.....
  13. یکی از نکات برجام بجز بحث صحه گذاری غنی سازی برای ما و داشتن بند غروب که درصورت حفظ آنو عدم تغییرش به نحوی مارا به نقطه‌ای میرسونه که غیر قابل بازگشت هست و به نحوی طرف های جهانی منجمله شورای امنیت هم اون را قانونی تایید کرده یک ویژگی دیگری هم داشت دیدگاه مارا بزرگتر کرد کشورهای منطقه‌ای که هیچ کشورهای اروپایی هم فعلا از نظر معادلات ما و تصمیم گیری برای ما تعیین کننده نیستن این در حالیه که سالها در زمان خاتمی وقت خودمون را برای مذاکره با کشورهایی که هیچ قدرت استقلالی ندارن هدر دادیم!