unstopable

Members
  • تعداد محتوا

    343
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

678 نشان لیاقت

درباره unstopable

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان یکم

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. چرا در بهبوهه درگیری های شدید خاورمیانه و در زمانی که ما نزدیک تر از هر زمانی به جنگ با اسراییل هستیم باید دوره خدمت سربازی کم بشه؟
  2. قطعا هیچی روسیه خودش کهنه کار این خطوطه ما احتمالا فقط نقشه های بدنه مدار ها و برنامه کنترلی را به روسیه دادیم.
  3. ممنون بابت شفاف سازی اما خب الان راه حل چیه ؟روس ها قراره تا کی و به چه قیمتی این سانت به سانت پیشروی را ادامه بدن.به نظر بهتر نیست روسیه شروع کنه و عقبه اوکراین و بنادر و محل ورود تجهیزات را بیشتر بزنه تا انبار های اکراین خالی بشه .یا مثلا اون پل های که روی رودخانه هست الان دیگه دلایل نزدنی که قبل ذکر می شد کم رنگ شده.حداقل با ایجاد کمبود مهمات نیرو های خودش را از زیر اتش اوکراین خارج کنه.
  4. خب شما روز هم که بخوای حمله کنی تلفات می دی زیر اتش توپ خانه حداقل شب اصل غافلگیری رعایت میشه .میشه کم کم پیاده نظام را جلو برد ما هم در جنگ 8 ساله بار ها این کار را کردیم .از طرفی یعنی روسیه و اوکراین هیچی یاد نگرفتن حتی اوکراین که امریکا بهش کمک می کنه ؟یعنی نمیشه این موانع را به خوبی شناسای کرد و در شب پیش روی کرد معبری زد یا کاری انجام داد .در همین مورد اخری که فرمودید اگر پیاده نظام در شب حرکت می کرد فکر کنم بهتر و با تلفات کمتری پیش می رفت.مثلا خود امریکا اگر بود این منطقه را چجوری تصرف می کرد؟ یه سوال دیگه هم دارم چرا در استاتوس نیستی شما؟
  5. با سلام خدمت اساتید عزیزی که این تاپیک که دانشگاهی در نوع خود است را زنده نگه می دارند. یک سوال خیلی مهم در تحلیل ها و خبر های که از حملات دو طرف منتشر میشه به نظر بسیاری از حملات در روز انجام میشه و در شب گویا حملات زمینی صورت نمی گیره این در حالی است که با بررسی نبرد های ارتش امریکا اونها در بسیاری از موارد شب ها حمله می کنند.علت این رویداد چیه؟ایا حمله در شب به غیر از تجهیزات ویژگی خاصی داره که انجام نمی شه یا بنده اشتباه متوجه شدم.؟
  6. احسنت به این دقت نظر ...به نظر میاد این کشتی قرار نیست فقط یک کانتینر بر لجستیک باشه انگار یه برنامه ای بزرگی طراحی شده...سلام کنید به قدرت جدید اقیانوس هند گلوگاه هفت دریا..یه زمانی می گفتن در خشکی خاور میانه گلوگاه چهار گوشه دنیا است و ایران قلبه این چهارراه حالا باید اضافه کنیم اقیانوس هند چهارراه هفت دریا است و ایران گویا قراره مشخص کنه که کت تنه کیه....حالا واقعا کت تنه کیه؟
  7. ان شا الله به سرنوشت شوم اراک دچار نشه .کسی از اراک خبری داره؟
  8. این ترکیب فقط ناو پهپاد بر شهید بهمن باقری را کم دارد شاید این ناو گروه یکم جیگرمان را خنک کند از این همه سال عدم توسعه درست و کارامدی پایین ......ای کاش بودجه و برنامه درستی هم برای ارتش تدارک دیده می شد تا این ناهمانگی تجهیزاتی در نیرو دریایی ارتش هر چه زودتر وضعیت بهتری پیدا می کرد....
