borna

Members
  • تعداد محتوا

    484
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

17

1 دنبال کننده

درباره borna

  • رتبه حساب کاربری
    03- ?????? ???

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. به نظر من m16a4 سلاح بهتر و کار امد تری هست و در کل از قیافه ی g36 خوشم نمیاد زیاد m16 کاملا امتحانشو پس داده و از نظر من به g36 برترب دارد راستی دوستان کسی از اون سلاحی که ایران ساخته و شبیه m16 هست و مخصوص تیپ هوابرد ارتشه اطلاعاتی داره و اینکه اصلا برنامه ای برای جایگزینی این سلاح با g3 یا کلاشینکوف ریخته شده؟
  2. واقعا خبر ناراحت کننده ای بود من نمی دونم اخه چرا این سوخو 24 هی سقوط می کنن به نظر من بهتر که فقط زمان جنگ ازشون استفاده بشه فکر می کنم از اون 24 عدد سوخو 24 حدودا 3 تاشون سقوط کرده باشند درکل خداوند رحمتش کند روحش شاد
  3. اینطور که توی این مقاله گفته شده سوخو27 pu ایران از f22 هم قویتره سوخو27 یه جنگنده در حد mig29 هست فقط کمی رادارش و حمل تسلیحاتش بهتر و متنوع تر هست اینکه ما سوخو 27 داریم خیلی خوبه ولی 25 تا از اون دردی رو از ما دوا نمی کنه البته بودنش خیلی بهتر ار نبودنش هست. اگر این بزرگنمایی ها در مورد su 30 mki هند بود یا su35 خود روسیه قابل باورتر بود
  4. از نظر نیروی زمینی ما قوی تریم ولی از نظر هوایی و دریایی عربستان با داشتن تعدادی ناوپیشرفته که فکر کنم از فرانسه با انگلیس خریده بود به اسم الریاض اگه اشتباه نکنم در مقابل f15 های عربستان ما حدود 30 تا f14 داریم که اگر هنوز فونیکس داشته باشیم بر f15 های عربستان که از مدل اصلیش ضعیف تر هستن برتری دارن و 40 تا mig29 که اگر به smt ارتقاع داده نشده باشند زیاد نمیشه روشون حساب کرد البته در مقابل عرستان تعداد زیادی تورنادو داره که حدود 40 تاشون مخصوص نبرد هوایی هستند اگه اشتباه نکنم.
  5. ولی به نظر من ناوهواپیما بر هنوز دورش تموم نشده و حالا حالا ها بهش نیاز هست قدرتی که ناوهواپیما بر به یک کشور میده با هیچ وسیله ی جنگی به جز بمب اتمی قابل مقایسه نیست ولی از بمب اتم بصورت گسترده تمی توان استفاده کرد اما از ناوهواپیما بر در هر نوع جنگی می شه استفاده کرد در واقع یک ناوگا شامل ناوهواپیما بر و رزم ناو و زیردریایی هم از نظر دریایی می تونه به دشمن حمله کنه و هم از هوا توسط جنگنده ها که البته روسیه با این وضع اقتصادی خرابش و میگ های 29 و یا همین سوخو 33 ها نمی تونه حرفی برای گفتن در مقابل امریکا داشته باشه ولی روی این جنگنده های برای مقابله با جنگنده های اروپایی میشه حساب باز کرد
  6. به نظر من روسیه از نظر جنگنده های ناونشین بسیار ضعف داره در مقابل غرب یعنی فرانسه و امریکا و حتی با ورود mig29k روی ناوهوایمابر خود انچنان تغییری در قواش صورت نمی گیره مگر اینکه تولید pak fa t 50 ناونشین رو در دستور کار داشته باشه روسیه تا کی می خواد از جنگنده های نسل 4 با هزار به روز رسانی در مقابل جنگنده های نسل 4.5 و 5 ناونشین غرب استفاده کنه. به نظر شما دوستان چرا روسیه با ان همه قدرت فقط از یک ناوهواپیما بر استفاده می کنه در صورتی که هم جنگنده به تعداد بالا داره و هم ابر قدرت هست و می تواند از عهده ی نگهداری تعدادی بیشتر از سه فروند ناوهواپیمابر بر بیاید ایا این درسته که برزیل و هند یک ناوهواپیما بر داشته باشند و روسیه هم یکی؟
  7. قیافه ی سلاح که زیاد قشنک نیست من m4 رو به این ترجیح می دم ظرفیت خشابشم که 20 تاست و اگر از نظر لگد هم مانند g3 باشه پس نباید زیاد سلاح خوبی باشه ولی عمرا در حد g3 لگد داشته باشه ما هم بهتره به فکر ساخت سلاحی با این کالیبر ولی خشاب 30 تایی و لگد کمتر نسبت به g3 برای جایگزینی با این سلاح ها باشیم
