Blaze

Members
  • تعداد محتوا

    1,356
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

90

درباره Blaze

  • رتبه حساب کاربری
    04- ??????

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. یک مطلب رو یادم رفت بگم که نیرو های حزب الله عملا کماندو هستند و فقط به این خاطر که رسما تحت امر ارتش لبنان نیستند بهشون چریک گفته میشه.
  2. ممنون والتر عزیز [quote]در کشور ما دو اصل کلی بر تمام فعالیت‌های کماندوها سایه انداخته است. «ایمان» و «اراده». هوش در جایگاه سوم قرار دارد[/quote] اینها دوتا نیستند و در واقع جزیی از همدیگه به شمار میرن. در ضمن این امر مختص کشور ما نیست و در همه ارتش های دنیا اول قدرت ایمان ملاکه البته تعریف ما از ایمان با تعریف اونها فرق میکنه ولی در کل این اراده هستش که از یک انسان یکم کماندو میسازه چون اگر دقت کنید میبینید اکثر دوره ها روی این قدرت اراده تمرکز دارند و میخواهند در طول این دوره ها این قدرت اراده را آزمایش کنند مثلا اگر فیلم های Elite Squad یا همین مستندی که جناب insideman در تاپیکشون قرار دادند رو ببینید متوجه میشوید که اکثر این آموزشها میخواهند قدرت اراده رو بالا ببرند و در خیلی از دوره های آموزشی بیشتر فشار روانی وارد میشه تا جسمانی. [quote] در شرایطی که قهرمان تکواندو استان تهران در اثر شدت فعالیت بیهوش شد[/quote] نمیدونم چرا اینجوریه ولی افرادی که زیاد اهل ورزش نیستند معمولا بهتر تو این شرایط دوام میارند. خودم خیلی جاها دیدم که ورزشکار ها از پا در آمدند ولی سایرین نه؟!!!! [quote]کماندوها معمولا به صورت تیمی فعالیت میکنند ولی چریک ها بیشتر دوست دارند انفرادی کار کنند.[/quote] فکر نکنم این مساله عمومیت داشته باشه و بسته به نوع ماموریته. خیلی جاها که کماندوها وظیفه مراقبت ، شناسایی و دیدبانی رو دارند تکی کار میکنند و معمولا تا جایی که بنده به خاطر میدم چریک ها به صورت گروهی همیشه حرکت میکنند البه با فاصله مناسب از هم. [quote]هر چیزی که گیرشون بیاد. ریشه گیاه، برگ، میوه جنگلی، موش، مار و بعضی چیزهای دیگه.[/quote] بله مثلا خرگوش. یکی از دوستام نحوه خوردنش رو میگفت که باید به طرز خاصی پشت گردنش رو بگیره و با دندونت پوستش رو بکنی و بخوریش و البته یک کلیپ هم ازش نشون داد که !! [quote] فقط کافیه سی‌ چهل تا قرص مخصوص با خودتان داشته باشید.[/quote] درسته ولی این قرصها برای بیشتر از 5 روز (یا نهایت یک هفته) جواب نمیدن و باید بعد از این مدت یک وعده قضای درست درمون به معده برسه وگرنه طرف ضعف میکنه و کلی بلای دیگه هم سر خودش و معده اش میاد. [quote]يك چريك، هميشه نسبت به يك ارتشي برتري داره[/quote] اتفاقا به نظر من در حالت کلی این کماندو هستش که به چریک برتره. چون آموزش های تخصصی میبینه و قابلیت های خاص داره که یک چریک ازش بی بهره است و تنها برتری چریک به کماندو در منطقه خودشه که بر اون اشراف اطلاعاتی داره وگرنه در خارج از اون محدوده یک چریک آموزش ندیده به هیچ وجه برتری بر یک کماندو اموزش دیده نداره. به علاوه اینکه چریک ها اصولا تنها عملیات بزن و در رو رو انجام میدن در حالی که کماندو ها قابلیت انجام طیف وسیعی از ماموریت ها رو دارند. در ضمن چریک یک ضعف بزرگ داره و اون وابستگی به عقبه که همون مردم عادی یا در برخی موارد سازمان ها یا کشورهای حامی هستش که کار رو براش در خیلی از موارد سخت میکنه.
