iron_man63

Members
  • تعداد محتوا

    592
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    35

iron_man63 آخرین امتیاز شما در روز 15 دی 1396

iron_man63 شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

4,879 Excellent

2 دنبال کنندگان

درباره iron_man63

  • رتبه حساب کاربری
    Master Sergeant

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

529 نمایش های پروفایل
  1. نخستین پرواز پس از هجده ماه بهینه سازی ، صاعقه برای آزمایشات زمینی آماده گردید. این هواپیما به رنگ آبی کمرنگ رنگ آمیزی شد و نقشه ایران بر روی دماغه نقش بست. شعار ما می توانیم نیز در قسمت انتهایی آن نوشته شد. پس از خاتمه آزمون های زمینی ، خلبان آزمایشگر پس از انجام حداقل ده خزش سریع بر روی باند 29L فرودگاه بین المللی مهرآباد ، آماده انجام نخستین پرواز شد. در نهایت پس از کالیبره شدن کامل سامانه کنترل پرواز ، اولین پرواز در پایگاه هوایی مهرآباد در 7 فوریه سال 2004 صورت گرفت. یک فروند هواپیما (آذرخش به شماره سریال 7302-3) طی یک پرواز 20 دقیقه ای ، صاعقه را همراهی می نمود. چندماه پس از آن ، هواپیما توانست 6 ساعت پروازی را ثبت کند و برای اولین بار تهران را طی یک پرواز آزمایشی ناوبری ترک نمود. صاعقه به پایگاه سوم شکاری نوژه پرواز کرد و برای اولین بار در معرض دید حضرت آیت الله خامنه ای قرار گرفت. پس از انجام یک تست پروازی در پایگاه سوم ، در ژوئن سال 2004 توسط رسانه ها علنی گردید. اکنون این هواپیما شماره سریال S110-001 (سیدعلی-001) را دریافت نموده است عکس از سایت مشرق رضا غلام نژاد ادامه دارد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
  2. این مقاله ترجمه ای از مجله AIR FORCE DAILY در مورد جنگنده صاعقه است تندر (رعد و برق) ایران نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران (IRIAF) کاربر مدل بی نظیری از جنگنده F-5 Tiger II با نام صاعقه می باشد که ظاهر بیرونی آن به واسطه سکان عمودی دوگانه کاملا مشخص است. ایران بین سال های 2001 تا 2015 تعداد اندکی جنگنده F-5E و آذرخش را به صاعقه تبدیل نموده است. این هواپیماها اکنون در پایگاه دوم شکاری تبریز (TBF2) در حال خدمت می باشند. در حالی که مقامات نیروی هوایی و وزارت دفاع ایران اذعان کرده اند که صاعقه نتیجه تولید کاملا بومی است ، اما حقیقت واقع شده در ورای این داستان بسیار متفاوت می باشد پیش زمینه در اوایل دهه 1990 ، مجتمع صنایع اوج بر روی برنامه های آذرخش و SR II مشغول به کار بود. برنامه نخست به F-5E اشاره داشت که توسط اوج یا تعمیر شده یا تولید شده بودند ، اما برنامه SR II طرحی چینی – ایرانی جهت پیشرفته سازی F-5E بود. در همین زمان ، اوج مشغول مطالعه بر روی ارتقای آئرودینامیکی F-5E نیز بود. ضمنا دو نفر از شاخص ترین مهندسین هوافضای ایران از جمله مهندس یعقوب انتظاری ، بر روی برنامه یاحسین به منظور تولید جت آموزشی پیشرفته ای سرگرم بودند. ترکیب این برنامه ها ، مطالعات تحقیقاتی جهت ارتقای آئرودینامیکی F-5E شامل اعمال تغییرات بر روی سطوح پروازی مدل تک سرنشینه بود که شاخص ترین آن ها مدل دو سکانه عمودی می باشند. متخصصین و مهندسین دانشگاه هوایی شهید ستاری نیروی هوایی به مجتمع اوج کمک کردند تا سامانه کنترل پرواز جدیدی را طراحی کنند که بعدها صاعقه 80 نامگذاری شذ – مرحله تحقیق و توسعه ای که از اواسط دهه 1990 آغاز شده بود رضا غلام نژاد ادامه دارد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