  8. ممنون از نظرات دوستان به نظر بنده جگنده ی su 33 یکی از مانورپذیر ترین جنگنده هاست و حدود 55 میلیون دلار قیمت هر فروند از این جنگنده می باشد و قرار است که mig 29k جایگزین این جنگنده ها شوند سوخو 33 از یک رادار بهبود یافته سوخو 27 استفاده می کنه ولی در حالت کلی برد مفید این رادار 100 الی 120 کیلو متر می باشد و در داگ فایت از دو جنگنده ی دیگر برتر می باشد. جنگنده ی rafale مولتی رول می باشد و از مانور پذیری بسیار خوبی برخوردار است اما نه در حد سوخو33 قیمت هر فروند ان بین 80 تا 90 میلیون دلار می باشد این جنگنده از پیشرفته ترین جنگنده های جهان است و از تجهیزات پیشرفته تری نسبت یه سوخو 33 استفاده می کند و از نظر برخی کارشناسان پیشرفته تری جنگنده ی اروپا می باشد حتی بهتر از eurofighter typhoon . این جنگنده از رادار AESA استفاده می کند که مخفف Active Electronically Scanned Array می باشد و البته در حال تعویض با یک رادار بهتر و جدیدتر نیز می باشد که برد رادار این جنگنده را نیز بهبود می بخشد برد رادار فعلی 120 الی 140 کیلو متر می باشد این جنگنده از rcs پایینی برخوردار است و تا حدودی نیمه پنهان کار نیز می باشد این جنگنده در فواصل دور به راحتی سوخو 33 را منهدم می کند به دلیل داشتن تجهیزات به روز تر و رادار بهتر و در فاصله ی متوسط این به همین ترتیب می توند حریف خود سوخو33 رو نابود کند و تنها در داگ فایت مغلوب سوخو 33 می شود. جنگنده ی f35b هم مولتی رول می باشد و از مانورپذیری خوبی برخوردار است و یک جنگنده ی نسل پنجمی و پنهان کار است و قیمت هر فروند ان 150 میلیون می باشد و هنوز وارد خدمت نشده وای از لحاظ تجهیزات الکترونیکی بعد از f22 برترین جنگنده می باشد و توانایی بلند شدن در باندهای کوتاه و نشستن بصورت عمودی را نیز دارا می باشد از برد رادار این جنگنده اطلاعی ندارم و از دوستان که می دانند برد رادار این جنگنده چقدر است لطفا ذکر کنند ولی نباید کمتر از 200 کیلومتر باشد و در نبرد در فواصل دور به دلیل پنهان کار بودن و تجهیزات پیشرفته تر می تواند دو جنگنده ی دیگر را نابود کند و در فواصل متوسط به دلیل کشف شدن توسط رادار های دو جنگنده ی دیگر از توانایی های ان کاسته می شود م تنها می توان گفت در برابر سوخو33 برتری کامل دارد و در نبرد داگ فایت نیز مغلوب حریف روسیه خود سوخو 33 می شود و با rafale در یک سطح قرار می گیرد. در مورد برد رادار f35b منتظر پاسخ دوستان هستم.
  9. با سلام خدمت تمام دوستان عزیز و تبریک سال نو من چند وقتی بود که وقت نمی کردم به سایت سر بزنم و گفتم پست اولم رو با این تاپیک اغاز کنم. از انجا که این سه جنگنده همه قابلیت پرواز از روی ناوهواپیما بر رو دارند مقایسه ی این سه جنگنده می تونه جالب باشه و البته هر سه از قدرتمند ترین جنگنده های ناونشین می باشند و به ترتیب ساخت فرانسه و روسیه و امریکا می باشند البته درسته که f35 جنگنده ی نسل پنجمی می باشد و هنوز وارد خدمت نشده ولی در اخر این سه جنگنده می بایست از ناوهواپیما بر خود محافظت کنند و برسی چکونگی مقابله با یکدیگر این سه جنگنده می تواند جالب باشد. و مقایسه این سه جنگنده در فواصل ماورای دید و متوسط و داگ فایت می باشد تا مشخص شود کدام یک از این سه جنگنده بهترین عملکرد را می تواننند از خود نشان دهند البته بعد از مشخص شدن جنگنده ی برتر در نبرد هوایی به مقایسه ی این سه جنگنده در نبرد ها ی هوا به زمین نیز می پردازیم. منتظر نظر کارشناسی دوستان عزیز هستم. ممنون