  3. این کار از اینی که هستیم بدبخت ترمون میکنه. در اینصورت تمام شرکت های خصوصی اینترنت به اصطلاح پرسرعت حذف میشوند و فقط این نوع اینترنت را باید از خود شرکت مخابرات تهیه کنیم اون هم با هر قیمتی که این شرکت بگه و صد البته با سرعتی در حد دایال آپ!!! امیدوارم هیچ گاه اجرایی نشه.
  4. دستت درد نکنه فرشاد جان این یکی آخر مستنده ، خیلی باحاله . هرکی دوست داره عضو کلاه سبز ها بشه این رو نگاه کنه بعد ببینه سر تصمیمش میمونه یا نه؟
  5. چه عجب یکی پیدا شد یک تاپیک درست درمون زد. دستت درد نکنه عزیز با این ترافیک حجمی مزخرف ما که کاری از پیش نمیره باید دست به دامن وایرلس دانشگاه شد.
  6. بالاخره هر جنگ افزاری برای پیدا شدن نقاط ضعف و قدرتش نیاز به یک میدان جنگ داره و کجا بهتر از این میدان جنگ بی دفاع؟ البته در کنارش میتونند نیم نگاهی هم به سیستم های پدافندی ما داشته باشند ولی اگر عمده هدفشون این بود باید این پرنده رو در عراق مشاهده میکردیم.
  7. [quote] سه نوبت بمباران ! 6.30 10.30 و 7 صبح روز بعد !! ..... !! (پس این حرف که هلیکوپترهای روشن (با پروانه در حال حرکت رو زدن خلاف واقع هست) چون نمیتونسته از دو شبانه روز روشن مونده باشند [/quote] وریور جان در متن بارها ذکرشده [size=18]بمباران[/size]! واین در صورتیه که هیچکدوم از عکسها این رونشون نمیده که پرنده ها مورد اصابت بمب قرار گرفته شده باشند.(مثل قضیه 11 سپتامبر که گفتند برجها به علت برخورد هواپیما ها فرو ریختند در حالی که درست عمودی فرو ریخته بودند مثل انفجارهای طراحی شده!) نعش هلیکوپتر ها درسا مثل مال C130 میمونه انگار آتشش زده باشند! در ضمن در هیچ کدوم از عکسهایی که من تا به حال از این محل دیدم اثری از اصابت بمب به زمین نبود.(فکر نکنم هیچ خلبانی بتونه اینقدر با مهارت بمب سقوط ازاد رو با دقت میلی متری پرتاب کنه!)
  8. ممنون جناب نجف یک سوالی برام پیش آمد: در اون زمان که عملیات در شب بوده شما تجهیزات دید در شب که نداشتید ، چجوری میجنگیدید؟ از روی آتش اونها گرا میگرفتید؟ منور مینداختید؟ چکار میکردید؟
  9. سلام عزیز دستت درد نکنه (میگم این موتور تراستش شبیه به خودته) علت به وجود آمدن چنین عجوبه ای (SR_71 وموتورش) این بود که در اونزمان سرعت حلال مشکلات بود و پرنده ای که سرعت زیادی داشت اصولا شکار سیستمهای پدافندی نمیشدو تقریبا هیچ رهگیری هم نمیتونست بهش برسه ودر ضمن رادار ها هم خیلی نمیتونستند شناساییش کنند امادر دهه 70 میلادی دیگه ورق برگشت و با ظهور رهگیر هایی مثل فاکس بت (MIG 25) و تامکت به همراه موشک هاشون دیگه سرعت تا حد زیادی خاصیت خودش رو از دست داد و RCS جای اون رو گرفت که نتیجه اش F 117 و B 2 بود. اما این موتور یکخاصیت فوق العاده ای که داشت ترکیبی بودنش بود که علاوه بر کارایی بالا مصرف سوخت و استهلاک رو هم پایین میاورد که نتیجه اش مداومت پروازی بیشتر و طول دوره تعمیرات بیشتر به همراه هزینه های کمتر بود.(حتما میدونید که اگر یک میگ 25 بیش از چند دقیقه در حالت پس سوز حرکت میکرد یا باید موتورش رو اورهال میکردند یا اینکه دربست به سطل آشغال مینداختند و عملا این جنگنده بیشتر از چند دقیقه نمیتونست با سرعت بیش از 3 ماخ حرکت کنه)