  3. با تشکر از دوستان به خاطر توجهشون به این تاپیک میخواهیم باهم نکات مثبت ومنفی مقاله رو مرور کنیم و مثال های نقض رو پیدا کنیم در این قسمت از مقاله آقای تام کوپر اذعان میکنه ما توانایی انجام بهینه سازی موشک استاندارد رو داریم( بماند علت عدم تامین این خاصه توسط ایران همواره عدم مدیریت صحیح یا عدم ارایه بودجه عنوان شده و البته سطح این بهینه سازی رو هم عنوان نمیکنه)اما این یعنی آنها در بحث الکترونیک و مخابرات به توانایی های ما اعتماد دارند در واقع ایشون توانایی ساخت موتور موشک و...رو از توانایی های ما حداقل به تنهایی نمیدونه 1-پس تا اینجا آقای کوپر میگه ما توانایی ساخت سیکر موشک پدافندیو داریم خوب این موضوع جدیدی نیست سالهاست در نمایشگاه توانمندی های صنایع دفاع توسط شرکت های دانش بنیان این مورد ارایه شده که حداقل دارای برد 40کیلومتر در حالت فعال است به راحتی این سیکر ها به ماتوانایی ساخت موشک های پدافندی بابرد های بیشتر میده حالا استفاده از رادار مادر برای رسیدن موشک در نزدیکی هدف و سپس روشن شدن خود رادار موشک 《مورد دوم در موشک های محراب-1 / صیاد-2 که بسیار تبلیغ شده بودند، بکار گیری شد ،در واقع بهینه سازی شامل تعمیرات اساسی استانداردهای RIM-66B ساخته شده توسط ایالات متحده بود که در اواسط دهه 1970 به ایران داده شده بود》 2-جناب کوپر به وضوح موشک صیاد 2 رو محراب و یا استاندارد معرفی میکنه در حالی به وضوح این دوتا موشک چ از لحاظ موتور و بدنه و اندازه نوع بالک و... متفاوت هستند و این دوست عزیزمون از ما بهتر میدونه که موتور سوخت جامد موتور سوخت مایع نیست که موتور رو حفظ کنیم و سوخت رو اضافه کنیم تا برد بیشتر بشه و این نشون میده ما بحمدالله توانایی ساخت و طراحی موتور سوخت جامد موشک ها ی پدافندی روپیدا کردیم حالا هرچند کمک خارجی هم باشه البته ما قبلا این موتور هارو تو موشک های آفندی بدست آورده بودیم اما به هر حال نوع طراحی و تفاوت این دو به علت عدم نمایش اجزای داخلی مشخص نیست انشالله ادامه دارد منتظر نظراتودوستان هستم رضا غلام نژاد
  4. باسلام ببخشید کمی دیر جواب دادم بله عرض شما درسته در اصل مقاله کلمه انگلیسی آن The Titan II was the largest and heaviest missile ever built by the US, and was capable of carrying a 9-mega ton nuclear warhead 15,000 نمیدونم چرا وات ترجمه. کردمش به هر حال بازهم متشکرم
  5. از نیروی هوائی سوریه چه باقی مانده است ؟ پس از 5 سال جنگ ، بازوی هوائی آسیب دیده هنوز زنده است . به تاریخ : یازدهم مه 2016 نویسنده : تام کوپر ترجمه :عبدالمهدی با کمی اصلاح رضا غلامنژاد در آغاز جنگ های داخلی در سال 2011 ، نیروی هوائی ارتش سوریه از سوی اکثر ناظران خارجی " عملیاتی " عنوان می شد . اما با وجود فرسایش شدید در خلال چند سال گذشته ، هنوز به شکل غافلگیر کننده ای نشان از حیات و سر زندگی از خود بروز می دهد . اکنون سئوال منطقی اینجاست : چه چیزی از نیروی هوائی سوریه باقی مانده است ؟ از دیدگاه بیطرفانه ، جنگ داخلی در سوریه به آرامی شکل گرفت . بیشتر مدت سال 2011 و 2012 تمام افسران سنی مذهب و سایر درجات در پایگاه های خود زمینگیر و یا در عمل قفل شده بودند. بخش عمده ای از ناوگان بالگردی و هواپیماهای جنگی سوریه که تعداد آن بیش از 500 فروند تخمین زده می شود نیز زمینگیر شده بود. گونه هایی مانند میکویان MiG-23MS و MiG-25P/PDS/PU/RB و نیز بمب افکن های سوخوی Su-20 هم از سال 2000 از خدمت خارج شده بودند. حدود 50 درصد از ناوگان بالگردهای میل Mi-8/17 و MiG-21MF/bis/UM و MiG-23MF/ML و بمب افکن های سوخوی Su-22 نیز اگر نیاز به جایگزینی نداشتند ( لااقل ) نیازمند اورهال سنگین بودند . در طول مدت فوق تنها تعداد اندکی بالگرد آن هم برای ارسال نیروی کمکی و تجهیزات به پادگان ها و پایگاه