  10. دوستان به نظر من بحث خريد جنگنده ديگر قديمي شده و اگر صلاح كشور در اين بود حتما سوخو 30 خريداري مي شد ولي اين اتفاق نيفتاد به نظر من ما 2 تا راه داريم تا قدرت خودمون رو براي مقابله با نيروي هوايي امريكا يا هر كشور ديگه تقويت كنيم . 1- تقويت هرچه بيشتر پدافند هوايي و رادار هاي زميني و خريد و توليد سيستم هاي همچون اس 300 2- ساخت يك جنگنده ي بسيار پر قدرت نسل پنجمي بصورت بومي به كمك روسيه يا شريك شدن با روسيه براي اجراي طرح هاي مانند سوخو 47 يا سوخو 50 با ميگ 1.41 كه بر تمام جنگنده هاي نسل 4 و 4.5 برتري كامل داشته باشه كه ديگر نگران اف 15 و 15 و 18 و حتي اف 35 هم نباشيم . به نظر من كشور ما يه راهي رو بين اين دو با سرعت كمه داره طي مي كنه كه به نظر من تمركز روي هر كدوم بيشتر جواب ميده.
  11. با سلام خدمت Electro_officer خان بلاخره بعد مدت ها سايت يك تاپيك درست و حسابي ديگه اي هم به خود ديد البته بقيه ي تاپيك هام خوب اند . اميدوارم فلانكر و ديگر دوستان فعال به سايت برگردند و شاهد تاپيك هاي تخصصي تري باشيم . من نمي دونم والا فرق خاصي نسبت به ديگر ناوهاي امريكايي نداره كه بهش بگيم نسل بعد فقط يكم تميز تر و شيك تر از بقيه ي ناوهاي هواپيمابر است.
  12. [quote][quote]به هر حال بايد ديد اين داستان جنگنده ي نسل 5 ما چه مي شود اگر حتي در حد يه تامكت هم باشد جاي اميدواري داره.ممنون [/quote] اگه همه اف 14 هاي ايران را عملياتي و در شرايط ايده ال در نظر بگيريم و وشكل موشك (بخصوص فونيكس) هم در ميان نباشد و خلبانهامون هم در شرايط ايده ال باشن و امريكا يا اسراييل(كلا هر نيروي مهاجم) از جنگنده هايي مثل اف 22 يا اف 35 استفاده نكنند يعني از همان تركيب سنتي خودشون يعني اف 16 +پشتيباني اف 15 استفاده كنند در اون صورت اف 14 هاي ما در رهگيري و نبرد هوايي برتر خواهند بود؟[/quote] دوست عزيز در چنين شرايطي كه شما فرموديد من يه تاپيك قديمي داشتم كه در ان به بررسي تامكت در مقابل اف 16 و 15 و 18 پرداخته شده بود اونطور كه نتيجه گيري كرديم معلوم شد در شرايط بسيار مناسب تامكت هاي ما با داشتن فونيكس قدرت شليك اول را خواهند داشت در مقابل اف 16 و 15 اما در مقابل اف 18 كاري از تامكت هاي ما ساخته نيست البته اف 15 هاي اپ گريد شده اي هم هستند كه قدرت بالايي دارند كه بايد بررسي شود ولي بصورت كلي نمايد زياد اميدوار بود به تامكت ها چون عمرشونو كردن و الانم به زور سرپا هستند.
  13. بنده هم با نظر ارش خان موافقم ما جنگنده اي براي مقابله با امريكا و يا تهديد هاي ديگر نداريم بهترين راه مقابله همين پدافند هوايي است به نظر من خريد در اين مورد ضرر نيست بر عكس خريد جنگنده البته اس 300 هم تا حدودي براي امريكايي ها اشناست و فكر كنم اطلاعاتش رو بطور كامل دارند و براي مقابله با اون جنگ الكترونيك لازم ما بايد تغييراتي در اس 300 هايمان انجام بديم تا دست پر به استقبال حريف بريم اين تغييرات مي تونه مقاوم كردن موشك ها در برابر جنگ الكترونيك و ... باشه كه دوستان بهتر مي دونن به هر حال بايد ديد اين داستان جنگنده ي نسل 5 ما چه مي شود اگر حتي در حد يه تامكت هم باشد جاي اميدواري داره.ممنون
  14. سلام و خسته نباسيد خدمت اقا مصطفي اميدوارم از اين همه تايپ كردن خسته نشده باشيد. واقعا جاي تاسف داره چه ميشه گفت منتظر نظر دوستان هستيم من برنامه رو نديدم ولي دارم اون لينك هارو مي خونم به هر حال ممنون.
  15. borna

    تمپلار ها چه کسانی بودند؟

    دوستان عزيز اين تاپيك بسيار ارزش مند است اگر دوستان لطف كنن يه نگاهي هم به اين تاپيك بندازن و اگر مايل بودن بحث رو ادامه بدن اين استاد مصطفي هم اگر يه سري به سايت بزنه بد نمي شه خيلي وقته بحث درست حسابي تو سايت نداشتيم در كل اين مبحث هاي مي تونه خيلي مفيد باشه از استاد رضا كياني هم در خواست مي كنم ما رو با اطلاعان مفيدشون روشن كنن دوستان فقط پست هاي قبلي بخونن موضوع دستشون بياد.