  9. حاجی اجب چیز جیگری .خب حالا یک سوال مهم پیش میاد الان همین کشتی شهید مهدوی می تونه تا 64 تیر موشک حمل کنه حداقل که توان خوبی هست .یعنی مثلا سپاه گفته شهر موشکی رو خشکی جواب داد این را دیده بعد گفته شهر موشکی را ببریم تو دریا. حالا این را در نظر بگیرید .دوتا کشتی کانتینر بر را می زارید برای تهاجم یکی پر از کروز یکی پر از بالستیک در انواع مختلف سطح به سطح و سطح به ساحل چهار تا هم می چینی دورش تا خر خره پر می کنی موشک پدافندی.می ندازی وسط اقیانوس هند کلی هم جا داری برای تکاور و قایق تند رو .ترکیب ارزون و سمی میشه ... دوست دارم از این کار ها.... یه ناو بهمن باقری هم پر میکنی پهپاد می زاری اون وسط ها بچرخه واسه شناسایی .هر جا هم جا خالی بود پهپاد سویچ بلید و لانست کپی داخل میریزی روش....فقط یه ناو کم داری که ده تا رهگیر خوب بتونه حمل کنه اونوقت باید نفس کش طلبید.
  10. موافقم در نبرد فارکلند انگلیس با توجه هواپیماهای عمود پروازش درون کشتی های کانتینر بر یک همچین حرکتی زده بود که مقداری مشکل ساز شد.به نظرم فکر درستی نیست.مگر به این شکل که کشتی تجاری رسما به نظامی تبدیل بشه ..
  11. یک نکته یعنی سپاه یا کلا متفکرای نظامی ایران نشستن گفتن تو دریا حمله و دفاع روی کروز متمرکز هست و هوا پیمای جنگنده ما بیام حالا که بالستیکمون قوی هست بالستیک را ببریم تو دریا که هم تهاجم قوی تری هست هم دفاعی براش نیست؟استفاده از موشک بالستیک به این سبک سابقه داشته در جای از دنیا به غیر از زیر دریایی های هسته ای؟ شاید چند سال دیگه رده جدیدی از رزم ناوها پدید بیاد به اسم بالستیک بر مثلا یک ناو گروه محافظ حرکت کنه که وسطش به جای ناو هواپیما بر یه کشتی با 200 تا موشک بالستیک باشه.به نظرتون کار امده؟200 تا را شلیک کنه بعدش چی؟
  12. اگر به این تصویر دقت کنیم و یک حساب سر انگشتی انجام بدیم روی هر بخش 4 کانتینر جا یشه یعنی در طول حدود 32 کانتینر در هر طرف کشتی که میشه در مجموع 64 کانتینر اگر هر کانتینر یک تیر موشک حمل کنه میشه 64 تیر موشک بالستیک.که واقعا توان قابل توجهی است . حالا ما این کانتینر ها روی خیلی از ناو ها دیدیم به عنوان مثال روی مکران البته در مورد مکران کروز بودن انها محتمل تر هست .حالا سوال مهمی که به وجود میاد اینه که از انجای که ما امکان پرتاب موشک از سیلو های زیر زمینی را داریم ایا ممکنه ساز و کاری برای شلیک این موشک ها از داخل کشتی هم داشته باشیم .البته باید توجه داشت که ما هنوز سیستمی با توانای کولد لانچ نداریم اما به نظرم امکان پرتاب هات لانچ هم ممکنه باشه با تعبیه خرو جی های مناسب.همان گ.نه که در سامانه های پدافندی دریا پایه می بینیم. به هر حال در کل حرکت خوبی ست که نشون میده امکان نصب موشک های کروز هم هست که به احتمال زیاد قبلا عملیاتی شده به این شکل اما به نظر از منظر عملیاتی پختگی مناسب برای عمل در شرایط جنگی را نداره.احساس می کنم اینها همش تست های برای یک پروزه بزرگتری هست در زمان رو نمای مکران امیر خاندوزی گفتند که در حال طراحی ناو بالگرد بری از پایه هستیم دارم تصور می کنم یک ناو بالگرد بر ابی خاکی که توانشلیک موشک بالستیک هم داشته باشه .بسیار کار امد خواهد بود.به امید ساخت ناو های محافظ و فریگیت های بهتر برای نیروی دریایی ارتش. دوستان این حرکت سابقه ای در سایر نیروی های دریایی داشته ؟کسی اطلاع داره چون به نظرم ناو های هواپیما بر روسیه موشک بالستیک داشتند.
  13. فقط شلیک اخرش را عشق است.. ترکش شونده....