sokuteasemuni

VIP
  • تعداد محتوا

    609
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

1,241 Excellent

درباره sokuteasemuni

  • رتبه حساب کاربری
    02- ?????? ???

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    ?????

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. از مقایسه سایر اجزای پیکربندی فاتح-313 در یک طرف و فاتح-110 و ذوالفقار در طرف دیگه میشه دید که ذوالفقار بیشتر شباهت داره به 110 تا به 313 از جمله همون شکل بالک های انتهایی مثلثی در این موشک ها. اگر این مطلب که ذوالفقار سر جنگی بارانی داره رو روش حساب کنیم، احتمالا سرجنگی سبکتر از یک سرجنگی منفرد خواهد شد مگر اینکه حجم بیشتری به سرجنگی تخصیص پیدا کنه که داستان دار میشه بحث بازطراحی موشک.
  2. با سلام خدمت همه دوستان با تبریک دستاورد موشک ذوالفقار برد 700 یا 750 کیلومتری، باید توجه داشت تصاویر موشک شلیک شده ذوالفقار با تصاویر شلیک موشک فاتح-313 یکی هست :   [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/Zolfaghar_282929~1.JPG][/url]   فقط واحد فتوشاپ در این شلیک نقش ایفا کرده.   همچنین شکل بالک های کوچک انتهایی ذوالفقار شلیکی با فاتح-313 یکی هست و کلا یعنی یکی هستند   به علاوه شکل دماغه ذوالفقار شلیکی با ذوالفقار تولیدی متفاوته، ذوالفقار رژه بندرعباس هم که نمیشه روش حساب کرد
  3. سلام   امشب (21/8/93) از شبکه 1 سیما مستندی با نام 7 دقیقه تا تل آویو پخش شد؛ کاری از برنامه ثریا.   احتمالا برنامه امشب ثریا با موضوع دستاوردهای موشکی باشه.             لینک دانلو مستند 7 دقیقه تا تل آویو
  4.   درب محفظه ارابه فرود در RQ اصل:     در مورد شکستن چرخ آرکیو در هنگام به غنیمت گرفته شدن:   * چرخ های آرکیو موقع فرود شکست به گفته سردار حاجی زادة، چرخ های پهپاد مدرن امریکایی در هنگام فرود در کویر اسیب دید و شکست اما سنسورهای آن هیچ اسیبی ندیده است. وی افزود: شاید بعدا تصمیم گرفتیم تصاویر اجزای آن را که توسط متخصصان نیروهای مسلح باز شده، منتشر شود.
  5.   سردار حاجی زاده تو مصاحبه ای که با مرآتی داشت گفت رنگش رو تیره کردیم که برای فیلمبرداری مناسب باشه   اگه این باند همون باندی باشه که فیلم پرواز شاهد-129 ازش هست که میشه مقایسه بهتری برای بدست آوردن ابعاد دهنه بال داشت
  6.   با توجه به استفاده از آنتن در بالای پهپاد، از برآمدگی های روی بالها (محل آنتن ستکام) برای حمل سلاح استفاده می شه دیگه؟
  7. اگر تحریم‌های ایران علیه آمریکا برداشته شود شاید یک نمونه ایرانی را به آمریکا بدهیم   سردار امیر علی حاجی زاده با بیان اینکه آمریکایی ها با دیدن RQ170 ایرانی سکته ناقصشان کامل می شود تاکید کرد: نمونه آمریکایی آن را چون غنیمت است پس نمی دهیم اما اگر تحریم‌های ایران علیه آمریکا برداشته شود شاید یک نمونه ایرانی را به آمریکا بدهیم. وی با اعلام اینکه فیلم پرواز پهپاد RQ170 ایرانی امروز(چهارشنبه) از سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد، اظهار داشت: از زمان به غنیمت گرفتن هواپیمای RQ 170 آمریکایی تا زمان به پرواز درآمدن RQ 170 ایرانی کمتر از سه سال گذشت و در طی این مدت ده ها پروژه تعریف شد که یکی از آن پروژه ها ساخت و مهندسی معکوس هواپیمای RQ 170 بود. وی افزود: در زمینه ساخت RQ 170 ایرانی طراحی معکوس صورت گرفت. طراحی معکوس با مهندسی معکوس تفاوت دارد به این معنا که در ساخت RQ 170 ایرانی با استفاده از برخی زیرمجموعه ها و ایده های اصلی هواپیمای آمریکایی ایده های بومی نیز در فرایند تولید RQ 170 ایرانی بکار گرفته شد. سردار حاجی زاده در تشریح مشخصات و قابلیت‌های پهپاد RQ 170 خاطر نشان کرد: همانطور که متخصصان امر هوایی اطلاع دارند مجموعه بال بدنه و بخش عمودی و افقی هواپیما در یک بال خلاصه شده که از طبیعت الگو گرفته است و به همین دلیل میزان اصطکاک و مصرف سوخت آن نسبت به مورد مشابه بسیار کاهش پیدا کرده است. فرمانده نیروی هوا فضای سپاه رادار گریزی و پنهانکاری را از ویژگی های اصلی پهپاد آمریکایی دانست و افزود: این ویژگی ها باعث شده بود تا این هواپیمای بدون سرنشین نقش اول جاسوسی سازمان سیا را در منطقه ایفا کند که البته با به غنیمت گرفتن این هواپیما ضربه ای به پیکره آمریکایی ها وارد شده که به سادگی التیام پیدا نخواهد کرد. وی با اشاره به طراحی معکوس این پهپاد به دست توانمند متخصصان ایرانی و تاکید بر دست‌یابی به محموله‌ها اهمیت آن نسبت به خود هواپیما گفت: با به غنیمت گرفتن این هواپیما در واقع به قابلیت های پرنده در بخش جاسوسی و پنهانکاری و اطلاعاتی که در آن انباشته شده بود و نیز روش هایی که آمریکایی ها برای جاسوسی داشتند دست پیدا کردیم. وی با تشریح مختصات و قابلیت‌های پهپاد RQ 170 ایرانی عنوان کرد: هواپیما ها از بدنه، بال عمودی و بال افقی و بال اصلی تشکیل شده اند ولی در این نوع هواپیما همه این چهار جزء در بال خلاصه شده اند و این به کاهش وزن کمک می کند و با کاهش سرعت واماندگی و مصرف سوخت ، مداومت پرواز را افزایش داده و کمک می کند این هواپیما ماموریت های خود را نسبت به هواپیماهای هم اندازه خود و یا در مقایسه با هواپیما های سنتی که بال افقی، عمودی و دمی دارند بهتر اجرا کند. فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در تبیین نوع کاربری و مأموریت‌های پهپاد RQ 170 ایرانی بیان داشت: اولین نمونه‌های ساخته شده این هواپیما رزمی است و با توجه به نوع موتور جت، موتور پیستونی، در اندازه‌های مختلف در بخش‌های مراقبت، شناسایی و رزمی و انواع و اقسام مأموریت‌های مرتبط مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، البته این امکان توسط متخصصین فراهم شده تا نمونه‌های دیگر این هواپیما نیز ساخته شود. سردار حاجی زاده زمان ماموریتی شدن این هواپیما را سه ماهه چهارم سال جاری عنوان کرد و گفت: تا پایان سال برنامه داریم حداقل 4 فروند از این نمونه ها را بومی و وارد ماموریت هم بشویم، ولی اجرای ماموریت های انبوه از سال آینده آغاز خواهد شد. فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پایان در خصوص نامگذاری پهپاد RQ 170 ایرانی اظهار داشت: نامگذاری RQ 170 ایرانی را به مردم عزیز کشورمان واگذار می کنیم و از طریقی که اعلام خواهد شد از آنها کمک خواهیم گرفت. =+=+=+=+=++=+=+=+=   توی فیلم مصاحبه که از شبکه 1 پخش شد سردار حاجی زاده گفتن آمریکایی ها در آرکیو از فلز هم استفاده کرده بودن که ما استفاده نکردیم   به سهم خودم این دستاورد بسیار ارزنده رو به همه دست اندکاران این کار بزرگ وعلاقمندان پیشرفت کشور تبریک عرض می کنم.   امیداوارم در رژه های نیروهای مسلح پرواز جمع این آرکیو های ایرانی رو ببینیم؛ شوق دیدن تصاویر آزمایش های رزمی هم که جای خود داره...
  8.   استفاده از طرح بال متغیر برای غلبه بر مشکلات و ایجاد مزیت هایی بود که بعدها با پیشرفت در علوم مرتبط با طراحی و ساخت بال، مرتفع شد. البته هنوز میشه مزیت هایی برای بال متغیر تراشید اما در نظر گرفتن جمیع پارامترها باعث شد که این طرح منسوخ بشه. (فعلا)   طرح قاهر، یک نوآوری محض نیست و سابقه داره در طرح های دنیا که قبلا دوستان مفصل گفتن در موضوعات (تاپیک ها) مربوطه.     جنگنده نیمه سنگین شاید به این طرح نزدیک باشه:     همچنین، صرف نظر از میزان عجیب بودن گفته زیر در مورد نصب بدنه!، به هر حال باید یه طرح بدنه ای بوده باشه که حرفش زده شده:
  9. HUD فانتوم ئی از روبرو:     این از اونهاییه که کنار ورودی هواش، آرم مربوط به بازسازی (یا بهسازی) خورده:     از بقل:     تصاویر هم که مال رزمایش پارسال در بندرعباس هست
  10. ممنون از دوستان :rose:   قسمت دوم کی پخش میشه؟
  11. sokuteasemuni