هائی که ارتباط آنها توسط شورشیان با دیگر مناطق قطع شده بود مورد استفاده قرار می گرفتند. پیشروی شورشیان در اواخر جولای سال 2012 در شهر حلب و سایر شهرهای بزرگ سوریه ، نیروی هوائی را مجبور ساخت تا وارد جنگی همه جانبه شود. در بیشتر دوران نیمه دوم سال 2012 و تقریبا تمام مدت سال 2013 ، نیروی هوائی سوریه با تمام توان جنگید . جنگنده ها و بمب افکن های این نیرو مرتبا اهدافی را از سلماء در نزدیکی مرز ترکیه تا دیرالزور در شرق سوریه و از حلب تا درعا را مورد حمله قرار می دادند. نیروی هوائی سوریه به عنوان جوخه آتش رژیم ، حتی انواع هواپیماهای رهگیر خود مانند MiG-23MF, MiG-23ML و حتی MiG-29 را مجبور به انجام حملات زمینی نمود که با این حساب مجموعا 230 سورتی پرواز در روز انجام می شد. بیشترین فعالیتها برفراز منطقه دمشق و حمص بود ، جائی که از نوامبر 2012 تا آوریل 2013 حدود 2000 سورتی پرواز تنها توسط جنگنده های MiG-21bis و MiG-23BN صورت گرفت . گونه های دیگر هواپیماها نیز فعالیت چشمگیری را به خود دیدند . در واقع بر اساس نمونه های فراوان مشاهده شده ، ناوگان 19 فروندی بمب افکن های سوخوی Su-24M2 سنگین ترین فعالیت ها را در نیروی هوائی به اجراء گذاشتند . اما انجام عملیات وسیع ضرورتا خسارات سنگینی هم به دنبال داشت . بموجب دستورات حزب بعث در دمشق ، از خلبانان خواسته شده بود تا به صورت آگاهانه (؟!) غیر نظامیان را در مناطق تحت کنترل شورشیان هدف قرار دهند که این امر سبب بروز فرار گسترده از این مناطق گردید . مجموعه عوامل فوق سبب شد تا نیروی هوائی سوریه در زده های مختلف به سختی تضعیف شود . بین جولای 2012 تا جولای 2013 نیروی هوائی سوریه با از دست دادن حداقل 45 بالگرد و 30 جت جنگنده سخت ترین فرسایش را در جریان درگیری ها تجربه نمود .(( سرنگونی این هواگردها به تائیدنیرو هوایی سوریه رسیده است ). همچنین حدود 375 خلبان و یا سایر پرسنل نیروی هوائی از دست رفتند که 36 نفر از آنها باسارت درآمده و 40 نفر دیگر هم مفقود شدند . در اوایل سال 2014 تعداد هواگردهای در خدمت به زحمت به 60 بالگرد و کمتر 150 جنگنده بمب افکن می رسید که تقریبا تمام آنها یکبار دیگر به اورهال نیاز داشتند. ممانعت غربی ها از ارسال سامانه های دوش پرتاب پدافند هوائی وبرداشتن محاصره حلب در اکتبر سال 2013 در نهایت منجر به ادامه بقای نیروی هوائی بشار الاسد رئیس جمهوری سوریه گردید . در نتیجه تلفات نیروی هوائی به شکل چشمگیری کاهش یافت و امکان دسترسی مجدد به تاسیسات بسیار حیاتی تعمیر و نگهداری در پایگاه هوائی نیرب که بخشی از فرودگاه بین المللی حلب بود ، به نیروی هوائی امکان داد تا در سالهای اخیر حدود 20 هواپیما را اورهال نماید. علاوه بر این با کمک های مستشاری و مالی ایران ، تاسیسات اورهال دیگری در در سایر پایگاه های هوائی تاسیس شده است . با استفاده از هواپیماهای غیرعملیاتی و قطعات یدکی بدست آمده از آنها ، خدمه زمینی توانسته اند حدود دوجین هواپیمای کاملا عملیاتی را آماده سازند. با این اقدام نه تنها هواپیماهای از رده خارج یا از دست رفته جایگزین می شوند ، بلکه بقای نیروی هوائی ارتش سوریه به عنوان یکی از یگان های انگشت شمار وفادار به رژیم الاسد تضمین خواهد شد . تلفات هواپیماها ، چه بر روی زمین منهدم و یا در آسمان هدف قرار گرفته شوند ، غیر قابل اجتناب است علی الخصوص با توجه به اینکه استانداردهای امنیتی بدلیل ادامه نبردها و طولانی شدن آنها به نحو چشمگیری کاهش یافته است . هواپیماها اغلب با حداقل سامانه های عملیاتی خود به ماموریت اعزام می شوند . موجودی انبارهای مهمات به سطحی کاهش یافته که اکنون نیروی هوائی ارتش سوریه مجبور به استفاده