  10. [quote]تو يكي از همين تاپيكها بود كه خوندم، يكي از عوامل آسيب جنگنده هاي ايراني در جنگ، اشتباهات تيربارها و پدافندهاي خودي بود كه به جاي هواپيماهاي عراقي ميزدن نيروي خودي رو!!![/quote] درسته و بیشترشون هم کار پدافند ارتش نبوده چون اونها فرق یک فانتوم ومیگ 23 رومیتونستند از هم تشخیص بدن. [quote]حسن شکیبی اظهار داشت: 400 هواپیما از طریق ناو هواپیمابر نیکسون وارد خلیج فارس شده و آماده بمب باران ایران بودند.[/quote] از همین جا سواد این فرد مشخصه! 400هواپیما توسط یک ناوهواپیمابر!!!! میگم شاید اسمش رواشتباه نوشته باشه ومنظورش ناودیگوگارسیا بوده! (ناو اینتر پرایز تنها 250 خلبان با خودش حمل میکنه حالا شما تعداد هواپیما ها رو حساب کنید!) [quote]نميدونم فرمانده امير نمكي چه قصدي داشته براي اين مصاحبه!!![/quote] معلومه روشن کردن حقیقت و روکردن دروغ هایی که تا حالا امثال شما تحویل این مردم دادند! کجا هستند اونهایی که همش دم از احترام به مسئولین میزدند واگر کسی به یکی از سرداران سپاه اعتراضی میکرد سریع جبهه گیری میکردند و میگفتند که وای به فلانی توهین شد و... از نوشته های embassador اینطور میشه برداشت کرد که این فرمانده کهدر جنگواینها حضور داشته و کلی پرواز جنگیانجام داده و با خیلی از مسایل قبل ، حین و بعد جنگ آشنا بوده دروغ گو هستش و فقط 4تا کتاب که اعتبارشون درسایه ای از تردید قرار داره درست میگن. (البته الان میدونم که یکی از مدیران ارشد الان میاد و پست من رو پاک میکنه و طبق معمول من رواز تاپیک اخراج میکنه!)
  11. خواهش میکنم محمد اقا راستی یادم رفت اول مقاله بگم که NIKE اسم خدای پیروزی افسانه های یونان بوده.
  12. [quote][quote]و ایضا مسئولین رسانه ها تا تصویر درستی از این ارتش غربی - شرقی نشون مردم بدن [/quote] رضا جان عزيز: از بحث رسانه ها و مسئولين كه بگذريم ... بهترين راويان خود جنگ همين بچه هاي رزمنده ارتشي و سپاهي هستند كه ايضا خودشون دست به كار شدن و در قالب كاروان هاي راهيان نور و ... داستان جنگ رو در صحنه روايت ميكنند ![/quote] خوب صدرا جان به نظر خودت چند نفر به بازدید این مناطق میروند و چند نفر باقی میمانند؟ به نظر شما این نستندی که درباره تکاوران دریایی چند روز پیش پخش شد موثر تر بود یا این خاطرات در این مناطق و آن زمان؟ بالطبع یک فیلم یا سریال خیلی میتونه بهتر یک مطلب رو منتقل کنه اگر واقعیت رو نشون بده ، وقتی ما n ساله داریم میگیم اینها پخمه بودن طبیعتا نمیتونیم این ذهنیت رو با چند تا مصاحبه برگردونیم وکار بزرگرومیطلبه. مثلا آمریکا هیچ وقت نمیاد ویتنامی ها رویکمشت انسان وحشی وبی مغر نشون بده چون بعدش این صحبت پیش میاد که بهشونمیگن شما چقدر بیعرضه بودید که از دست اینها شکست خوردید! درسته؟ مخلص کلوم اینکه بهتره هرچیزی حقیقتش نشون داده بشه حتی اگر این حقیقت خیلی شیرین وفانتزی نباشه
  13. خوشم میادکه کم کم دروغ های یک عده داره رو میشه! این از طبس ، و قبل از جنگ و خرمشهر ، منتظر بقیه اش هستیم.
  14. [quote]ممنون دست درد نکنه برادر خیلی عالی بود - به تک تک دوستان پیشنهاد می کنم حتما حتما با دقت این مقاله را مطالعه کنند .[/quote] و ایضا مسئولین رسانه ها تا تصویر درستی از این ارتش غربی - شرقی نشون مردم بدن.
  15. از این ماکت ها زیادند ولی تا ادم با چشم خودش نبینه نباید باور کنه. نمونه اش اون ماکت ایران 140 گشت دریایی مجهز به موشک هارپون با اون آواکس ایران 140 یا شفق و رفقاش!