    زرهی ایران به روایت تصویر

      [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/1~38.jpg][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/37414.jpg][/url]
  12.   بله دیگه 100%؛   منظور بنده هم از اون حرف، بین تک نفره ها بود.
  13. تأییدی در کار نیست...   این هم تصاویری قدیمی و جدید از F-5E به شماره 7332 با لوله سوختگیری، تقدیم به شما دوست عزیز:     این هم تصاویری از F-5E به شماره 7070 با لوله سوختگیری:       نتیجه اخلاقی: یا دو F-5E مجهز به لوله سوختگیری شدن، یا 2 شماره به این نمونه تعلق گرفته در طول زمان.
  14.   عکس دوم به نظر میرسه متعلق به رزمایش نهاجا در تبریز در سال90 باشه! تصاویر دیگه بلند شدن 7332 در رزمایش مذکور:   [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/N1009950-1740072.jpg][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/N1009958-1740156.jpg][/url] [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10146/razmayesh_28629.jpg][/url]
  15. اولین مانور ضربت ذوالفقار که در سال 76 بود فکر کنم؛ در اون سال که پروژه صاعقه شروع نشده بود. اگه یادتون باشه اول از این پروژه با اسم صاعقه80 نام برده می شد.   تصویر اولین صاعقه در اولین رونمایی که دارای ورودی هوای کمکی موتور هست رو هم که قرار دادیم