از بمب های طراحی و ساخته شده بومی است که بر اساس طرح های منسوخ روسی ساخته شده اند. این بمب ها عملکرد ضعیفی را از خود برجای گذاشته اند . تعدادی از آنها منفجر نشده اند . برخی دیگر منفجر شده اند ، اما نا بهنگام و سبب نابودی هواپیماهای ارزشمند و کشته و مجروح شدن خدمه زمینی شده اند. و تعدادی از خلبانان هم دچار سهل انگاری شدند. بمب افکن Su-24MK2 ای که توسط سامانه موشکی پاتریوت PAC-2 در تاریخ 23 سپتامبر سال 2014 بر فراز بلندی های جولان سرنگون گردید سامانه جنگ الکترونیکش توانایی اقدام متقابل را نداشت(منظور نویسنده خرابی سامانه است ) ( قادر به فعال کردن سامانه جنگ الکترونیک خود نشد وبه فضای هوایی کنترل شده اسرائیل در ارتفاع های جولان پرواز کرد) دخالت نظامی روسیه در سوریه که در سپتامبر سال 2015 آغاز شد ، که این دخالت چندان دور از دهن نبودو باعث افزایش خوش بینی به آینده برای نیروی هوائی سوریه شد وهمچنین نیروهای سوری هم درس هائی از تعمیرات سنگین را آموختند زیرا حجم کار سنگین نیروهای سوریه تا حدودی کاهش یافت . در جریان 5 سال جنگ داخلی ، نیروی هوائی الاسد تلفات تائید شده ای شامل 55 هواپیما و 57 بالگرد سرنگون شده را متحمل شده بود و 51 هواپیمای دیگر هم بر روی زمین از رده خارج شدند که البته بخش عمده ای از آنها در وضعیت غیر عملیاتی قرار داشتند. اعداد فوق شامل حدود دوازده فروند L-39 ، هفت فروند MiG-23 از گونه های مختلف ، حداقل چهار فروند Su-22 و چهار فروند Su-24MK2 می شود. همچنین حداقل ده فروند MiG-21bis از گردان 679 مستقر در حماء را نیز شامل می شود. خسارات وارده به این یگان سبب شد تا نیروی هوائی ارتش سوریه اقدام به اعزام هواپیماهای دو سرنشین آموزشی MiG-21UM را به میدان نبرد اعزام و گردان جنگنده های رهگیر MiG-23ML را مجددا در حماء مستقر نماید . در وضعیتی مشابه ، استفاده گسترده از MIG-29 در نقش پشتیبانی زمینی نیروی هوائی سوریه را مجبور ساخت تا دو فروند MiG-25PDS را اورهال نموده و آنها را به وضعیتی شبه عملیاتی بازگرداند . اگرچه این هواپیماها به ندرت پرواز می کردند ، اما به صورت مداوم در پایگاه هوائی تیاس در وضعیت آلرت قرار داشتند. ظاهرا آنچه که از نیروی هوائی ارتش سوریه باقیمانده در 5 پایگاه هوائی اصلی متمرکز شده اند و هر کدام از این پایگاه ها آشیانه واحد هایی بودند که هر کدام کمتر از دوازده فروند هواپیما را شامل می شدند. سه اسکادران در حماء ، سه اسکادران در شعیرات ، چهار اسکادران در تیاس ، سه اسکادران در السین و چهار اسکادران در دمیر مستقر هستند. تعداد کمی از سایر واحدها با اندازه های کوچکتر در پایگاه های هوائی کویرس ، دیرالزور ، مرج رحیل ، بلی و خلخله مستقر هستند و در عین حال پایگاه المزه و فرودگاه بین المللی دمشق کماکان به عنوان پایگاه اصلی بالگردی و هواپیماهای ترابری محسوب می شوند . توضیحات مترجم : تمام تصاویری که مشاهده می فرمائید توسط اینجانب در متن گنجانده شده اند. هیچکدام از تصاویر موجود در متن اصلی باز نشدند . « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
  6. قسنت آخر ببخشید کمی دیر شد انشالله مقالات دیگری هم به زودی تقدیم میکنم Schmerl er گفت که در حالی که تمام کشورها به برخی از طرح های خارجی برای سیستم های سلاح های خود دست می یابند و او از آنچه رقبا و متحدان انجام می دهند یاد می گیرند، این نشان دهنده پیشرفت بزرگ برای برنامه موشکی داخلی کره شمالی است. وی گفت: "آنها به بقیه دنیا نگاه می کنند و آنچه را که می کنند و چه چیزی نمی کنند و به برنامه های خود اضافه میکنند در توییتر، (چندین تحلیلگر موتور )موتور Hwasong-15 را با موتور تیتان دوم، (یک موشک آمریکایی که در جنگ سرد و در سال 1987 بازنشسته شد،) مقایسه کردند. تیتان دوم بزرگترین و سنگین ترین موشکیست که تاکنون توسط ایالات متحده ساخته شده و توانست کلاهک هسته ای 9 مگاوات (بزرگترین کلاهک در ایالات متحده آمریکا بود، و 600 برابر انفجار بمب در هیروشیما )را 15000 کیلومتر (9،320 مایل)، حمل کند کیم جونگ، رهبر کره شمالی، روز چهارشنبه، Hwasong-15 را بررسی می کند. احتمالا تست دیگری وجود دارد بعد از شلیک روز چهارشنبه یک مقام کره شمالی به CNN گفت که "پیونگ یانگ" تا زمان تکمیل توانایی های بازدارنده هسته ای خود هیچ علاقه ای به مذاکره با آمریکا ندارد، تکرار این اظهارات در گذشته نشان میدهد ،این نشان از انجام یک انفجار هسته ای زمینی یا "آزمایش بزرگ بمب هیدروژنی" است. دیگر ی این بود که "آزمایش موشک ( ICBM )هواسنگ 15 با آخرین اختراع صنایع موشکی کره ای ها به دست آمده است. یک بیانیه دولت اعلام کرد که Hwasong-15 "قدرتمند ترین ICBM ، با هدف تکمیل وتوسعه سیستم های موشکی (کره شمالی) است اما Schmerler گفت : این به این معنا نیست که برنامه کره شمالی ادامه نخواهد داشت، به ویژه اگر روابط با آمریکا بهبود نیافته باشد: "آنها ممکن است احساس کنند پیشرفت تکنولوژیکی که به دست آورده اند، برای آوردن آمریکایی ها به میزمذاکره کافی است." حتی اگر Hwasong-15 اهداف پایانی سالها توسعه موشکی کره شمالی را برآورده کند (Duitsman گفت)، احتمالا پیونگ یانگ خواهان تست سیستم "حداقل یک بار دیگر" خواهد بود تا اینکه از اثربخشی آن مطمئن شود دو آزمایش از Hwasong-14 طی هفته های یک ماه در ماه ژوئیه انجام شد. رضا غلام نژاد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
  7. این سیستم موتور جدید با نام تجاری جدید دارد Hwasong-14،که قبلا پیشرفته ترین ICBM کره شمالی بود،از یک موتور اصلی با چهارموتور متحرک کنترل کننده تراست برای هدایت موشک استفاده می کند در رو نمایی سه شنبه به نظر می رسدموشک از دو موتور (بدون هیچ گونه وسیله کنترل تراست جانبی اضافی) استفاده میکند . Schmerler گفت: "این قطعا یک تنظیم بزرگ است." "این بدان معنی است که آنها احتمالا از سیستم gimbaled در موتورها استفاده کرده اند ... چیزی که ما در کره شمالی ندیده ایم." او گفت: "Gimbaling چیزی است که ما قبلا در کره شمالی ندیده ایم (اگر حق داریم)، این امر می تواند نام برند جدید ی برای کره شمالی باشد." در یک سیستم Gimbaling، به جای استفاده از باله یاموتورمتحرک کمکی کنترلر تراست، نازل اگزوز موتور اصلی خود می تواند از طریق حرکت به طرفین موشک را هدایت می کند، موشک های بالستیک بین قاره ای کره شمالی (ICBMs)، Hwasong-15 (چپ) و Hwasong-14. او گفت: "Gimbaling چیزی است که ما قبلا در کره شمالی ندیده ایم (اگر حق داریم)، این امر می تواند نام برند جدید ی برای کره شمالی باشد." در یک سیستم Gimbaling، به جای استفاده از باله یاموتورمتحرک کمکی کنترلر تراست، نازل اگزوز موتور اصلی خود می تواند از طریق حرکت به طرفین موشک را هدایت می کند، https://spaceflightsystems.grc.nasa.gov ... mbaled.gif [FLASH=425,350]https://spaceflightsystems.grc.nasa.gov ... mbaled.gif[/FLASH] https://spaceflightsystems.grc.nasa.gov ... /pitch.gif Schmerler گفت که در حالی که تمام کشورها به برخی از طرح های خارجی برای سیستم های سلاح های خود دست می یابند و او از آنچه رقبا و متحدان انجام می دهند یاد می گیرند، این نشان دهنده پیشرفت بزرگ برای برنامه موشکی داخلی کره شمالی است. دوستان اکانت گالری من بلاک شده اگه میتونن تصاویر رو منتقل کنند رضا غلام نژاد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
  8. در حالیکه کره شمالی در آزمایشات قبلی موشک برد بالقوه قابل توجهی را ارائه داداما بعضی از کارشناسان شک دارند که این موشک با یک کلاهک سنگین هسته ای توان رسیدن به این برد را داشته باشد Pyongyang جهت جلوگیری از شک و تردید کارشناسان فوق الذکر در یک بیانیه پس از رونمایی روز چهارشنبه، گفت Hwasong-15 "قادر به حمل کلاهک هسته ای فوق العاده سنگین است. این بیانیه دولت اظهار داشت: "این سیستم (Hwasong-15)مزیت بسیار بیشتری را در مشخصات و ویژگی های تاکتیکی و تکنولوژیکی و ویژگی های فنی نسبت به (Hwasong-14) دارد. این موشک توسط یک پرتابگر متحرک در ساعت 3 صبح روز چهارشنبه، 29 نوامبر راه اندازی شد Schmerler گفت "دشوار است به چیزی نگاه کرد و اعلام داشت یک جسم سنگین در بالای آن(کلاهک موشک) وجود دارد، لیکن وی هشدار داد که ادعاهای کره شمالی باید جدی گرفته شود و ازمایش روز چهارشنبه به احتمال زیاد با یک کلاهک به وزن یک کلاهک سنگین هسته ای صورت گرفته است وی گفت: "آنها قصد دارند حداکثر مقدار (اطلاعات) را که می توانند از هر آزمایش بدست آورند ." برای آنها بسیار مهم است که سعی کنند یک محموله واقعی را به صورت سفارشی بسازند(ساخت کلاهک در مقیاس واقعی . این چیزی است که آنها دنبال میکنند، ، همچنینShea Cotton یک محقق در CNS، گفت که او نمی داند چرا کره شمالی یک موشک را با کلاهک سنگین تست نمی کند، زمانی که ما کاملا مطمئن هستیم که آنها یک موشک دارند که می تواند به آمریکا برسد. ژاپن، وزیر دفاع ژاپن، Itsunori Onoderaروز پنج شنبه اعلام کرد که Hwasong-15 به عنوان یک نوع جدید از موشک بالستیک در کلاس ICBM از توانایی های قابل توجهی برخوردار است. نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، گفت: "آزمایش کره شمالی" جهان را به جنگ نزدیکتر می کند، نه از آن دورتر. او گفت: "ما هرگز با کره شمالی جنگی نداشته ایم و هنوز هم به دنبال آن نیستیم. اگر جنگ بیفتد، این امر به دلیل ادامه اعمال تجاوزگری مانند آنچه ما دیروز شاهد بودیم است "او گفت:" و اگر جنگ به راه افتد، اشتباه نکنید، رژیم کره شمالی کاملا نابود خواهد شد. " کارشناسان توافق کردند که Hwasong-15 بزرگتر از هر موشک کره شمالیکه قبلا ساخته شده به نظر می رسد رضا غلام نژاد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
  9. به وسیله جیمز گریفیتس خبرنگار مستقر در هنگ کنگ است. او در سال 2015 به CNN پیوست ومقالات سياسی، سانسور و حقوق بشر را پوشش می دهد کره شمالی موشک بالستیک بین قاره ای (ICBM) با نام تجاری جدید را آزمایش کرد. کارشناسان می گوینداین آزمایش پیشرفت بزرگی در فن آوری است نصاویر موشک Hwasong-15 که روز پنج شنبه توسط رسانه های دولتی کره شمالی منتشر شد، نشان داد که این موشک دارای برد بسیار بیشتر از Hwasong-14 (موشکی که قبلا Pyongyang، در ماه ژوئیه دو بار آن بر روی آسمان ژاپن شلیک کرده بو د) است دیوید شرلر Schmerler ، یکی از پژوهشگران مرکز مطالعات منع گسترش سلاح های هسته ای جیمز مارتین (CNS)، گفت: "آنها می خواستند (بتوانند) همه مساحت ایالات متحده را تحت اصابت برد موشکی خود قرار دهند "به نظر می رسد این موشک همان سطح دستیابی به کل مساحت ایالات متحده است." به گفته دو مقام وزارت دفاع آمریکا با اشاره به موشك به "KN 22" در شلیک اخیر نشانه هایی است که نشان می دهد ایالات متحده با یک نوع جدید از ICBM روبه روست دو شلیک در ماه ژوئیه به نام KN-20 طبقه بندی شد کارشناسان پس از انتشارتصاویر تحلیل و مطالعه را انجام دادند، اما چه چیزی را می توان از تصاویر موشک جدید کره شمالی فهمید؟ واقعا بزرگ است مایکل دویتسمن، همکار پژوهشی CNS، به CNN گفته است: "این فقط یک موشک بزرگ برای کره شمالی نیست. این موشک به طور کلی یک جهش بزرگ است." "کشورهای زیادی وجود ندارند که بتوانند موشک بزرگی را ساخته و روی ان کار کنند." شلرلر Schmerler گفت: "بسیار بزرگتر از حد معمول است، به ویژه مرحله دوم، نسبت به موشک( ICBM )قبلی." ICBM ها از مراحل مختلفی استفاده می کنند که هر کدام دارای موتور وسوخت خود و هستند تا این موتور ها ابتدا سرجنگی بارگیری شده را به فضابرده ، سپس در اطراف زمین حرکت و در نهایت در جهت هدف قرار دهند. عکس های منتشر شده از سوی رسانه های دولتی کره شمالی،در روز چهارشنبه Hwasong-15 رضا غلام نژاد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
  10. بله با شما موافقم متاسفانه این اوج ضعف ماست تو همه جاهم ملموسه کلا سخت افزار محوریم و قدرت نرم برای مدیران ما ملموس نیس مثلا پلیس ما صبح تا شب تو خیابون گشت میزنه برای گرفتن دزد کلی هزینه ماشین سوخت و ... نتیجش هم اگه نگیم صفر بیشتر نیس اما نمیام چند تا دوربین تو خیابون نصب کنیم و محیط رو رصد کنیم و.... اما در خصوص توانایی یا عدم توانایی و اقعا هیچ کس در هیچ جا صد درصد نیس مثال خود پدافند پاتریوت و....
  11. ببخشید دیر جواب دادم ببینید وقتی تام کوپر که این مقاله رو با این سطح از سیاهنمایی نوشته به طور ضمنی اذعان میکنه ما توانایی رصد اف 22 رو داریم بنظرم این اوج تکنولوژی ماست علت اصلی ترجمه این مقاله همین بود حالا همه مجبورا به این باور برسند حالا اگه کسی اومد گفت امارات تونسته ایران نمیتونه باید بره از اول درس بخونه « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
  12. این هم آخرین قسمت ترجمه مقاله لی چونگون، یکی از اعضای ارشد موسسه سیاست علمی و فناوری در کره جنوبی،گفت: علی رغم تحریم، دستگاه های CNC در کره شمالی تولید و حتی می توانند از طریق چین و روسیه وارد این کشور شوند. لی ادامه داد رسانه های کره شمالی یک گزارش خبری را از شلیک موشک های بالستیک میان برد Hwasong12 نشان میدهد لی ادامه داد بزرگترین مشکل این است که : فروش برخی از دستگاه های CNC به کره ممنوع هستند، زیرا می توانند از ویژگی های نظامی و غیر نظامی برخوردار باشنداما با توجه به قابلیت دوگانه خود بیشتر در خدمت صنایع غیر نظامی هستند. "، لذا شما می توانید ماشین ها را برای مقاصد دیگری وارد کنید،یا آنها را به قطعات کوچکتر تقسیم و سپس از آنها استفاده کنید آهنگ CNC این را در خط اول خود یه ما میگوید: "هر چه که باشد، هنگامی که ذهن ما را به خود مشغول کرد، یک برنامه برای ایجاد آن وجود دارد" (توسط جیمز پیرسون و هیونهی شین در سئول؛ گزارش از مت اسپالتنیک و دیوید برنتنستروم در واشنگتن، لوشا ژانگ در پکن؛ ویرایش توسط سونیون کیم، جشن لینکلن و سارا لدوب رضا غلام نژاد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
  13. بخش 2 کارکنان وزارت امنیت کره شمالی تولید انبوه پیونگ یانگ ماشین تراشهای تجاری را به عنوان یک پیروزی برای ایدئولوژی حاکم(( jucheجوچه))"(قهرمان خودکفایی در تولید این دستگاه ها ) ارائه کرد اما این دقیقا تمام واقعیت نیست در اوت 2016، رسانه های دولتی عکس های کیم جونگ را در حال بازدید از کارخانه ای با ماشین های CNC با لوگو شرکت مهندسی سوئیس ABB ABB.UL، (یکی از بازیگران پیشرو در بازار ماشین آلات CNC جهانی)منتشر کردند . روشن نیست که چه زمانی و چگونه این ماشین به کره شمالی رسیده است شرکت ABB اعلام کرد که این شرکت به تمامی تحریم های مربوط به تجارت با کره شمالی احترام می گذارد و متعهد است که تجهیزات ABB را به این کشور ارائه ندهد. "این شرکت در پاسخ به سوال رویترز در خصوص فروش تجهیزات با استفاده از عنوان رسمی کره شمالی گفت:" " ما نمی توانیم مانع فروش تجهیزات به کره شمالی شویم برخی تجهیزات ممکن است بدون اطلاع و اجازه ما به کره شمالی فروخته شود. پنل سازمان ملل متحد نظارت بر تحریم کره شمالی در گزارشی گفت که شرکت ماشین آلات CNC Tengzhou Keyongda از چین به عنوان تامین کننده ماشین آلات CNC جدید در پیونگ یانگ بوده در این سال است. نماینده فروش Tengzhou Keyongda به رویترز گفت که این شرکت چهار سال قبل فروش ماشین های CNC به کره شمالی را متوقف کرده است ، و دیگر روابط تجاری با این کشور را ندارد پ ن 1-juche جوچه یک ایدئولوژی سیاسی است که ابتدا توسط کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی، مطرح شده است. این به عنوان یک بیانیه ساده اعتماد به نفس آغاز شد. کره شمالی دیگر به چین، اتحاد جماهیر شوروی یا هر شریک دیگری برای کمک نیاز نخواهد داشت juche ideology ساختار موازی موازی بین کیم ایل سونگ و مردمش به بنیانگذاران مذهبی یا رهبران و پیروان آنها، موجب شده است بسیاری از محققان، جوچه را به عنوان یک جنبش دینی به عنوان یک ایدئولوژی سیاسی مورد توجه قرار دهند. رضا غلام نژاد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
  14. ببخشید دیر جواب دادم مهمترین اصل این مقابه این قسمتشه در سال 2015، امارات متحده عربی یک نوع رادار مشابه قدیر را با کمک کارشناسان اوکراینی به نام راننRannen رونمایی کرد ، رادار قادر به شناسایی و ردیابی یک جنگنده F-22 رپتور ایالات متحده در هنگام ورود به نمایشگاه هوایی دبی بدون لنز بازتابش راداری شد- ، این آزمون بدون موافقت ایالات متحده انجام شد. یه جورایی تایید کرده ما اف 22 رو میتونیم ردیابی کنیم بقیه مقاله حاوی سیاه نمایی و غرض ورزی و البته کمی هم واقعیته که به آن ها انشالله اشاره خواهم کرد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »
  15. با تشکر از تحمل دوستان این آخرین بخش مقاله است انشالله به پارادوکس های مقاله هم اشاره میکنیم مقایسه رادار هشدار زودهنگام "قدیر" ایران و اصل روسی آن "رزونانس". سیستم ایرانی ثابت بو ده پس انعطاف پذیری کمتری دارد ، اما پوشش 360 درجه را ارائه می دهد. عکس از طریق نویسنده منشاء دیگر طرح های "ایرانی" حداقل مقداری روشن است. رادار Miraj-4 توسعه ی JYL-1 چینی است. بشیر ایران از JY-11B می آید. Kashef از YLC-6M می آید. و غیره سیستم دفاع هوایی ایران دارای تقریبا دو جین رادار متفاوت بوده به طوریکه تعمیر و نگهداری آن تقریبا یک کابوس است اما،مبارزه با چنین شبکه ای نیز بسیارمشکل است، زیرا هر حریف باید چند راه حل برای برخورد با چندنوع رادار پیدا کند. بسیاری از رادارهای ایران انعطافپذیری کمتری نسبت به نسخه های اصلی روسیه یا چین دارند در نگاه اول وجود چند نوع سیستم راداری زاید و اسراف بنظر می رسد اما در هنگام جنگ در صورت از کار افتادن یک سیستم یا عدم کارایی یا حتی از دست رفتن آن ، دو یا چند سیستم به عنوان جایگزین وجود دارد برخی از رادارهای ایران بسیار پیشرفته اند. یک مثال سیستم هشدار زودهنگام قدیر است. . این نوع رادار رزونانسی ایرانی با منشا روسی ساخته و درمحل ثابتی نصب شده است و پوشش 360 درجه ارائه می دهد. در سال 2015، امارات متحده عربی یک نوع رادار مشابه قدیر را با کمک کارشناسان اوکراینی به نام راننRannen رونمایی کرد ، رادار قادر به شناسایی و ردیابی یک جنگنده F-22 رپتور ایالات متحده در هنگام ورود به نمایشگاه هوایی دبی بدون لنز بازتابش راداری شد- ، این آزمون بدون موافقت ایالات متحده انجام شد. رضا غلام نژاد « اللهم ارزقنا زيارة الحجة بن الحسن » « لعنة الله علی عدوک یا علی »